abonnement Unibet Coolblue
pi_168768730
Ik heb een probleem. Mijn laptop doet al een tijdje moeilijk en ik stond al op het punt binnenkort een inventaris en backup te maken van mijn belangrijkste foto's en bestanden.

Echter valt mijn laptop nu om de haverklap uit en wil niet meer opladen. Ik vrees dat zijn levensduur erop zit zodra de laatste 35 procent van zijn batterij op zijn (minder dan een uur, exclusief iedere keer dat hij moet opstarten). Ik heb 10 gb aan bestanden kunnen identificeren die ik wil bewaren. Maar ik kan ze nergens opslaan. USB sticks zijn of te klein of claimen dat de format niet compatible meer is. Google drive werd mij aangeraden maar die weigert dienst (mede omdat mijn laptop ineens geen verbinding meer maakt met wifi).

Is er nog een manier om mijn bestanden te behouden?
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:44:07 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_168768762
Harde schijf eruit halen, goed bewaren en de rest weggooien.
pi_168768790
Externe schijf al eens geprobeerd?

Anders gewoon een schijf erbij prikken en daar al je zooi naartoe kopiėren.
pi_168768800
Harde schijf eruit halen en via een andere pc de bestanden backuppen.
pi_168768833
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:45 schreef LompeHork het volgende:
Externe schijf al eens geprobeerd?

Anders gewoon een schijf erbij prikken en daar al je zooi naartoe kopiėren.
Weigert dienst (kan drivers niet vinden). Maar dat was een probleem dat al langer bestond helaas.
pi_168768935
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:45 schreef DJKoster het volgende:
Harde schijf eruit halen en via een andere pc de bestanden backuppen.
Dit.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168768980
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dit.
kan je die zelf verwijderen bij een laptop? Of moet je dat door een computer winkel laten doen?

Ik had dit zelf ook bedacht, maar ik zag dat meer als het laatste redmiddel, omdat dit wel erg moeilijk lijkt
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:54:27 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_168769027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dit.
Maar als die laptop nog maar een paar dagen meegaat en hij die schijf ergens op aan kan sluiten kan hij ook net zo goed die gebruikte HD als backup bewaren zonder de dingen over te zetten.

edit- al wordt dat gezien de reactie hierboven wat twijfelachtig :+
pi_168769211
Zet alleen je allerbelangrijkste bestanden (die je minimaal 1 x per maand nodig hebt) op een USB stick. Laat de rest van de bestanden maar staan: je harde schijf, daar gebeurt toch niets mee, die kun je wel later (laten) overzetten. Maar je daar maar geen zorgen over.
  Donald Duck held woensdag 8 februari 2017 @ 23:06:06 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_168769314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:52 schreef Schnitzel_Koning het volgende:

[..]

kan je die zelf verwijderen bij een laptop? Of moet je dat door een computer winkel laten doen?

Ik had dit zelf ook bedacht, maar ik zag dat meer als het laatste redmiddel, omdat dit wel erg moeilijk lijkt
Erg makkelijk. Laptops zijn er vaak juist op gebouwd om de schijf makkelijk toegankelijk te hebben. Kwestie van een paar schroefjes loshalen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_168769387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:42 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Ik heb een probleem. Mijn laptop doet al een tijdje moeilijk en ik stond al op het punt binnenkort een inventaris en backup te maken van mijn belangrijkste foto's en bestanden.

Echter valt mijn laptop nu om de haverklap uit en wil niet meer opladen. Ik vrees dat zijn levensduur erop zit zodra de laatste 35 procent van zijn batterij op zijn (minder dan een uur, exclusief iedere keer dat hij moet opstarten). Ik heb 10 GB aan bestanden kunnen identificeren die ik wil bewaren. Maar ik kan ze nergens opslaan. USB sticks zijn of te klein of claimen dat de format niet compatible meer is. Google drive werd mij aangeraden maar die weigert dienst (mede omdat mijn laptop ineens geen verbinding meer maakt met wifi).

Is er nog een manier om mijn bestanden te behouden?
Schaf een fatsoenlijke USB stick aan. Die zijn doorgaans af fabriek geformatteerd als FAT32 dus dan zul je daar alvast geen probleem mee hebben, tenzij je bestanden groter dan 4 GiB zou willen opslaan. Tegenwoordig heb je al een 16 GB USB 3.0 stick voor minder dan een tientje, en ik neem aan dat je data je meer waard is, dus ...
pi_168769479
USB, en maak daarna goede backups (minimaal 2, op verschillende media).
pi_168769503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 23:09 schreef Riparius het volgende:

[..]

