FOK!forum / Klaagbaak / Mediamarkt: retourprocedure
Ferwoensdag 8 februari 2017 @ 20:14
Btw dagen, dus ik bestel via de Mediamarkt.nl een tablet/laptop van Peaq. Eenmaal binnen er even naar gekeken, maar al snel de conclusie getrokken, dat het een traag bokkeding is. Dus netjes de recovery aangezet en netjes weer ingepakt.

Breng ik net dat ding terug naar MM, want volgens het bonnetje kan het ook in de winkel. Krijg ik daar te horen, dat MM internetaankopen alleen ongeopend terugneemt in de winkel. Omdat mijn doos open is geweest, kan hij alleen via het postkantoor geretourneerd worden 8)7

Voor mij alweer de zoveelste keer te concluderen, dat Mediamarkt.nl de slechte webwinkel van Nederland is.
-AMG-woensdag 8 februari 2017 @ 20:16
De klacht ben jij zelf.

Voorwaarden enzo...
Mr.Pingwoensdag 8 februari 2017 @ 20:16
Je gaat bijna denken dat de webshop een apart onderdeel van MM is.
Vermonwoensdag 8 februari 2017 @ 20:22
Inderdaad trieste klantenservice. Ik bracht ook eens wat terug en ze begonnen gelijk allemaal vragen te stellen alsof ik een wijf ben. "Had je hem wel goed aangesloten" blablabla
WammesWaggelwoensdag 8 februari 2017 @ 20:30
Maar Peaq is wel eckte ellende hoor, koop je nu iets beters?
Ferwoensdag 8 februari 2017 @ 20:39
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:16 schreef -AMG- het volgende:
De klacht ben jij zelf.

Voorwaarden enzo...
quote:
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.


5.1 Voor producten die zijn gekocht in de Media Markt Webshop geldt een bedenktermijn van 14 dagen en kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Tijdens de bedenktijd dient de klant zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De klant dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de klant het product wenst te behouden. De klant mag het product niet gebruiken. Indien de klant van zijn bedenktermijn gebruik maakt, dient de klant het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Media Markt(online) te retourneren.

Tot 14 dagen na het ontvangen van een bestelling heb je recht op bedenktijd. Tijdens deze periode heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt een overeenkomst ontbinden door binnen 14 dagen na ontvangst van het laatst geleverde product op de order schriftelijk of telefonisch aan Media Markt kenbaar te maken dat je een of meerdere producten uit de betreffende order wilt retourneren. Binnen 14 dagen na dit telefonische of schriftelijk contact met Media Markt, dien je het/de betreffende product(en) retour te zenden naar Media Markt. Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je zult het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Indien je van jouw herroepingsrecht gebruik maakt, zal je het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Media Markt (online) retourneren, conform de door Media Markt (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Media Markt behoudt zich het recht voor kosten in rekening te brengen indien het product door gebruik beschadigd is of er reeds gebruik is gemaakt van diensten of abonnementen.

Ferwoensdag 8 februari 2017 @ 20:40
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Maar Peaq is wel eckte ellende hoor, koop je nu iets beters?
Mijn Ipad mini retina van 2 jaar oud was zelfs sneller, dus die hou ik maar even.
Ferwoensdag 8 februari 2017 @ 20:42
Bijklacht: Er zit naast de MM een nachtopvang voor daklozen. Kwam er gelijk een bedelen voor wat geld, heb ik die gast 2¤ gegeven. Waarschijnlijk is dat al meer, dan MM zelf betaalt om producten zelf te retourneren, via interne logistiek.
bertpitwoensdag 8 februari 2017 @ 20:42
Ik heb een voor de tweede keer defect geraakte smartphone binnen garantie teruggebracht en kreeg geen vervanging mee. "er was geen voorraad". Echter de hele winkel lag vol smartphones. Ze was ook niet te vermurwen. Ik ga er dus wel showroomen, maar koop er bij voorkeur niets meer.

Ik ben toch niet gek?

Afgezien van de slechte service ontdekte ik nog iets tijdens mijn showroom bezoek. Een radiootje was in een paar dagen tijd (net voor kerst) van 97 naar 150 Euro gestegen, kon m'n ogen niet geloven. Van beide prijzen heb ik nog een foto.
-AMG-woensdag 8 februari 2017 @ 20:48
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:39 schreef Fer het volgende:

[..]

