Easy. De V40. Niet verder nadenken.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:19 schreef Frutsel het volgende:
Ben al een tijdje op zoek naar een andere auto... Ik wil een relatief zuinige diesel van 2010 of later. De modellen die me het meeste in het oog vielen waren:
Volvo V40
Opel Astra
VW Golf 7
Seat Leon
Ford Focus
Ik wil het liefst geen Franse auto.
Mijn oog valt de laatste met name op de SEAT Leon of de SEAT Leon Station uitvoering. Tevens kijk ik naar de Seat Ibiza ST variant die op het oog nog best ruim lijkt?
Maar nu zie ik dat de meeste diesel Ibiza's een 1.2 variant zijn terwijl ik zelf opzoek was naar minimaal een 1.6.
Het zou gaan om een auto van 2010 of later, een zuinige diesel dus, die gemiddeld zo'n 30000-35000 kilometer per jaar gaat rijden waar een groot deel dus snelweg van zal zijn.
Wat raden jullie dan aan? Een 1.2 of een 1.6? En waarom ? Maakt dat tegenwoordig nog veel uit? Ik ben nogal een leek op dat gebied. Ik zie dat er veel meer 1.2's te koop staan dan een 1.6. Dat zal een reden hebben?
Iemand advies?
Zodat je niet beseft, dat je een krappe stuiterbak met Peugeot diesel onder de kap koopt? Ok die D4 sjoemeldiesel met 190pk is wel tof.quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Easy. De V40. Niet verder nadenken.
Alleen is die D4 geen Peugeot diesel . Bovendien is er nog niet bewezen mee gesjoemeld. Ook niet met de D3 en D2 van diezelfde periode overigensquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Zodat je niet beseft, dat je een krappe stuiterbak met Peugeot diesel onder de kap koopt? Ok die D4 sjoemeldiesel met 190pk is wel tof.
Klopt niks vanquote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Alleen is die D4 geen Peugeot diesel . Bovendien is er nog niet bewezen mee gesjoemeld. Ook niet met de D3 en D2 van diezelfde periode overigens
Vanaf 2015 zijn de diesels in V40's allemaal Volvo's eigen 2-liter.
D2, D3 en D4 pre-2015 zijn wel PSA.
De D4 PSA levert 'maar' 177pk
De D2 PSA is de 1.6 liter
Is inderdaad een PSA unit. Deze is vrij betrouwbaar!quote:Op donderdag 9 februari 2017 00:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
2.0tdci ook of is die niet in de Focus geleverd?
quote:Op woensdag 8 februari 2017 16:41 schreef GX3 het volgende:
Koop een Renault Megane van na 2010 en steek de euro's die je overhoudt door niet een 'in het oog springende' auto te kopen in leuke vakantieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok... nog altijd aan het twijfelen... nu viel mijn oog weer op een Renault Megane 1.5DCI Estate?
Ja het is een fransoos, daar gaat niet mijn voorkeur naar uit. ANWB of Wegenwacht zijn relatief positief. Qua prijs zijn er genoeg leuke auto's te vinden in de markt.
iemand nog iets op dit type aan te merken of aan te vullen ?
Ach ja, ik was even in de war met de c30/S40/V50 die wel eerst de PSA 2 liter hadden. En later de nieuwere 5 cilinder 2 liters. (Die zijn er op zich wel heel erg snel uitgegaan.. want die 5 cilinders zijn vervangen door de VEA 4cil, die nu d2,d3 en D4 is.. tussen 2012 en 2014 was de d3 en d4 idd Volvo eigen 5cil 2liter. Vandaag 2015 allemaal Volvo eigen 4 cil 2liter.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt niks van
Ik bedoelde de D2 115pk is een PSA 1.6 HDiF (DV6) veel te licht voor een Volvo en na 200000km versleten. Die is troep. De D3 en D4 zijn echt Volvo, de latere D2 (2.0 120pk) is ook een Volvo. Die zijn top.
Maar die D4 190pk, 85g CO2, 3,3l/100kg, 1400kg en EURO6 is vrijwel onmogelijk te combineren, to good to be true. Zal niet bewezen zijn, maar beetje gezond verstand zegt genoeg. Wel vet 190pk en 160¤ bijtelling...
Wat is precies het probleem met een Fransoos?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ok... nog altijd aan het twijfelen... nu viel mijn oog weer op een Renault Megane 1.5DCI Estate?
Ja het is een fransoos, daar gaat niet mijn voorkeur naar uit. ANWB of Wegenwacht zijn relatief positief. Qua prijs zijn er genoeg leuke auto's te vinden in de markt.
iemand nog iets op dit type aan te merken of aan te vullen ?
heb een zeer slechte ervaring met een Laguna en een peugeot gehad...quote:Op vrijdag 10 februari 2017 22:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem met een Fransoos?
Of je nu een Citroën of Peugeot neemt, in principe rij je hetzelfde blok in een Ford of een Volvo (pre-2014).. ze liggen ook in Mini's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
quote:Op maandag 13 februari 2017 09:39 schreef Frutsel het volgende:
Afgelopen weekend toch de knoop doorgehakt en het wordt dus alsnog een Megane Estate uit 2012
Anders blijf ik maar twijfelen en twijfelen en met de Seat kom ik prijstechnisch gewoon niet weg en de nood wordt hoog.Succes ermee..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
quote:Op maandag 13 februari 2017 09:39 schreef Frutsel het volgende:
Afgelopen weekend toch de knoop doorgehakt en het wordt dus alsnog een Megane Estate uit 2012
Anders blijf ik maar twijfelen en twijfelen en met de Seat kom ik prijstechnisch gewoon niet weg en de nood wordt hoog.Gefeliciteerd! Goede keuze, de Megane 1.5DCI van de latere jaartallen staan bekend om hun betrouwbaarheid. In iedergeval velen malen beter dan een VAG sjoemeldiesel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
Na de vreselijke ervaringen met een Octavia Combi 1.2 TSI/DSG en de Ibiza ST 1.2TDI zal het vertrouwen in VAG producten bij mij niet snel meer terugkomen.
Met die diesels is behalve de uitstoot niet veel mis hoorquote:Op maandag 13 februari 2017 18:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Goede keuze, de Megane 1.5DCI van de latere jaartallen staan bekend om hun betrouwbaarheid. In iedergeval velen malen beter dan een VAG sjoemeldiesel.
Na de vreselijke ervaringen met een Octavia Combi 1.2 TSI/DSG en de Ibiza ST 1.2TDI zal het vertrouwen in VAG producten bij mij niet snel meer terugkomen.
De 1.9TDI (Seat Leon 2006) heb ik vanaf nieuw naar 130.000km gereden zonder één probleemquote:Op maandag 13 februari 2017 18:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met die diesels is behalve de uitstoot niet veel mis hoor
1.2TSI... Ik had het over diesels hè Die 1.6tdi's, die de meerderheid vormen, en de 2.0's zijn geen slechte motoren hoor.quote:Op maandag 13 februari 2017 18:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De 1.9TDI heb ik vanaf nieuw naar 130.000km gereden zonder één probleem. De 1.2TDI lag bij 60.000km al in puin door defect injectoren. Daarna nog turbo problemen, problemen met de versnellingsbak enz enz enz.
De 1.2TSI Octavia met DSG was ook een rampenbak. Sinds ik geen VAG meer rij hou ik tijd over omdat ik tussen het onderhoud door nooit meer naar de garage hoef.
Misschien heb ik pech gehad maar ik ben voorlopig genezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |