Mjah, niet altijd maar het zal toch ook voorkomen dat hij zwaarder beladen is. Dat maakt het dus twijfelachtig.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
omdat downsizing tegenwoordig helemaal in is, zul je idd een hoop van die prutteltjes vinden.. geen idee hoe dat rijdt, maar als je je auto volpropt met mensen en spullen kan ik me voorstellen dat dat niet vooruit te schoppen is.
Als je dus 90% van de tijd alleen in je auto zit, en er niet volgepakt mee op vakantie gaat kan dat ws best rendabel zijn. Als je wat meer belading hebt zou ik een zwaardere motor pakken om te voorkomen dat je ecotorretje niet continu vol aan de bak hoeft, wat levensduur en verbruik hoogstwaarschijnlijk niet ten goede gaat komen.
Persoonlijk vind ik dat geen mooie auto's eigenlijk Ik heb d'r ook over nagedacht in hoeverre me het aanzien tegen zou staan maar het oog wil ook wel wat. Ruimte heb je zeker. Ik had ook gekeken naar de Fabia, maar mwah.. Bedankt in elk geval voor deze tip, hou ik nog ff in me achterhoofd.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:53 schreef Metro2005 het volgende:
Kijk ook eens naar een skoda octavia combi. Die zijn er wel in 1.6 diesel, zijn zeer degelijk gebouwd, betrouwbaar en zijn ook goed zuinig (We hebben er hier op de zaak 1 als leasebak hier en die rijdt makkelijk 1 op 20 en op lange afstanden hoef je echt je best niet te doen voor 1 op 22, de octavia daarvoor heeft dik 2 ton gelopen zonder enig probleem op standaard onderhoud na zoals remmen en banden)
En je hebt een enorme hoeveelheid ruimte in die auto.
Dus jij zegt eigenlijk dat de 1.2 niet minder zuinig zal zijn dan de 1.6? Qua belading maakt dat denk ik dan wel uit zoals Sounddragon zegt?quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Die reden is simpel: bijtelling.
De meeste diesels dienen hun eerste jaren als leaseauto en komen dan na een paar jaar op de tweedehands markt. Met het 14%-20%-25% bijtelling regime was het financieel zeer onaantrekkelijk om een fatsoenlijk motorblok te kiezen. Die 1.6 Was zomaar 60 tot 100 euro NETTO duurder in de maand, met verder geheel dezelfde specificaties.
En in praktijk op de snelweg is de 1.6 waarschijnlijk niet tot nauwelijks minder zuinig met brandstof dan de 1.2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhm, snelheid maakt ook uit. Bij 50km/u is de 1.2 allicht zuiniger, bij 130 heeft de 1.6 het iets makkelijker.quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:41 schreef Frutsel het volgende:
[
Dus jij zegt eigenlijk dat de 1.2 niet minder zuinig zal zijn dan de 1.6? Qua belading maakt dat denk ik dan wel uit zoals Sounddragon zegt?
quote:"Over 8 jaar rijdt niemand in Europa nog diesel"
Auteur: MauritsH, gepost 07-02-2017 om 12:20 134 Reacties
Momenteel rijdt ongeveer de helft van de auto's in Europa nog op diesel. Analisten van de Zwitserse UBS-bank verwachten echter dat dat rap afgelopen is.
Zij gaan er namelijk van uit dat het marktaandeel voor dieselauto's in Europa per 2025 nog maar 10 procent bedraagt. Let wel: da's nog een relatief hoge schatting, want de rekenaars van UBS denken dat het dieselaandeel wereldwijd zal teruglopen tot 4 procent in acht jaar tijd.
Diesel verkeert na Dieselgate in behoorlijk zwaar weer. Bovendien worden de kosten om zelfontbranders aan uitstooteisen te laten voldoen steeds hoger en zitten milieuvriendelijke alternatieven in de lift. Voor wie denkt dat het met dat elektrogeneuzel nog niet zo'n vaart zal lopen: zelfs Total en Shell zijn van plan om hun tankstations binnen afzienbare tijd van laadpalen te voorzien.