[..]

quote:
Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
Gebruikt artikel
Kom je er na gebruik achter dat het artikel niet bevalt moeten wij tot onze spijt mededelen dat wij het product niet retour kunnen nemen. Enige twijfel die je vooraf had, hadden wij wellicht weg kunnen nemen als je contact met ons had opgenomen. Ook hebben wij in onze winkels productspecialisten in dienst die wellicht samen met jou een product hadden kunnen uitkiezen dat aan jouw wensen voldoet.
#ANONIEMwoensdag 8 februari 2017 @ 21:02
Ik koop nooit meer wat bij Mediamarkt. Als ik iets wil kopen ga ik nog wel eens naar MM omdat ze het fysiek vaak wel tentoonstellen. Alleen kopen heb ik afgezworen na een laptop die ik terug wilde brengen na 1 dag gebruik omdat hij niet beviel. Ik koop nu alles online zodat je in ieder geval altijd het recht hebt om het terug te sturen. Mijn ervaring met bijvoorbeeld bol.com is weer erg goed.
Ferwoensdag 8 februari 2017 @ 21:06
Coolblue, neemt het zonder enige vraag terug in hun winkel. Echt topservice.
#ANONIEMwoensdag 8 februari 2017 @ 21:08
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:06 schreef Fer het volgende:
Coolblue, neemt het zonder enige vraag terug in hun winkel. Echt topservice.
Ja, daarom staan zij ook veel beter aangeschreven dan MM. Heel internet staat vol met klachten over hen. Erg klantvriendelijk zijn ze niet.
Plompzakkerwoensdag 8 februari 2017 @ 21:51
Onterechte klacht.
Ik begrijp goed dat winkels het ontmoedigen dat mensen lukraak zooi bestellen, er vervolgens met hun vette vingers aan gaan zitten en tenslotte terug willen brengen hetgeen ze ook nog eens een hoop tijd en dus geld kost
ArnoldG0342woensdag 8 februari 2017 @ 22:44
Bij de mediamarkt iets kopen/bestellen :')

Nooit van m'n leven meer.

[ Bericht 19% gewijzigd door ArnoldG0342 op 09-02-2017 09:37:54 ]
#ANONIEMwoensdag 8 februari 2017 @ 23:04
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:44 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Bij de mediamarkt iets kopen/bestellen :')

Nooit van me leven meer.
Me leven :')
Harveowoensdag 8 februari 2017 @ 23:11
eindhovuhh
ChickenManwoensdag 8 februari 2017 @ 23:31
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:48 schreef -AMG- het volgende:

[..]


[..]

Als je iets online bestelt mag je het gewoon even proberen en binnen 14 dagen terugsturen.

Je had het dus gewoon terug moeten sturen en niet naar de MM moeten gaan.
Linkissdonderdag 9 februari 2017 @ 08:25
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:51 schreef Plompzakker het volgende:
Onterechte klacht.
Ik begrijp goed dat winkels het ontmoedigen dat mensen lukraak zooi bestellen, er vervolgens met hun vette vingers aan gaan zitten en tenslotte terug willen brengen hetgeen ze ook nog eens een hoop tijd en dus geld kost
In Nederland heb je bepaalde rechten als je iets online koopt. Als het de winkel te veel geld kost omdat mensen het steeds terug sturen, dan moeten ze maar geen webwinkel openen.
Juup©donderdag 9 februari 2017 @ 08:43
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:42 schreef Fer het volgende:
Bijklacht: Er zit naast de MM een nachtopvang voor daklozen. Kwam er gelijk een bedelen voor wat geld, heb ik die gast 2¤ gegeven. Waarschijnlijk is dat al meer, dan MM zelf betaalt om producten zelf te retourneren, via interne logistiek.
Eindhoven.
HSGdonderdag 9 februari 2017 @ 09:53
Conclusie... verstuur het via de post en alles wordt netjes afgehandeld.

Moeilijk he?
Ferdonderdag 9 februari 2017 @ 14:53
Gisteren aangemeld voor retour. Nog niks gehoord van MM
Ferdonderdag 9 februari 2017 @ 21:26
Vandaag nog 3x retour aangevraagd, maar krijg geen reactie van ze. Morgen is de 14e dag, dan maar zelf voor 6,95 retour sturen?
ChickenMandonderdag 9 februari 2017 @ 22:18
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 21:26 schreef Fer het volgende:
Vandaag nog 3x retour aangevraagd, maar krijg geen reactie van ze. Morgen is de 14e dag, dan maar zelf voor 6,95 retour sturen?
Jonge, gewoon terugsturen, niks aanvragen. Je verzendkosten moeten ze je ook terugbetalen.

edit: ok misschien wel wat laten weten. Maar dat heb je in principe al gedaan.
https://www.consuwijzer.n(...)tijd-koop-op-afstand
Ferdonderdag 9 februari 2017 @ 22:24
Er staat ook een antwoordnummer op de pakbon, maar is dat wel verzekerd/aangetekend?

