6 cilinders hebben een hele andere klank dan 4 pitters. Veel minder harde dreun, doordat er overlap is tussen iedere plof. Mijn 320i klonk amper slechter met een half weggevroten eindpot.quote:Op woensdag 8 februari 2017 10:13 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb het zelfde. De flens van de einddemper was rot, dus voor de apk even snel een stuk buis op gezet om de demper te lassesn. Nu een jaar later rij ik nog zo rond, de V6 klinkt goed genoeg om zonder die demper te rijden. Of het acceptabel is hangt af van je middendemper denk ik. In mijn geval zijn er legio 'sportdempers' die meer/vervelender geluid produceren zolang ik onder de 5000 rpm blijf.
¤69,- voor een complete uitlaat van een 106 en zelfs voor een 306 en andere modellen zijn ze niet veel duurder. Howly cow zeg, die site moet ik onthouden . Dit zijn nou de dingen die autorijden weer een beetje leuk en wat betaalbaarder maken dankzij zulke gasten.quote:Op woensdag 8 februari 2017 17:10 schreef vannelle het volgende:
1 tip: www.uitlaatsetje.nl
Heel goedkoop want dat wil je volgens mij maar om het passend te maken moet je even knutselen.
Maar dat moet je sowieso met jouw budget en wensen.
Nee dat is geen prima spul. Hoewel het aan het eindstuk zit en niet aan het begin zoals een uitlaat-collector, is de kans dat het na een jaar defect gaat aanzienlijk.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:25 schreef pvdplanet het volgende:
30 euro kost een nieuwe einddemper op Ebay. Waarschijnlijk Ferroz uit Polen maar dat is prima spul
Heb net een complete uitlaat vanaf spruitstuk voor mijn MX-5 van die Poolse verkoper binnen hebben gehad. 80 Euro excl 14 euro verzenden.quote:Op zondag 12 februari 2017 21:15 schreef Jism het volgende:
[..]
Nee dat is geen prima spul. Hoewel het aan het eindstuk zit en niet aan het begin zoals een uitlaat-collector, is de kans dat het na een jaar defect gaat aanzienlijk.
Ik heb ooit eens 150 euro stukgeslagen op een 6 naar 3 naar 1 header voor mijn VR6. Met exact 1 jaar scheurde het hele zaakje uit elkaar bij de lasnaden. Nooit meer ebay. Doe maar gewoon RVS of gewoon OEM stukken voor je uitlaat.
Dat is een 360. Geen idee hebben wat voor epische auto dat is. .quote:
Tja, tot over een jaar.quote:Op maandag 13 februari 2017 17:59 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Heb net een complete uitlaat vanaf spruitstuk voor mijn MX-5 van die Poolse verkoper binnen hebben gehad. 80 Euro excl 14 euro verzenden.
Alle bouten, pakkingen en ophangrubbers zitten erbij. Pasvorm was prima, kwaliteit staal is goed en alles is 'op gewicht'. De nieuwe demper weegt meer dan de verrotte orginele van Mazda.
Autofabrikanten zelf laten ook daar produceren. In Polen zijn ze gewoon in staat goed spul te bouwenquote:Op woensdag 15 februari 2017 13:54 schreef Jism het volgende:
[..]
Tja, tot over een jaar.
Goedkoop is duurkoop. Ook al komt het uit polen.
Omdat het goedkope arbeiders zijn binnen de EU ja. Dat de onderdelen voor VAG-groep steevast uit polen komen is een feit.quote:Op woensdag 15 februari 2017 14:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Autofabrikanten zelf laten ook daar produceren. In Polen zijn ze gewoon in staat goed spul te bouwen
lijkt me stug dat er ophang rubbers bij zitten, aangezien een uitlaat vrij heet wordt tijdens het rijden, die smelten denk ik bijna direct.quote:Op maandag 13 februari 2017 17:59 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Heb net een complete uitlaat vanaf spruitstuk voor mijn MX-5 van die Poolse verkoper binnen hebben gehad. 80 Euro excl 14 euro verzenden.
Alle bouten, pakkingen en ophangrubbers zitten erbij. Pasvorm was prima, kwaliteit staal is goed en alles is 'op gewicht'. De nieuwe demper weegt meer dan de verrotte orginele van Mazda.
Volgens mij is deze wel gepast nuquote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
lijkt me stug dat er ophang rubbers bij zitten, aangezien een uitlaat vrij heet wordt tijdens het rijden, die smelten denk ik bijna direct.
Denk eerder dat er metalen ophang ringen etc bij zitten
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
lijkt me stug dat er ophang rubbers bij zitten, aangezien een uitlaat vrij heet wordt tijdens het rijden, die smelten denk ik bijna direct.
Denk eerder dat er metalen ophang ringen etc bij zitten
Zal lekker rammelenquote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
lijkt me stug dat er ophang rubbers bij zitten, aangezien een uitlaat vrij heet wordt tijdens het rijden, die smelten denk ik bijna direct.
Denk eerder dat er metalen ophang ringen etc bij zitten
Nog nooit een uitlaat van dichtbij bekeken?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
lijkt me stug dat er ophang rubbers bij zitten, aangezien een uitlaat vrij heet wordt tijdens het rijden, die smelten denk ik bijna direct.
Denk eerder dat er metalen ophang ringen etc bij zitten
doe maar nooit sleutelen jijquote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
lijkt me stug dat er ophang rubbers bij zitten, aangezien een uitlaat vrij heet wordt tijdens het rijden, die smelten denk ik bijna direct.
Denk eerder dat er metalen ophang ringen etc bij zitten
Hoe zou dat klinken denk je? Metalen aansluiting van je uitlaat op je carrosseriequote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
lijkt me stug dat er ophang rubbers bij zitten, aangezien een uitlaat vrij heet wordt tijdens het rijden, die smelten denk ik bijna direct.
Denk eerder dat er metalen ophang ringen etc bij zitten
Gewoon repareren. Heb zo'n teringhekel aan al die eikels die zogenaamd een 'sportief' geluid uit hun trage, doorsnee hok willen halen. Er is een reden waarom er een 'demper' op zit: MINDER HERRIE!quote:Op dinsdag 7 februari 2017 22:46 schreef vinootje het volgende:
Mijn uitlaat van mijn Volvo 440 1.8 is sinds een tijdje lek (APK pas eind november 2017) nog geen grote zorgen dus. Auto voor 600 euro aangeschaft, dus het is het niet echt waard om de auto nu te laten reparen zonder te weten of die het uberhaupt tot de APK red.
Doordat ik gaten in mijn uitlaat heb produceert mijn auto iets meer geluid dan normaal. sinds die dat doet heb ik de radio lekker zacht en ben ik lekker aan het terug schakelen (rev-match downshifting) Mij lijkt het leuk om de gaten te laten dicht lassen en de eind demper te vervangen met een buis, ik heb hier alleen wel een aantal vragen over:
- Volgens mij is een straightpipe vanaf de midden demper geen APK afkeur toch aangezien die gewoon dicht is.
- is het te adviseren? ik snap dat het wellicht een boel herrie kan maken.
(wellicht een optie, heeft een van jullie nog een leuke demper thuis liggen die voor een leuk prijsje weg kan?)
Gaat door voor de PTA award van 2017.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
lijkt me stug dat er ophang rubbers bij zitten, aangezien een uitlaat vrij heet wordt tijdens het rijden, die smelten denk ik bijna direct.
Denk eerder dat er metalen ophang ringen etc bij zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |