abonnement Unibet Coolblue
pi_168975582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:56 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Steeds je handen en ellebogen kapotschuren:
[ afbeelding ]
Het hele huis heeft van die lelijke ruwe baksteenmuren.
Ziet er niet uit als bakstenen. Los daarvan; wrijf jij de hele dag met je armen langs de muren? En heb je dat wel eens bij een gestucte wand gedaan?
pi_168975626
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 00:18 schreef k_man het volgende: [..]

Ziet er niet uit als bakstenen. Los daarvan; wrijf jij de hele dag met je armen langs de muren? En heb je dat wel eens bij een gestucte wand gedaan?
Met je bed langs de muur kom je toch wel tegen de muur aan?
pi_168976347
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:02 schreef Randy_S het volgende:
Bij gas kan je niet zo'n ingebouwd systeem kiezen, anders trek je wellicht de vlam weg en loopt je huis vol met gas ;)
Zowel een downdraft die uit het blad omhoog komt als de variant die gewoon een gat in je kookplaat is zijn te combineren met gas. En mocht hij toch je vlam uitzuigen dan loopt je huis echt niet vol gas omdat de gaskraan vanzelf dicht gaat wanneer je geen antieke kookplaat bezit.

Op de foto's zie ik echter geen van beide varianten zitten terwijl de kookplaat zich er wel voor leent met alle pitten op een rij.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 00:20 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Met je bed langs de muur kom je toch wel tegen de muur aan?
Inderdaad, met een bed tegen de muur zul je altijd die muur raken tijdens het slapen. Dus zet een bed nooit tegen een oncomfortabele muur.
pi_168978770
Wat mij opvalt is dat het ondanks de grote ramen er op een grijze winterdag op veel foto's licht aan staat en ik het nog niet als een lichte woning ervaar.

(heb btw bakstenen binnenburen nooit begrepen, als kind vond ik dat maar gek dat mensen bakstenen muren in huis hadden en dacht ik dat deze nog niet af waren terwijl ze dr al in woonden.)
pi_168979024
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:55 schreef Roosgeluk het volgende:
Wat mij opvalt is dat het ondanks de grote ramen er op een grijze winterdag op veel foto's licht aan staat en ik het nog niet als een lichte woning ervaar.

(heb btw bakstenen binnenburen nooit begrepen, als kind vond ik dat maar gek dat mensen bakstenen muren in huis hadden en dacht ik dat deze nog niet af waren terwijl ze dr al in woonden.)
Vroeger in héél veel vakantiebungalows (oa centerparcs) geweest waar ze alleen bakstenen binnenmuren hadden. Ja, altijd gek gevonden. In jaren '70 huizen was het geloof ik nog wel populair. Een vriendinnetje op de lagere school had een huis met allemaal bruin houten deuren en bakstenen binnenmuren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_168980035
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vroeger in héél veel vakantiebungalows (oa centerparcs) geweest waar ze alleen bakstenen binnenmuren hadden.
Ook dat waren geen bakstenen. :)

Bakstenen zijn namelijk - hoe verrassend - gebakken. Die grijze dingen zijn betonstenen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2017 12:19:02 ]
pi_168980106
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:18 schreef k_man het volgende:

Ook dat waren geen bakstenen. :)

Bakstenen zijn namelijk - hoe verrassend - gebakken. Die grijze dingen zijn betonstenen.
:o ik noem dat allemaal bakstenen! Wist niet eens dat dat een andere naam had. Weer wat geleerd.

Maar als dat in je toekomstige woning zit dan kan je er toch zo over heen stucadoren (en dat is vast geen naam voor stucwerk aanbrengen)?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_168985559
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:o ik noem dat allemaal bakstenen! Wist niet eens dat dat een andere naam had. Weer wat geleerd.

Maar als dat in je toekomstige woning zit dan kan je er toch zo over heen stucadoren (en dat is vast geen naam voor stucwerk aanbrengen)?
Schoonmetselwerk was afaik de gangbare term. Een stucadoor die stuct.
pi_168986166
Huh?



Vlucht de graffiti spuiter nu weg voor de camera?





Creatief met woorden..



Waar is al dat moois te vinden?

http://www.funda.nl/koop/appingedam/huis-49043244-tolweg-1/
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168986187
Wat erg _O-
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_168986314
quote:
Omschrijving: Woonboerderij die van binnen nog afgebouwd dient te worden
quote:
Soort dak: Zadeldak bedekt met asbest en pannen
Euhmmm makelaar, wat dacht u van het dak m.b.t. asbest?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 19:23:47 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168986542
Wat zou daar gebeurd zijn?
KuikenGuppy
  FOK!mycroftheld zaterdag 18 februari 2017 @ 19:46:38 #238
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_168987009
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 19:04 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Huh?

[ afbeelding ]

Vlucht de graffiti spuiter nu weg voor de camera?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Creatief met woorden..

[ afbeelding ]

Waar is al dat moois te vinden?

http://www.funda.nl/koop/appingedam/huis-49043244-tolweg-1/
Beetje vaag allemaal :o
pi_168987095
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 19:23 schreef Burdie het volgende:
Wat zou daar gebeurd zijn?
Even speculeren want speculaas is lekker!

