abonnement Unibet Coolblue
pi_168895847
Inderdaad en hoe die fabel in de wereld blijft dat de stress die stoppen oplevert veel erger is... hoe is een week chagrijnig erger dan 40 weken structureel zuurstoftekort?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:11:56 #102
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_168895867
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:30 schreef Chai het volgende:

[..]

Topshow.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_168896548
Weer een aflevering met allemaal tierelantijnen. Ik word een beetje moe van dat jeugdzorggebeuren. Zo'n beetje elke aflevering komt het terug. Jammer. De serie is zeker niet wat het geweest is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 14-02-2017 16:50:48 ]
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:42:11 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168896664
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Inderdaad en hoe die fabel in de wereld blijft dat de stress die stoppen oplevert veel erger is... hoe is een week chagrijnig erger dan 40 weken structureel zuurstoftekort?
Dat is idd de grootste nonsens, roken zelf veroorzaakt stress, die dan even getemperd wordt door de sigaret.
Dat gelul van "de stress van het stoppen is erger" is echt zo achterhaald, de stress van het roken is erger, want daarmee beïnvloed je je ongeboren kind ook de hele tijd, plus de andere risico's waar je je kind door het roken aan blootstelt.

En het zijn ook altijd van die mutsen van amper 18 die drammen over de stress van het stoppen, alsof ze al 50 jaar verslaafd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  roze dinsdag 14 februari 2017 @ 16:43:07 #105
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168896679
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:11 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Topshow.
Your beauty never ever scared me.
pi_168896829
Aan de andere kant mogen we toch ook wel een beetje relativeren en bedenken dat vroeger heel veel mensen rookten en er toch veel kinderen gezond zijn grootgebracht. Tuurlijk moet je roken vermijden, maar met het taboe maken van roken tijdens de zwangerschap, nodig je recalcitrante pubers echt niet uit om dan maar te stoppen.
Somebody that I used to know
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:00:45 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168897023
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:51 schreef Postbus100 het volgende:
Aan de andere kant mogen we toch ook wel een beetje relativeren en bedenken dat vroeger heel veel mensen rookten en er toch veel kinderen gezond zijn grootgebracht. Tuurlijk moet je roken vermijden, maar met het taboe maken van roken tijdens de zwangerschap, nodig je recalcitrante pubers echt niet uit om dan maar te stoppen.
Mwah, roken is onder vrouwen nog helemaal niet zo lang gewoon, en je hebt eigenlijk pas 2 generaties kinderen van rokende moeders, waarvan die rokende moeders nu ook gewoon staan te beweren van "Mijn moeder rookte ook, dus, en ik ben ook gezond...." net nadat ze verteld hebben dat ze wegens hun ADHD of weetikveel wat voor aandoening Wajong vangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168897137
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, roken is onder vrouwen nog helemaal niet zo lang gewoon, en je hebt eigenlijk pas 2 generaties kinderen van rokende moeders, waarvan die rokende moeders nu ook gewoon staan te beweren van "Mijn moeder rookte ook, dus, en ik ben ook gezond...." net nadat ze verteld hebben dat ze wegens hun ADHD of weetikveel wat voor aandoening Wajong vangen.
Klinkt op die manier ook eigenlijk helemaal niet zo nadelig. Als je dan zorgt dat ook jouw kind weer ADHD heeft en daardoor een Wajong ontvangt, heeft je kind in ieder geval gegarandeerd een inkomen. ;)
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 17:08:25 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168897151
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, roken is onder vrouwen nog helemaal niet zo lang gewoon, en je hebt eigenlijk pas 2 generaties kinderen van rokende moeders, waarvan die rokende moeders nu ook gewoon staan te beweren van "Mijn moeder rookte ook, dus, en ik ben ook gezond...." net nadat ze verteld hebben dat ze wegens hun ADHD of weetikveel wat voor aandoening Wajong vangen.
Precies. Daarvoor was roken iets voor hoeren, zeker niet voor nette vrouwen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 17:10:03 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168897168
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Klinkt op die manier ook eigenlijk helemaal niet zo nadelig. Als je dan zorgt dat ook jouw kind weer ADHD heeft en daardoor een Wajong ontvangt, heeft je kind in ieder geval gegarandeerd een inkomen. ;)
8)7 8)7

Als je gewoon zorgt dat je kind een volledig en goed functionerende hersenen heeft een verdere geen andere ongemakken kan dat kind ook gewoon zelf werken voor zijn geld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168897308
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:51 schreef Postbus100 het volgende:
Aan de andere kant mogen we toch ook wel een beetje relativeren en bedenken dat vroeger heel veel mensen rookten en er toch veel kinderen gezond zijn grootgebracht.
mijn moeder rookte, ik woog iets meer dan 3 pond
En nu zit ik op Fok! Dus..... :+
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:20:19 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168897326
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Precies. Daarvoor was roken iets voor hoeren, zeker niet voor nette vrouwen.
Deze is wel interessant; http://www.alliantieneder(...)tage-Rokers-2010.pdf
In de tabel zie je dat de verschillen tussen de leeftijdscategorieën in 1958 nog heel hoog zijn, en de grootste categorie (vruchtbare vrouwen), bevat op dat moment 46% rokers, dat stijgt in de jaren 60/70 nog tot ruim boven de 50 procent en dan daalt het weer.

Ik denk dat er tot de oorlog heel weinig kinderen van rokende moeders geboren werden, de grote golf is van de jaren 60 en 70 en die kinderen hebben de afgelopen 30 jaar kinderen gekregen maar daarvan rookte tijdens de vruchtbare jaren weer een kleiner percentage.

