abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 februari 2017 @ 08:33:50 #1
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168751568
Aardappelen eet ik liever biologisch, omdat ik dat spul om het spruiten te voorkomen niet in m'n lichaam wil en verder scheelt het niet veel in de prijs. Alleen gaan die dingen dus om die reden relatief snel spruiten. :') Het helpt ook niet als ik in een slecht geventileerde en warme flat woon. Heb ook geen balkon, dus daar kan ik ze ook niet bewaren. Verder deel ik een kleine koelkast met andere mensen, dus dat gaat ook niet. Dus hoe moet ik ze bewaren om er langer dan een week plezier van te hebben? 8)7
pi_168751632
Het schijnt dat je dat spruiten kan vertragen door er een paar appels tussen te leggen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 8 februari 2017 @ 08:43:31 #3
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168751641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:41 schreef Jordy-B het volgende:
Het schijnt dat je dat spruiten kan vertragen door er een paar appels tussen te leggen.
Zal dat even uitzoeken, thanks voor de tip!
pi_168751898
donker en koel bewaren, maar niet in de koelkast; dat is te koud.
ook niet in plastic, liever papier. en vroeger hadden ze juten zakken hiervoor, en een luik in de keukenvloer als bewaarruimte.

en als ze koopt; als ze in de winkel in het licht in plastic liggen, heb je de helft van de strijd al verloren.
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:10:20 #5
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168751925
In een geventileerd kratje in de kelder of koele berging met een krant erover..
Als je dat niet hebt, dan kun je ze bijna niet bewaren.. (iig geen maanden)
pi_168752002
Aardappelen bewaren:



Aardappelen bewaren doe je het beste op een droge, donkere en koele plaats. Liever niet in de koelkast, omdat door de kou de zetmeel wordt omgezet in suikers. Hierdoor gaat de smaak van de aardappel achteruit. De meest ideale temperatuur om de aardappelen te bewaren is tussen de 4 en 10 graden. Dat is vooral in de zomer lastig met warm weer. Probeer een zo koel mogelijk plekje te vinden of koop een aangepaste hoeveelheid voor een paar dagen.


Aardappelen bewaren in een plastic zak,


Aardappelen worden vaak verkocht in een plastic zak. Zodra je de aardappelen thuis hebt, verwijder dan de plastic zak. Door het plastic kunnen de aardappelen niet ‘ademen’. Aardappelen bewaren gaat prima in een krat, mand of een juten of papieren zak. Bewaar ze in ieder geval op een donkere plaats.


Vocht;


Aardappelen kunnen niet tegen vocht, want dan rotten ze weg. Berg ze droog op en schud je aardappelen een keertje voorzichtig om. Tenzij je steeds voor een paar dagen op voorraad hebt, dan hoeft het omschudden natuurlijk niet. Behandel de aardappels voorzichtig om beurse plekken te voorkomen.


Uitschieten of uitlopers..


Uitlopers of spruiten ontstaan doordat de aardappel te lang en/of te warm is bewaard. Wanneer je een paar appelen tussen je aardappelen bewaart, stel je het uitlopen uit. Het uitlopen van de aardappels gebeurt vooral in het voorjaar. Dit proces is bedoeld om nieuwe aardappeltjes te vormen. Je kunt de aardappelen met uitlopers nog wel eten, maar snijd de plekken ruim weg.


Groene aardappelen(?).


Aardappelen krijgen hun groene kleur wanneer ze te lang in het licht liggen. Controleer in de supermarkt bij aanschaf van je aardappelen of ze er groenig uitzien. Zo ja, dan kun je beter voor een andere zak gaan. In alle aardappelen zit een stofje ‘solanine’ wat giftig is. Solanine behoort tot de alkaloiden en licht bevordert de groei van alkaloiden. De meningen over het wel of niet eten van groene aardappelen verschillen, maar voor de zekerheid raden we je aan groene aardappelen niet te eten of deze heel ruim te schillen. Hetzelfde geldt voor de uitlopers en ogen, snijd het ruim weg. Wil je meer weten over aardappelen en solanine, lees dan dit artikel.

Bron; http://slimhuishouden.nl/aardappelen-bewaren/
With a Song in my heart and a smile on my face...
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:23:02 #7
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168752100
Nou ja, jullie hebben mijn woonsituatie gezien in de OP. :P Hoeft geen maanden, maar twee weken zou wel fijn zijn (ja, het is hier inderdaad relatief warm en benauwd).
pi_168752144
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:23 schreef Gary_Oak het volgende:
Nou ja, jullie hebben mijn woonsituatie gezien in de OP. :P Hoeft geen maanden, maar twee weken zou wel fijn zijn (ja, het is hier inderdaad relatief warm en benauwd).
Dan zou ik gewoon wat minder inslaan per keer!
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_168752217
ook, als je bio aardappelen koopt, zit de aarde er vaak nog als laagje eromheen. dat helpt ook bij bewaren; dus niet gelijk schoonboenen.

en heb je geen berging?
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:33:10 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168752227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:25 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Dan zou ik gewoon wat minder inslaan per keer!
Lijkt mij in dit geval ook de enige oplossing.
And so is the past
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:34:35 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168752241
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:23 schreef Gary_Oak het volgende:
Nou ja, jullie hebben mijn woonsituatie gezien in de OP. :P Hoeft geen maanden, maar twee weken zou wel fijn zijn (ja, het is hier inderdaad relatief warm en benauwd).
Heb je geen fietsenberging oid?
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:38:01 #12
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168752275
Dan maar die kleinere zakken kopen inderdaad. ;( Ja, er is wel een (fietsen)berging, maar die is voor de hele flat. Heb geen hokje voor m'n eigen fiets als jullie dat bedoelen. Ga nog even kijken of dat werkt met die appels erbij.
  woensdag 8 februari 2017 @ 13:32:51 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168756270
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:38 schreef Gary_Oak het volgende:
Dan maar die kleinere zakken kopen inderdaad. ;( Ja, er is wel een (fietsen)berging, maar die is voor de hele flat. Heb geen hokje voor m'n eigen fiets als jullie dat bedoelen. Ga nog even kijken of dat werkt met die appels erbij.
Dan maak of koop je toch ff een gaatjes(bakkers)krat met deksel en een (hang)slotje? Die kun je dan vast wel ergens met een kabelslotje aan vast knopen..
pi_168757000
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan maak of koop je toch ff een gaatjes(bakkers)krat met deksel en een (hang)slotje? Die kun je dan vast wel ergens met een kabelslotje aan vast knopen..
dit.
  donderdag 9 februari 2017 @ 04:55:51 #15
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168771384
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan maak of koop je toch ff een gaatjes(bakkers)krat met deksel en een (hang)slotje? Die kun je dan vast wel ergens met een kabelslotje aan vast knopen..
Zal aan de beheerder vragen of het mag. :)
pi_168771407
Mijn ervaring is dat als je bio aardappelen bij de Ah koopt ze sowieso beperkt houdbaar zijn.

Van de bio winkel daarentegen blijven ze zo maanden als nieuw, dus daar koop ik ze liever.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  donderdag 9 februari 2017 @ 07:13:36 #17
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168771521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 05:38 schreef Aphrodyte het volgende:
Mijn ervaring is dat als je bio aardappelen bij de Ah koopt ze sowieso beperkt houdbaar zijn.

Van de bio winkel daarentegen blijven ze zo maanden als nieuw, dus daar koop ik ze liever.
Klopt, die zijn ook shit en nog eens duurder dan die van de Jumbo (koop ze dan ook daar). :) Hoeveel betaal jij voor 2 kilo?
  donderdag 9 februari 2017 @ 14:09:40 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168777870
quote:
99s.gif Op donderdag 9 februari 2017 04:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Zal aan de beheerder vragen of het mag. :)
Geen slapende honden wakker maken lijkt me..
Als er een fiets mag staan, mag er ook een kratje voor op de fiets staan.. en wat er in zit gaat niemand aan toch?
  vrijdag 10 februari 2017 @ 02:43:53 #19
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168795596
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 14:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Geen slapende honden wakker maken lijkt me..
Als er een fiets mag staan, mag er ook een kratje voor op de fiets staan.. en wat er in zit gaat niemand aan toch?
Heb alleen geen fiets, haha. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')