abonnement Unibet Coolblue
pi_168751985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ja omdat er niets gecontroleerd wordt. Ja kan ook gewoon niets invullen.
Wanneer je intern binnen ING overboekt wordt wel degelijk de naam gecontroleerd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168752049
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:07 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Je krijgt dan de melding 'bij de bank bekend als: 176-167'. En dan weet je dat het fout zit.
Je krijgt dus wel een suggestie. Het voorbeeld filmpje van TS laat dat zelfs zien.
ik zie dat niet in het filmpje, bij een licht afwijkende naam krijg je de juiste naam te zien, bij een foutief ingevoerde naam geven ze een waarschuwing dat er geen match is met de naam maar niet wat de tenaamstelling van de rekening is. zal wel een privcay dingetje zijn..
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:23:59 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168752116
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:20 schreef soepkoe het volgende:
bij een licht afwijkende naam krijg je de juiste naam te zien
Waarom zou dat alleen bij een licht afwijkende naam moeten zijn. Bij de ING kon ik vroeger in tikken wat ik wilde en vroeg het systeem uiteindelijk de juiste naam te bevestigen. Als een naam te moeilijk was nam ik niet eens de moeite om iets zinvols te typen.

'STICHTING DERDENGELDEN NOTARIS KANTOOR PIETSERSE, JANSEN EN KOOISTRA' tikte ik in als 'jklshjklhgklvj' en dan vroeg het programma of ik de stichting derdengelden bedoelde. Als er dan 'MOTORCLUB SATUDARAH REGIO EMMEN' stond dan wist ik dat er iets fout ging.

[ Bericht 10% gewijzigd door Speekselklier op 08-02-2017 09:32:03 ]
Tot nooit .......
pi_168752439
Deze maatregel is vooral om fraude tegen te gaan. Verdere voordelen zijn bijvangst en boeit de bank niets.
pi_168752527
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:23 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Waarom zou dat alleen bij een licht afwijkende naam moeten zijn. Bij de ING kon ik vroeger in tikken wat ik wilde en vroeg het systeem uiteindelijk de juiste naam te bevestigen. Als een naam te moeilijk was nam ik niet eens de moeite om iets zinvols te typen.

'STICHTING DERDENGELDEN NOTARIS KANTOOR PIETSERSE, JANSEN EN KOOISTRA' tikte ik in als 'jklshjklhgklvj' en dan vroeg het programma of ik de stichting derdengelden bedoelde. Als er dan 'MOTORCLUB SATUDARAH REGIO EMMEN' stond dan wist ik dat er iets fout ging.
het zal mogelijk zijn maar ze kiezen ervoor om dat niet te doen, ik gok vanwege privacy redenen maar als je het waarom zou willen weten zou je de bank t even moeten vragen, ik gaf alleen weer hoe t filmpje laat zien dat t werkt. Bij je kldjflkdjfkl voorbeeld komt er dus iets te staan als let op: naam komt niet overeen met naam van de rekeninghouder
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:59:48 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168752576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:55 schreef soepkoe het volgende:
Bij je kldjflkdjfkl voorbeeld komt er dus iets te staan als let op: naam komt niet overeen met naam van de rekeninghouder
Ik lees nergens dan een totaal verkeerde naam geen suggeste op zou leveren. In het artikel staat:
quote:
'Dat houdt in dat als klanten een bedrag overboeken, automatisch gecontroleerd wordt of het rekeningnummer bij de naam van de begunstigde hoort. Als dat niet klopt, krijgt de gebruiker een waarschuwing.'
In het voorbeeld filmpje is de waarschuwing te zien (de correctie naam). Dat dat niet zou werken bij totaal verkeerde invoer is een veronderstelling van jouw.
Tot nooit .......
  woensdag 8 februari 2017 @ 10:02:08 #32
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_168752619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 06:59 schreef AlwaysConnected het volgende:
Pff NL60ABNA01233456,en Jan Peter gerschtanobitz

Sorry u kan niet over boeken
Fout of in Ivan of in naam
Ivan past juist goed bij die achternaam.
pi_168754075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik lees nergens dan een totaal verkeerde naam geen suggeste op zou leveren. In het artikel staat:

[..]

In het voorbeeld filmpje is de waarschuwing te zien (de correctie naam). Dat dat niet zou werken bij totaal verkeerde invoer is een veronderstelling van jouw.
lees je wel dat ze de tenaamstelling laten zien? nee hé :)

en over het filmpje: kijk vanaf circa 1.16 maar wat er gebeurd als je belastingdienst invoert ipv de juiste naam.

veel plezier met het begrijpen
pi_168754566
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Kortom, mensen hoeven niet meer zelf na te denken?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Of gewoon even kijken wat je intiept voor je iets doorzend
Ik heb het op fok! ook weleens meegemaakt. Ik kocht een game voor 15 Euro, kreeg per PM de naam+IBAN en heb het toen overgemaakt. Diezelfde avond kreeg ik het geld weer teruggestort door een onbekend persoon. Er bleek 1 cijfer verkeerd doorgegeven te zijn.

Ik had het wel 10x kunnen checken maar als je een verkeerd nummer krijgt, dan gaat het ook naar een verkeerd persoon. En een foutje kan je altijd maken.