Consumenten zouden zich door deze ontwikkelingen zorgen maken over de restwaarde van hun dieselauto en daardoor zou het kunnen dat dergelijke auto's steeds vaker bij de dealer blijven staan. Aan de andere kant: wij kennen nauwelijks particulieren die zelf een nieuwe dieselauto kopen, dus in Nederland zal het mogelijk wel meevallen met de paniek. (via: KFZ-Betrieb)
quote:Op woensdag 8 februari 2017 16:41 schreef GX3 het volgende:
Koop een Renault Megane van na 2010 en steek de euro's die je overhoudt door niet een 'in het oog springende' auto te kopen in leuke vakantieDe Megane estate was nog best een optieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is alleen bij de 1.8 TDCI nodig. De 1.6 diesel (PSA-blok wat idd in volvo's,Ford's e.d. zit) heeft een ander soort vliegwiel die zelden tot nooit kapot gaat.quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:17 schreef pwmh82 het volgende:
Geen idee of de Ford Focus van die bouwjaren nog een dubbelmassa vliegwiel heeft, maar zo ja dan zul je die rond 150 duizend moeten laten vervangen, kost bij de dealer gauw rond de 1500 euro.
2.0tdci ook of is die niet in de Focus geleverd?quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de 1.8 TDCI nodig. De 1.6 diesel (PSA-blok wat idd in volvo's,Ford's e.d. zit) heeft een ander soort vliegwiel die zelden tot nooit kapot gaat.
12.500 is wel de max denk ikquote:Op woensdag 8 februari 2017 20:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Wat is je budget? Heb je nog eisen/wensen qua opties?
Polo is dan ook erg zuinig.. had ik gezien dat die bouwjaren leuke polo's afleverenquote:Op donderdag 9 februari 2017 01:00 schreef unlimitedzxr het volgende:
Hier een 1.2TDI Polo uit 2011. Ik rij jaarlijks 40.000-50.000 woon werkverkeer (privé), voornamelijk snelweg.
Ik haal met gemak 1:24 met 130 op de cruise.
Auto heeft nu 190.000 op de teller en naast het gebruikelijke onderhoud en slijtageonderdelen (remmen, olie en riemen) nergens last van. Auto rijdt als een zonnetje en tanken is een plezier zo.
ik zag dat de BPM voor het karretje dat ik het eerst op het oog had nog 1500-1600 euro is waarmee hij boven mijn budget komt. Maar dan nog betaalde ik in Nederland zon 16000 voor een soortgelijk exemplaar.quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:17 schreef pwmh82 het volgende:
Auto's uit Duitsland zijn vaak luxer uitgerust dus meer auto voor minder geld. Gewoon doen als je een nette tegenkomt. En dan geldt dat vanwege de bpm een auto uit dec 2010 voordeliger kan zijn dan jan 2011, terwijl je dat straks als jij m verkoopt in restwaarde niet meer zo zult merken aangezien de neeste afschrijving dan al achter de rug is
Geen idee of die in de focus zat, maar bij die 2.0 komt dat kwaaltje met het vliegwiel idd voorquote:Op donderdag 9 februari 2017 00:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
2.0tdci ook of is die niet in de Focus geleverd?
Kameraad van me heeft eentje. Dat vliegwiel samen met hem vervangen, zit je best lang bij als je dat niet eerder hebt gedaan.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:16 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Geen idee of die in de focus zat, maar bij die 2.0 komt dat kwaaltje met het vliegwiel idd voor
Zo''n saaie bak is wel erg rustgevend. En de betrouwbaarheid ga je ook waarderen op termijn.quote:Op donderdag 9 februari 2017 16:02 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Golf VI met 2.0 TDI? Oersaai, maar genoeg keus in Duitsland
Easy. De V40. Niet verder nadenken.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:19 schreef Frutsel het volgende:
Ben al een tijdje op zoek naar een andere auto... Ik wil een relatief zuinige diesel van 2010 of later. De modellen die me het meeste in het oog vielen waren:
Volvo V40
Opel Astra
VW Golf 7
Seat Leon
Ford Focus
Ik wil het liefst geen Franse auto.
