abonnement Unibet Coolblue
pi_168740802
De titel zegt het al, wat is jullie favoriete boek dat jullie gelezen hebben?

Voor mij persoonlijk: De donkere kamer van Damokles, geschreven door Willem Frederik Hermans.
pi_168741419
Ik heb niet echt 1 favoriet..

Een lijstje van een aantal van mijn favorieten:

-De Schaduw van de wind, Het Spel van de engel & De gevangenen van hemel - van Carlos Ruiz Zarfon (Eigenlijk zijn alle boeken van Carlos Ruiz Zarfon geweldig!)

-De Kathedraal van de Zee - van Ildefonso Falcones

-Winter in Madrid - van C.J. Sansom
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:38:46 #3
111528 Viajero
Who dares wins
pi_168768621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:10 schreef madam-april het volgende:
Ik heb niet echt 1 favoriet..

Een lijstje van een aantal van mijn favorieten:

-De Schaduw van de wind, Het Spel van de engel & De gevangenen van hemel - van Carlos Ruiz Zarfon (Eigenlijk zijn alle boeken van Carlos Ruiz Zarfon geweldig!)

-De Kathedraal van de Zee - van Ildefonso Falcones

-Winter in Madrid - van C.J. Sansom
Ik bespeur een lichte voorkeur voor Spanje :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:41:13 #4
111528 Viajero
Who dares wins
pi_168768683
Voor mij persoonlijk deze:

It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_168774211


Beste, meest indrukwekkende boek dat ik ooit gelezen heb. Eco is geniaal, zijn humor is heerlijk, en dit boek heeft mijn kijk op de wereld en manier van denken fundamenteel veranderd. Ik heb het 15 jaar geleden voor het eerst gelezen, en lees het elk jaar minstens een keer opnieuw. Nog steeds verbaast het mij hoe lichtvoetig en speels Eco zulke zware ethische en filosofische dilemma's aan weet te pakken.

Eco _O_
pi_168774338
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:10 schreef madam-april het volgende:
Ik heb niet echt 1 favoriet..

Een lijstje van een aantal van mijn favorieten:

-De Kathedraal van de Zee - van Ildefonso Falcones
Echt waar? Waarom?
Ik vond het best aardig, maar toch vooral een opsomming van historische weetjes en feitjes aan de hand van een uiterst onwaarschijnlijke persoonlijke geschiedenis.
In die zin deed het me wat denken aan 'Alleen op de wereld', al vind ik daar de onwaarschijnlijkheid van het persoonlijke verhaal beter gecamoufleerd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_168775456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 10:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
[ afbeelding ]

Beste, meest indrukwekkende boek dat ik ooit gelezen heb. Eco is geniaal, zijn humor is heerlijk, en dit boek heeft mijn kijk op de wereld en manier van denken fundamenteel veranderd. Ik heb het 15 jaar geleden voor het eerst gelezen, en lees het elk jaar minstens een keer opnieuw. Nog steeds verbaast het mij hoe lichtvoetig en speels Eco zulke zware ethische en filosofische dilemma's aan weet te pakken.

Eco _O_
Deze is echt een aanrader inderdaad! Ik moest drie pogingen doen voor ik er in zat, maar wat een heerlijk boek.

Een andere favoriet van mij is De verborgen geschiedenis van Donna Tartt, die heb ik al 6 of 7 keer gelezen volgens mij.

En de verhalenbundels van Neil Gaiman, die kan ik ook blijven lezen. Een soort moderne sprookjes. En de Mad Adams trilogie van Margaret Atwood, over de wereld na de apocalypse. Zo grappig, zoals zoveel van haar boeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door LurkJeRot op 09-02-2017 12:10:49 ]
  donderdag 9 februari 2017 @ 12:07:19 #8
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_168775572
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_168777755
quote:
The Eyes of the Dragon mist nog. Dat was mijn favoriete boek als kind :)
pi_168791610
quote:
5s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Echt waar? Waarom?
Ik vond het best aardig, maar toch vooral een opsomming van historische weetjes en feitjes aan de hand van een uiterst onwaarschijnlijke persoonlijke geschiedenis.
In die zin deed het me wat denken aan 'Alleen op de wereld', al vind ik daar de onwaarschijnlijkheid van het persoonlijke verhaal beter gecamoufleerd.
Ik vind het ontzettend mooi en meeslepend geschreven. De waarheidsgetrouwe historische context, gaf het verhaal voor mij een extra dimensie.

Het is absoluut een uiterst onwaarschijnlijke persoonlijke geschiedenis, maar dat stoort mij totaal niet. Ik vind dat hij, op een hele interessante manier, inzicht geeft in hoe het leven in Barcelona en Catalonië in de 14e eeuw was vanuit verschillende perspectieven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')