abonnement Unibet Coolblue
pi_168751844
Mijn douche loopt in de lange richting met de wand mee, het doucheputje op het eind. Dit wil ik zodat ik het mezelf zo makkelijk mogelijk kan maken (1 richting op afschot tegelen). Easydrain wordt precies even breed als de douche.

Op het waterpas deel komt een glaswand te rusten. Ik neem aan dat deze voor de stevigheid in een u-profiel moet. Nu heb ik daar een profiel voor gevonden, waar aan de ene zijde een glaswand in kan, en de andere zijde op 2% afschot loopt. Deze kost 259 euro voor 2 meter. Vind ik een beetje overdreven voor een afwerkstripje...

Hoe hebben jullie dit opgelost?



[ Bericht 5% gewijzigd door Knuppel1983 op 08-02-2017 09:10:38 ]
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:13:40 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168751960
Waarom zou dat zo'n specifiek u profiel moeten zijn?
pi_168752004
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:13 schreef Zolderkamer het volgende:
Waarom zou dat zo'n specifiek u profiel moeten zijn?
Dat is ook eigenlijk de vraagstelling. Kom maar met een alternatief?
(met hoe hebben jullie dit opgelost bedoel ik niet: 'werk gezocht') :P
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:18:34 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168752016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:17 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Dat is ook eigenlijk de vraagstelling. Kom maar met een alternatief?
(met hoe hebben jullie dit opgelost bedoel ik niet: een baantje genomen) :P
Gewoon een willekeuring normaal u profiel?
pi_168752028
En hoe werk je dan de tegelrand af die ontstaat in het douchegedeelte doordat er op afschot wordt getegeld? Je kijkt dan feitelijk tegen de zijkant van de tegels + lijm aan.
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:20:25 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168752048
Ligt eraan hoe hoog dat is.. of met een deel van een tegel of met een hoekprofiel... of gewoon een strip
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:23:17 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168752104
Waarom laat je die glasplaat niet gewoon doorlopen cq zet je hem er voor?
pi_168752121
Ok. Dan krijg je wel 2 smalle kitnaadjes achter elkaar, maar goed dat is te overzien.
Nu we toch bezig zijn. Die U-profielen met zo'n deel dat in de lijm verdwijnt zijn ook redelijk duur. Is het mogelijk om gewoon een standaard alu U-profiel te gebruiken? Zo ja hoe zet ik deze vast op een zandcement zwaluwstaartvloer?
pi_168752141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:02 schreef Knuppel1983 het volgende:
Op het waterpas deel komt een glaswand te rusten.
Glasplaat gewoon op de tegels plaatsen.. waarom op een profiel?
Of zie ik iets over het hoofd?
pi_168752165
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:25 schreef Sintesi1 het volgende:

[..]

Glasplaat gewoon op de tegels plaatsen.. waarom op een profiel?
Of zie ik iets over het hoofd?
Is dat stevig genoeg?
De plaat komt dan in de muur in een U-profiel, op de tegels met wat kit, en aan de bovenzijde met zo'n arm vast te zitten.
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:28:42 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168752176
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:24 schreef Knuppel1983 het volgende:
Ok. Dan krijg je wel 2 smalle kitnaadjes achter elkaar, maar goed dat is te overzien.
Nu we toch bezig zijn. Die U-profielen met zo'n deel dat in de lijm verdwijnt zijn ook redelijk duur. Is het mogelijk om gewoon een standaard alu U-profiel te gebruiken? Zo ja hoe zet ik deze vast op een zandcement zwaluwstaartvloer?
Ik zou geen alu gebruiken.. dat gaat vroeg of laat oxideren.. beter neem je rvs, en die boor je gewoon vast met pluggen.. Schroeven even laten verzinken.. beetje kit.. etc..
pi_168752231
Bij ons precies het zelfde. Wij hebben een hoek cabine welke op de tegels staat die waterpas liggen. Daarna start het afschot naar de drain toe.

Die glasplaat gaat nergens heen en staat gewoon strak. Netjes afkitten vanonder en idd profielen aan de zijkant.

Het afschot is bij ons ongeveer 1/1/5 cm. en heb ook getwijfeld over een stripje langs de tegelrand maar dit uiteindelijk niet gedaan. Blij dat we dit niet gedaan hebben omdat dat ook een heel gepruts is. Zijkant van de tegels valt bijna niet op.
pi_168752348
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:33 schreef Sintesi1 het volgende:
Het afschot is bij ons ongeveer 1/1/5 cm. en heb ook getwijfeld over een stripje langs de tegelrand maar dit uiteindelijk niet gedaan. Blij dat we dit niet gedaan hebben omdat dat ook een heel gepruts is. Zijkant van de tegels valt bijna niet op.
Dat is bij ons geen optie denk ik. De douche wordt 180cm lang, dan kijk ik op het eind tegen 2cm tegellijm aan.

Als de glasplaat ook stevig staat zonder onderprofiel kan ik eigenlijk net zo goed een rvs hoekprofiel erop lijmen. Die op afschot laten zagen lijkt me niet zo duur.

[ Bericht 48% gewijzigd door Knuppel1983 op 08-02-2017 10:56:15 ]
pi_168763020
Wij hebben deze oplossing http://www.aco-showerdrai(...)rStep/ShowerStep.php
Onze glasplaat staat daar weer bovenop met kit.
pi_168766140
Als je op Google zoekt op afschotprofiel dan kom je veel tegen, ook betaalbaar.
Laat die handjes wapperen!
pi_168770105
Ik heb schluter deco sg 2x (u tegelprofiel) gecombineerd met schluter showerprofile(afschotprofiel) koste volgens mij samen 90 ekkies. Idioot, die paar stukjes strip is net zo duur als de helft van onze vloertegels! :(
pi_168773227
Ik zou de glasplaat op een paar pootjes zetten, vrij van de grond, niet in een strip, en de tegels gewoon laten doorlopen. De schoonmaker zal je dankbaar zijn.

