abonnement Unibet Coolblue
pi_168760723
Ola,

Volgend weekend is er weer een mogelijkheid je te plaatsen voor de verkorte studie geneeskunde in Groningen...Maar is dat eigenlijk wel zo?

Ik doe dit jaar voor de derde keer mee en heb vorig jaar ondervonden dat de non cognitieve toets alles bepaalt. Helaas hebben de psychologen en HR-pipo's zich ook in deze voorheen cleane procedure op basis van kennis en kunde gedraaid.

Nou weet je als je logisch nadenkt dat er inmiddels mensen meedoen aan de toets die iemand kennen die zich vorig jaar geplaatst heeft en dus precies weten hoe je de toets moet invullen. Het toch al kleine aantal plaatsen wordt hierdoor voor mensen zonder deze kennis effectief dus nóg kleiner dan het sowieso al is.

Wat mij betreft zou het ideaal zijn als iemand die zich reeds geplaatst heeft en het sentiment deelt dat de selectie op deze manier niet 'eerlijk' is voor al die hoopvolle en hardwerkende studenten zonder voorkennis, vertelt wat de gewenste manier van antwoorden is. Make ZIG great again en zet de psychobabbelaars buiten spel!

Het playing field is dan tenminste weer gelijk zodat de selectie plaats kan vinden op de belangrijke zaken: kennis en de wil om goed te leren. Al moeilijk genoeg met zoveel slimme kandidaten en het beperkt aantal plaatsen. Zoals we in het Zuiden van het land zeggen: het moet niet gaan om wie je kent maar om wat je kent.

Kortom, bij deze een oproep voor mensen die in de afgelopen twee jaar hoog gescoord hebben op de non-cognitieve toets om je kennis met ons te delen...
pi_168946587
Wajo!

Gezien het gebrek aan animo: nieuw idee.

Kraak de NCT voor 2018! Hüttenkracher!!!

Plan van aanpak:
1) Maak de NCT dit jaar.
2) Wacht op je score
3) Stuur een mailtje naar jezzajj(apenstaartje)gmail.com
4) Vul een echt apenstaartje in waar (apenstaartje) staat (anti bots)
5) Deel je score
6) Vertel hoe je de antwoorden aangepakt hebt
7) Ik (de)polariseer daar het profiel uit
8) Ik stuur het profiel naar eenieder/plaats 'm hier/whatever
pi_169242160
Vorig jaar stond ik ruim in de top 10 (AMK en Guyton samengenomen) maar ik werd niet toegelaten vanwege de NCT. Ik begreep dat het jaar daarvoor deze toets voor 10% meetelde. Na twee flinke toetsen was ik doodop dus ik raffelde de NCT af, ik had de 'echte' toetsen toch uitstekend gemaakt en was toch al zeker van mijn zaak? Nope, hier heb je een emmer ijswater!

Ik voelde mij echt flink bij de neus genomen! Het was natuurlijk al heel vreemd om met Z-scores te gaan werken en die vervolgens op te tellen/af te trekken (want het gewicht van een toets hangt dan van de variabiliteit af, maar zij dachten blijkbaar dat iedere toets dan 33% mee zou tellen :/ ).
Maar om vervolgens te lezen dat iemand die een 5,75 scoorde op Guyton (een onvoldoende) door was, toen was ik de weg pas echt kwijt.

Dit jaar heb ik weer meegedaan, mocht ik 'slagen' dan begin ik met een bittere smaak in mijn mond aan het studieprogramma. En die zou best nog een tijd aan mijn gehemelte kunnen plakken.
pi_171647757
Beste Switchblade3000,
Heb je inmiddels al iets meer inzicht kunnen krijgen in de NCT? Ik ben vanplan ook mee te gaan doen met de zij-instroom en ben ook erg benieuwd naar wat er gevraagd word. Mocht ik iets vinden laat ik het weten!
pi_176435341
doen jullie dit jaar ook mee?
pi_176435575
dit topic maakt me wel een beetje netveus moet ik zeggen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')