abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168765414

In mijn garage zit bovenstaande isolatie, 2 lagen wat lijkt op houtvezelplaat of iets dergelijks, met daartussen piepschuim, alles bij elkaar ruim 8cm dik. Dit zit op de muur tussen de keuken en de garage. De garage zit aan het huis vast, muur ertussen zal niet erg dik zijn.

Nu kan ik dus helemaal niks aan die zooi ophangen, want het heeft een draagkracht van niks.
Ik had 2 ideeën, misschien dat ze beide ruk zijn, maar dat hoor ik dan graag van de experts hier:

1. Sleuven uit zagen met invalzaag of circelzaag en balken tegen de muur aan schroeven, daarop multiplex oid schroeven en aflakken. Ik wil graag gereedschap gaan ophangen, dus heb de plaat sowieso nodig.
2. Nieuw, beter/dunner isolatie in een houtenframe monteren en daar houten platen tegenaan.

Hoor graag uw mening!
  woensdag 8 februari 2017 @ 21:20:13 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_168766361
Muurtje extra metselen geen optie?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_168766402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:20 schreef daNpy het volgende:
Muurtje extra metselen geen optie?
Vergeten te vermelden, mijn garage is niet ENORM ruim, dus elke cm is mooi meegenomen.
  woensdag 8 februari 2017 @ 21:23:08 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_168766435
Ok, dan idd een van je eigen opties net hoeveel geld je er voor over hebt.
Volgens mij is het resultaat qua plaat in de garage aardig hetzelfde, alleen de binnenkant is anders zeg maar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_168766526
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:23 schreef daNpy het volgende:
Ok, dan idd een van je eigen opties net hoeveel geld je er voor over hebt.
Volgens mij is het resultaat qua plaat in de garage aardig hetzelfde, alleen de binnenkant is anders zeg maar.
Ja maar is de rd waarde van een hedendaagse rol isover (nog redelijk betaalbaar, 7,5 euro m2)
niet veel hoger dan de prut die er nu tegenaan zit??
edit; wel 10cm dik :{ PIR plaat is dan 23 euro m2, 7cm dik maar 3,04rd waarde.
pi_168766652
Gewoon multiplex met polymax er tegaan lijmen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_168766774
Is dat stevig genoeg? Ik zou dan denken dat de hele plaat er op een gegeven moment af dondert?
Op zich zou dat een mooie oplossing zijn, eenvoudig en goedkoop, alleen of het blijft hangen?
en er zitten van die ronde schijfjes op een bout op de hoeken van de platen, krijg ik de platen nooit recht gemonteerd denk ik. Zal morgen een foto maken van een groter deel, heb je een beter beeld.
pi_168766980
Polymax is niet al te goedkoop. Mocht je zelf een cirkelzaag hebben en je kan redelijk goedkoop aan hout komen dan kan je dit redelijk goedkoop realiseren.

En een oplossing van beide? Sleuven zagen, balken monteren die twee centimeter boven het oppervlakte uitkomen, daar dan isolatie tegenaan drukken en aandrukken met de multiplex plaat?
pi_168767670
polymax
Lijmt de tegels.
Dicht de naden af.
pindazakje
pi_168816050

betere foto van de muur. en die troep dus zo'n 8cm dik..
pi_168816291
Ik zou er een dun wandje voorzetten. Iets van 44x44 met multiplex ertegen. Doe je dat aan de achterkant dan kost het amper ruimte en kun je er gelijk het gereedschap er mooi gelijk aan hangen.
pi_168825798
Minerale wol heeft geen hogere Rd dan piepschuim
pi_168837620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Minerale wol heeft geen hogere Rd dan piepschuim
Idd is eps een beetje een ondergeschoven kindje. Voor warmteisolatie is het prima.
  zondag 12 februari 2017 @ 17:54:49 #14
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_168856940
Ik heb precies hetzelfde probleem in onze garage op de muur en plafond!
Dit soort houtwolcement-platen met piepschuim (of zo?) dat echt behoorlijk diep is.
We gaan de garage niet voor een auto gebruiken, dus het is totaal overkill.

Ik zoek, net als OP-poster* ), een tip hoe je dit het beste weg kan halen en vervangen (dus geen platen of muren erop of ervoor) voor iets "minder dieps".






Het is een garage aan huis. Rechts zijn de buren, links onze gang, boven onze keuken.
Dus volgens mij kan je met een minimale isolatie-oplossing volstaan.

...maar ik heb helaas twee linkerhanden, dus ik zou niet eens weten aan wat voor adviseur/vakman ik iets dergelijks zou kunnen vragen.

Het is overigens niet mijn bedoeling om MrDrako's topic te kapen, dus als ik hiervoor een ander topic moet openen, dan hoor ik dat dat graag! (Maar de problemen lijken erg op elkaar! Vandaar mijn post).

* ) Ja, nee, niet dus: MrDrako wil een oplossing om er iets aan te hangen..Ik wil het weg hebben. |:( Ik open wel een nieuw topic. Sorry!

[ Bericht 14% gewijzigd door Pundit_wannabe op 12-02-2017 20:23:59 ]
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  zondag 12 februari 2017 @ 20:17:23 #15
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_168860385
MrDrako zijn optie 2 moet zelfs met 2 linkerhanden lukken! Is alleen wat duurder dan optie 1.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')