Als er zo'n check was geweest, dan was dat probleem er ook niet geweest. Goede zaak dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:05:51 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168754590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:40 schreef soepkoe het volgende:
lees je wel dat ze de tenaamstelling laten zien? nee hé :)
1:12

(en blijkbaar geven ze bij de naam 'belastingdienst' nog een extra alert)

Doei!
Tot nooit .......
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:12:11 #36
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168754710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er bleek 1 cijfer verkeerd doorgegeven te zijn.
Dit zou bij IBAN niet mogelijk moeten zijn omdat de checksum niet meer klopt.
Tot nooit .......
pi_168755026
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

1:12

(en blijkbaar geven ze bij de naam 'belastingdienst' nog een extra alert)

Doei!
ja dat zeg ik toch speekselding, als je een kleine fout maakt maar niet als je er helemaal naast zit..
pi_168755335
M'n opa heeft eens naar de verkeerde rekening over gemaakt. Bank gevraagd terug te boeken maar doen ze niet. Toen kregen we adres van die persoon. Contact opgenomen maar ze had het geld gepind en uitgegeven. In de wet staat dat het niet mag, weet even niet meer welk artikel, dus je staat gewoon in je recht dat geld terug te eisen. Dat hadden we dan ook gedaan. Helaas bleek mevrouw in de bijstand te zitten met zelfs een schuld bij het SVB dus er viel niets te halen. En dat was het...

Toch triest dat er mensen zijn die gewoon andermans geld uitgeven. Kijk als een Belastingdienst teveel naar je over maakt dat is één ding, maar niet een ander persoon die net zo goed voor dat geld heeft moeten werken (het ging om ¤2000).
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:49:32 #39
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168755411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Kijk als een Belastingdienst teveel naar je over maakt dat is één ding
Dat geld hebben heel veel mensen voor moeten werken en is dus eigenlijk nog erger.
Tot nooit .......
pi_168755879
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat geld hebben heel veel mensen voor moeten werken en is dus eigenlijk nog erger.
en geld dat van een natuurlijk persoon afkomt is niet voor gewerkt? en een bedrijf heeft er ook niets voor gedaan? (let op: indien je antwoord dat dat inderdaad zo is: dan is het belasting betalen door hun dus ook gedaan zonder dat ervoor gewerkt is :') )
pi_168763523
Zou dit dan ook gaan werken voor interbancair verkeer? Als ik van ABN naar Rabo overmaak, neem ik niet aan dat ABN toegang krijgt tot de naam/nummer database van Rabo. Doet Rabo dan de check bij ontvangst en sturen ze het terug indien er geen match is? Dat lijkt me omslachtig. Maar alleen binnen de eigen bank is wel een heel beperkte oplossing.
  Moderator woensdag 8 februari 2017 @ 19:54:05 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168763644
Benieuwd of ik in mijn werk hier nog last mee ga krijgen. Wij werken via zakelijke pakketten en speciale beheersoftware.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_168764168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:50 schreef t-star het volgende:
Zou dit dan ook gaan werken voor interbancair verkeer? Als ik van ABN naar Rabo overmaak, neem ik niet aan dat ABN toegang krijgt tot de naam/nummer database van Rabo. Doet Rabo dan de check bij ontvangst en sturen ze het terug indien er geen match is? Dat lijkt me omslachtig. Maar alleen binnen de eigen bank is wel een heel beperkte oplossing.
Banken onderling geen problemen lijkt mij zo

Over niet al te lange tijd facebook en google dat lijkt mij veel erger

Tevens benieuwd of er al een script kiddy bezig is een complete database te krijgen van nr invullen en dan via de bank de naam krijgt .
pi_168788812
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik zie de noodzaak niet echt. Als je een typefout maakt dan vraagt hij gewoon bevestiging of de naam correct is. Is een ja of nee intoetsen al te veel werk?
Verkeerde gequote :')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_168788948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:18 schreef karr-1 het volgende:
En weer debiliseert de samenleving een stukje.... Als je geld overboekt controleer je toch 10 keer voor je doorklikt.

Ja bij één transactie misschien :')
Je hebt ook mensen die der honderd op een dag moeten doen.
Feit dat je niet verder kijkt dan je neus lang is, zegt eigenlijk al genoeg over het debiliseren.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  donderdag 9 februari 2017 @ 22:16:43 #46
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_168790472
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 21:40 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Ja bij één transactie misschien :')
Je hebt ook mensen die der honderd op een dag moeten doen.
Feit dat je niet verder kijkt dan je neus lang is, zegt eigenlijk al genoeg over het debiliseren.
Als je er honderden op een dag doet is het een baan en dan moet je helemaal goed opletten. De gemiddelde particulier doet er echt niet zoveel per dag.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 08:33:16 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168796468
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 22:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je er honderden op een dag doet is het een baan en dan moet je helemaal goed opletten. De gemiddelde particulier doet er echt niet zoveel per dag.
Soms, heel soms, verslapt je aandacht :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_168796497
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 22:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je er honderden op een dag doet is het een baan en dan moet je helemaal goed opletten. De gemiddelde particulier doet er echt niet zoveel per dag.
Dat was geen reden om heel dat IBAN in te voeren overigens. Ook niet als je er maar 1 per dag doet.

Ik weet mijn IBAN nog altijd niet uit mn hoofd. Wat een gruwel was dat om dat in te voeren. Compleet nutteloos ook. Ik begrijp nog steeds niet. :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 08:43:24 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168796529
Enige wat je moet weten is je nummer (NL XX BANK0 nummer)
Je woont in Nederland NL
We weet je bank RABO ABNA INGB SNSB TRIO ASNB
0
Rekeningnummer

To know: XX : 01 02 03 etc etc etc
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_168796609
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:43 schreef Renesite het volgende:
Enige wat je moet weten is je nummer (NL XX BANK0 nummer)
Je woont in Nederland NL
We weet je bank RABO ABNA INGB SNSB TRIO ASNB
0
Rekeningnummer

To know: XX : 01 02 03 etc etc etc
Plus het aantal nullen voor je rekeningnummer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')