abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168777391
registreer om deze reclame te verbergen
Vriendin en ik zijn allebei van nature erg links, maar herkennen ons niet in het huidige SJW-klimaat waarin alles racistisch is. Dus zijn we wat naar rechts geschoven.

Moet wel toegeven dat als mijn vriendin zo'n groenlinks stemmende SJW was geworden dat de relatie wat moeizamer was geworden. :D
pi_168778297
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:43 schreef TheJanitor het volgende:
Vriendin en ik zijn allebei van nature erg links, maar herkennen ons niet in het huidige SJW-klimaat waarin alles racistisch is. Dus zijn we wat naar rechts geschoven.

Moet wel toegeven dat als mijn vriendin zo'n groenlinks stemmende SJW was geworden dat de relatie wat moeizamer was geworden. :D
Waarom worden jullie rechtser door SJWs? Alsof die maatgevend zijn voor wat links is. :') :r
Op donderdag 9 juni 2016 08:43 schreef -supergirl- het volgende:
Jij bent ook gewoon een aandachtshoer hoor. Maak jezelf niks wijs
pi_168778329
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 08:52 schreef Myrr het volgende:

[..]

Bij Geert is dat niet het geval. Ik hoef niet aan te horen waarom iemand voor Geert zou stemmen. Dat is hetzelfde als een blik Zwarte Pietjes open trekken op Facebook. Niemand heeft daar nog zin in.
En waarom zou je dat niet willen aanhoren? Je hebt je mening blijkbaar al klaarliggen.

Naieve knuffelplaatjes op FB heeft ook niemand nog zin in trouwens :{w
pi_168781170
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:51 schreef Dven het volgende:
Nee niet bepaald. Kwam er ook pas na maanden achter dat m'n vriendin vrij rechts is. Maar goed, misschien niet verrassend, altijd al geweten dat ze achterlijk is.
Hahahahaha
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:09:35 #180
416931 yats
(non) Average Joe
pi_168949962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:48 schreef dimmak het volgende:
Ik doe zelf wat commissiewerk in de lokale politiek en toen ik laatst het daarover had met mijn vriendin (we zijn pas net samen) trok ze haar schouders op en deed net alsof ik gek was. :')

Ook toen we het hadden over de komende tweede kamerverkiezingen gaf ze aan dat het haar niet echt interesseert. Ze zou simpelweg stemmen wat haar ouders gingen stemmen.

Dat heb ik eigenlijk liever dan dat ze aan zou geven PVV'er te zijn.
En dat is dus de reden dat de jongere generatie nog steeds keer op keer gepiepeld word door de babyboomers. Die komen namelijk wel massaal stemmen om maar niets in te hoeven leveren van hetgeen ze (meestal) gekregen hebben ipv ervoor gewerkt te hebben. Te weinig jongeren gaan stemmen omdat ze denken dat het hen niet raakt terwijl juist de jongeren de meeste overlast ondervinden van jet huidige beleid.

Overigens zou ik afknappen op een dergelijke ongeïnteresseerde houding. We hoeven het niet eens te zijn in een relatie, maar we moeten er wel over mee kunnen praten en onze standpunten kunnen onderbouwen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_168950078
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:09 schreef yats het volgende:

[..]

En dat is dus de reden dat de jongere generatie nog steeds keer op keer gepiepeld word door de babyboomers. Die komen namelijk wel massaal stemmen om maar niets in te hoeven leveren van hetgeen ze (meestal) gekregen hebben ipv ervoor gewerkt te hebben. Te weinig jongeren gaan stemmen omdat ze denken dat het hen niet raakt terwijl juist de jongeren de meeste overlast ondervinden van jet huidige beleid.

Overigens zou ik afknappen op een dergelijke ongeïnteresseerde houding. We hoeven het niet eens te zijn in een relatie, maar we moeten er wel over mee kunnen praten en onze standpunten kunnen onderbouwen.
Hoi :@

Nee maar serieus wel lang een hekel gehad aan politiek. Zodanig dat ik niet ging stemmen en het aan me voorbij liet gaan. Een beetje het idee dag politici je toch naar de mond praten en een enkele stem het idee vak schijninvloed is.

Maar dat kwam denk ik ook een beetje omdat ik geen grote binding met een bepaalde partij voel. Nu ga ik wel stemmen en me goed verdiepen.
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:22:16 #182
416931 yats
(non) Average Joe
pi_168950377
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee maar serieus wel lang een hekel gehad aan politiek. Zodanig dat ik niet ging stemmen en het aan me voorbij liet gaan. Een beetje het idee dag politici je toch naar de mond praten en een enkele stem het idee vak schijninvloed is.