Als ik mijn jongste naar school breng dan kom ik langs een school voor speciaal onderwijs, er staat ook altijd zo'n groepje moeders te roken naast het schoolplein (top, goed voorbeeld, je kind kan je vanuit de klas zien!) van die vrouwen die je in de stad met hun moeder tegenkomt en waarvan die moeder ook al zo'n 40 jaar doorgerookte huid heeft, je zou je dan bijna gaan afvragen of de risico's voor je kind nog groter zijn als de rokende moeder zelf ook al een kind van een rokende moeder was.
Ik wou dat ze dat soort onderzoeken eens breder zouden trekken.... hoeveel procent van de rokende ouders van kinderen op het speciaal onderwijs rookte tijdens de zwangerschap en hoeveel procent van hun ouders deden dat ook al tijdens de zwangerschap.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168897585
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:51 schreef Postbus100 het volgende:
Aan de andere kant mogen we toch ook wel een beetje relativeren en bedenken dat vroeger heel veel mensen rookten en er toch veel kinderen gezond zijn grootgebracht. Tuurlijk moet je roken vermijden, maar met het taboe maken van roken tijdens de zwangerschap, nodig je recalcitrante pubers echt niet uit om dan maar te stoppen.
Dit zeg ik ook altijd.
pi_168897599
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Precies. Daarvoor was roken iets voor hoeren, zeker niet voor nette vrouwen.
Genoeg nette vrouwen die rookte en/of alcohol dronken tijdens zwangerschap.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 17:45:15 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168897718
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Genoeg nette vrouwen die rookte en/of alcohol dronken tijdens zwangerschap.
Ook in de zeg de dertiger jaren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168897739
Mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap en ik heb niet een groeispurt gehad. Maar och... gelukkig geen speciaal onderwijs gehad ;)
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:52:26 #117
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_168897862
Los van het feit dat roken invloed heeft is roken niet gratis. Geld dat beter besteedt had kunnen worden.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_168898004
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ook in de zeg de dertiger jaren?
Misschien in Nederland in de jaren dertig dat vooral de vrijere vrouwen rookte en de nette dames niet maar in VS en UK was het al normaler dat vrouwen rookte. Denk dat in Nederland na wo2 het normaal begon te worden dat ook nette vrouwen rookte.

https://en.wikipedia.org/wiki/Women_and_smoking

https://nl.wikipedia.org/wiki/Roken_(tabak)
pi_168898064
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

mijn moeder rookte, ik woog iets meer dan 3 pond
En nu zit ik op Fok! Dus..... :+
Mijn moeder rookte ook, ik ben bijna een maand na de uitgerekende datum geboren (in die tijd werd inleiden/keizersnee niet zo snel gedaan) was 47cm en woog net 5 pond. Maar ik mankeer niks, geen ADHD of leerachterstanden. Misschien dat ik wel iets groter en zwaarder was geweest bij de geboorte als mijn moeder niet had gerookt.
pi_168898127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:46 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap en ik heb niet een groeispurt gehad. Maar och... gelukkig geen speciaal onderwijs gehad ;)
Groeispurt heb ik ook niet gehad, in elk geval niet in de lengte want ben maar 1.62m, toen ik ongeveer 12 was stopte de groei. In gewicht op een gegeven moment wel een spurt gehad, woog op mijn zwaarst bijna 140kg (gelukkig is dat nu wel gehalveerd) en afvallen ging bijna niet, maar heb geen idee of dat ook te maken kan hebben met het feit dat mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap.

Speciaal onderwijs heb ik ook niet gehad, ook nooit een klas over moeten doen. Ook geen ADHD o.i.d.
pi_168898478
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:04 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Mijn moeder rookte ook, ik ben bijna een maand na de uitgerekende datum geboren (in die tijd werd inleiden/keizersnee niet zo snel gedaan) was 47cm en woog net 5 pond. Maar ik mankeer niks, geen ADHD of leerachterstanden. Misschien dat ik wel iets groter en zwaarder was geweest bij de geboorte als mijn moeder niet had gerookt.
40+(bijna)4w en dan maar 5 pond? Lijkt mij een fikse groei achterstand.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:54:32 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168899153
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

40+(bijna)4w en dan maar 5 pond? Lijkt mij een fikse groei achterstand.
Behoorlijk inderdaad, dan mag je nog hopen dat die maand te laat niet klopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 18:55:33 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_168899178
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weer een aflevering met allemaal tierelantijnen. Ik word een beetje moe van dat jeugdzorggebeuren. Zo'n beetje elke aflevering komt het terug. Jammer. De serie is zeker niet wat het geweest is.
Jeugdzorg komt natuurlijk niet voor de gezelligheid om de hoek kijken he
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168899201
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Jeugdzorg komt natuurlijk niet voor de gezelligheid om de hoek kijken he
Kunnen ze ook andere moeders kiezen ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_168899276
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:20 schreef Leandra het volgende:


Als ik mijn jongste naar school breng dan kom ik langs een school voor speciaal onderwijs, er staat ook altijd zo'n groepje moeders te roken naast het schoolplein (top, goed voorbeeld, je kind kan je vanuit de klas zien!) van die vrouwen die je in de stad met hun moeder tegenkomt en waarvan die moeder ook al zo'n 40 jaar doorgerookte huid heeft, je zou je dan bijna gaan afvragen of de risico's voor je kind nog groter zijn als de rokende moeder zelf ook al een kind van een rokende moeder was.
Ik hoor soms van moeders "ja als ik stress heb, dan rook ik buiten bij de schuur, ik wil niet dat mijn kind mij ziet".
Ik denk dan altijd: en de stank die je met je meedraagt, alsof ze dat niet ruiken. :')
Ze vragen snel genoeg waarom je stinkt.
Of niet. Omdat ze je alleen zo kennen.

Ik vind het roken bij iedereen ook heel jammer.
Maar liever dat, dan tijdens de zwangerschap.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')