abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:31:55 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177844761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:46 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja heb ik ook. Maar goed, de EU heeft gezorgd dat de content voor het eind van dit jaar gelijkgetrokken gaat worden, dus hopelijk is dat probleem maar tijdelijk.

Wat ik me wel afvraag, nu ik alleen nog betaalTV kijk, en mijn schotel waarschijnlijk van de muur ga halen, moet ik zeker toch nog ARD-geld blijven betalen? Ik vind dat zo'n weggegooid geld.
Jep, die moet je blijven betalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 maart 2018 @ 19:39:21 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177844972
Als je alleen een autoradio hebt moet je ook betalen :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:45:49 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177845117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:39 schreef Rewimo het volgende:
Als je alleen een autoradio hebt moet je ook betalen :P
als je geen radio of tv hebt, maar een computer en internet aansluiting moetje betalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177845181
Sinds januari 2013 is iedereen die ergens op een adres geregistreerd is, verplicht de Rundfunkgebühren te betalen. Of je nu wel of niet een apparaat bezit waarmee je de publieke omroepen of radiozenders mee kan ontvangen, is niet meer relevant.

Je kan je wel daarvan “befreien lassen“ wanneer je bijvoorbeeld ALG II krijgt. Er zijn nog een paar andere criteria voor de “Befreiung“.

“Vroeger“ was er nog de mogelijkheid aan te geven geen apparaat te bezitten, zodat je dan niets moest betalen. Dan moest je wel oppassen dat je geen controleur naar binnen liet.
pi_177848770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:39 schreef Rewimo het volgende:
Als je alleen een autoradio hebt moet je ook betalen :P
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

als je geen radio of tv hebt, maar een computer en internet aansluiting moetje betalen
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:48 schreef rainbowwarrior het volgende:
Sinds januari 2013 is iedereen die ergens op een adres geregistreerd is, verplicht de Rundfunkgebühren te betalen. Of je nu wel of niet een apparaat bezit waarmee je de publieke omroepen of radiozenders mee kan ontvangen, is niet meer relevant.

Je kan je wel daarvan “befreien lassen“ wanneer je bijvoorbeeld ALG II krijgt. Er zijn nog een paar andere criteria voor de “Befreiung“.

“Vroeger“ was er nog de mogelijkheid aan te geven geen apparaat te bezitten, zodat je dan niets moest betalen. Dan moest je wel oppassen dat je geen controleur naar binnen liet.
52 euro per kwartaal door de plee jongens. :{
(Betalen jullie dat ook? Is dat per huishouden gelijk?)

[ Bericht 31% gewijzigd door Gwywen op 15-03-2018 21:50:45 (iets vergeten) ]
pi_177853250
In Nederland kon je ook verklaren geen apparaten te bezitten en dus niet te hoeven betalen. Maar opeens werd de regering zo leep om het voortaan via de belasting te innen, waarmee iedereen ongemerkt betalen moet. Inmiddels is er internet en kom je online of via Youtube e.d. in contact met de uitzendingen.

Je kreeg toen ook na verhuizing automatisch een aansluiting op de tv-kabel, want die heeft "iedereen" toch?!

Zwitserland heeft onlangs per referendum besloten dat men doorgaat met kijk- en luistergeld betalen. Er is immers geld nodig om goede programma's te kunnen maken. En wij hebben volgende week het 2e en gelijk laatste referendum, over de sleepwet.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 07:03:56 #257
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_177855905
Nagenoeg iedere mobiele telefoon vanaf 2000 heeft een fm-radio functie. Zij hebben altijd een argument. Je moet het gewoon betalen.

Vroeger was er in Nederland ook Kijk- en Luistergeld Belasting. Dat is overgeheveld naar de gewone Belasting. Dus iedereen in Nederland betaalt het ook, alleen "zie" je het niet meer.
Zonder die Belastingcenten, geen 3 NPO tv-zenders en tig radiozenders.
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  vrijdag 16 maart 2018 @ 08:04:18 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177856319
Duitse TV is wel heel erg slecht voor wat het kost. 17,50 per maand en dan heb je oneindig programma’s voor bejaarden. 5x per jaar Tatort Münster, Köln of Ruhrpott en de slechtste consumentenprogramma’s die je je kunt voorstellen.

Voor 13 euro bij netflix....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 16 maart 2018 @ 08:04:49 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177856323
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:04 schreef XL het volgende:
Duitse TV is wel heel erg slecht voor wat het kost. 17,50 per maand en dan heb je oneindig programma’s voor bejaarden. 5x per jaar Tatort Münster, Köln of Ruhrpott en de slechtste consumentenprogramma’s die je je kunt voorstellen.

Voor 13 euro bij netflix....
2 keer per jaar Tatort Münster
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 08:09:28 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177856355
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

2 keer per jaar Tatort Münster
5 goede tatorts per jaar... de meeste zijn niet om aan te gluren
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 16 maart 2018 @ 08:10:54 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177856364
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:09 schreef XL het volgende:

[..]

5 goede tatorts per jaar... de meeste zijn niet om aan te gluren
De twee Münsters zijn de enige D TV die wij kijken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 08:19:21 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177856440
Ik denk er trouwens even over na. Hier in huis kijken we heel veel kika, dat hoort er ook bij
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_177860172
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 00:24 schreef Teslynd het volgende:
In Nederland kon je ook verklaren geen apparaten te bezitten en dus niet te hoeven betalen. Maar opeens werd de regering zo leep om het voortaan via de belasting te innen, waarmee iedereen ongemerkt betalen moet. Inmiddels is er internet en kom je online of via Youtube e.d. in contact met de uitzendingen.
Op zich wel logsich en vooruitziend van onze regering. Als je toch iedereen aanslaat kan je dat net zo goed via de belastingen doen.
quote:
Je kreeg toen ook na verhuizing automatisch een aansluiting op de tv-kabel, want die heeft "iedereen" toch?!

Zwitserland heeft onlangs per referendum besloten dat men doorgaat met kijk- en luistergeld betalen. Er is immers geld nodig om goede programma's te kunnen maken. En wij hebben volgende week het 2e en gelijk laatste referendum, over de sleepwet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 16 maart 2018 @ 12:52:29 #264
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_177861320
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 00:24 schreef Teslynd het volgende:
Inmiddels is er internet en kom je online of via Youtube e.d. in contact met de uitzendingen.
En dan probeer je via de NOS iets terug te kijken en word je gegeoblocked.

(Heb van de Olympische spelen dus vrijwel niks meegekregen, behalve eindeloos ijshockey op de Duitse Eurosport).
pi_177865067
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:52 schreef Gwywen het volgende:

[..]

En dan probeer je via de NOS iets terug te kijken en word je gegeoblocked.

(Heb van de Olympische spelen dus vrijwel niks meegekregen, behalve eindeloos ijshockey op de Duitse Eurosport).
Via de zdf mediatheek website kon je meerdere streams bekijken.
Toegegeven het is natuurlijk heel anders dan de OS via de nos volgen maar heb toch alle belangrijke dingen ( schaatsen) zo kunnen kijken.
ijs_beer fan!
  vrijdag 16 maart 2018 @ 16:41:50 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177865931
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:58 schreef NanKing het volgende:

[..]

Via de zdf mediatheek website kon je meerdere streams bekijken.
Toegegeven het is natuurlijk heel anders dan de OS via de nos volgen maar heb toch alle belangrijke dingen ( schaatsen) zo kunnen kijken.
Het belachelijke is nog wel dat elke publieke zender haar eigen mediatheek heeft en niet één PO uitzending gemist achtig iets is.
Zo ook bij grote events, een kroning ofzo, ARD én ZDF sturen beide complete teams en verslaan beide waar ook één had gekund. Mensen nooit laten sparen voor hun pensioen en nu wordt een heel groot deel van het kijkgeld aan de pensioenen besteed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177866827
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:34 schreef Felagund het volgende:
Nog een leuk staaltje Duitse bureaucratie: ik heb mijn Duitse spaarrekening opgezegd vorig jaar augustus. Met een opzeggingstermijn van 3 maanden zou hij dan begin November worden opgezegd. Hiervan heb ik ook een bevestiging met handtekening meegekregen, dus ik dacht dat alles in orde was. Begin dit jaar was dit nog steeds niet gebeurd. Schijnbaar is een "Kuendigung" iets anders dan een "Aufloesung". Ze vertelden mij dat ze mijn Sparkassenbuch niet hadden en dat het daardoor is misgegaan. Dit is een klein rood boekje, het enige dat daarin staat is dat ik in het begin een bepaald bedrag op de spaarrekening heb gezet.

Dus nu moet ik dat rode boekje vinden, dat ligt ergens in Nederland. :')
Oh god, flinke ervaring mee. Mijn moeder (die hier tig jaar woonde) is het boekje kwijt geraakt. Nieuwe aangevraagd. Weer bij een verhuizing kwijtgeraakt, nieuwe aangevraagd. Afgelopen jaar wil ik iets wijzigen aan mijn spaarrekening hier, boekje kwijt. WAAROM WERKEN ZE HIER MET VAN DIE KUTBOEKJES??? :')

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:30 schreef z80 het volgende:

[..]

Niet helemaal. Enkel de content die je het land waar je abonnement hebt afgesloten kunt kijken, zijn straks in heel de EU te kijken. Niet het volledige EU content. Was dat maar waar.

Aan de andere kant betekend dit ook als familie/vrienden/kennissen in Nederland een digitale tv abonnement hebben en je mag gebruikmaken van hun inlog. Kun je ook in de rest van de EU Nederlandse tv kijken indien dat gewenst is.

Kijk en luistergeld betaal je voor een apparaat waarop je in theorie tv kunt kijken dan wel radio kunt luisteren. Alles met internet aansluiting dus.
Oh echt? Dat is wel niceeee! Weet je ook vanaf wanneer?

Wat die kijk en luistergelden betreft snap ik ook niet waarom dat niet gewoon via de belasting wordt geïnd. :'(
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 22:53:22 #268
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_177873355
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:29 schreef Hojdhopper het volgende:

Oh echt? Dat is wel niceeee! Weet je ook vanaf wanneer?

Vanaf voorjaar 2018 moet dat geregeld worden, maar ze krijgen er wel negen maanden de tijd voor, dus zal eind van 't jaar pas echt definitief lopen.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 23:25:18 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177873935
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:29 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]


Wat die kijk en luistergelden betreft snap ik ook niet waarom dat niet gewoon via de belasting wordt geïnd. :'(
Omdat in de grondwet staat dat ze onafhankelijk moeten zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 16:14:23 #270
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_177884786
Auto heeft eerdaags onderhoudsbeurt nodig. Geen tüv. Waar zal ik dat doen? Op zoek naar een betrouwbare garage hier in Dld (geen idee waar te beginnen) of eentje iets verderop bij mijn werk in NL?
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  zondag 18 maart 2018 @ 08:30:36 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177899403
Ik Moet toch wel smuiken om het sprookje van Made in Germany als ik het gedoe rond luchthaven BER lees. 2011 zou hij open gaan, maar het is nog steeds niet klaar. Recent zijn alle 750 monitoren daar end of life verklaard en moeten vervangen, zonder ooit een passagier te hebben geïnformeerd. Wat een puinhoop. De baas Lufthansa riep deze week, afbreken en overnieuw beginnen...
_O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 maart 2018 @ 08:31:32 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177899411
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:14 schreef marcel.de het volgende:
Auto heeft eerdaags onderhoudsbeurt nodig. Geen tüv. Waar zal ik dat doen? Op zoek naar een betrouwbare garage hier in Dld (geen idee waar te beginnen) of eentje iets verderop bij mijn werk in NL?
Je merk-dealer?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 maart 2018 @ 08:58:32 #273
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177899608
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik Moet toch wel smuiken om het sprookje van Made in Germany als ik het gedoe rond luchthaven BER lees. 2011 zou hij open gaan, maar het is nog steeds niet klaar. Recent zijn alle 750 monitoren daar end of life verklaard en moeten vervangen, zonder ooit een passagier te hebben geïnformeerd. Wat een puinhoop. De baas Lufthansa riep deze week, afbreken en overnieuw beginnen...
_O-
Stuttgart 21 ligt na 7 jaar bouw ook al 2 jaar terug (2021 klaar ipv 2019). Was er twee weken geleden en ik denk dat 2021 zeer onrealistisch is.

BER is echter Wahnsinn! Zoiets rond die monitoren ook regelrechte onzin. Mag tot hopen dat die niet al 7 jaar aan staan. De monitoren op TXL zijn vermoedelijk nog 15 jaar ouder.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 18 maart 2018 @ 09:07:04 #274
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177899710
quote:
99s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:58 schreef XL het volgende:

[..]

Stuttgart 21 ligt na 7 jaar bouw ook al 2 jaar terug (2021 klaar ipv 2019). Was er twee weken geleden en ik denk dat 2021 zeer onrealistisch is.