Om twee redenen:
Bij het schoonmaken van de badkamervloer kan water eenvoudig naar de douche weg, geen richeltjes.
In jouw oplossing houdt je onderaan de glasplaat een richel/kitrand waar altijd water op blijft staan. Dat gaat schimmelen, altijd. Met een glasplaat op een paar pootjes kan je er eenvoudig met een raamtrekkertje langs.

[ Bericht 52% gewijzigd door Plankje55 op 09-02-2017 10:14:02 (aanvulling) ]
pi_168775486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 10:00 schreef Plankje55 het volgende:
Ik zou de glasplaat op een paar pootjes zetten, vrij van de grond, niet in een strip, en de tegels gewoon laten doorlopen. De schoonmaker zal je dankbaar zijn.

Om twee redenen:
Bij het schoonmaken van de badkamervloer kan water eenvoudig naar de douche weg, geen richeltjes.
In jouw oplossing houdt je onderaan de glasplaat een richel/kitrand waar altijd water op blijft staan. Dat gaat schimmelen, altijd. Met een glasplaat op een paar pootjes kan je er eenvoudig met een raamtrekkertje langs.
Dat is waar maar het is afhankelijk van wat je mooi vind wel mooier, het gaat overigens niet meer schimmelen dan de rest van de kitvoegen.
pi_168776773
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 12:03 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Dat is waar maar het is afhankelijk van wat je mooi vind wel mooier, het gaat overigens niet meer schimmelen dan de rest van de kitvoegen.
Daarom zo min mogelijk liggende kitvoegen. Staande kitvoegen hebben dit probleem veel minder.
  donderdag 9 februari 2017 @ 13:18:35 #20
389107 elhasa
mijn naam is haas
pi_168776893
de aco showerstep die scharrelduif oppert is echt heel strak. wij gebruiken ze regelmatig bij verbouwingen van badkamers als de opdrachtgever graag een strakke makkelijk schoon te houden oplossing wil. Je kijkt ook nooit ''tussen'' de tegels in door het afschot.
Als wand profiel integreren we dan een rvs u profiel tussen de tegels waardoor je ook hier een superstrakke oplossing krijgt.Deze strip wel goed inwerken met eurocol en goed afkitten. De wand zet je vast met een stabilisatie stang.
pi_168786735
Heb gekeken naar de Aco, echter die komt niet in 1.80m.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:18 schreef elhasa het volgende:
de aco showerstep die scharrelduif oppert is echt heel strak. wij gebruiken ze regelmatig bij verbouwingen van badkamers als de opdrachtgever graag een strakke makkelijk schoon te houden oplossing wil.
Plaats je de douchewand dan op dat profiel? Krijg je dan geen schimmel op de liggende kitnaad?

[ Bericht 43% gewijzigd door Knuppel1983 op 09-02-2017 23:26:40 ]
  vrijdag 10 februari 2017 @ 09:12:02 #22
389107 elhasa
mijn naam is haas
pi_168796795
ik had nog niet gekeken op de site van aco of die ook in 1.80 verkrijgbaar is. Dat is dan wel jammer idd.
Je plaatst hem idd recht op de strip met op twee kleine wigjes. Dan kan je hem daarna mooi vol dichtkitten met een goede transparante kit.
Schimmel heb ik tot nu toe niet gehoord. Vuiligheid en schimmel komt ook door niet goed schoonmaken en niet goed ventileren. En gebruik altijd een goede kwaliteit kit
pi_168798330
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:12 schreef elhasa het volgende:
ik had nog niet gekeken op de site van aco of die ook in 1.80 verkrijgbaar is. Dat is dan wel jammer idd.
Je plaatst hem idd recht op de strip met op twee kleine wigjes. Dan kan je hem daarna mooi vol dichtkitten met een goede transparante kit.
Schimmel heb ik tot nu toe niet gehoord. Vuiligheid en schimmel komt ook door niet goed schoonmaken en niet goed ventileren. En gebruik altijd een goede kwaliteit kit
Wel simpel om de schoonmaker (of de kit) de schuld te geven van een suboptimale constructie.

Juist in dit stadium kan je door een goed ontwerp veel werk voorkomen. In een doucheruimte wordt het vochtig en moet er schoongemaakt worden. Hoe simpeler het schoonmaken gaat, des te meer kans dat het regelmatig (en goed) gedaan wordt. Ik ken weinig mensen die schoonmaken als hobby hebben.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 14:46:10 #24
389107 elhasa
mijn naam is haas
pi_168802295
Plankje 55, deze beredenering kan ik met de beste wil niet uit mijn post halen. Jij wil een badkamer die je niet schoon hoeft te maken? Of laat je je badkamer ontzettend goor worden en geef je dan de kit/constructie de schuld als het vies is?
kijk anders even op de site van Aco een kijk even of het een suboptimale constructie is? Het is juist de meest strakke en onderhoudsvriendelijke constructie en er speciaal voor bedacht. En nee ik heb geen aandelen, werk er ook niet en verkoop het spul ook niet.

Post anders je ideale constructie ipv nutteloze informatie, hier wordt naar gevraagd.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 14:51:16 #25
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_168802375
Bij mijn douchewand zat er standaard een soort _|_|_ profiel bij van rubber, waarbij je de glazen wand in het middelste gedeelte plaatst, en de buitenste flapjes ombuigt naar beneden als er afschot is. In theorie niet echt kit nodig, maar wel gedaan want er liep water onderdoor.
Chaos is a ladder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')