De eigenaar kon de renovatie niet betalen en kreeg daardoor ruzie met vrouwlief die na de vechtscheiding hem wilde pakken door de verkoopwaarde van het huis aan te tasten d.m.v. graffiti.

Of eruit gezet door de bank omdat ze dus de hypotheek niet konden dokken tijdens de verbouwing alweer (De keuken is nieuw lijkt het en er is veel vers geschilderd* ) waarna de plaatselijke jeugd creatief met spuitbussen werd in het pand.

* Nee niet de graffiti maar de muren en kozijnen en zo.

Weet 1 FOK!-er wat de echte achtergrond is?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:09:14 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168989200
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vroeger in héél veel vakantiebungalows (oa centerparcs) geweest waar ze alleen bakstenen binnenmuren hadden. Ja, altijd gek gevonden. In jaren '70 huizen was het geloof ik nog wel populair. Een vriendinnetje op de lagere school had een huis met allemaal bruin houten deuren en bakstenen binnenmuren.
In de jaren 70 zetten de mensen zelfs een soort baksteen-behang tegen de muur, zodat het leek alsof ze echte bak steen hdden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_168989379
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 19:23 schreef Burdie het volgende:
Wat zou daar gebeurd zijn?
En waarom hebben ze een handdoek over die rode lul gehangen? Zou daarachter iets nog schokkenders te zien zijn?

Ik kan alleen vinden dat er een afbouw- en klussenbedrijf gevestigd was.
pi_168989507
Hakenkruis.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_168989802
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:22 schreef Vanyel het volgende:
Hakenkruis.
Nu zie ik het ook. :Y
pi_168989807
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:17 schreef k_man het volgende:

[..]

En waarom hebben ze een handdoek over die rode lul gehangen? Zou daarachter iets nog schokkenders te zien zijn?

Ik kan alleen vinden dat er een afbouw- en klussenbedrijf gevestigd was.
En ze mochten vorig jaar geen loods bouwen van de gemeente, misschien is het daar misgelopen? http://www.appingedam.nl/(...)/tolweg-1_47206.html
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2017 @ 21:33:22 #245
230491 Zith
pls tip
pi_168989854
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de jaren 70 zetten de mensen zelfs een soort baksteen-behang tegen de muur, zodat het leek alsof ze echte bak steen hdden
Baksteen is gebakken, behang kan je niet bajken dus het waren geen bakstenen op dat behang.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:35:31 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168989913
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:33 schreef Zith het volgende:

[..]

Baksteen is gebakken, behang kan je niet bajken dus het waren geen bakstenen op dat behang.
Het heet steenstrips volgens de steenstripwinkel.

Traditioneel

Onze traditionele steenstrips geven de wand het uiterlijk van een gemetselde muur. Alle traditionele steenstrips moeten na het zetten ingevoegd worden. Binnen de traditionele steenstrips, kennen we nog het onderscheid tussen kunststeen en echte steen. Veel van deze soorten zijn op het moment weer erg populair geworden. In woningen, maar ook winkels en ook in de horeca worden veel van deze steenstrips ofwel muurstrips toegepast.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:47:33 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168990270
Die steenstrips zijn natuurlijk de 'poor man's version' van het echte schoon metselwerk als afwerking in woningen, dat een aantal decennia geleden populair was.


The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 22:06:24 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168990691
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:47 schreef Lienekien het volgende:
Die steenstrips zijn natuurlijk de 'poor man's version' van het echte schoon metselwerk als afwerking in woningen, dat een aantal decennia geleden populair was.


[ afbeelding ]
Ja. Of als jij bijvoorbeeld in een flat woonde (met betonnen muren) en toch die authentieke bakstenen look wilde hebben.

Net zoals er ook tegels met houtmotief zijn, voor in de badkamer.

Zelf houd ik helemaal niet van dat nep. Laat zien wat het materiaal is. Als je in een flat woont, dan heb je nu eenmaal beton. Pas daar je inrichting op aan.

Ik had hier ook nog wel heel wat meters schoon metselwerk binnen, maar die heb ik allemaal weg laten stucen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_168990876
Vind dat ook lelijk bij mijn ouders thuis hebben ze nog van die gemetselde bogen in de woonkamer waar de rand alleen uit "kale" bakstenen bestaat.

Toen ik nog huizen aan het bezichtigen was ben ik ook in verschillende woningen geweest waar ze nog een groot dik touw als trapleuning hadden. :')
  zaterdag 18 februari 2017 @ 22:27:11 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168991175
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 22:15 schreef naiipajiiau het volgende:
Vind dat ook lelijk bij mijn ouders thuis hebben ze nog van die gemetselde bogen in de woonkamer waar de rand alleen uit "kale" bakstenen bestaat.

Toen ik nog huizen aan het bezichtigen was ben ik ook in verschillende woningen geweest waar ze nog een groot dik touw als trapleuning hadden. :')
Over 10 jaar denken ze hetzelfde over steigerhout van nu.

Ik heb veel hout te koop en daar zat ook wat steigerhout tussen. Voor dat steigerhout belde 'iedereen', dat was ik zo kwijt. Nu heb ik de MP advertentie laten staan en als mensen contact opnemen zeg ik dat ik ook nog ander hout heb (dat veel beter is). Maar daar is weinig interesse voor. Het moet steigerhout zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')