abonnement Unibet Coolblue
pi_168764193
Btw dagen, dus ik bestel via de Mediamarkt.nl een tablet/laptop van Peaq. Eenmaal binnen er even naar gekeken, maar al snel de conclusie getrokken, dat het een traag bokkeding is. Dus netjes de recovery aangezet en netjes weer ingepakt.

Breng ik net dat ding terug naar MM, want volgens het bonnetje kan het ook in de winkel. Krijg ik daar te horen, dat MM internetaankopen alleen ongeopend terugneemt in de winkel. Omdat mijn doos open is geweest, kan hij alleen via het postkantoor geretourneerd worden 8)7

Voor mij alweer de zoveelste keer te concluderen, dat Mediamarkt.nl de slechte webwinkel van Nederland is.
.
pi_168764271
De klacht ben jij zelf.

Voorwaarden enzo...
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_168764277
Je gaat bijna denken dat de webshop een apart onderdeel van MM is.
pi_168764430
Inderdaad trieste klantenservice. Ik bracht ook eens wat terug en ze begonnen gelijk allemaal vragen te stellen alsof ik een wijf ben. "Had je hem wel goed aangesloten" blablabla
pi_168764710
Maar Peaq is wel eckte ellende hoor, koop je nu iets beters?
pi_168764990
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:16 schreef -AMG- het volgende:
De klacht ben jij zelf.

Voorwaarden enzo...
quote:
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.


5.1 Voor producten die zijn gekocht in de Media Markt Webshop geldt een bedenktermijn van 14 dagen en kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Tijdens de bedenktijd dient de klant zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De klant dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de klant het product wenst te behouden. De klant mag het product niet gebruiken. Indien de klant van zijn bedenktermijn gebruik maakt, dient de klant het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Media Markt(online) te retourneren.

Tot 14 dagen na het ontvangen van een bestelling heb je recht op bedenktijd. Tijdens deze periode heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt een overeenkomst ontbinden door binnen 14 dagen na ontvangst van het laatst geleverde product op de order schriftelijk of telefonisch aan Media Markt kenbaar te maken dat je een of meerdere producten uit de betreffende order wilt retourneren. Binnen 14 dagen na dit telefonische of schriftelijk contact met Media Markt, dien je het/de betreffende product(en) retour te zenden naar Media Markt. Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je zult het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Indien je van jouw herroepingsrecht gebruik maakt, zal je het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Media Markt (online) retourneren, conform de door Media Markt (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Media Markt behoudt zich het recht voor kosten in rekening te brengen indien het product door gebruik beschadigd is of er reeds gebruik is gemaakt van diensten of abonnementen.

.
pi_168765021
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Maar Peaq is wel eckte ellende hoor, koop je nu iets beters?
Mijn Ipad mini retina van 2 jaar oud was zelfs sneller, dus die hou ik maar even.
.
pi_168765103
Bijklacht: Er zit naast de MM een nachtopvang voor daklozen. Kwam er gelijk een bedelen voor wat geld, heb ik die gast 2¤ gegeven. Waarschijnlijk is dat al meer, dan MM zelf betaalt om producten zelf te retourneren, via interne logistiek.
.
pi_168765106
Ik heb een voor de tweede keer defect geraakte smartphone binnen garantie teruggebracht en kreeg geen vervanging mee. "er was geen voorraad". Echter de hele winkel lag vol smartphones. Ze was ook niet te vermurwen. Ik ga er dus wel showroomen, maar koop er bij voorkeur niets meer.

Ik ben toch niet gek?

Afgezien van de slechte service ontdekte ik nog iets tijdens mijn showroom bezoek. Een radiootje was in een paar dagen tijd (net voor kerst) van 97 naar 150 Euro gestegen, kon m'n ogen niet geloven. Van beide prijzen heb ik nog een foto.
pi_168765281
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:39 schreef Fer het volgende:

[..]

[..]

quote:
Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
Gebruikt artikel
Kom je er na gebruik achter dat het artikel niet bevalt moeten wij tot onze spijt mededelen dat wij het product niet retour kunnen nemen. Enige twijfel die je vooraf had, hadden wij wellicht weg kunnen nemen als je contact met ons had opgenomen. Ook hebben wij in onze winkels productspecialisten in dienst die wellicht samen met jou een product hadden kunnen uitkiezen dat aan jouw wensen voldoet.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_168765761
Ik koop nooit meer wat bij Mediamarkt. Als ik iets wil kopen ga ik nog wel eens naar MM omdat ze het fysiek vaak wel tentoonstellen. Alleen kopen heb ik afgezworen na een laptop die ik terug wilde brengen na 1 dag gebruik omdat hij niet beviel. Ik koop nu alles online zodat je in ieder geval altijd het recht hebt om het terug te sturen. Mijn ervaring met bijvoorbeeld bol.com is weer erg goed.
pi_168765888
Coolblue, neemt het zonder enige vraag terug in hun winkel. Echt topservice.
.
pi_168765995
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:06 schreef Fer het volgende:
Coolblue, neemt het zonder enige vraag terug in hun winkel. Echt topservice.
Ja, daarom staan zij ook veel beter aangeschreven dan MM. Heel internet staat vol met klachten over hen. Erg klantvriendelijk zijn ze niet.
  Moderator woensdag 8 februari 2017 @ 21:51:32 #14
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_168767202
Onterechte klacht.
Ik begrijp goed dat winkels het ontmoedigen dat mensen lukraak zooi bestellen, er vervolgens met hun vette vingers aan gaan zitten en tenslotte terug willen brengen hetgeen ze ook nog eens een hoop tijd en dus geld kost
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_168768775
Bij de mediamarkt iets kopen/bestellen :')

Nooit van m'n leven meer.

[ Bericht 19% gewijzigd door ArnoldG0342 op 09-02-2017 09:37:54 ]
pi_168769269
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:44 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Bij de mediamarkt iets kopen/bestellen :')

Nooit van me leven meer.
Me leven :')
pi_168769461
eindhovuhh
pi_168769953
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:48 schreef -AMG- het volgende:

[..]


[..]

Als je iets online bestelt mag je het gewoon even proberen en binnen 14 dagen terugsturen.

Je had het dus gewoon terug moeten sturen en niet naar de MM moeten gaan.
pi_168771871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:51 schreef Plompzakker het volgende:
Onterechte klacht.
Ik begrijp goed dat winkels het ontmoedigen dat mensen lukraak zooi bestellen, er vervolgens met hun vette vingers aan gaan zitten en tenslotte terug willen brengen hetgeen ze ook nog eens een hoop tijd en dus geld kost
In Nederland heb je bepaalde rechten als je iets online koopt. Als het de winkel te veel geld kost omdat mensen het steeds terug sturen, dan moeten ze maar geen webwinkel openen.
Blessed be.
pi_168772013
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:42 schreef Fer het volgende:
Bijklacht: Er zit naast de MM een nachtopvang voor daklozen. Kwam er gelijk een bedelen voor wat geld, heb ik die gast 2¤ gegeven. Waarschijnlijk is dat al meer, dan MM zelf betaalt om producten zelf te retourneren, via interne logistiek.
Eindhoven.
pi_168773107
Conclusie... verstuur het via de post en alles wordt netjes afgehandeld.

Moeilijk he?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168778823
Gisteren aangemeld voor retour. Nog niks gehoord van MM
.
pi_168788548
Vandaag nog 3x retour aangevraagd, maar krijg geen reactie van ze. Morgen is de 14e dag, dan maar zelf voor 6,95 retour sturen?
.
pi_168790534
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 21:26 schreef Fer het volgende:
Vandaag nog 3x retour aangevraagd, maar krijg geen reactie van ze. Morgen is de 14e dag, dan maar zelf voor 6,95 retour sturen?
Jonge, gewoon terugsturen, niks aanvragen. Je verzendkosten moeten ze je ook terugbetalen.

edit: ok misschien wel wat laten weten. Maar dat heb je in principe al gedaan.
https://www.consuwijzer.n(...)tijd-koop-op-afstand
pi_168790762
Er staat ook een antwoordnummer op de pakbon, maar is dat wel verzekerd/aangetekend?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')