BER is echter Wahnsinn! Zoiets rond die monitoren ook regelrechte onzin. Mag tot hopen dat die niet al 7 jaar aan staan. De monitoren op TXL zijn vermoedelijk nog 15 jaar ouder.
Lees het en ween
https://www.welt.de/wirts(...)n-Euro-tauschen.html
https://www.stern.de/wirt(...)-werden-7903260.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 maart 2018 @ 14:55:45 #275
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_177906984
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je merk-dealer?
Hoeft niet perse. Fiat dealer zit hier end uit de buurt :{
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_177954784
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:55 schreef marcel.de het volgende:

[..]

Hoeft niet perse. Fiat dealer zit hier end uit de buurt :{
Welke regio woon je? ik heb goede en slechte ervaringen in de regio Kleve/Kranenburg
pi_177956734
Ik ga binnenkort (weekend van 14 april) verhuizen naar Frankfurt. Dit omdat mijn vriendin hier woont en we graag samen willen wonen.
Nu zit ik alleen een beetje met het volgende.
Ik moet me natuurlijk uitschrijven bij m'n huidige gemeente en inschrijven in Frankfurt. Nu heb ik ook een auto die ik graag op Duits kenteken wil laten zetten.
Ik kan dat pas doen als ik in Frankfurt sta ingeschreven, maar als ik mezelf uitschrijf bij m'n huidige gemeente kan de auto ook niet op mijn naam staan lijkt me.
Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe heb je dit aangepakt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 maart 2018 @ 16:52:57 #278
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177960683
Ik heb mijn auto vantevoren al laten keuren bij de TÜV, dat is namelijk verplicht. Daarna ben ik verhuisd naar DLD en heb mijn auto laten overschrijven. Je wordt niet acuut van de weg geplukt hoor ;) Je kunt dat gewoon regelen nadat je verhuisd bent. Je mag ook nog een poosje doorrijden met NL-kenteken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 maart 2018 @ 16:54:10 #279
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_177960716
Je mag tijdelijk met Nederlands kenteken in Duitsland blijven rijden, maar overleg wel even met je autoverzekeraar.
FBTO liet mij half jaar doorrijden, TENZIJ de polis eerder een jaar verlengd moest worden voor een jaar.
Invoeren kan door uitschrijven RDW, dan TÜV in Duitsland en kenteken halen bij Landkreis. Er zijn garagisten aan de grens die dit voor jou doen, dat kost wat maar scheelt weer wat zorgen. Zij rijden auto op autoambulance van RDW naar de TÜV. Daar krijg je keurbewijs waarmee je elders kentekens moet halen. Je mag zonder kenteken uiteraard niet de weg op.
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  dinsdag 20 maart 2018 @ 16:54:31 #280
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_177960725
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:49 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Welke regio woon je? ik heb goede en slechte ervaringen in de regio Kleve/Kranenburg
Regio Oost Groningen / Ostfriesland
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_177960969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb mijn auto vantevoren al laten keuren bij de TÜV, dat is namelijk verplicht. Daarna ben ik verhuisd naar DLD en heb mijn auto laten overschrijven. Je wordt niet acuut van de weg geplukt hoor ;) Je kunt dat gewoon regelen nadat je verhuisd bent. Je mag ook nog een poosje doorrijden met NL-kenteken.
Bedankt voor je antwoord. Ik las ook iets over een coc verklaring, dat dat veel tijd en geld bespaart. Dit hebben jullie niet gedaan?
pi_177961858
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:54 schreef marcel.de het volgende:

[..]

Regio Oost Groningen / Ostfriesland
Ik heb goede ervaringen met de Bosch garage. ATU en Vergölst zou ik links laten liggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 maart 2018 @ 18:36:00 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177962924
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:05 schreef Chaos-Zero het volgende:

Bedankt voor je antwoord. Ik las ook iets over een coc verklaring, dat dat veel tijd en geld bespaart. Dit hebben jullie niet gedaan?
Nu je het zegt: die hebben we inderdaad ook meegenomen. Kun je bij je dealer halen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:12:29 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_177968210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:19 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik ga binnenkort (weekend van 14 april) verhuizen naar Frankfurt. Dit omdat mijn vriendin hier woont en we graag samen willen wonen.
Nu zit ik alleen een beetje met het volgende.
Ik moet me natuurlijk uitschrijven bij m'n huidige gemeente en inschrijven in Frankfurt. Nu heb ik ook een auto die ik graag op Duits kenteken wil laten zetten.
Ik kan dat pas doen als ik in Frankfurt sta ingeschreven, maar als ik mezelf uitschrijf bij m'n huidige gemeente kan de auto ook niet op mijn naam staan lijkt me.
Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe heb je dit aangepakt?
Vraag 1. Hoe oud is de auto? indien deze in Duitsland al een HU (Duitse apk) moet hebben moet je eerst langs de TÜV of DEKRA.
Vraag 2. Heb je de beschikking over een andere auto/vervoermiddel? Op het moment dat je de auto in Nederland uitschrijft (export kenteken) mag deze niet meer de weg op.

