abonnement Unibet Coolblue
pi_168754847
Ben al een tijdje op zoek naar een andere auto... Ik wil een relatief zuinige diesel van 2010 of later. De modellen die me het meeste in het oog vielen waren:

Volvo V40
Opel Astra
VW Golf 7
Seat Leon
Ford Focus

Ik wil het liefst geen Franse auto.

Mijn oog valt de laatste met name op de SEAT Leon of de SEAT Leon Station uitvoering. Tevens kijk ik naar de Seat Ibiza ST variant die op het oog nog best ruim lijkt?

Maar nu zie ik dat de meeste diesel Ibiza's een 1.2 variant zijn terwijl ik zelf opzoek was naar minimaal een 1.6.

Het zou gaan om een auto van 2010 of later, een zuinige diesel dus, die gemiddeld zo'n 30000-35000 kilometer per jaar gaat rijden waar een groot deel dus snelweg van zal zijn.

Wat raden jullie dan aan? Een 1.2 of een 1.6? En waarom ? Maakt dat tegenwoordig nog veel uit? Ik ben nogal een leek op dat gebied. Ik zie dat er veel meer 1.2's te koop staan dan een 1.6. Dat zal een reden hebben?

Iemand advies?
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:28:01 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168755031
omdat downsizing tegenwoordig helemaal in is, zul je idd een hoop van die prutteltjes vinden.. geen idee hoe dat rijdt, maar als je je auto volpropt met mensen en spullen kan ik me voorstellen dat dat niet vooruit te schoppen is.

Als je dus 90% van de tijd alleen in je auto zit, en er niet volgepakt mee op vakantie gaat kan dat ws best rendabel zijn. Als je wat meer belading hebt zou ik een zwaardere motor pakken om te voorkomen dat je ecotorretje niet continu vol aan de bak hoeft, wat levensduur en verbruik hoogstwaarschijnlijk niet ten goede gaat komen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168755508