abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169177327
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:35 schreef BlueEyes het volgende:
F is 2,5 en een van ons ligt altijd bij hem in bed tot hij in slaap valt. En soms gaan we eerder weg en kletsen we nog even via de babyfoon.
Kost ons max een half uurtje en dan gaat hij rustig slapen.
En ik vind het heerlijk, even de dag doornemen in het donker, liedjes zingen, elkaar kriebelen O+
Dit klinkt altijd zo gezellig. Zo gaat het ook als wij kamperen.. Maar thuis blijft het dan keten en tot diep in de nacht wakker blijven en werkt t dus helemaal niet..
pi_169178121
WIj doen het precies zoals Blue en L-E. Een van ons gaat naast O liggen en dan nemen we de dag nog even door, of praten we over wat er morgen gaat gebeuren. Dan draait ze zich vaak om en ligt ze (half) te slapen. Als we dan weg gaan, roept ze ons soms nog na, maar meestal is een "ga lekker slapen liefje, tot morgen" voldoende.
Ik hecht zelf ook veel waarde aan dit half uurtje. Even puur aandacht voor haar, gezellig knuffelen en ik krijg soms best veel te weten over wat er in haar koppie om gaat, zo zonder externe prikkels.

Always, lage laarsjes? HM heeft die geloof ik.
pi_169179814
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:13 schreef faptist het volgende:
Komt er wel op neer dat ik vaak m'n avond kwijt ben.
En dan ook het gevoel krijg dat ik alleen maar werk en dan naar bed ga.
Dit herken ik, en is voor mij de reden dat ik het niet trek om bij haar te blijven tot ze slaapt. Op een gegeven moment is mijn geduld op, en kan ik het niet meer opbrengen, word ik ook kortaf en snibbig (tegen haar, mijn vriend en ook boos op mezelf). Het zijn eigenlijk twee verschillende emoties: nee, haar hysterisch laten huilen trek ik niet, maar iedere avond zo lang bezig zijn en dan geen tijd meer over houden voor mezelf trek ik k niet (zeker in combi met veeleisend werk, lange dag etc.)

Mijn vriend doet het soms wel: bij haar blijven liggen. Ik ben altijd heel consequent en duidelijk en doe dat pertinent niet (behalve als ze ziek is of er iets anders aan de hand is). Ik lees wel altijd een standaard hoeveelheid (twee boekjes), ik knuffel haar, zet haar muziekje aan, stop haar in. Ze weet dat ze me altijd kan roepen als er iets is. Dat herhaal ik ook iedere avond. Soms blijft ze nog even roepen en ga ik nog een keer terug. Maar dan worden er geen verhaaltjes meer verteld, boekjes gelezen etc. Ik ga ook niet bij haar liggen. Dan is het ook eigenlijk altijd wel klaar.
Ik denk dat je vooral iets moet doen waar jij je goed bij voelt. Zelf goed aanvoelen wat je wel en niet wilt. Voor je kind is duidelijkheid en consequent zijn in een aanpak denk ik het allerbelangrijkste. Dat mijn vriend en ik niet exact dezelfde aanpak gebruiken, maakt eigenlijk niet uit. Ze weet heel goed wat ze van ons beiden kan verwachten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 27 februari 2017 @ 18:09:37 #279
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169181700
Een van ons blijft ook bij Nora tot ze slaapt. Is ook begonnen toen ze moeilijk in slaap kwam toen ze iets van 2,5 was.
In het begin was het wel keten, proberen tijd te rekken. Maar daar ging ik dan niet op in en zei dat ik lekker ga slapen en of ze bij me komt liggen. Op een gegeven moment ging het gaan slapen steeds sneller.
Nu nemen we idd vaak nog even de dag door en gaan dan lekker slapen. Soms sta ik met 5 minuten al weer buiten en soms duurt het een half uurtje.

Het enige lastige is dat als ze 's nachts wakker wordt ze alleen mij wil. Ik ga er dan altijd even bij liggen, maar das wel onhandig als straks de baby er is.
Ze mag best bij ons in bed komen slapen dan, maar ik ben bang dat ze wakker wordt elke keer als de baby moet voeden (en verschonen).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 27 februari 2017 @ 20:10:54 #280
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_169184909
Hier lezen we elke avond 2 boekjes die ze zelf uit mogen zoeken en dan is het tijd om naar bed te gaan. Over het algemeen gaat dat zonder huilen of ander drama. Drama is er eigenlijk alleen als ze te laat naar bed gaan en eigenlijk veel te moe zijn om berhaupt nog een beetje te kunnen functioneren.

