abonnement Unibet Coolblue
pi_168773007
Ik dacht, laat ik de voortgang van de zolder ook maar eens in een topic zetten...
Vind het zelf altijd erg leuk om projecten van anderen te volgen, dus vandaar...

sta open voor kritiek en ideeen..

Hier begon het allemaal mee :



Een standaard lege zolder met een dakhelling van 35 graden, waardoor je redelijk snel je kop stoot...
Hier wil ik realiseren : een grote slaapkamer, een kantoor en een badkamer...

Dus heb ik het volgende laten plaatsen :





Foto's geven nog niet eens zo goed weer hoeveel ruimte je ermee wint...

Next is het plaatsen van muren en kozijnen..
De kozijnen heb ik kant en klaar bij de bouwmaat gehaald, afgehangen en wel
(liever lui dan moe... en scheelt een paar tientjes)



Uiteraard was het kozijn met de schuine kant niet kant en klaar, maar heb ik op maat moeten maken... Hulp ingeschakeld van een goede en handige vriend, dagje klooien en dan
sluit het allemaal perfect.

Deur aanpassen :


Nog meer houtskelet :
De muren worden trouwens 10cm dik. Had voorheen een muurtje van 7 cm gemaakt met houtskelet... was wel stevig, maar ook dun en gehorig. Groot nadeel is, aan gipsplaat kan je niets ophangen.
Dus nu is het als volgt :
12,5mm Gips | 12mm OSB | 5x5 houtskelet | 12mm OSB | 12,5 gips



Hier moet dus de badkamer komen, met tegen het hekje in de hoek daar de douchecabine.


muur tussen de badkamer en slaapkamer is inmiddels dicht aan 1 kant :


Ik zal het regelmatig proberen bij te werken...
en het kan zijn dat het topic een beetje rommelig is, omdat ik best van de hak op de tak spring.
pi_168773519
Leuk project man, ik volg het eventjes mee!
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_168773632
Nu had ik eigenlijk al een vraag...



Moet ik de isolatie aan de zijkant van de dakkapel eerst uitrachelen? of kan ik gelijk gipsplaat erop zetten. (ik weet dat je bij het plafond de dakkapel niet extra mag isoleren)
pi_168774264
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 10:25 schreef Bart445 het volgende:
Nu had ik eigenlijk al een vraag...
Moet ik de isolatie aan de zijkant van de dakkapel eerst uitrachelen? of kan ik gelijk gipsplaat erop zetten. (ik weet dat je bij het plafond de dakkapel niet extra mag isoleren)
Ik vroeg me af of die afgeschuinde deur nog wel open gaat t.g.v. die hoek eruit.

Verder zou ik minimaal om de 60 cm rachelen, beter nog 30 cm onder achter gipsplaat
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 9 februari 2017 @ 11:01:13 #5
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168774292
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of die afgeschuinde deur nog wel open gaat t.g.v. die hoek eruit.
Scharnier zit aan de andere kant dus dat moet niets uitmaken.
pi_168776063
Leuk, ben ook over zoiets na aan het denken, zou je eens een plattegrond met afmetingen willen uploaden hoe het gaat worden?
pi_168776304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 10:25 schreef Bart445 het volgende:
Nu had ik eigenlijk al een vraag...

[ afbeelding ]

Moet ik de isolatie aan de zijkant van de dakkapel eerst uitrachelen? of kan ik gelijk gipsplaat erop zetten. (ik weet dat je bij het plafond de dakkapel niet extra mag isoleren)
Zeker uitrachelen. De gipsplaatschroeven hebben niet voldoende houvast in de isolatie.

Aan de wasmachine te zien heb je een houten dekvloer? Heb je gekeken of die dekvloer het gewicht goed aankan?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2017 12:49:14 ]
pi_168777114
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 12:34 schreef Captor het volgende:
Leuk, ben ook over zoiets na aan het denken, zou je eens een plattegrond met afmetingen willen uploaden hoe het gaat worden?
Is goed, zal wel pas van het weekend of volgende week worden.. erg druk.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 12:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zeker uitrachelen. De gipsplaatschroeven hebben niet voldoende houvast in de isolatie.