SPOILER
Wat een slechte kutwinkel is het ook
ChickenMandonderdag 9 februari 2017 @ 22:39
Je stelt te veel vragen en zoekt zelf niks uit.
Ferdonderdag 9 februari 2017 @ 23:02
Ja sorry hoor, maar ik heb hier geen ervaring mee. Wehkamp, hoef je niks te doen. gewoon doos weer dichtplakken en bij de sigarenboer inleveren, na 2 dagen je geld terug. Coolblue kun je terugsturen en naar de winkel brengen, stellen geen vragen en nemen het terug.

Maar ik ben nu bang geworden, dat ik de verkeerde procedure volg en straks met lege handen sta door MM.
radeloosje1987vrijdag 10 februari 2017 @ 00:57
Daarom dus Coolblue kopen of Bol. Doen nooit moeilijk.
perezosovrijdag 10 februari 2017 @ 01:02
Welke versie heb je gekocht?
#ANONIEMvrijdag 10 februari 2017 @ 01:04
Haha TS is bang :D
Aetherealvrijdag 10 februari 2017 @ 01:19
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:08 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ja, daarom staan zij ook veel beter aangeschreven dan MM. Heel internet staat vol met klachten over hen. Erg klantvriendelijk zijn ze niet.
Bedoel je nou bij Coolblue niet?
#ANONIEMvrijdag 10 februari 2017 @ 09:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 01:19 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Bedoel je nou bij Coolblue niet?
Ik snap niet wat je bedoelt? Naar mijn weten heeft Coolblue een hele goede reputatie wat betreft klantvriendelijkheid en MediaMarkt niet. Als je kijkt op google dan regent het klachten over MM
Aetherealvrijdag 10 februari 2017 @ 18:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:19 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt? Naar mijn weten heeft Coolblue een hele goede reputatie wat betreft klantvriendelijkheid en MediaMarkt niet. Als je kijkt op google dan regent het klachten over MM
Door de manier waarop je zin geschreven was zou het kunnen dat je meende dat bij Coolblue de service slecht was. Nu is het duidelijk wat je bedoelde.
Fervrijdag 10 februari 2017 @ 18:49
Teruggestuurd volgens de instructies achterop de pakbon. Van MM nog niks gehoord, ondanks 3x retour aangevraagd te hebben.
#ANONIEMvrijdag 10 februari 2017 @ 23:38
Vreemd ja. Ik had een beamer gekocht deze maand (via internet bij MediaMarkt). Gewoon getest en paar dagen later teruggebracht (zat een irritante constante hoge piep in). Namen ze gewoon terug. Dag later geld al terug.

Inmiddels bij Coolblue een nieuwe besteld die wel naar wens is. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2017 23:38:57 ]
Fervrijdag 17 februari 2017 @ 18:49
Pakket is aangenomen door MM en geld teruggestort. Jammer van de gebrekkige communicatie en procedures.
Plompzakkervrijdag 17 februari 2017 @ 19:08
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Ps. Volgende keer research doen voor je iets koopt.
Gr gr de mediamarkt
Fleischmeistervrijdag 17 februari 2017 @ 19:37
Coolblue is relaxed inderdaad, laatst een best dure computermonitor binnen gekregen met een kleine beschadiging achter de glasplaat, als in: een kapotte pixel zou nog beter zichtbaar zijn, maar gewoon direct met een nieuwe de deur uit gelopen. Hoefde dat bakbeest ook niet op te sturen.

Direct in de winkel dat soort shit aanschaffen doe ik al jaren niet meer, met online aankopen heb je simpelweg meer rechten als consument.
Fervrijdag 17 februari 2017 @ 20:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 19:08 schreef Plompzakker het volgende:
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Ps. Volgende keer research doen voor je iets koopt.
Gr gr de mediamarkt
Waarom? De wet is dat je het mag bekijken en terugsturen.
Plompzakkervrijdag 17 februari 2017 @ 20:20
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 20:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Waarom? De wet is dat je het mag bekijken en terugsturen.
Je hebt je geld toch ook terug gekregen.
Fervrijdag 17 februari 2017 @ 20:21
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 20:20 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Je hebt je geld toch ook terug gekregen.
:6
FFzaterdag 18 februari 2017 @ 20:56
Ooit bij MM een laptop besteld en na installatie bleek dat je als admin ingelogd moest zijn om de WiFi-verbinding aan te zetten met een hardwareknop.
Navraag bij de fabrikant leerde dat dit normaal was. Je werkte op een Windows Home Edition en dan moest je altijd met volledige rechten werken, niet met beperkte rechten als normale gebruiker.

Teruggezet naar de fabrieksinstellingen en naar de winkel gegaan.
Ze vonden het raad dat ik hem terugbracht omdat hij gewoon goed werkte, maar toen ik aangaf dat dit beveiligingstechnisch echt niet kon kreeg ik gewoon mijn geld terug.