abonnement Unibet Coolblue
pi_168742210
Hi leden,

Ik post nu een aantal jaren verhalen op Fok, omdat ik een leegte probeer op te voelen in mijn leven door continu een obsessie in stand te houden voor een meisje, waarmee het nooit wat gaat worden. Ze geeft niets om me en zal ook niet aan me denken of wat dan ook. Dus, man up and move on, right?

Nu weet ik van mezelf dat ik altijd al gevoelens heb voor vrouwen die mijn 'liefde' onbeantwoord laten, een soort van patroon waarin ik leef. Dit meisje is de beste vriendin van mijn zus en ik heb nu ongeveer 2,5 jaar dit gevoel voor haar. Hiervoor had ik hetzelfde, maar toen bij een ander meisje en na haar ontmoette ik de beste vriendin van mijn zus waardoor ik mijn obsessieve gevoelens en gevoelens van geluk verplaatste naar haar.

Ik ben bij mezelf meerdere malen nagegaan waarom ik me nou zo voel, verschillende topics opengemaakt op Fok en soms voelt het beter omdat mijn gevoelens hier worden geneutraliseerd, alleen daarna treed ik nogal ik in hetzelfde patroon.

Sinds vorig jaar juni ben ik in therapie gegaan tot en met december bij verschillende therapeuten, deze sessies betroffen intro-gesprekken. Mijn laatste gesprek eind december. In dat gesprek gaf mijn therapeut aan dat ik mijn gevoelens niet mag veroordelen, met andere woorden, ik mag niet het gevoel veroordelen wat ik voor dat meisje heb. Ik heb mezelf beloofd om te doen wat de therapeut vindt, alleen merk ik bij mezelf dat ik continu probeer om het gevoel niet te veroordelen. Voorbeeld:

Ik denk aan haar en dan denk ik bij mezelf van 'haal haar toch uit je hoofd', maar dan denk ik gelijk weer van 'nee dat mag niet, want je therapeut zei dat je niet mag veroordelen'. Mijn therapeut gaf enkel aan dat ik bij mezelf moest nagaan dat dit een leegte is die ik constant probeer op te vullen en dat ik er voor de komende maanden mee moet leven. Echter, ik merk tijdens mijn verblijf dat ik vele momenten heb dat ik erover heen wil komen door mijn gevoel toch te veroordelen en te denken van 'dit heeft te lang geduurd' maar ik houd mezelf tegen omdat ik terug denk aan wat mijn therapeut zei 'je mag niet veroordelen'. Ik heb mezelf beloofd om naar mijn therapeut te luisteren, alleen weet ik niet meer of het goed is als ik er met opzet overheen wil komen of is dat dan veroordelen van mijn gevoel? Ik zit echt vast...

Ik verblijf momenteel in de Verenigde Staten tot en met juni. Ik heb vaak gedacht dat het eraan lag dat ik geen 'leven' had, maar om eerlijk te zijn, ik ben nu aan de andere kant van de wereld, ik heb gereist naar verschillende steden. Komende vier maanden ga ik naar LA, Vegas, San Francisco, Miami, New York en Hawaii..... maar het maakt niet uit waar ik ben, cause 'wherever I go, there I am'...

Wat ik belangrijk vind en een mening over wil horen is of ik mijn gevoel mag veroordelen of niet op een wijze waarbij ik denk dat ik uit deze situatie kan komen.
pi_168742823
Is dit serieus of...?
pi_168743137
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:50 schreef Enix het volgende:
Is dit serieus of...?
Ja, echt serieus. Het ligt niet zozeer aan het meisje of wat dan ook. Ik verplaats mijn geluk al mijn hele leven op anderen, misschien dat dat meer sense maakt. Mijn vraag is nu of ik het verstandig is om het komende halfjaar, het advies op te volgen van mijn therapeut, om het gevoel te laten zoals het is..omdat ik er niks aan kan doen vond zij.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 21:17:10 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168743795
Dat is toch wel erg jammer: je therapeut zegt 'veroordeel je gevoelens niet' en vervolgens heb je eigenlijk geen idee wat je dan moet met die gevoelens voor haar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168744082
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:17 schreef Lienekien het volgende:
Dat is toch wel erg jammer: je therapeut zegt 'veroordeel je gevoelens niet' en vervolgens heb je eigenlijk geen idee wat je dan moet met die gevoelens voor haar.
Precies dit ja, heb beloofd om te luisteren enerzijds omdat ik toen wist dat ik er zelf niet uitkwam. Nu denk ik soms van maybe is er wel een tussenweg, maar mag ik die dan wel bewandelen? En dan houd ik toch vast aan wat de therapeut heeft gezegd. Therapeut gaf dus aan dat ik bij mezelf moet nagaan dat er dus een leegte is die ik wil opvullen, maar dat weet je na een paar keer ook wel.
pi_168744083
Waarom heb je de behoefte om te (ver)oordelen? Lijkt me een zeer vervelende en vermoeiende eigenschap. Wat voegt het toe?
  dinsdag 7 februari 2017 @ 21:27:00 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168744156
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:25 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Precies dit ja, heb beloofd om te luisteren enerzijds omdat ik toen wist dat ik er zelf niet uitkwam. Nu denk ik soms van maybe is er wel een tussenweg, maar mag ik die dan wel bewandelen? En dan houd ik toch vast aan wat de therapeut heeft gezegd. Therapeut gaf dus aan dat ik bij mezelf moet nagaan dat er dus een leegte is die ik wil opvullen, maar dat weet je na een paar keer ook wel.
Maar hoe zit het nou: je had gesprekken met een aantal therapeuten, maar heb je nou ook echt therapie gehad?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168744271
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:25 schreef Mojo.jojo het volgende:
Waarom heb je de behoefte om te (ver)oordelen? Lijkt me een zeer vervelende en vermoeiende eigenschap. Wat voegt het toe?
Ik twijfel eigenlijk wat oordelen over mijn gevoel überhaupt is. Mijn therapeut zei toentertijd dat ik niet tegen mezelf moet zeggen 'niet aan haar denken'. Maar ik wil van het gevoel af, is het dan zo vreemd om dat te denken na een tijd?