Aan de wasmachine te zien heb je een houten dekvloer? Heb je gekeken of die dekvloer het gewicht goed aankan?
Het is gewoon een betonnen vloer... huis is uit 93.
pi_168777979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:28 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Is goed, zal wel pas van het weekend of volgende week worden.. erg druk.

[..]

Het is gewoon een betonnen vloer... huis is uit 93.
Ok ^O^
  donderdag 9 februari 2017 @ 14:29:38 #10
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_168778322
Leuke klus :)
Niets kunnen ophangen aan een gipswand? Gewoon de juiste pluggen kopen :) Maar OSB er achter kan geen kwaad, maakt het geheel ook iets meer solide.

Je kan ook kiezen voor gipsplaten met een betere geluidsisolatie. Voor het aantal wat je nodig hebt zal het geen schokkend verschil zijn in prijs. Naja, afhankelijk natuurlijk van hoe snel je schrikt :+

Knap werk met die deur!
  donderdag 9 februari 2017 @ 17:38:08 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168782455
Dit verbaast mij altijd weer: veel mannen weten gewoon hoe je dit moet doen. Ik weet alleen hoe je een deur dicht doet; niet hoe je nou weet hoe dat timmerwerk moet, hoe alles past etc. etc. En het lef heb ik er ook al niet voor.
  donderdag 9 februari 2017 @ 18:15:19 #12
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_168783170
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit verbaast mij altijd weer: veel mannen weten gewoon hoe je dit moet doen. Ik weet alleen hoe je een deur dicht doet; niet hoe je nou weet hoe dat timmerwerk moet, hoe alles past etc. etc. En het lef heb ik er ook al niet voor.
Hier is het vooral lef hoor. Heel veel dingen weet ik niet, zoek ik op, plan ik, zoek ik nog een keer op, denk nog een weekje na en probeer het gewoon.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 9 februari 2017 @ 19:12:28 #13
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168784584
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit verbaast mij altijd weer: veel mannen weten gewoon hoe je dit moet doen. Ik weet alleen hoe je een deur dicht doet; niet hoe je nou weet hoe dat timmerwerk moet, hoe alles past etc. etc. En het lef heb ik er ook al niet voor.
Ach, jullie hebben weer andere kwaliteiten waar wij niet aan kunnen tippen ;)
  donderdag 9 februari 2017 @ 19:48:49 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168785589
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:12 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ach, jullie hebben weer andere kwaliteiten waar wij niet aan kunnen tippen ;)
:P
pi_168796386
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit verbaast mij altijd weer: veel mannen weten gewoon hoe je dit moet doen. Ik weet alleen hoe je een deur dicht doet; niet hoe je nou weet hoe dat timmerwerk moet, hoe alles past etc. etc. En het lef heb ik er ook al niet voor.
Het is inderdaad wel een stukje lef. en tegenwoordig het geluk van internet... Als je het even niet weet, gewoon googlen!
Ook heb ik wel veel hier rondgekeken.
En er zullen ook best dingen zijn die eigenlijk anders moeten... Kreeg laatst al commentaal van een vriend dat ik teveel schroeven gebruik en lijm was niet nodig. (balken op het beton zijn ook nog eens verlijmd) Alleen straks kan je er niet meer bij, dan gebruik ik liever 100 schroeven teveel dan 3 te weinig..... ik moet de muur een beuk kunnen geven zonder dat ik het idee heb dat hij om gaat 8-)
  vrijdag 10 februari 2017 @ 08:48:47 #16
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168796572
Een paar schroeven zou ik niet teveel wakker van liggen.
Lijm hoef je echter zelden (lees: nooit) te gebruiken bij dit soort klussen. Mocht het ooit uit elkaar moeten dan krijg je daar heel erg hard spijt van. Nergens voor nodig ook. Onderschat niet de sterkte van hout en schroeven.
pi_168796623
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:48 schreef Barrah het volgende:
Mocht het ooit uit elkaar moeten dan krijg je daar heel erg hard spijt van. Nergens voor nodig ook. Onderschat niet de sterkte van hout en schroeven.
Daar heb je gelijk in... echter was de dekvloer op de zolder maar 3,5/4 cm dik, met daaronder een soort beton broodjes die hol zijn van binnen...
Dat is niet zo prettig schroeven, dus heb ik niet al te lange slagpluggen gebruikt (eigenlijk vooral tegen schuiven)
Ik ga dit nooit meer weghalen, dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen om.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 08:58:56 #18
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168796659
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:53 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in... echter was de dekvloer op de zolder maar 3,5/4 cm dik, met daaronder een soort beton broodjes die hol zijn van binnen...
Dat is niet zo prettig schroeven, dus heb ik niet al te lange slagpluggen gebruikt (eigenlijk vooral tegen schuiven)
Ik ga dit nooit meer weghalen, dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen om.
De wand zal niet wegzweven, dus het is inderdaad vooral tegen het schuiven. Daarvoor zijn een paar schroeven wel voldoende. 30mm in het beton om de 50cm was zat geweest. Zeker als de wand ook aan de zijkanten steun heeft. Maar goed, er gebeurt niets mee zullen we maar zeggen ;-)
pi_168826297
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:20 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel een stukje lef. en tegenwoordig het geluk van internet... Als je het even niet weet, gewoon googlen!
Ook heb ik wel veel hier rondgekeken.
En er zullen ook best dingen zijn die eigenlijk anders moeten... Kreeg laatst al commentaal van een vriend dat ik teveel schroeven gebruik en lijm was niet nodig. (balken op het beton zijn ook nog eens verlijmd) Alleen straks kan je er niet meer bij, dan gebruik ik liever 100 schroeven teveel dan 3 te weinig..... ik moet de muur een beuk kunnen geven zonder dat ik het idee heb dat hij om gaat 8-)
idd, vroeger ging ik naar de installatie school.

Tegenwoordig kan je zelfvje CV aansluiten met behulp van google en YouTube, eigenlijk alles wel. Mijn motor gaat ook niet meer voor onderhoud weg, allemaal dankzij YouTube eigenlijk.

<3

Bizar eigenlijk. Dat je vroeger vaak 2 of 4 jarige opleidingen moest doen. Oké dan was je wel een vakman. Maar nu kijk je 2x een filmpje door en hoppa
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_168934227
Dingen als een cv aansluiten zou ik toch wel laten doen.
(meer omdat ik een weekend bezig ben en de vakman 3 uurtjes)

Verder heb ik niet teveel gedaan(druk!), tussenmuurtje dicht gemaakt.





De klusmascotte, waarvan ik soms twijfel of hij niets aan zijn gehoor mankeert... Hij knippert nog niet eens met zijn ogen als de afkortzaag incl stofzuiger aanslaat.. Altijd gezellig in de buurt als ik bezig ben.



En ik heb nog even op request een tekeningetje in elkaar geflanst!

pi_169059921
hmmmm.... klein dilemma...

Het huis is uit 1993... en heeft (denk ik) kanaalplaat vloeren.
Kan ik zonder problemen een ligbad plaatsen onder het raam van een dakkapel?

ik vraag dit in verband met het gewicht..
pi_169062170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 23:20 schreef Bart445 het volgende:
hmmmm.... klein dilemma...

Het huis is uit 1993... en heeft (denk ik) kanaalplaat vloeren.
Kan ik zonder problemen een ligbad plaatsen onder het raam van een dakkapel?

ik vraag dit in verband met het gewicht..
Tenzij ze een flink deel van de wapening zijn vergeten is dat geen enkel probleem.
pi_169064118
Gister nog even verder gegaan met 1 tussenmuur..

Isoleren met steenwol.


Daarna dichtmaken.



Ik weet niet hoe ik het heb berekend... maar ik heb dus veel te veel osb plaat gekocht... dus mocht ik nog veel overhouden, doe ik een extra laagje osb aan de kant van de studeerkamer tegen de muur. (no way! dat ik die platen van 2,5 meter weer 2 verdiepingen naar beneden ga sjouwen)
pi_169064137
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 07:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Tenzij ze een flink deel van de wapening zijn vergeten is dat geen enkel probleem.
Ok... bij nader inzien denk ik dat het ook wel meevalt met het gewicht... 160 liter water is wat er ongeveer in een ligbad van 1.80 zit... iets minder als je er zelf ook bijzit.
Dus het valt allemaal wel weer mee...

Thanks!
pi_169079575
Leuk om te zien, ga namelijk zelf ook een klein scheidingswandje maken op zolder over 2 weken. Toevallig afgelopen weekend materiaal gehaald en nog even getwijfeld waar ik goed aan deed. Ben uiteindelijk niet voor triplex gegaan maar net als jij voor osb, voor achter het gips maar dan wel 18mm osb aan weerszijden.
Ik twijfel nog of ik het rachelwerk aan de bovenkant tussen dak en balk nog ga isoleren met wat stukjes groene ondervloer om zo contactgeluid nog verder terug te dringen.
pi_169084337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:01 schreef pwmh82 het volgende:
Leuk om te zien, ga namelijk zelf ook een klein scheidingswandje maken op zolder over 2 weken. Toevallig afgelopen weekend materiaal gehaald en nog even getwijfeld waar ik goed aan deed. Ben uiteindelijk niet voor triplex gegaan maar net als jij voor osb, voor achter het gips maar dan wel 18mm osb aan weerszijden.
Ik twijfel nog of ik het rachelwerk aan de bovenkant tussen dak en balk nog ga isoleren met wat stukjes groene ondervloer om zo contactgeluid nog verder terug te dringen.
Tussenwandjes zijn leuke klusjes!

Groene ondervloer is best dik... dus ik denk dat dat de stabiliteit niet ten goede zou komen.
Dan zou ik eerder plakfoam van zo'n 1/2 mm halen.
pi_169645175
Na een tijdje rustig aan te hebben gedaan... gister de boel weer opgepakt.

In de dakkapel aan de voorkant, rachelwerk aangebracht en verlichting.
(Lang leve de Wago-lasdoosjes)





Even snel een stekker eraan gezet om te testen. (staat nog geen stroom op deze kamer.)


Dit is trouwens ook een absolute must als je rachelwerk gaat aanbrengen


Fotootje van het rachelwerk...


Nu wil ik aan de zijkant van de dakkapel gewoon osb direct tegen de isolatie aanschroeven zonder rachelwerk. =meer ruimte en minder werk. (lijkt me geen probleem toch?)
  maandag 20 maart 2017 @ 09:28:53 #28
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_169645615
Is je inbouwdoos straks nog wel bereikbaar?
pi_169646633
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:28 schreef NotToBe het volgende:
Is je inbouwdoos straks nog wel bereikbaar?
Nee.. Ik probeer alles bereikaar te houden, maar hier wist ik echt geen andere oplossing voor...
Ik denk ook niet dat ik er nog bij moet...
pi_169647832
Harder nadenken. Alle inbouw/lasdozen moet ten alle tijden bereikbaar blijven. Of je er nu wel of niet later bij moet is niet relevant. Je had een gewone inbouwdoos moeten gebruiken met een afdekplaatje. Er zal een wago mettertijd doorbranden of slecht contact maken zeg...

Je hebt trouwens een spatwaterdichte lasdoos gebruikt die normaliter voor buiten wordt gebruikt. Ik heb nog niet eerder de combinatie flexibele electrabuis + spatwaterdichte lasdoos gezien, binnen gemonteerd, waarbij de flexibele buis in een wartel gemonteerd zit en de doos ook nog eens onbereikbaar. Ik zeg redelijk uniek :P

Hopelijk leest Vonkenboer dit topic niet want die trekt wit weg.

[ Bericht 19% gewijzigd door mister_white op 20-03-2017 11:33:57 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_169653934
quote:
Er zal een wago mettertijd doorbranden of slecht contact maken zeg...
Ik snap je... en misschien moet ik er nog eens over denken, maar wat zou je zelf voorstellen?
want volgens mij zitten er met inbouwspotjes altijd kroonsteentjes/wago's oid bovenin het plafond...