En soms, inderdaad als ik geen lange dag achter de rug heb of de volgende dag toch vrij ben, blijf ik ook gezellig bij S liggen en knuffelen en kletsen we tot de oogjes echt niet langer open gehouden kunnen worden. Meestal duurt dat maximaal 10-15 minuten. Vandaag was bijvoorbeeld zo'n dag, S vroeg of ik nog even met hem wilde knuffelen en sliep binnen 10 minuten. Ik vind hem dan zo heerlijk schattig en klein. O+ Op zulke momenten vind ik het jammer dat ik er niet vaker tijd voor maak.

Met T is knuffelen overigens geen optie want die gaat dan keten. :') Sowieso laat ik T vaak gewoon in zijn kamer achter terwijl hij nog even met zijn popje speelt. In bed proberen te stoppen is vragen om drama en zodra hij zijn popje heeft uitgekleed en weer aangekleed legt hij haar in bed, kruipt er zelf bij en gaat slapen. Dat is altijd binnen een kwartier nadat ik weg ben allemaal geregeld door hem, dus als dat hem helpt om fijn naar bed te gaan vind ik dat prima. :)

Fap, ik denk dat er geen methode is die voor elk kind werkt, dat blijkt wel uit alle verschillende soorten aanpak die hierboven beschreven worden. Het is over het algemeen echt uitproberen wat voor jou en je kind het beste werkt. Zelfs voor mijn duo is de aanpak niet hetzelfde.
Om de tijden wat aan te passen is elke dag een x aantal minuten eerder naar bed brengen wellicht wel te proberen? Zo verleg je het slaapritme geleidelijk in plaats van cold turkey.

Ik heb me net weer ingeschreven voor een webinar van het cb. Ditkeer is het onderwerp "gezelligheid aan tafel". Niet dat ik de webinar nodig hem omdat er drama's zijn, want aan tafel gaat is het over het algemeen gewoon heel gezellig, maar wie weet kan ik er nog een paar leuke tips uithalen. :)
Mama van 3!
pi_169186290
Leuk dat dat wordt aangeboden Nikki! Bij ons zijn zulke dingen niet, wel jammer.
En interessant zeg, de verschillende aanpak tussen de jongens. En wat klinkt dat lief van T, met zijn popje O+
<a href="http://s1175.photobucket.com/user/HilmoFOK/library/Maat%2074%20jongens?sort=3&page=1" rel="nofollow" target="_blank">Mijn verkoop pagina kleertjes jongens</a>
  maandag 27 februari 2017 @ 21:22:31 #282
335643 faptist
Maakt fouten
pi_169187486
Bedankt allemaal.
Fijn dat jullie benadrukken dat ik mijn eigen gevoel moet volgen. Wanneer je met dit soort problemen online gaat zoeken/ met vrienden bespreekt krijg je echt alleen maar dat 1-3-5-10 minuten verhaal.
Het werkt hier gewoon niet. Het breekt mijn hart gewoon.

Vandaag hebben we haar overdag amper laten slapen. Haar geheel onthouden van slaap stond eigenlijk in de planning, maar we kregen het niet over ons hart. Ze was zo moe. Op een gegeven moment werd het ook gewoon gevaarlijk. Dan wordt ze hyper, wat resulteert in vallen en overal om moeten huilen. Dus dan maar in bed waar ze heerlijk sliep. Na een uurtje hebben we haar wakker gemaakt.. Iets waarvan we nu al denken ; dat dus nooit meer.
Ze was nu heel de middag moe. En hoewel we alletwee enorm genieten van zo'n aanhankelijk meisje die constant aan je plakt en kusjes geeft weten we dat haar persoonlijkheid inmiddels toch wel wat anders is (spelen, lezen, poes kroelen. spelen, bij ons een kusje halen en weer verder spelen).
Maar goed.. geen avondeten gegeten. (weer), maar wel ssssstttttfokwetslaap/fokwet.

Morgen gaat ze een daagje naar het kdv. Kunnen wij even bijslapen en hopelijk een daagje lief zijn tegen elkaar. :{
De planning is dat man haar naar bed brengt en bij haar blijft tot ze slaapt.

Ro heeft trouwens wel een eigen kamertje, maar sinds onze verhuizing slaapt ze eigenlijk meer bij ons in bed. We laten haar zelf kiezen. Na het tandenpoetsen loopt ze zelf in de gang naar de kamer waar ze wil slapen. Vaak is dat gewoon haar kamertje dus dat is prima zo. Ze loopt dan direct naar het bed dus ze begrijpt echt wel wat wij verwachten van haar op zo'n moment.
's-Nachts wordt ze wakker en dan wil ze bij ons liggen. Heerlijk vind ik dat.
Vooral het samen wakker worden is echt priceless. Wie wil er nou niet wakker gemaakt worden door een warm lijfje, armpjes die je keel dichtdrukken/klap op je hoofd, een vinger in je oog en dan zo'n super lief stemmetje dat mamaaaaaaaa roept alsof ze je een jaar niet heeft gezien? <3
Vanmorgen maakte ze me trouwens wakker met een liedje;
poelaaa maaaaaauw *k-klank* sgauw JOUUUUUUUU.. maaaamaaaaamamamamamama *;
ik zou dan bijna vergeten dat we de nacht ervoor zo'n strijd hebben gehad.
pi_169193850
Hier ook slecht in slaap komen 's avonds. Het wordt geregeld 9 uur voordat ze eindelijk pit. Hier wordt ook alles uit de kast getrokken. Water, rijstwafel, bankzitten... zucht. Het ergste is nog dat we haar laten huilen en dreinen voor 5 minuten en dan kom je boven, doe je de deur open en dan zie je een kind met een bigsmile voor je. Zo van, yesss het is weer gelukt! Hopelijk is dit van korte duur :/
pi_169194019
Fap, mijn ervaring is dat kinderen doorgaans beter slapen als ze uitgerust zijn. Klinkt raar, maar ik merk het op mijn werk vaak. Dat proberen ouders het slapen 's avonds te verbeteren, en dan stoppen ze het slapen overdag. Gevolg is dan vaan dat een kind echt doodmoe is aan het begin van de avond, en dus niet in slaap komt. Kinderen die overdag nog slapen, slapen vaak beter 's avonds.
Wat klinkt dat lief trouwens zeg <3

Ik had gisteren met O de slappe lach toen ik haar in bed legde. Ik lag daar met mijn ogen dicht, en ineens haalt ze haar vingertje langs mijn onderlip, en een "ploep" geluid maakte. Dat zag ze niet aankomen. We lagen allebei in een deuk :D

En eergisteren, toen nam ze een slok uit haar beker. Zegt ze: water gaat naar mijn billen! _O-
pi_169194054
Room, wel interessant wat je schrijft want ik ben juist afgelopen week ervan overtuigd geraakt dat we met I maar echt moeten gaan stoppen met slapen overdag. Zelfs op drukke dagen, als ik denk dat zo'n extra slaapje wel gewoon fijn is, zitten we dan 's avonds met een kind dat tot 21:00 - 21:30 nog erg wakker is en niet wil slapen. Vanaf welke leeftijd is het wel een logische stap om het middagslaapje over te gaan slaan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169194304
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 08:51 schreef Franny_G het volgende:
Room, wel interessant wat je schrijft want ik ben juist afgelopen week ervan overtuigd geraakt dat we met I maar echt moeten gaan stoppen met slapen overdag. Zelfs op drukke dagen, als ik denk dat zo'n extra slaapje wel gewoon fijn is, zitten we dan 's avonds met een kind dat tot 21:00 - 21:30 nog erg wakker is en niet wil slapen. Vanaf welke leeftijd is het wel een logische stap om het middagslaapje over te gaan slaan?
Ik denk dat je niet naar de leeftijd moet kijken, maar naar het kind zelf. Nora slaapt al een half jaartje nog maar zelden overdag (ze is nu ruim 2,5) en dan kunnen we haar (de laatste tijd dus niet :')) rond 7 uur op bed leggen. Moet wel eerlijk zeggen dat er dagen zijn dat ze met het avondeten niet te genieten is, maar het eten gaat gelukkig wel altijd naar binnen.

