Mjah, niet altijd maar het zal toch ook voorkomen dat hij zwaarder beladen is. Dat maakt het dus twijfelachtig.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
omdat downsizing tegenwoordig helemaal in is, zul je idd een hoop van die prutteltjes vinden.. geen idee hoe dat rijdt, maar als je je auto volpropt met mensen en spullen kan ik me voorstellen dat dat niet vooruit te schoppen is.
Als je dus 90% van de tijd alleen in je auto zit, en er niet volgepakt mee op vakantie gaat kan dat ws best rendabel zijn. Als je wat meer belading hebt zou ik een zwaardere motor pakken om te voorkomen dat je ecotorretje niet continu vol aan de bak hoeft, wat levensduur en verbruik hoogstwaarschijnlijk niet ten goede gaat komen.
Persoonlijk vind ik dat geen mooie auto's eigenlijk Ik heb d'r ook over nagedacht in hoeverre me het aanzien tegen zou staan maar het oog wil ook wel wat. Ruimte heb je zeker. Ik had ook gekeken naar de Fabia, maar mwah.. Bedankt in elk geval voor deze tip, hou ik nog ff in me achterhoofd.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:53 schreef Metro2005 het volgende:
Kijk ook eens naar een skoda octavia combi. Die zijn er wel in 1.6 diesel, zijn zeer degelijk gebouwd, betrouwbaar en zijn ook goed zuinig (We hebben er hier op de zaak 1 als leasebak hier en die rijdt makkelijk 1 op 20 en op lange afstanden hoef je echt je best niet te doen voor 1 op 22, de octavia daarvoor heeft dik 2 ton gelopen zonder enig probleem op standaard onderhoud na zoals remmen en banden)
En je hebt een enorme hoeveelheid ruimte in die auto.
Dus jij zegt eigenlijk dat de 1.2 niet minder zuinig zal zijn dan de 1.6? Qua belading maakt dat denk ik dan wel uit zoals Sounddragon zegt?quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Die reden is simpel: bijtelling.
De meeste diesels dienen hun eerste jaren als leaseauto en komen dan na een paar jaar op de tweedehands markt. Met het 14%-20%-25% bijtelling regime was het financieel zeer onaantrekkelijk om een fatsoenlijk motorblok te kiezen. Die 1.6 Was zomaar 60 tot 100 euro NETTO duurder in de maand, met verder geheel dezelfde specificaties.
En in praktijk op de snelweg is de 1.6 waarschijnlijk niet tot nauwelijks minder zuinig met brandstof dan de 1.2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhm, snelheid maakt ook uit. Bij 50km/u is de 1.2 allicht zuiniger, bij 130 heeft de 1.6 het iets makkelijker.quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:41 schreef Frutsel het volgende:
[
Dus jij zegt eigenlijk dat de 1.2 niet minder zuinig zal zijn dan de 1.6? Qua belading maakt dat denk ik dan wel uit zoals Sounddragon zegt?
quote:"Over 8 jaar rijdt niemand in Europa nog diesel"
Auteur: MauritsH, gepost 07-02-2017 om 12:20 134 Reacties
Momenteel rijdt ongeveer de helft van de auto's in Europa nog op diesel. Analisten van de Zwitserse UBS-bank verwachten echter dat dat rap afgelopen is.
Zij gaan er namelijk van uit dat het marktaandeel voor dieselauto's in Europa per 2025 nog maar 10 procent bedraagt. Let wel: da's nog een relatief hoge schatting, want de rekenaars van UBS denken dat het dieselaandeel wereldwijd zal teruglopen tot 4 procent in acht jaar tijd.
Diesel verkeert na Dieselgate in behoorlijk zwaar weer. Bovendien worden de kosten om zelfontbranders aan uitstooteisen te laten voldoen steeds hoger en zitten milieuvriendelijke alternatieven in de lift. Voor wie denkt dat het met dat elektrogeneuzel nog niet zo'n vaart zal lopen: zelfs Total en Shell zijn van plan om hun tankstations binnen afzienbare tijd van laadpalen te voorzien.