Mocht er een wago doorbranden (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) is dat dan niet net zo gevaarlijk in een "bereikbare" centraaldoos?
pi_169654347
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:39 schreef Bart445 het volgende:
Mocht er een wago doorbranden (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) is dat dan niet net zo gevaarlijk in een "bereikbare" centraaldoos?
Daar gaat het niet om. Je moet de verbinding kunnen herstellen en dus moet de doos bereikbaar zijn.

Ik zie ook een doos voor een WCD. Kan je daar niet een diepe doos aanbrengen, die spatwaterdichte doos laten vervallen, en die wago- verbindingen achter de inbouw WCD maken ?

Btw, aardedraad zie ik ook niet. Komt toch nog wel?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169654596
De spotjes zijn niet geaard, dus vond het niet nodig om een loze aardedraad te trekken.

Ik vind de veiligheid wel belangrijk.
Dus is het echt zoveel onveiliger bovenin het plafond dan dat het bereikbaar in de muur zit?

Want dat je er niet meer bij kan zonder het plafond open te trekken neem ik dan wel voor lief...
  maandag 20 maart 2017 @ 16:20:31 #34
457355 OpgeFOKt1991
Zeer OpgeFOKt.
pi_169654894
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:07 schreef Bart445 het volgende:
De spotjes zijn niet geaard, dus vond het niet nodig om een loze aardedraad te trekken.

Ik vind de veiligheid wel belangrijk.
Dus is het echt zoveel onveiliger bovenin het plafond dan dat het bereikbaar in de muur zit?

Want dat je er niet meer bij kan zonder het plafond open te trekken neem ik dan wel voor lief...
In een badkamer ongeaarde electriciteit? Dat is een heel slecht idee.
Niks interessants hier.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:25:56 #35
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169655023
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit verbaast mij altijd weer: veel mannen weten gewoon hoe je dit moet doen. Ik weet alleen hoe je een deur dicht doet; niet hoe je nou weet hoe dat timmerwerk moet, hoe alles past etc. etc. En het lef heb ik er ook al niet voor.
Herkenbaar hoor, zo begon ik ook! Heb de filosofie aangenomen van 'al doende leert men' en 'fouten maken is niet verboden'. ;-)
pi_169655427
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:20 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:

[..]

In een badkamer ongeaarde electriciteit? Dat is een heel slecht idee.
Dit is een kantoor/slaapkamer... in de badkamer komt hele andere verlichting.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:51:58 #37
457355 OpgeFOKt1991
Zeer OpgeFOKt.
pi_169655657
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:40 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Dit is een kantoor/slaapkamer... in de badkamer komt hele andere verlichting.
Dan is het prima ;) Badkamer moet wel geaard zijn. Erg belangrijk.
Niks interessants hier.
pi_169656776
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:40 schreef Bart445 het volgende:
Dit is een kantoor/slaapkamer... in de badkamer komt hele andere verlichting.
Dan aard je toch wel de WCD's? T.b.v. je PC's?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 20 maart 2017 @ 19:12:13 #39
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169659126
Het lijkt of hier wat langs elkaar heen wordt gepraat.

Als ik het goed begrijp is de bedrading (zonder randaarde) alleen bedoeld voor inbouwspotjes.
Als je daarbij lasklemmen gebruikt dienen deze bereikbaar te blijven. Zo lang je dit alleen doet achter schakelaars/wandcontactdozen en boven het plafond direct bij de gaten waar de spotjes in komen dan zit je goed. Zoals het mij is verteld hoeven de klemmen in het laatste geval niet eens in las- of inbouwdozen te zitten.
Als de lasdoos op de foto op een willekeurige plek in het plafond komt waar je straks niet meer bij kunt dan is dat niet verstandig. Komt direct eronder een spotje dan zal het enigszins meevallen, al had je dan ook de doos wel achterwege kunnen laten.

Ik mag hopen dat de rest van de elektra in deze ruimte wel met randaarde wordt uitgevoerd.
pi_169693202
Een kleine update..

De inbouwdoos is verplaatst en komt nu recht boven een spotje te zitten zonder deksel.
Op deze manier kan ik er altijd nog bij...



Verder bezig geweest met isoleren van de muur..





Niet zo heel veel eigenlijk...
Deze kleine bengel slokt nogal wat tijd op...
pi_169693206
Ow, en verder is inderdaad alles geaard..
alle stopcontacten die vanaf de bouw niet zijn geaard, aard ik ook gelijk.
pi_169696670
Pas wel op met de warmte van het spotje, ik zou voor de zekerheid een andere (bereikbare centraal doos) kiezen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:26:14 #43
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169696889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:15 schreef saxohans het volgende:
Pas wel op met de warmte van het spotje
Beter kies je sowieso voor LED.
pi_169697020
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:28 schreef Bart445 het volgende:
Een kleine update..

De inbouwdoos is verplaatst en komt nu recht boven een spotje te zitten zonder deksel.
Op deze manier kan ik er altijd nog bij...
Het deksel moet er wel op, om veiligheidsredenen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169697904
het zijn led spots. en zal het kapje er wel opdoen. Plafond moet toch nog dicht.
pi_169700575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:25 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Tussenwandjes zijn leuke klusjes!

Groene ondervloer is best dik... dus ik denk dat dat de stabiliteit niet ten goede zou komen.
Dan zou ik eerder plakfoam van zo'n 1/2 mm halen.
Vond het helemaal geen leuke klus maar het is af. Toch groene ondervloer gebruikt en blij met het resultaat. Die wand voelt aan alsof die nog overeind zou blijven staan als het huis instort. Maar ik zou anderen geen 18mm osb aanbevelen. Met 5cm rachelwerk en dan 18mm osb en 12mm gips aan weerszijden wordt het wel echt een dikke wand die flink voorbij een deurpost komt.
  zondag 26 maart 2017 @ 07:00:40 #47
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_169784218
Mooi werk tot zover!

Vraagje, wil zelf op zolder ook een tussenwandje plaatsen. Zelfde idee als wat jij hebt. Echter er ligt al een vloer (laminaat) in. Is het handig om de muur daarop de plaatsen?
pi_169785431
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 07:00 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Mooi werk tot zover!

Vraagje, wil zelf op zolder ook een tussenwandje plaatsen. Zelfde idee als wat jij hebt. Echter er ligt al een vloer (laminaat) in. Is het handig om de muur daarop de plaatsen?
Ligt de vloer al een tijdje dan zal die niet veel meer werken. Ligt die minder dan een jaar dan beweegt het nog wel wat.
Je houten frame zet je toch vast in het beton onder het laminaat dus staat op zich wel stevig.
Tis vooral een rotklus als je in één van beide ruimtes aan weerszijden van die wand dan toch een andere vloer wilt.
  Moderator zondag 26 maart 2017 @ 10:13:12 #49
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169786328
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 07:00 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Mooi werk tot zover!