Mijn oog valt de laatste met name op de SEAT Leon of de SEAT Leon Station uitvoering. Tevens kijk ik naar de Seat Ibiza ST variant die op het oog nog best ruim lijkt?
Maar nu zie ik dat de meeste diesel Ibiza's een 1.2 variant zijn terwijl ik zelf opzoek was naar minimaal een 1.6.
Het zou gaan om een auto van 2010 of later, een zuinige diesel dus, die gemiddeld zo'n 30000-35000 kilometer per jaar gaat rijden waar een groot deel dus snelweg van zal zijn.
Wat raden jullie dan aan? Een 1.2 of een 1.6? En waarom ? Maakt dat tegenwoordig nog veel uit? Ik ben nogal een leek op dat gebied. Ik zie dat er veel meer 1.2's te koop staan dan een 1.6. Dat zal een reden hebben?
Iemand advies?
Zodat je niet beseft, dat je een krappe stuiterbak met Peugeot diesel onder de kap koopt? Ok die D4 sjoemeldiesel met 190pk is wel tof.quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Easy. De V40. Niet verder nadenken.
Alleen is die D4 geen Peugeot diesel . Bovendien is er nog niet bewezen mee gesjoemeld. Ook niet met de D3 en D2 van diezelfde periode overigensquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Zodat je niet beseft, dat je een krappe stuiterbak met Peugeot diesel onder de kap koopt? Ok die D4 sjoemeldiesel met 190pk is wel tof.
Klopt niks vanquote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Alleen is die D4 geen Peugeot diesel . Bovendien is er nog niet bewezen mee gesjoemeld. Ook niet met de D3 en D2 van diezelfde periode overigens
Vanaf 2015 zijn de diesels in V40's allemaal Volvo's eigen 2-liter.
D2, D3 en D4 pre-2015 zijn wel PSA.
De D4 PSA levert 'maar' 177pk
De D2 PSA is de 1.6 liter
Is inderdaad een PSA unit. Deze is vrij betrouwbaar!quote:Op donderdag 9 februari 2017 00:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
2.0tdci ook of is die niet in de Focus geleverd?
quote:Op woensdag 8 februari 2017 16:41 schreef GX3 het volgende:
Koop een Renault Megane van na 2010 en steek de euro's die je overhoudt door niet een 'in het oog springende' auto te kopen in leuke vakantieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok... nog altijd aan het twijfelen... nu viel mijn oog weer op een Renault Megane 1.5DCI Estate?
Ja het is een fransoos, daar gaat niet mijn voorkeur naar uit. ANWB of Wegenwacht zijn relatief positief. Qua prijs zijn er genoeg leuke auto's te vinden in de markt.
iemand nog iets op dit type aan te merken of aan te vullen ?
Ach ja, ik was even in de war met de c30/S40/V50 die wel eerst de PSA 2 liter hadden. En later de nieuwere 5 cilinder 2 liters. (Die zijn er op zich wel heel erg snel uitgegaan.. want die 5 cilinders zijn vervangen door de VEA 4cil, die nu d2,d3 en D4 is.. tussen 2012 en 2014 was de d3 en d4 idd Volvo eigen 5cil 2liter. Vandaag 2015 allemaal Volvo eigen 4 cil 2liter.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt niks van
Ik bedoelde de D2 115pk is een PSA 1.6 HDiF (DV6) veel te licht voor een Volvo en na 200000km versleten. Die is troep. De D3 en D4 zijn echt Volvo, de latere D2 (2.0 120pk) is ook een Volvo. Die zijn top.
Maar die D4 190pk, 85g CO2, 3,3l/100kg, 1400kg en EURO6 is vrijwel onmogelijk te combineren, to good to be true. Zal niet bewezen zijn, maar beetje gezond verstand zegt genoeg. Wel vet 190pk en 160¤ bijtelling...
Wat is precies het probleem met een Fransoos?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ok... nog altijd aan het twijfelen... nu viel mijn oog weer op een Renault Megane 1.5DCI Estate?