Via internet een wenskenteken aanvragen en na bevestiging op internet een set platen bestellen.
Bij de verzekering naar keuze de auto aanmelden. Je krijgt een meldcode mee.
Met indien van toepassing een HU rapport, export papieren, platen+bevestiging aanvraag, meldcode en coc verklaring naar het strasseverkeersambt. Dit zijn echte ambtenaren en gaat dus tijd kosten. tevens dienen de zegels en papieren die je krijgt direct betaald te worden.

Nu kun je met de platen waar de zegels op zitten naar je auto. Plaat waar de HU zegel op zit moet achter. En kun je rijden.

Er is ook nog een optie op een export kenteken MET platen aan te schaffen. Hiermee mag je 1 of 2 dagen rijden. Wel even goed navragen of je hiermee de grens over mag. Zo niet dan ook in Duitsland een setje tijdelijke platen aanschaffen. Is een duur grapje maar je kunt wel zelf heen en weer rijden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 maart 2018 @ 07:36:54 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177976311
Je kunt de auto gewoon achteraf uitschrijven. Eerst in DLD aanmelden, daarna in NL uitschrijven bij de RDW. Dat hoeft niet vantevoren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177978077
quote:
Waarom kan dat ding eigenlijk geen passagiers verwerken. Hij oogt af zover ik kan zien.
Er staat mij iets bij met een brandmeldsysteem maar dat hoeft ook geen jaren te duren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177980040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 07:36 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt de auto gewoon achteraf uitschrijven. Eerst in DLD aanmelden, daarna in NL uitschrijven bij de RDW. Dat hoeft niet vantevoren.
Thanks, maar moet ik daarvoor dan weer terug naar Nederland, of kan dit telefonisch/brief/email?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 maart 2018 @ 12:18:28 #288
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177981022
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:29 schreef Chaos-Zero het volgende:

Thanks, maar moet ik daarvoor dan weer terug naar Nederland, of kan dit telefonisch/brief/email?
Ik heb het schriftelijk gedaan. Op de site van de RDW staat hoe je dat kunt doen. Is al bijna 11 jaar geleden dus misschien kan het ook wel digitaal inmiddels ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178007552
Nog even een vraag over het inschrijven in Frankfurt. Moet hiervoor een afspraak gemaakt worden of kan ik gewoon binnen wandelen? Zag ook dat het via internet kan (https://www.sympat.me/nl/online-anmeldung-registreren-duitsland/) maar die link lijkt niet te werken helaas.
Zat er aan te denken om me alvast in te schrijven volgende week. Ben dan namelijk een paar dagen vrij en zag dat ik me via internet uit kan schrijven uit mn huidige gemeente. Daarnaast begin ik de 15e gelijk met werken terwijl ik de 13e mn laatste werkdag in Nederland heb.
pi_178008317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:54 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nog even een vraag over het inschrijven in Frankfurt. Moet hiervoor een afspraak gemaakt worden of kan ik gewoon binnen wandelen? Zag ook dat het via internet kan (https://www.sympat.me/nl/online-anmeldung-registreren-duitsland/) maar die link lijkt niet te werken helaas.
Zat er aan te denken om me alvast in te schrijven volgende week. Ben dan namelijk een paar dagen vrij en zag dat ik me via internet uit kan schrijven uit mn huidige gemeente. Daarnaast begin ik de 15e gelijk met werken terwijl ik de 13e mn laatste werkdag in Nederland heb.
Je kunt online een afspraak maken via: https://www.frankfurt.de/(...)r[_id_inhalt]=102670
pi_178143903
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:43:21 #292
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_178144625
Gaaf !

Wat is het? :?
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_178144643
meest voorkomende vreemde nationaliteit
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:08:47 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178145153
Italianen? Nou ja, er zijn wel erg veel pizza lieferdiensten inderdaad
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178145384
quote:
99s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:08 schreef XL het volgende:
Italianen? Nou ja, er zijn wel erg veel pizza lieferdiensten inderdaad
Maar die worden voor mijn gevoel vaak beheert door Turken en Marokkanen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_178346099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:12 schreef z80 het volgende:

[..]

Vraag 1. Hoe oud is de auto? indien deze in Duitsland al een HU (Duitse apk) moet hebben moet je eerst langs de TÜV of DEKRA.
Als de APK in Nederland nog geldig is, wordt die gewoon overgenomen en hoef je niet langs de tuv/dekra.
Kanttekening is wel dat de auto voorzien moet zijn van een COC, of minimaal het COC nummer op het kentekenbewijs staat. Anders moet je langs de TUV voor een paragraaf 21 keuring (uitgebreide keuring) ipv een paragraaf 29 (standaard APK).
quote:
Vraag 2. Heb je de beschikking over een andere auto/vervoermiddel? Op het moment dat je de auto in Nederland uitschrijft (export kenteken) mag deze niet meer de weg op.
Na export altijd er aan denken dat je een verzekering moet hebben die je dekking geeft na export. Na export mag je nog 2 weken rijden, mits de APK geldig is. Ook moet je bij export je gele kentekenplaten inleveren en moet je tijdelijke witte kentekenplaten met hetzelfde kenteken hebben (als je de auto gebruikt).
Denk er aan dat je bij het strassenverkehrsamt een code van de verzekering moet hebben. Anders geen kenteken. Dat is een eVB nummer.
  zondag 15 april 2018 @ 11:14:43 #297
121310 venomsnake
El Saltador
pi_178527543
Ik vertrek ook naar Duitsland. Reis morgen terug naar Nederland om daar alles af te gaan handelen. Ik ga wonen in Hechendorf (Beieren) bij mn vriendin. :)

Ik wilde deze kant al op, maar nu is alles in een stroomversnelling gekomen.

Nu nog een beetje Beiers leren. ;)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 15 april 2018 @ 11:16:54 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178527584
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 11:14 schreef venomsnake het volgende:
Ik vertrek ook naar Duitsland. Reis morgen terug naar Nederland om daar alles af te gaan handelen. Ik ga wonen in Hechendorf (Beieren) bij mn vriendin. :)

Ik wilde deze kant al op, maar nu is alles in een stroomversnelling gekomen.

Nu nog een beetje Beiers leren. ;)
Aan het pilsmeer, klinkt goed.
Al werk gevonden daar?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 april 2018 @ 11:46:21 #299
121310 venomsnake
El Saltador
pi_178528180
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aan het pilsmeer, klinkt goed.
Al werk gevonden daar?
Het is goed toeven hier inderdaad zo aan de Pilsensee. 10 minuten rijden en je bent bent bij de Ammersee. Veel natuur om lekker in te wandelen of sporten. Als ik uit het raam hier kijk zie ik in de verte de hoge bergen waar nog sneeuw op ligt. Dus wat dat betreft niets te klagen. ;)

Er lopen wat sollicitaties, ziet er goed uit. Er is hier in de regio echt werk zat. Uiteindelijk willen we hier ook wat voor onszelf beginnen.

Maar goed, eerst maar eens alles in Nederland afhandelen. :)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 15 april 2018 @ 12:04:28 #300
63722 z80
I fink you freaky
pi_178528467
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 11:46 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Het is goed toeven hier inderdaad zo aan de Pilsensee. 10 minuten rijden en je bent bent bij de Ammersee. Veel natuur om lekker in te wandelen of sporten. Als ik uit het raam hier kijk zie ik in de verte de hoge bergen waar nog sneeuw op ligt. Dus wat dat betreft niets te klagen. ;)

Er lopen wat sollicitaties, ziet er goed uit. Er is hier in de regio echt werk zat. Uiteindelijk willen we hier ook wat voor onszelf beginnen.

Maar goed, eerst maar eens alles in Nederland afhandelen. :)
Kijk even tot wanneer je paspoort\idkaart geldig is. Verlengen in Duitsland betekend ritje Berlijn of vakantie in Nederland. Voor vertrek verlengen\vernieuwen kan handiger zijn, ben je er 10 jaar vanaf.
Rijbewijs kan zonder problemen in Duitsland verlengt worden.
En een Nederlandse bankrekening aanhouden is ook prettig. Pinnen in Duitsland met een Duitse kaart kost vaak geld. En een Duitse kaart gebruiken buiten de EU is helemaal een dure optie.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')