En ja het is vreemd dat ik na zo'n lange tijd alsnog met dat meisje in mijn hoofd zit, maar gaat er ook niet echt uit, is bijna gewenning geworden en dat vind ik wellicht het ergst. Ze gaf ook aan dat dit zeer moeilijk te bestrijden is, omdat ik heel goed weet hoe deze situatie in elkaar zit, maar toch doorga met veroordelen en aan haar denken. Het vult een leegte op in mezelf. Ik heb in die 2,5 jaar 1x losgelaten en toen voelde ik een leegte..zo vreemd dat ik direct weer terugging naar die gevoelens.
pi_168744546
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar hoe zit het nou: je had gesprekken met een aantal therapeuten, maar heb je nou ook echt therapie gehad?
Intro-gesprekken.

In juni zat ik bij een GZ-psycholoog tot en met september, maar die was al bang omdat het te maken zou hebben met een slechte jeugd en dat het toch geen nut zou hebben om bij haar te zitten. We hadden het geprobeerd, maar loste diepere problemen niet op.

Na die GZ-psycholoog doorverwezen naar psychiatrisch centrum. Natuurlijk waren daar wachtlijsten, dus ergens in november had ik mijn eerste gesprek. Sindsdien wekelijks om de twee weken verschillende gesprekken gehad en onderzoeken gedaan. Uitslagen van de onderzoeken waren grotendeels een narcistische persoonlijkheid (zou ik nooit hebben geraden), maar dan niet op de wijze waarop men zich hoog voelt over zichzelf, maar onwijs veel belang acht aan de mening van anderen. Ik voelde me ook altijd bevestigd als ik met dat meisje op date was. Het maakt ook niet uit of ik met vrienden ben, kan opeens heel depri worden als ik met vrienden ben omdat ik toch aan haar denk. Het is een vicieuze cirkel waar ik maar niet uit ben gekomen mede door dat veroordelen, maar tijdens mijn verblijf hier denk ik soms, is er dan toch geen uitweg? Het is een godsend dat ik hier ben voor die maanden.

Sorry dat ik van je vraag afdwaalde, maar geen echte therapie dus..
  dinsdag 7 februari 2017 @ 21:45:52 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168744884
Weerhoudt al het denken aan dat meisje jou er in feite van je leven in eigen hand te nemen? Dus de fantasie om te zetten in de realiteit?
pi_168745274
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Weerhoudt al het denken aan dat meisje jou er in feite van je leven in eigen hand te nemen? Dus de fantasie om te zetten in de realiteit?
Het weerhoudt me van veel dingen, zoals goed aangaan van sociale contacten, voel me nu gespannen en de afgelopen jaren ook door de druk van studie en werk nam dit toe. Onlangs was ik in Chicago, en daar kon ik vrouwen wel om hun nummer vragen, alleen wel met vrees van afwijzing en gespannenheid. Ik heb enerzijds het gevoel dat ik deze obsessieve gevoelens bij iedere vrouw kan hebben en anderzijds dat ik een hele goede klik met haar had en dat niet wil loslaten. Maar ja, ik leef in een fantasie met haar in gedachte en die wil ik losbreken. Het voelt alsof ik voor haar leef...en ik wil dit niet nog 4/5 maanden totdat ik terugkom...
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:07:10 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168745715
Tegen zo'n fantasie kan ook eigenlijk geen vrouw op... vandaar misschien dat je er in blijft hangen. Een fantasie is veilig (ontspannen en onder controle), de realiteit veel minder (roept spanning op).

Heb je wel eens aan andere therapievormen gedacht? Creatieve therapie bijvoorbeeld? Want die gesprekken kunnen uiteindelijk voorspelbaar gaan lopen. Andere therapievormen kunnen je uit die sleur halen.
pi_168746103
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Tegen zo'n fantasie kan ook eigenlijk geen vrouw op... vandaar misschien dat je er in blijft hangen. Een fantasie is veilig (ontspannen en onder controle), de realiteit veel minder (roept spanning op).

Heb je wel eens aan andere therapievormen gedacht? Creatieve therapie bijvoorbeeld? Want die gesprekken kunnen uiteindelijk voorspelbaar gaan lopen. Andere therapievormen kunnen je uit die sleur halen.
Tot nu toe heb ik geen enkele vorm van therapie gehad, en ja die fantasie is veilig. Maar ik snap niet waarom de realiteit mij zo 'bang' maakt, wat versta jij onder realiteit? Ik ben de realiteit vergeten, omdat ik zo lang dit probleem heb. Ergens wil ik liever een leegte voelen, dan weet ik dat ik ook dat overleef.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:24:25 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168746328
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:18 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik geen enkele vorm van therapie gehad, en ja die fantasie is veilig. Maar ik snap niet waarom de realiteit mij zo 'bang' maakt, wat versta jij onder realiteit? Ik ben de realiteit vergeten, omdat ik zo lang dit probleem heb. Ergens wil ik liever een leegte voelen, dan weet ik dat ik ook dat overleef.
Ik denk iets van zoiets: een fantasie blijft bij je totdat jij 'm afschaft. Jij bepaalt dus wanneer die fijne fantasie stopt.
In de realiteit (bijvoorbeeld je krijgt een vriendin), kan zij zomaar de fijne situatie kapotmaken door het bijvoorbeeld uit te maken. En dan voel je opnieuw die leegte weer.

Die fantasie voorkomt dat je die leegte binnenin jou voelt.

Zoiets denk ik.
pi_168746524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Tegen zo'n fantasie kan ook eigenlijk geen vrouw op... vandaar misschien dat je er in blijft hangen. Een fantasie is veilig (ontspannen en onder controle), de realiteit veel minder (roept spanning op).

Heb je wel eens aan andere therapievormen gedacht? Creatieve therapie bijvoorbeeld? Want die gesprekken kunnen uiteindelijk voorspelbaar gaan lopen. Andere therapievormen kunnen je uit die sleur halen.
Daarom zal, ookal zou de TS z'n liefde beantwoord krijgen het hoogstwaarschijnljik keihard tegen gaan vallen omdat de utopie in z'n droomwereld, even wat anders is dan de realiteit.

Dit is psychologisch onderzocht, ditzelfde gaat op voor vrouwen die pen-vrienden zijn met gedetineerden. Ze maken in hun hoofd een perfect plaatje van de persoon, ookal mishandelen ze haar zodra ze uiteindelijk samen komen omdat hij vrij komt, ze zal zich altijd blijven vasthouden aan dat utopische plaatje wat ze in haar hoofd kreeg toen ze met degene schreef in de gevangenis. Vandaar dat ze bij dat soort mannen blijven ondanks mishandelingen.

Goede reactie van je, chapeau.
Lambo of Rekt
pi_168746643
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk iets van zoiets: een fantasie blijft bij je totdat jij 'm afschaft. Jij bepaalt dus wanneer die fijne fantasie stopt.
In de realiteit (bijvoorbeeld je krijgt een vriendin), kan zij zomaar de fijne situatie kapotmaken door het bijvoorbeeld uit te maken. En dan voel je opnieuw die leegte weer.

Die fantasie voorkomt dat je die leegte binnenin jou voelt.

Zoiets denk ik.
That makes sense, hoe verwijder je die fantasie? Heb er al lang mee gefaald. Ikzelf denk dus door mezelf eroverheen te zetten of moet ik die leegte zelf gaan opvullen door eigenliefde?
pi_168746691
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Daarom zal, ookal zou de TS z'n liefde beantwoord krijgen het hoogstwaarschijnljik keihard tegen gaan vallen omdat de utopie in z'n droomwereld, even wat anders is dan de realiteit.

Dit is psychologisch onderzocht, ditzelfde gaat op voor vrouwen die pen-vrienden zijn met gedetineerden. Ze maken in hun hoofd een perfect plaatje van de persoon, ookal mishandelen ze haar zodra ze uiteindelijk samen komen omdat hij vrij komt, ze zal zich altijd blijven vasthouden aan dat utopische plaatje wat ze in haar hoofd kreeg toen ze met degene schreef in de gevangenis. Vandaar dat ze bij dat soort mannen blijven ondanks mishandelingen.

Goede reactie van je, chapeau.
Maar waarom zou het dan tegen gaan vallen als ik vragen mag? Omdat die persoon niet voldoet aan mijn ideale plaatje right? Ik snap niet dat ik de realiteit zo 'erg' vind, dit gaf ik ook aan bij mijn psycholoog...wat zou iemand bang kunnen maken voor realiteit? Is de realiteit bij mij dat ze mij niet wil dan?
pi_168746773
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:34 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar waarom zou het dan tegen gaan vallen als ik vragen mag? Omdat die persoon niet voldoet aan mijn ideale plaatje right? Ik snap niet dat ik de realiteit zo 'erg' vind, dit gaf ik ook aan bij mijn psycholoog...wat zou iemand bang kunnen maken voor realiteit? Is de realiteit bij mij dat ze mij niet wil dan?
Hetgeen wat jij in je hoofd hebt hoe het zal zijn met haar, zal waarschijnlijk zwaar afwijken met hoe het écht zou zijn met haar, mocht je haar hart veroveren.
Lambo of Rekt
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:37:58 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168746847
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Daarom zal, ookal zou de TS z'n liefde beantwoord krijgen het hoogstwaarschijnljik keihard tegen gaan vallen omdat de utopie in z'n droomwereld, even wat anders is dan de realiteit.

Dit is psychologisch onderzocht, ditzelfde gaat op voor vrouwen die pen-vrienden zijn met gedetineerden. Ze maken in hun hoofd een perfect plaatje van de persoon, ookal mishandelen ze haar zodra ze uiteindelijk samen komen omdat hij vrij komt, ze zal zich altijd blijven vasthouden aan dat utopische plaatje wat ze in haar hoofd kreeg toen ze met degene schreef in de gevangenis. Vandaar dat ze bij dat soort mannen blijven ondanks mishandelingen.

Goede reactie van je, chapeau.
Ik denk ook aan controle: die vrouwen hebben controle over die mannen want die zitten vast. En een fantasie is ook een vorm van controle omdat je zelf bepaalt wanneer je er aan denkt. En het kan er altijd zijn als je wil.
pi_168746850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:18 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik geen enkele vorm van therapie gehad, en ja die fantasie is veilig. Maar ik snap niet waarom de realiteit mij zo 'bang' maakt, wat versta jij onder realiteit? Ik ben de realiteit vergeten, omdat ik zo lang dit probleem heb. Ergens wil ik liever een leegte voelen, dan weet ik dat ik ook dat overleef.
Bij dit soort teksten moet ik een beetje denken aan it's not who you are that holds you back but who you think you are not.

Misschien helpt een combinatie van negeren, meer in het heden leven en als er dan al gedachten komen dan er harmonieuze gedachten van maken?
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:42:56 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168747023
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:37 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Intro-gesprekken.

In juni zat ik bij een GZ-psycholoog tot en met september, maar die was al bang omdat het te maken zou hebben met een slechte jeugd en dat het toch geen nut zou hebben om bij haar te zitten. We hadden het geprobeerd, maar loste diepere problemen niet op.

Na die GZ-psycholoog doorverwezen naar psychiatrisch centrum. Natuurlijk waren daar wachtlijsten, dus ergens in november had ik mijn eerste gesprek. Sindsdien wekelijks om de twee weken verschillende gesprekken gehad en onderzoeken gedaan. Uitslagen van de onderzoeken waren grotendeels een narcistische persoonlijkheid (zou ik nooit hebben geraden), maar dan niet op de wijze waarop men zich hoog voelt over zichzelf, maar onwijs veel belang acht aan de mening van anderen. Ik voelde me ook altijd bevestigd als ik met dat meisje op date was. Het maakt ook niet uit of ik met vrienden ben, kan opeens heel depri worden als ik met vrienden ben omdat ik toch aan haar denk. Het is een vicieuze cirkel waar ik maar niet uit ben gekomen mede door dat veroordelen, maar tijdens mijn verblijf hier denk ik soms, is er dan toch geen uitweg? Het is een godsend dat ik hier ben voor die maanden.

Sorry dat ik van je vraag afdwaalde, maar geen echte therapie dus..
En is het nog wel de bedoeling dat je in therapie gaat?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:43:32 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168747048
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:33 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

That makes sense, hoe verwijder je die fantasie? Heb er al lang mee gefaald. Ikzelf denk dus door mezelf eroverheen te zetten of moet ik die leegte zelf gaan opvullen door eigenliefde?
Jezelf er overheenzetten, daar geloof ik zelf niet in. Als het zo makkelijk was had je dat allang gekund.

Die leegte die je noemt, wat is dat precies? Wat moeten wij ons daarbij voorstellen? Hoe is die ontstaan?
pi_168747112
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En is het nog wel de bedoeling dat je in therapie gaat?
Absoluut! Alleen over 5 maanden, nadat ik terug ben uit VS, ergens in Juni, maar dan krijg ik weer een nieuwe psycholoog, omdat er zoveel opleiding in arts waren en stage liepen (wel professionals).

Alleen wil ik wel zolang wachten...? Vind beetje te ver weer, zit al zolang met dit probleem. Kan hier ook wellicht naar een psycholoog, alleen ook daar gaat tijd overheen..
pi_168747260
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jezelf er overheenzetten, daar geloof ik zelf niet in. Als het zo makkelijk was had je dat allang gekund.

Die leegte die je noemt, wat is dat precies? Wat moeten wij ons daarbij voorstellen? Hoe is die ontstaan?
Denk ook dat je in dat eerste gelijk hebt.

Uhm, poeh, lastige vraag. Ik heb dit nu dus al 2,5 jaar, maar daarvoor had ik dit altijd al, vanaf mijn 18de ben ik 'verliefd'. Verschillende meisjes, allemaal onbeantwoorde liefde en gefantaseerd.

Die leegte heb ik 1x gevoeld...en het is een leegte precies zoals ik het zeg. Ik voel me leeg, alsof er niets is op de wereld. Ik wilde naar de US om wellicht te denken hoeveel moois de wereld te bieden heeft en dat lukt niet heel erg. Het is een leegte dus dat ik me van binnen leeg voel. Klinkt vreemd maar de definitie is in deze context hetzelfde als in mijn situatie, ik voel niks binnenin. Geen doel of wat dan ook heeft het leven voor mij..zie het nut niet in.

Ik ben het ergens ook zat om steeds maar doelen voor me neer te zetten die te maken hebben met school, zoals masters in het buitenland en exchange in het buitenland.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:50:37 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168747287
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:45 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Absoluut! Alleen over 5 maanden, nadat ik terug ben uit VS, ergens in Juni, maar dan krijg ik weer een nieuwe psycholoog, omdat er zoveel opleiding in arts waren en stage liepen (wel professionals).

Alleen wil ik wel zolang wachten...? Vind beetje te ver weer, zit al zolang met dit probleem. Kan hier ook wellicht naar een psycholoog, alleen ook daar gaat tijd overheen..
Ja, daar moet je dan maar op wachten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168747328
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:38 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Bij dit soort teksten moet ik een beetje denken aan it's not who you are that holds you back but who you think you are not.

Misschien helpt een combinatie van negeren, meer in het heden leven en als er dan al gedachten komen dan er harmonieuze gedachten van maken?
Ik heb sterk het gevoel dat het niets uitmaakt wat ik in mijn leven heb, anders zou ik dat gevoel wel nu hebben. Ik zou niet willen om mezelf 24/7 bezig te moeten houden om enkel niet aan iets te denken..

Wat bedoel je met harmonieuze? Ik heb vaak wrokgedachten naar haar toe en soms ook fantasie gedachten, wisselt af. Wil niet te lief aan haar denken uit angst omdat ik dan weet dat ik nog steeds gevoelens voor heb.
pi_168747370
Wellicht dat ik de stap neem om telefonisch contact op te nemen met het psychiatrisch centrum. Want merk dat 4/5 maanden naar mijn gevoel echt te lang is..
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:54:25 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168747400
En wat wil je dan? Een fijne vriendin, om leuke dingen mee te doen, mee te praten en te vrijen, iets samen op te bouwen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168747450
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:54 schreef Lienekien het volgende:
En wat wil je dan? Een fijne vriendin, om leuke dingen mee te doen, mee te praten en te vrijen, iets samen op te bouwen?
Ja dat zou ik willen.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:56:32 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168747482
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:55 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ja dat zou ik willen.
Dan moet je er een zoeken die wel bereikbaar is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168747582
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan moet je er een zoeken die wel bereikbaar is.
Hoe groot acht je de kans dat ik ook een fantasie van haar krijg als ik in een relatie ben? Ik kan me net zo voorstellen dat ik een fantasie heb met iemand die bereikbaar is...dat ik degene dan weer probeer te controleren. Ik zie dit in mijn hoofd al weer helemaal mis gaan..
  dinsdag 7 februari 2017 @ 23:04:06 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168747666
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:00 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Hoe groot acht je de kans dat ik ook een fantasie van haar krijg als ik in een relatie ben? Ik kan me net zo voorstellen dat ik een fantasie heb met iemand die bereikbaar is...dat ik degene dan weer probeer te controleren. Ik zie dit in mijn hoofd al weer helemaal mis gaan..
Als je echt een relatie aangaat met iemand, dan heb je volgens mij helemaal geen behoefte aan een fantasie. Want dan is het echt. Je bedenkt het niet in je hoofd, maar het gebeurt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 23:05:00 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168747685
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:49 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Denk ook dat je in dat eerste gelijk hebt.

Uhm, poeh, lastige vraag. Ik heb dit nu dus al 2,5 jaar, maar daarvoor had ik dit altijd al, vanaf mijn 18de ben ik 'verliefd'. Verschillende meisjes, allemaal onbeantwoorde liefde en gefantaseerd.

Die leegte heb ik 1x gevoeld...en het is een leegte precies zoals ik het zeg. Ik voel me leeg, alsof er niets is op de wereld.


Is jouw moeder misschien altijd buiten bereik geweest? Afwezig (letterlijk of figuurlijk), ongeïnteresseerd, afstandelijk, zoiets?
pi_168747814
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je echt een relatie aangaat met iemand, dan heb je volgens mij helemaal geen behoefte aan een fantasie. Want dan is het echt. Je bedenkt het niet in je hoofd, maar het gebeurt.
Dus zou een relatie met iemand die bereikbaar is mij goed doen?
pi_168747873
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is jouw moeder misschien altijd buiten bereik geweest? Afwezig (letterlijk of figuurlijk), ongeïnteresseerd, afstandelijk, zoiets?
Heb gescheiden ouders, dus sowieso ben ik door enkel mijn moeder opgevoed. Zij had wrs de karaktertrekken zoals jaloers, bezittering en onzeker..wat ik nu heb, naar mijn vader toe had ze dat. Mijn vader was afstandelijk, heb af en toe contact hedendaags, maar zegt niks..

Dus opvoeding was niet gebaseerd op twee ouders die elkaar lief hadden, tegenovergestelde, heb geen ideaal voorbeeld eraan.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 23:14:16 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168747932
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:10 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dus zou een relatie met iemand die bereikbaar is mij goed doen?
Denk je niet? Of denk je dat je niet zonder een obsessie voor een onbereikbare liefde kunt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168748096
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:10 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dus zou een relatie met iemand die bereikbaar is mij goed doen?
Hoe is je liefdesverleden?
Lambo of Rekt
pi_168748111
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ik twijfel eigenlijk wat oordelen over mijn gevoel überhaupt is. Mijn therapeut zei toentertijd dat ik niet tegen mezelf moet zeggen 'niet aan haar denken'. Maar ik wil van het gevoel af, is het dan zo vreemd om dat te denken na een tijd?

En ja het is vreemd dat ik na zo'n lange tijd alsnog met dat meisje in mijn hoofd zit, maar gaat er ook niet echt uit, is bijna gewenning geworden en dat vind ik wellicht het ergst. Ze gaf ook aan dat dit zeer moeilijk te bestrijden is, omdat ik heel goed weet hoe deze situatie in elkaar zit, maar toch doorga met veroordelen en aan haar denken. Het vult een leegte op in mezelf. Ik heb in die 2,5 jaar 1x losgelaten en toen voelde ik een leegte..zo vreemd dat ik direct weer terugging naar die gevoelens.
Zou het kunnen (en ja nu ga ik dingen invullen en dat is niet slim, maargoed..) dat die therapeut bedoelt dat het niet echt helpt om dat soort gevoelens uit proberen te bannen, maar dat je gewoon zal moeten leren accepteren dat ze er zijn? Zodat je er vervolgens mee om kan leren gaan (zonder er naar te willen handelen natuurlijk, maar dat is een andere kwestie).
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 23:22:50 #39
441859 crew  Lenny77
pi_168748180
Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als dit meisje toch een relatie met je zou krijgen?
Zou je dan geen interesse meer hebben of zou je net zo vast gaan houden aan haar dat het haar helemaal verstikt en dat je haar hele vrijheid eigenlijk gaat afnemen zodat ze toch maar zeker bij jou zou blijven?
Misschien moet je daar eens een antwoord op krijgen.
Zeker in het tweede geval is dit natuurlijk problematisch en zou je er toch echt iets aan moeten doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_168748231
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:17 schreef Lienekien het volgende:
Dat is toch wel erg jammer: je therapeut zegt 'veroordeel je gevoelens niet' en vervolgens heb je eigenlijk geen idee wat je dan moet met die gevoelens voor haar.
Moet ze dat dan uitstippelen voor hem?
  dinsdag 7 februari 2017 @ 23:26:50 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168748296
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:24 schreef Status het volgende:

[..]

Moet ze dat dan uitstippelen voor hem?
Je kunt toch lezen dat hij er niet veel mee kan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168748717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:22 schreef Lenny77 het volgende:
Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als dit meisje toch een relatie met je zou krijgen?
Zou je dan geen interesse meer hebben of zou je net zo vast gaan houden aan haar dat het haar helemaal verstikt en dat je haar hele vrijheid eigenlijk gaat afnemen zodat ze toch maar zeker bij jou zou blijven?
Misschien moet je daar eens een antwoord op krijgen.
Zeker in het tweede geval is dit natuurlijk problematisch en zou je er toch echt iets aan moeten doen.
Precies dat, ik zie mezelf beide doen..zowel geen interesse als dat het kan dat ik haar zou laten verstikken. Heb dat vaker in mijn hoofd proberen af te spelen, en het kan allebei. Het zou kunnen zijn dat ik haar verstik in vrijheid op het moment dat ik ook maar een beetje jaloers ben, dat kan echt uit de hand lopne bij mij...
pi_168748741
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Zou het kunnen (en ja nu ga ik dingen invullen en dat is niet slim, maargoed..) dat die therapeut bedoelt dat het niet echt helpt om dat soort gevoelens uit proberen te bannen, maar dat je gewoon zal moeten leren accepteren dat ze er zijn? Zodat je er vervolgens mee om kan leren gaan (zonder er naar te willen handelen natuurlijk, maar dat is een andere kwestie).
Ja, accepteren dat ze er zijn inderdaad, maar wat als ik soms denk dat ik er wellicht gewoon mee moet stoppen om eraan te denken..en als ik echt het gevoel heb er overheen te komen, moet ik ze dan nog steeds accepteren of?
pi_168748770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:19 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hoe is je liefdesverleden?
Geen, allemaal liefdes die onbeantwoord waren en waarin ik hem nogal tripte van onzekerheid, allemaal ruzies veroorzaakt. Ongeveer sinds mijn 18de dat ik dit heb, vele meisjes ontmoet en telkens heb ik een patroon van obsessive, jaloers zijn en bezitterigheid..
pi_168748784
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt toch lezen dat hij er niet veel mee kan?
True, loopt vast wat ik nou moet eerlijk gezegd, ik vind 5 maanden een te lange tijd om dit gevoel er maar nog even te laten zitten.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 23:48:18 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168748811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:46 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

True, loopt vast wat ik nou moet eerlijk gezegd, ik vind 5 maanden een te lange tijd om dit gevoel er maar nog even te laten zitten.
En dan therapie starten die je over vijf maanden weer moet afbreken?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 23:54:58 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168748951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:46 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Geen, allemaal liefdes die onbeantwoord waren en waarin ik hem nogal tripte van onzekerheid, allemaal ruzies veroorzaakt. Ongeveer sinds mijn 18de dat ik dit heb, vele meisjes ontmoet en telkens heb ik een patroon van obsessive, jaloers zijn en bezitterigheid..
Exact je moeder dus. Zij heeft zich op jouw afwezige vader gericht.
pi_168749030
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt toch lezen dat hij er niet veel mee kan?
Zij kan niets voor hem gaan invullen.
pi_168749060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:46 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Geen, allemaal liefdes die onbeantwoord waren en waarin ik hem nogal tripte van onzekerheid, allemaal ruzies veroorzaakt. Ongeveer sinds mijn 18de dat ik dit heb, vele meisjes ontmoet en telkens heb ik een patroon van obsessive, jaloers zijn en bezitterigheid..
Dat is ook funest in een relatie he, dus als je er 1 weet te krijgen ben je die ook zo weer kwijt vanwege dit. Richt je niet op vrouwen, richt je op het oplossen van dit probleem, want het is nogal een probleem. Verleg de focus.
Lambo of Rekt
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:00:40 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168749082
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:58 schreef Status het volgende:

[..]

Zij kan niets voor hem gaan invullen.
Wat lul je nou?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168749174
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat lul je nou?
Zij kan niet gaan invullen wat hij moet met de gevoelens voor dat meisje. Dat moet hij zelf bedenken.
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:10:16 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168749258
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:06 schreef Status het volgende:

[..]

Zij kan niet gaan invullen wat hij moet met de gevoelens voor dat meisje. Dat moet hij zelf bedenken.
Ja, hoor. Helder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168750773
TS ik heb je topic gelezen, evenals je reacties in het eerdere topic. Ik ben ervan overtuigd dat je je geen zorgen hoeft te maken of je een narcist bent, je bent bereid en in staat om kritisch naar jezelf te kijken, bij narcisten ontbreekt elke bereidheid en het vermogen om dit te doen.

Ik geef je morgen wat inzichten mee op basis van je berichten. Vertel eens iets over je gevoelens en emoties in het algemeen en hoe deze verschillen tussen mensen die dicht bij je staan (je moeder bijvoorbeeld) en mensen die wat verder van je afstaan en wat losser contact mee hebt. Heb je het idee dat bepaalde emoties sterker of zwakker zijn dan bij anderen?

En welk beeld van jezelf wil je graag uitdragen naar buiten, hoe wil je dat mensen je zien?
pi_168843362
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 03:08 schreef SFProphecy het volgende:
TS ik heb je topic gelezen, evenals je reacties in het eerdere topic. Ik ben ervan overtuigd dat je je geen zorgen hoeft te maken of je een narcist bent, je bent bereid en in staat om kritisch naar jezelf te kijken, bij narcisten ontbreekt elke bereidheid en het vermogen om dit te doen.

Ik geef je morgen wat inzichten mee op basis van je berichten. Vertel eens iets over je gevoelens en emoties in het algemeen en hoe deze verschillen tussen mensen die dicht bij je staan (je moeder bijvoorbeeld) en mensen die wat verder van je afstaan en wat losser contact mee hebt. Heb je het idee dat bepaalde emoties sterker of zwakker zijn dan bij anderen?

En welk beeld van jezelf wil je graag uitdragen naar buiten, hoe wil je dat mensen je zien?
Ik ben een narcist, dit is althans vastgesteld door mijn psycholoog, maar niet de narcist zoals wij hem kennen. Een andere vorm.

Daarnaast, mijn haat is zo onwijs groot. Ik haat haar zo diep gewoon voor alles, vanaf het begin, dat ze me had verleid en dat ik als een hond achter haar aan liep. Dat ze altijd aangaf dat ze het zo moeilijk vond mannen te vertrouwen, maar zo snel nu alweer een vriendje heeft. Ik walg van haar en haar life.

Als mensen mij ontmoeten zouden ze never ever zo over mij denken, ik krop dit op. Ik hoef geen beeld per se uit te dragen naar andere mensen, ik wil mezelf kunnen waarderen, geen haat meer hebben naar een ander toe. Maar ik besef dat dit echt moeilijk is als ik haar in gedachte heb, voel me echt onrecht aangedaan en genaaid..en ik heb dit gevoel al jaren. Ik vertelde alles aan haar en zij mij ook en ze heeft me puntje bij paaltje afgewezen....I hate her, omdat Ik haar steunde nadat ze uit een lastige relatie kwam. Ze ging uiteraard wel weer terug naar die slechte relatie.

Ik ben zo gewend om mezelf zo te voelen en ongelukkig te maken dat ik niet eens weet hoe het is om me normaal te voelen, heb dit meer dan 2,5 jaar...

[ Bericht 3% gewijzigd door Gregor1994 op 12-02-2017 05:14:28 ]
pi_168843561
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:20 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ik ben een narcist, dit is althans vastgesteld door mijn psycholoog, maar niet de narcist zoals wij hem kennen. Een andere vorm.

Daarnaast, mijn haat is zo onwijs groot. Ik haat haar zo diep gewoon voor alles, vanaf het begin, dat ze me had verleid en dat ik als een hond achter haar aan liep. Dat ze altijd aangaf dat ze het zo moeilijk vond mannen te vertrouwen, maar zo snel nu alweer een vriendje heeft. Ik walg van haar en haar life.

Als mensen mij ontmoeten zouden ze never ever zo over mij denken, ik krop dit op. Ik hoef geen beeld per se uit te dragen naar andere mensen, ik wil mezelf kunnen waarderen, geen haat meer hebben naar een ander toe. Maar ik besef dat dit echt moeilijk is als ik haar in gedachte heb, voel me echt onrecht aangedaan en genaaid..en ik heb dit gevoel al jaren. Ik vertelde alles aan haar en zij mij ook en ze heeft me puntje bij paaltje afgewezen....I hate her, omdat Ik haar steunde nadat ze uit een lastige relatie kwam. Ze ging uiteraard wel weer terug naar die slechte relatie..
Wij? Wie zijn wij dan?
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  zondag 12 februari 2017 @ 01:45:30 #56
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_168843820
De enige manier om van die obsessieve gevoelens af te komen is door verder te gaan met je leven. Je kan het niet zomaar vergeten, maar door er niet actief mee bezig te zijn wordt het een minder groot onderdeel van je leven.

Ik had zelf vroeger als ik verliefd was op een meisje vaak last van obsessieve gevoelens. Ik zat dan zo erg in mijn hoofd met diegene waardoor ik diegene op een voetstuk plaatste. Pas toen ik kapte met het zeggen tegen mezelf dat ik geen leven had en wel de moeite waard ben en me met andere dingen bezig ging houden kreeg ik minder last van die gedachtes.
pi_168844907
quote:
5s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:30 schreef Impressme het volgende:

[..]

Wij? Wie zijn wij dan?
Met 'wij' bedoel ik meer over het algemeen als je het woord narcist hoort, algemene bevolking denkt dan aan iemand die vol van zichzelf is, trumpachtig
pi_168844911
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:45 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
De enige manier om van die obsessieve gevoelens af te komen is door verder te gaan met je leven. Je kan het niet zomaar vergeten, maar door er niet actief mee bezig te zijn wordt het een minder groot onderdeel van je leven.

Ik had zelf vroeger als ik verliefd was op een meisje vaak last van obsessieve gevoelens. Ik zat dan zo erg in mijn hoofd met diegene waardoor ik diegene op een voetstuk plaatste. Pas toen ik kapte met het zeggen tegen mezelf dat ik geen leven had en wel de moeite waard ben en me met andere dingen bezig ging houden kreeg ik minder last van die gedachtes.
Hoelang had je die obsessieve gevoelens? Ik heb het nu al zolang, and puntje bij paaltje, al ga ik uit en ontmoet ik andere vrouwen..door angst van afwijzing grijp ik terug naar haar..
  zondag 12 februari 2017 @ 09:28:09 #59
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168845651
Tijd om een ontzettende egoïst te worden.
  zondag 12 februari 2017 @ 19:13:37 #60
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_168858760
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 05:11 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Hoelang had je die obsessieve gevoelens? Ik heb het nu al zolang, and puntje bij paaltje, al ga ik uit en ontmoet ik andere vrouwen..door angst van afwijzing grijp ik terug naar haar..
Ik had het telkens als ik verliefd werd op een meisje. Ik was gewoon te verlegen om af te stappen dus kon ik dat ideaalbeeld ook nooit verbreken. Ik was dus ook bang voor die afwijzing, maar sinds ik wat socialer ben geworden durf ik steeds sneller op mensen af te stappen en weet ik die gevoelens in perspectief te plaatsen. Nu ondervind ik er gelukkig geen last meer van.
pi_168867150
Heeft ze een kut van goud? Is ze naast raketgeleerde ook topmodel en chefkok? Nee?

Dan is ze average, net als jij en ik. Tijd om een ander te vinden.
pi_168867192
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 05:10 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Met 'wij' bedoel ik meer over het algemeen als je het woord narcist hoort, algemene bevolking denkt dan aan iemand die vol van zichzelf is, trumpachtig
Een narcist zal nooit of zelden het woord "wij" in de mond nemen, dus ik betwijfel of jij dat bent.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_168868035
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 01:02 schreef Impressme het volgende:

[..]

Een narcist zal nooit of zelden het woord "wij" in de mond nemen, dus ik betwijfel of jij dat bent.
Daarom dus een andere vorm van de 'normale' narcist. Niet de narcist zoals jij hem bedoelt
pi_168868321
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 05:10 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Met 'wij' bedoel ik meer over het algemeen als je het woord narcist hoort, algemene bevolking denkt dan aan iemand die vol van zichzelf is, trumpachtig
Wat je gemeen hebt met Trump is dat je niet met afwijzigen (lees kritiek) kunt omgaan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')