Ja het is een fransoos, daar gaat niet mijn voorkeur naar uit. ANWB of Wegenwacht zijn relatief positief. Qua prijs zijn er genoeg leuke auto's te vinden in de markt.
iemand nog iets op dit type aan te merken of aan te vullen ?
heb een zeer slechte ervaring met een Laguna en een peugeot gehad...quote:Op vrijdag 10 februari 2017 22:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem met een Fransoos?
Of je nu een Citroën of Peugeot neemt, in principe rij je hetzelfde blok in een Ford of een Volvo (pre-2014).. ze liggen ook in Mini's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
quote:Op maandag 13 februari 2017 09:39 schreef Frutsel het volgende:
Afgelopen weekend toch de knoop doorgehakt en het wordt dus alsnog een Megane Estate uit 2012
Anders blijf ik maar twijfelen en twijfelen en met de Seat kom ik prijstechnisch gewoon niet weg en de nood wordt hoog.Succes ermee..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
quote:Op maandag 13 februari 2017 09:39 schreef Frutsel het volgende:
Afgelopen weekend toch de knoop doorgehakt en het wordt dus alsnog een Megane Estate uit 2012
Anders blijf ik maar twijfelen en twijfelen en met de Seat kom ik prijstechnisch gewoon niet weg en de nood wordt hoog.Gefeliciteerd! Goede keuze, de Megane 1.5DCI van de latere jaartallen staan bekend om hun betrouwbaarheid. In iedergeval velen malen beter dan een VAG sjoemeldiesel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
Na de vreselijke ervaringen met een Octavia Combi 1.2 TSI/DSG en de Ibiza ST 1.2TDI zal het vertrouwen in VAG producten bij mij niet snel meer terugkomen.
Met die diesels is behalve de uitstoot niet veel mis hoorquote:Op maandag 13 februari 2017 18:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Goede keuze, de Megane 1.5DCI van de latere jaartallen staan bekend om hun betrouwbaarheid. In iedergeval velen malen beter dan een VAG sjoemeldiesel.
Na de vreselijke ervaringen met een Octavia Combi 1.2 TSI/DSG en de Ibiza ST 1.2TDI zal het vertrouwen in VAG producten bij mij niet snel meer terugkomen.
De 1.9TDI (Seat Leon 2006) heb ik vanaf nieuw naar 130.000km gereden zonder één probleemquote:Op maandag 13 februari 2017 18:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met die diesels is behalve de uitstoot niet veel mis hoor
1.2TSI... Ik had het over diesels hè Die 1.6tdi's, die de meerderheid vormen, en de 2.0's zijn geen slechte motoren hoor.quote:Op maandag 13 februari 2017 18:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De 1.9TDI heb ik vanaf nieuw naar 130.000km gereden zonder één probleem. De 1.2TDI lag bij 60.000km al in puin door defect injectoren. Daarna nog turbo problemen, problemen met de versnellingsbak enz enz enz.
De 1.2TSI Octavia met DSG was ook een rampenbak. Sinds ik geen VAG meer rij hou ik tijd over omdat ik tussen het onderhoud door nooit meer naar de garage hoef.
Misschien heb ik pech gehad maar ik ben voorlopig genezen.
En ik heb zo'n 1.5 dci met 120000km in puin gereden, krukas kapoet. Mijn 1.4 Tsi/dsg had alleen een paar slechte bougies ooit. Mijn 1.6 tdi doet het ook vlekkeloos, gromt wel harder dan zo'n DCi.quote:Op maandag 13 februari 2017 18:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De 1.9TDI (Seat Leon 2006) heb ik vanaf nieuw naar 130.000km gereden zonder één probleem
De 1.2TDI daarentegen lag bij 60.000km al in puin door defecte injectoren. Daarna nog turbo problemen, 2x een kapotte EGR, problemen met de versnellingsbak enz enz enz enz enz.
De 1.2TSI Octavia met DSG was ook een rampenbak. Sinds ik geen VAG meer rij hou ik tijd over omdat ik tussen het onderhoud door nooit meer naar de garage hoef.
Misschien heb ik pech gehad maar ik ben voorlopig van VAG genezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |