abonnement Unibet Coolblue
pi_168760941
Het viel me laatst op toen ik de Allerhande las dat er over minder vlees eten gesproken werd, met als argumenten 'goed voor de gezondheid en beter voor het milieu'. Nergens werd echt dierenwelzijn aangehaald.
Ook veel bedrijven zoals bijvoorbeeld McDonalds willen heel graag duurzaam overkomen om hun imago op te krikken maar verkopen waarschijnlijk gewoon vlees van dieren in hokjes die niet echt een super leven hebben. Ze doen er in ieder geval nogal mysterieus over.

Mijn punt is, waarom lijken bedrijven/ mensen meer bezig te zijn met het milieu in zijn algemeenheid (wat voor mijn gevoel vaak nogal indirect en toekomstgericht is) en minder met het voorkomen van dierenleed dat nu plaats vindt?
  woensdag 8 februari 2017 @ 17:32:07 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168760977
Milieu is een belangrijker issue

Ik heb een simpel lijstje voor je

1. Planeetwelzijn
2. Mensenwelzijn

...

542. Er eindelijk achter komen of die kinderen nou wel of niet gemolesteerd zijn door Michael Jackson

...

3044. Stoppen met varkens waterboarden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168761333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 17:29 schreef undercover_lover het volgende:
Het viel me laatst op toen ik de Allerhande las dat er over minder vlees eten gesproken werd, met als argumenten 'goed voor de gezondheid en beter voor het milieu'. Nergens werd echt dierenwelzijn aangehaald.
Ook veel bedrijven zoals bijvoorbeeld McDonalds willen heel graag duurzaam overkomen om hun imago op te krikken maar verkopen waarschijnlijk gewoon vlees van dieren in hokjes die niet echt een super leven hebben. Ze doen er in ieder geval nogal mysterieus over.

Mijn punt is, waarom lijken bedrijven/ mensen meer bezig te zijn met het milieu in zijn algemeenheid (wat voor mijn gevoel vaak nogal indirect en toekomstgericht is) en minder met het voorkomen van dierenleed dat nu plaats vindt?
Omdat en (veel) vlees verkopen en dierenwelzijn gewoonweg niet samen gaat.

Erger nog, veel vlees verkopen en duurzaam zijn gaat ook niet samen, maar daar kunnen ze nog een beetje mee stunten. Dan maken ze van net een beetje minder rampzalig een kijk eens wat voor goeds we hebben gedaan nu door dit net een beetje anders te doen! Of het door meer van dit te kopen help je het milieu, want meer consumeren is echt beter voor het milieu!
Het is allemaal bullshit, het enige wat goed is voor het milieu in deze is minder ervan kopen, minder vlees eten. Voor het milieu maakt het geen drol uit of het nu biologisch is of niet, het is gewoon veelste veel. Al aai je die koetjes elke dag, dan nog geld dat het teveel is.
Maar dit is wat makkelijker te verkopen en een "hot item", steeds meer mensen worden zich ervan bewust dat het zo niet doorkan, het zou alleen fijn zijn als diezelfde mensen zich zouden beseffen dat het hun consumptiepatroon is waar het om gaat.

Alhoewel ook dierenwelzijn soms net zo misbruikt wordt. Bv een "nieuwe standaard kip". Whoehoe een gefokte vleeskip-vorm die net iets beter bestand is tegen de ellende die we die kip aandoen... Krijgt wel een milimeter extra ruimte en heeft alleen maar gruwelijke pijn in heupen/poten ipv dat ze niet meer op kan staan omdat heupen/poten het begeven in combi met gruwelijke pijn. (Let op, gechargeerd, vooral mbt de ruimte.)
Geweldig, koop dit onmiddelijk en in grote mate, want wij zijn geweldenaren die echt om dieren geven!

Massale teelt en dierenwelzijn gaat niet samen. Je kan geen 1.3 miljoen kippen per dag slachten zonder middelen die alles behalve diervriendelijk zijn. Je krijgt die hoeveelheden niet klaar voor de slacht noch kan je die slacht vrijwel onopgemerkt doen met die hoeveelheden. En dat is dan alleen in Nederland al, die 1.3 miljoen kippen per dag.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168787643
quote:
Alhoewel ook dierenwelzijn soms net zo misbruikt wordt. Bv een "nieuwe standaard kip". Whoehoe een gefokte vleeskip-vorm die net iets beter bestand is tegen de ellende die we die kip aandoen... Krijgt wel een milimeter extra ruimte en heeft alleen maar gruwelijke pijn in heupen/poten ipv dat ze niet meer op kan staan omdat heupen/poten het begeven in combi met gruwelijke pijn. (Let op, gechargeerd, vooral mbt de ruimte.)
Geweldig, koop dit onmiddelijk en in grote mate, want wij zijn geweldenaren die echt om dieren geven!
Dat valt mij ook op. Dat supermarkten en voedingsfabrikanten zichzelf op de schouder kloppen voor iets wat amper een verbetering is. Ik neem aan dat 'nieuwe standaard kip' ergens tussen plofkip en scharrelkip in zit, maar je ziet door de bomen het bos niet meer. Scharrelkip klinkt overigens gezelliger dan het is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')