Consumenten zouden zich door deze ontwikkelingen zorgen maken over de restwaarde van hun dieselauto en daardoor zou het kunnen dat dergelijke auto's steeds vaker bij de dealer blijven staan. Aan de andere kant: wij kennen nauwelijks particulieren die zelf een nieuwe dieselauto kopen, dus in Nederland zal het mogelijk wel meevallen met de paniek. (via: KFZ-Betrieb)
quote:Op woensdag 8 februari 2017 16:41 schreef GX3 het volgende:
Koop een Renault Megane van na 2010 en steek de euro's die je overhoudt door niet een 'in het oog springende' auto te kopen in leuke vakantieDe Megane estate was nog best een optieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is alleen bij de 1.8 TDCI nodig. De 1.6 diesel (PSA-blok wat idd in volvo's,Ford's e.d. zit) heeft een ander soort vliegwiel die zelden tot nooit kapot gaat.quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:17 schreef pwmh82 het volgende:
Geen idee of de Ford Focus van die bouwjaren nog een dubbelmassa vliegwiel heeft, maar zo ja dan zul je die rond 150 duizend moeten laten vervangen, kost bij de dealer gauw rond de 1500 euro.
2.0tdci ook of is die niet in de Focus geleverd?quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de 1.8 TDCI nodig. De 1.6 diesel (PSA-blok wat idd in volvo's,Ford's e.d. zit) heeft een ander soort vliegwiel die zelden tot nooit kapot gaat.
12.500 is wel de max denk ikquote:Op woensdag 8 februari 2017 20:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Wat is je budget? Heb je nog eisen/wensen qua opties?
Polo is dan ook erg zuinig.. had ik gezien dat die bouwjaren leuke polo's afleverenquote:Op donderdag 9 februari 2017 01:00 schreef unlimitedzxr het volgende:
Hier een 1.2TDI Polo uit 2011. Ik rij jaarlijks 40.000-50.000 woon werkverkeer (privé), voornamelijk snelweg.
Ik haal met gemak 1:24 met 130 op de cruise.
Auto heeft nu 190.000 op de teller en naast het gebruikelijke onderhoud en slijtageonderdelen (remmen, olie en riemen) nergens last van. Auto rijdt als een zonnetje en tanken is een plezier zo.
ik zag dat de BPM voor het karretje dat ik het eerst op het oog had nog 1500-1600 euro is waarmee hij boven mijn budget komt. Maar dan nog betaalde ik in Nederland zon 16000 voor een soortgelijk exemplaar.quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:17 schreef pwmh82 het volgende:
Auto's uit Duitsland zijn vaak luxer uitgerust dus meer auto voor minder geld. Gewoon doen als je een nette tegenkomt. En dan geldt dat vanwege de bpm een auto uit dec 2010 voordeliger kan zijn dan jan 2011, terwijl je dat straks als jij m verkoopt in restwaarde niet meer zo zult merken aangezien de neeste afschrijving dan al achter de rug is
Geen idee of die in de focus zat, maar bij die 2.0 komt dat kwaaltje met het vliegwiel idd voorquote:Op donderdag 9 februari 2017 00:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
2.0tdci ook of is die niet in de Focus geleverd?
Kameraad van me heeft eentje. Dat vliegwiel samen met hem vervangen, zit je best lang bij als je dat niet eerder hebt gedaan.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:16 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Geen idee of die in de focus zat, maar bij die 2.0 komt dat kwaaltje met het vliegwiel idd voor
Zo''n saaie bak is wel erg rustgevend. En de betrouwbaarheid ga je ook waarderen op termijn.quote:Op donderdag 9 februari 2017 16:02 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Golf VI met 2.0 TDI? Oersaai, maar genoeg keus in Duitsland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |