abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 9 februari 2017 @ 10:51:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_168774117

Van Echelpoel, dat zijn die twee rare mannen die elkaar hebben leren kennen op de begrafenis van hun moeder. Heel vreemd allemaal, maar wat veel belangrijker is: hun muziek is géweldig.


:7 *O* 8-) _O_ ^O^

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 13:37:07 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_168823660
De tekst van Ziet Em Duun

't is wee weekend en ik hebm begot geen goesting
Om te hangen in de zetel doar te slapen en vruug op te staan
Ik moet gaan dansen en gaan sjansen mee m'n maten
En kzie wel waor dak uit kom azzik kan dan blaaif ik deur goan
En pak nen douche en kam men hoar kies een broekske mee wa zjoar
Pak nen t-shirt mee ne print da veu te lachen is
Dan nor beneje nor de kas veu daansschoene mee klas
Kzie ze stoan kduun ze oan
Kdenk da ze goe zen om te goan
Ik raj nor 't centrum met de velu langs de muur voor nog wa geld
En leng'm vast aan de Cleops
Ik goan nor binnen en zien rond woard a ze stoan
Ma kzien gen man
En dan alliejen nor den toeg
Veu mai ne wodka mee wa Red Bull
En geft die wijfkes ook iet
Ik voel den beat en goan nor 't midde van de vloer
Ik voel den beat en goan nor 't midde van de vloer
Ziet em duun dieje gladden oap mee zenne geilen blik en z'n vettige doen
Zietemduun jom dieje gladden oap
Zietemduun
Zietemduun
Zietemduun
Zietemduun
Ik zen ne wolf

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 13:39:23 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_168823709
Ziet Em Duun - de nieuwe single van de Vlaamse band Van Echelpoel - wordt sinds een paar dagen internationaal omarmd. Het nummer, gerapt in plat Kempisch dialect, wordt momenteel zelfs in de Verenigde Staten grijs gedraaid. De bijgehorende videoclip, waarin een loser helemaal los gaat, tikt op YouTube al de miljoen kijkers aan.



Van Echelpoel is naam van een band die bestaat uit de Belgische tatoeëerder Tijs Vanneste en zijn maat Yves Gaillard. Ziet Em Duun (vertaald: zie het hem doen) is het eerste nummer van de twee en de mannen zijn erg in hun nopjes met hun kersverse megahit die in Nederland ook voet aan de grond begint te krijgen. Zo maakte dj Ruud de Wild afgelopen week een maffe persiflage. ,,Het is veel beter uitgepakt dan we ooit hadden durven te dromen'', aldus Thijs in een interview met de Belgische krant Het Laatste Nieuws. ,,Yves en ik wilden ons wat amuseren. Op een zondagnamiddag, we hadden een flesje wijn geopend, hebben we het nummer gemaakt. En dat is wat uit de hand gelopen.''

Van Echelpoel - volgens de mannen synoniem voor 'een mafkees die in elk dorpscafé is te vinden' - zien Tijs en Yves als 'een soort kunstwerkje'. ,,De bedoeling is om met Van Echelpoel iets te doen wat nooit eerder is gebeurd. Een verhaal, een wereld van Van Echelpoel. We gaan meer video's maken en wanneer je op het einde van 2017 alle clips achter elkaar bekijkt, moet je een geheel krijgen. Onze natte droom is om ook iets voor tv te doen.''

Klacht
Lang niet iedereen is overigens blij met Van Echelpoel. Ronald van Echelpoel (64) uit het Belgisch Borsbeek heeft recent een klacht ingediend tegen Tijs en Jef. Aan Vlaamse media vertelde hij waarom. ,,Van Echelpoel staat al generaties lang voor een familie van hardwerkende en fatsoenlijke mensen. Nu wordt een Van Echelpoel plotseling door twee Kempische boeren afgeschilderd als 'een idioot'. Een schande is het. Ik vind het heel laag om zomaar een naam te gebruiken in zo'n context. Mijn 89-jarige vader is er helemaal kapot van.''

De man wil dat de band zich excuseert, hun muziekvideo van YouTube haalt én een andere naam zoekt. Tijs' reactie: ,,Je moet het allemaal niet zo serieus nemen. Mijn alter ego Jef van Echelpoel is toch een toffe kerel?! Hij zíet er misschien een beetje raar uit, maar eigenlijk is het een heel fatsoenlijke mens.''

Video's........

http://www.ad.nl/show/vla(...)et-em-duun~a158c854/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168916801
Al twee maanden of zo te horen op Studio Brussel. Gaaf nummer.

Grappig dat het ook internationaal doorbreekt nu.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 februari 2017 @ 08:32:39 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_168933295
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Al twee maanden of zo te horen op Studio Brussel. Gaaf nummer.

Grappig dat het ook internationaal doorbreekt nu.
Ben je Belg ? :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168934039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ben je Belg ? :)

:P
Nee, reservebelg. Brabo die in Limburg woont. Altijd Studio Brussel aan.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 februari 2017 @ 09:34:06 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_168934058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, reservebelg. Brabo die in Limburg woont. Altijd Studio Brussel aan.
Cool.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168934457
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:39 schreef tong80 het volgende:
Ziet Em Duun - de nieuwe single van de Vlaamse band Van Echelpoel - wordt sinds een paar dagen internationaal omarmd. Het nummer, gerapt in plat Kempisch dialect, wordt momenteel zelfs in de Verenigde Staten grijs gedraaid. De bijgehorende videoclip, waarin een loser helemaal los gaat, tikt op YouTube al de miljoen kijkers aan.
Zit er in de VS een grijze Vlaming die dat plaatje draait dan?

Ondertussen staat het nummer tussen de 40e en 50e plaats in bij de meest bekeken Nederlandstalige nummers van 2017
pi_168977694
:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 februari 2017 @ 09:40:09 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_168977845
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:29 schreef Geralt het volgende:
:)
Cool hè ? :7

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168979302
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Cool hè ? :7

:P
Ik vind het een leuk nummertje ja :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')