Soms slaapt ze overdag in de auto en dan merken we wel verschil in de zin dat ze langer wakker is savonds. Ook al slaapt ze maar kort.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:36:33 #287
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169194531
Ik denk dat als ze het prima trekt zonder slaapje en je merkt dat ze makkelijker in slaap valt 's avonds, het prima is om geen middagdutje meer te doen ;)
pi_169194658
Idd per kind verschillend. Mijn nichtjes hadden echt vreselijke problemen toen ze naar school moesten en sliepen dan vaak na school nog een uurtje, die konden echt niet zonder. Ik zie mauw ook die kant nog wel op gaan, die slaapt nu nog 2 tot 3 uur overdag. En van 19:30 tot 7:30 of zelfs 8:30. Gewoon het kind volgen.
disclaimer
pi_169194696
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
Idd per kind verschillend. Mijn nichtjes hadden echt vreselijke problemen toen ze naar school moesten en sliepen dan vaak na school nog een uurtje, die konden echt niet zonder. Ik zie mauw ook die kant nog wel op gaan, die slaapt nu nog 2 tot 3 uur overdag. En van 19:30 tot 7:30 of zelfs 8:30. Gewoon het kind volgen.
Ik ben jaloers!
pi_169194752
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben jaloers!
ach, ze heeft genoeg andere peuterkwaliteiten om het te compenseren 8-)
Maar lekker is het wel, zeker als mega walvis :')
disclaimer
pi_169195178
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ach, ze heeft genoeg andere peuterkwaliteiten om het te compenseren 8-)
Maar lekker is het wel, zeker als mega walvis :')
Hahaha, ik ben je aan het volgen! :D
pi_169198021
Mensen uit omgeving den haag: Wat is een leuk uitje voor een uurtje/paar uurtjes in Den haag om te doen met een groepje van ongeveer 5 mensen (leeftijd 30 tot 85 jaar) en een bijna 2,5 jarige (R dus)?
Ik dacht aan Madurodam, maar misschien nog te moeilijk, Sealife zijn we vorig jaar geweest en ik dacht aan Kinderboekenmuseum. Maar mijn broer vraagt of R. daar al wel aan toe is.
&lt;a href="http://s1175.photobucket.com/user/HilmoFOK/library/Maat%2074%20jongens?sort=3&page=1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Mijn verkoop pagina kleertjes jongens&lt;/a&gt;
pi_169198133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:34 schreef Hilmo het volgende:
Mensen uit omgeving den haag: Wat is een leuk uitje voor een uurtje/paar uurtjes in Den haag om te doen met een groepje van ongeveer 5 mensen (leeftijd 30 tot 85 jaar) en een bijna 2,5 jarige (R dus)?
Ik dacht aan Madurodam, maar misschien nog te moeilijk, Sealife zijn we vorig jaar geweest en ik dacht aan Kinderboekenmuseum. Maar mijn broer vraagt of R. daar al wel aan toe is.
Drievliet? Of is dat te actief?

Edit: voor een uurtje valt dat misschien af :')
pi_169198136
Hilmo, is - zeker als het om 1 a 2 uurtjes gaat- madurodam wel de moeite waard? Is het dan niet een fijn idee om een wandeling te maken op het strand? Er staat op de pier in scheveningen nu ook een heel groot reuzenrad waar je met zijn allen een ritje in kunt maken, en ik weet dat restaurant zeezicht (aan het einde van de pier, dus boven het water) een grote speelhoek voor kindjes heeft met duplo, tekenspullen en van alles. Kun je het zo lang maken als mensen fijn vinden!
pi_169198218
Drievliet had mijn broer zelf bedacht O+ (wordt nog wel eens wat bij ons haha) maar dat is dicht tot april...

Ja, crumpette, ook een idee, ga ik ook noemen. Maar als het zulk weer is als vandaag (tenminste nu bij ons, veel regen) dan is dat niks op het strand.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hilmo op 28-02-2017 14:01:53 ]
&lt;a href="http://s1175.photobucket.com/user/HilmoFOK/library/Maat%2074%20jongens?sort=3&page=1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Mijn verkoop pagina kleertjes jongens&lt;/a&gt;
pi_169198546
Kinderboekenmuseum is echt heel leuk!
Wij zijn er geweest toen Ow 3 werd en Js dus een jaar was en toen Js het ook al leuk :)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:40:06 #297
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169199978
Kinderboekenmuseum is idd erg leuk :Y En ook genoeg te bekijken voor de ouderen.

Museon is ook leuk. Ik ging al met Nora toen ze nog een dreumes was :)

Met 2,5 vond Nora Madurodam ook leuk, maar als je bang bent voor slecht weer zou ik Madurodam niet doen :)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:44:09 #298
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169200058
Onze Nora van anderhalf vond Madurodam superleuk. :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169201121
Een hoop Nora's hier (inclusief de mijnes)!
pi_169201216
Ja, is museon ook leuk voor peuters en kleuters?
Ik ben ook op zoek naar een uitstapje voor vrijdag ;)
Dacht eigenlijk aan het spoorwegmuseum, maar ben nog noet overtuigd ;)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')