Vraagje, wil zelf op zolder ook een tussenwandje plaatsen. Zelfde idee als wat jij hebt. Echter er ligt al een vloer (laminaat) in. Is het handig om de muur daarop de plaatsen?
Je bent met bouwen sneller klaar, maar ik zou het beun-werk noemen.
pi_169786365
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:44 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Je bent met bouwen sneller klaar, maar ik zou het beun-werk noemen.
Zou je dan eerst de hele laminaatvloer verwijderen?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 26 maart 2017 @ 14:05:30 #52
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_169789863
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 08:59 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Ligt de vloer al een tijdje dan zal die niet veel meer werken. Ligt die minder dan een jaar dan beweegt het nog wel wat.
Je houten frame zet je toch vast in het beton onder het laminaat dus staat op zich wel stevig.
Tis vooral een rotklus als je in één van beide ruimtes aan weerszijden van die wand dan toch een andere vloer wilt.
De vloer ligt er nu een jaar. De vloer ligt op een houten bouwvloer
  zondag 26 maart 2017 @ 14:08:10 #53
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169789924
Je zou ook met een invalzaag of cirkelzaag de vloer een cm van de toekomstige muren kunnen inzagen en verwijderen, zodat de wanden niet op de vloer komen. Je kunt er nu makkelijker bij dan als de muren er op staan en voor het kunnen werken van de vloer is het ook beter. Hoekjes met een multitool of beitel doen.
  zondag 26 maart 2017 @ 14:40:48 #54
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_169790589
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:08 schreef Barrah het volgende:
Je zou ook met een invalzaag of cirkelzaag de vloer een cm van de toekomstige muren kunnen inzagen en verwijderen, zodat de wanden niet op de vloer komen. Je kunt er nu makkelijker bij dan als de muren er op staan en voor het kunnen werken van de vloer is het ook beter. Hoekjes met een multitool of beitel doen.
goede tip! Dus enkel waar de wanden eventueel komen. De laminaat vloer kan wel de houten constructie dragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcus_Zaagius op 26-03-2017 15:16:56 ]
  zondag 26 maart 2017 @ 15:40:27 #55
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169791758
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:40 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

goede tip! Dus enkel waar de wanden eventueel komen. De laminaat vloer kan wel de houten constructie dragen?
Als je mijn suggestie opvolgt kun je het laminaat waar de wanden komen weghalen ;)
pi_169794501
Laminaat kan je prima plaatselijk weghalen zoals Barrah al aangeeft. Een muur bouwen op laminaat is echt een beunoplossing die alleen maar problemen zal geven in de toekomst.
pi_170627984
En weer gestaag verder...

Impregneren :


De meester aan het werk... Deze stukadoor is trouwens echt een kunstenaar.




Ondertussen in de andere grote kamer begonnen aan het rachelwerk in de dakkapel.



En we gaan verder....
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:16:31 #58
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170628439
Wat een verschil! ^O^

Had je achteraf bezien het plafond van de dakkapel niet liever doorgetrokken tot aan de wand?
De stukadoor zal vast blij met je geweest met dat lastige hoekje :P
pi_170628873
heb ik aan zitten denken, maar dit maakt het plafond lager en de kamer kleiner....

Nu heb ik er wel aan zitten denken om nog een ledstrip in de "nok" te plaatsen.
pi_172157623
Inmiddels is het 'kantoortje' redelijk ver af.



de middelste 3 knieschotten zitten met magneetklikkers, dus die kan je er zo uit pakken.
(hier komt niet zoveel achter te staan, omdat er toch een bureau voor komt.)
pi_172157643




Het bureau is tijdelijk, moet een wat klassieker model voor terug komen.

Het schilderwerk doe ik als ik wat meer tegelijk kan pakken.
pi_172157708
Er is nu wat meer tijdsdruk, want er is gezinsuitbreiding op komst.

Dus we gaan hard verder in de grote logeerkamer.





Van tevoren schroefjes erin, want je hebt toch maar 2 handen...



2 lange schroeven, waar ik de plaat tijdelijk even achter steek zodat ik hem makkelijker vast kan schroeven.


pi_172157836
Mag ik vragen wat je betaald hebt voor de dakkapellen ?
...everyone's afraid, but that's no excuse...
  dinsdag 4 juli 2017 @ 09:53:35 #64
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172157953
Netjes hoor. Ga je het afkrijgen voor de kleine er is?
Spoilers!
pi_172158409
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 09:46 schreef Nitzer het volgende:
Mag ik vragen wat je betaald hebt voor de dakkapellen ?
rond de 11K alles kunstof, en ingebouwd rolluik aan de zuidkant.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 09:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Netjes hoor. Ga je het afkrijgen voor de kleine er is?
ik hoop het wel.. stukadoor komt over 3 weken, dus dan is die kamer snel af. Ondertussen begin ik dan aan de badkamer.
Twijfel nog even aan beton cire in de douchecabine... is wel supermooi.
pi_173063392
Hoe gaat het hier? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')