Schaf een fatsoenlijke USB stick aan. Die zijn doorgaans af fabriek geformatteerd als FAT32 dus dan zul je daar alvast geen probleem mee hebben, tenzij je bestanden groter dan 4 GiB zou willen opslaan. Tegenwoordig heb je al een 16 GB USB 3.0 stick voor minder dan een tientje, en ik neem aan dat je data je meer waard is, dus ...
Dit zijn het soort dingen waar je niet aan denkt, totdat je het dringend nodig hebt :P

Eigenlijk al mijn USB sticks heb ik ooit als promotie artikel gehad.
pi_168769612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 23:13 schreef Schnitzel_Koning het volgende:

[..]

Dit zijn het soort dingen waar je niet aan denkt, totdat je het dringend nodig hebt :P

Eigenlijk al mijn USB sticks heb ik ooit als promotie artikel gehad.
Action heeft een 16GB Sandisk stick voor 5 euro liggen. Gewoon telkens kleine beetjes overkopieren. Niet in 1 keer de volle 10GB.
pi_168769642
Aparaat met F8 in veilige modus opstarten, hopelijk loopt hij dan niet vast.
.
pi_168770315
Al aan de stroom gehangen zonder de accu in de laptop te hebben zitten?
pi_168770378
Ergens in de cloud syncen (Dropbox; Drive; naar WeTransfer) of een ouderwetse USB stick.
  donderdag 9 februari 2017 @ 00:57:01 #18
224960 highender
Travellin' Light
pi_168771006
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 23:09 schreef Riparius het volgende:
Schaf een fatsoenlijke USB stick aan. Die zijn doorgaans af fabriek geformatteerd als FAT32 dus dan zul je daar alvast geen probleem mee hebben, tenzij je bestanden groter dan 4 GiB zou willen opslaan. Tegenwoordig heb je al een 16 GB USB 3.0 stick voor minder dan een tientje, en ik neem aan dat je data je meer waard is, dus ...
Zelfs een 2TB USB 3.0 stick voor minder dan een tientje.
http://www.storagenewslet(...)-at-2tb-for-only-e6/
pi_168771208
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 00:57 schreef highender het volgende:

[..]

Zelfs een 2TB USB 3.0 stick voor minder dan een tientje.
http://www.storagenewslet(...)-at-2tb-for-only-e6/
Nee, dat is oplichterij. Jammer dat je dit post, want je weet zelf ook wel dat dit niet klopt.
pi_168771225
Check eerst even of je besturingsysteem gebruik maakt van diskencryptie. Anders kan je de schijf niet lezen als je hem aan een andere computer koppelt. Mocht het probleem in het besturingsysteem zitten dan kan je ook even proberen om te booten van USB of een LiveCD. Misschien ziet er in je BIOS nog een optie om je computer op te starten als externe USB disk. Dan kan je hem net een USB kabel vanaf een andere computer benaderen.
  donderdag 9 februari 2017 @ 03:34:11 #21
224960 highender
Travellin' Light
pi_168771343
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 01:45 schreef Riparius het volgende:
Nee, dat is oplichterij. Jammer dat je dit post, want je weet zelf ook wel dat dit niet klopt.
Ja, ik zie het nu ook, vreemd dat dan op die website geplaatst wordt, inclusief een, weliswaar beperkte, recensie door de editor die claimt een master in Computer Science te bezitten. :{
  donderdag 9 februari 2017 @ 08:11:56 #22
282714 Sovjet
CCCP ☭
pi_168771798
Gebruik in ieder geval een programma als create synchronicity. En dan simpelweg de standaard kopieerkeuze gebruiken (links->rechts). Mocht je laptop uitvallen, dan zal hij na opnieuw opstarten in ieder geval verder gaan waar je gebleven was met kopiėren, en niet helemaal opnieuw beginnen en alles overschrijven.

Echt een geweldig programma, en bovendien gewoon gratis. Gebruik het al jaren voor al mijn backups.
☭ Да здравствует коммунизма! ☭
  Forum Admin donderdag 9 februari 2017 @ 12:30:20 #23
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168775984
robocopy, standaard windows, gaat gewoon verder als hij een keer uitgevallen is.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168794966
Een Linux boot CD branden. Heb je een PM gestuurd
url
pi_168794999
Feit is dat je accu gewoon rot is, daarom valt je laptop uit en wil hij niet laden. Dus, als het kan laptop zonder accu aan de lader. Dan slaat je laptop de niet geplaatste accu over en draait gewoon op netstroom.

Als dat ook niet werkt en de laptop is echt ten einde, harddisk er uit halen en een harddisk dock van ebay trekken voor 5 euro. Trek je naderhand alles er zo af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')