Maar dat kwam denk ik ook een beetje omdat ik geen grote binding met een bepaalde partij voel. Nu ga ik wel stemmen en me goed verdiepen.
Ook gij straw? Schandalig! ;)

Dat ontbreken van een binding is overigens wel herkenbaar, net als dat ik de argumenten begrijp waarom je niet stemde. Dat is ook de reden waarom ik ondanks dat politiek me wel interesseert niet actief ben voor een partij en vrijwel elke verkiezing op een andere partij gestemd heb. Ik kijk gewoon naar welk programma op dat moment het dichtste bij mij en mijm situatie staat en stem dan daarop. Ik ga dus wel stemmen, maar dan puur omdat een stem wel degelijk invloed heeft op het beleid, ook al doen politici uiteindelijk toch vaak niet wat ze beloven.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
pi_168950444
Ik kijk een beetje neer op overdreven neoliberaal wereldbeeld.
pi_168950859
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou, het is dat ik het in een democratie toch altijd wel een beetje "een zonde" vind om niet te stemmen, want anders zou ik dat (soms) misschien ook niet doen... Ik voel nog steeds geen grote binding met één enkele partij, maar grote kans dat het (ook mede om die reden) weer de PvdD gaat worden (maar ga me er, 'as usual' en heel plichtmatig :'), eerst nog wel weer even wat meer in verdiepen).
pi_168954378
Een VVD stemmer komt er bij mij niet in!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_168955221
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:34 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou, het is dat ik het in een democratie toch altijd wel een beetje "een zonde" vind om niet te stemmen, want anders zou ik dat (soms) misschien ook niet doen... Ik voel nog steeds geen grote binding met één enkele partij, maar grote kans dat het (ook mede om die reden) weer de PvdD gaat worden (maar ga me er, 'as usual' en heel plichtmatig :'), eerst nog wel weer even wat meer in verdiepen).
Ja, en het feit dat stemrecht geen vanzelfsprekend recht is. Maar toch voelt het ergens vrij nutteloos. Dan heb je er meer aan om echt politiek actief te worden en mee te doen met campagnes.
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 08:48:47 #187
403866 crew  richolio
#MacMasterrace
pi_168955239
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:08 schreef Hexagon het volgende:
PVV stemmen is bij wel een instant afknapper. De andere partijen boeien me niet zo.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168957251
Hoe kan een politiek voorkeur niet belangrijk zijn? Het zegt alles over een individu.
pi_168957361
Zolang het niet extreem is vind ik het niet snel een probleem. Verder hou ik niet van te ongenuanceerd of alleen maar krantenkoppen nableren. Leuk als je je niet wil verdiepen, is niet erg, maar sta dan ook niet vooraan met je mening. Ook zie ik graag dat men per onderwerp een mening heeft, niet blind achter een partij/stroming aan hobbelen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 12:42:18 #190
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168958768
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:58 schreef Harmankardon het volgende:
Toen de huidige PVV-stemmers vroeger op de SP of de VVD stemden hoorde je niemand klagen. Prima mensen. Nu zijn ze opeens fascisten :?
De PVV staat imo gewoon voor een mentaliteit en levenshouding waar ik helemaal niks mee aankan. Wanneer je het op dat voor manier dan ook een goed idee vind dat te steunen dan denk ik gewoon niet dat daar ooit een goede basis voor wederzijds begrip uit voortkomt. Dat is wel het handige van die partij. Het is een goede manier om te filteren.
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:06:27 #191
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168959195
Interesseert me echt geen hol wanneer de rest leuk is. Zolang ze geen kale skinhead of hippie met dreadlocks is dan.
pi_168959287
In principe maakt het niet uit, maar ik denk dat het voor mij sowieso niet klikt met een SP/PvdA/GL/PVV'er
The road to success is always under construction.
pi_168960205
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, en het feit dat stemrecht geen vanzelfsprekend recht is. Maar toch voelt het ergens vrij nutteloos. Dan heb je er meer aan om echt politiek actief te worden en mee te doen met campagnes.
Dat bedoelde ik eigenlijk. :)
pi_168960871
Tot op zekere hoogte wel. Heb ooit eens een extreem linkse ex gehad die ging flippen dat ik dierenexperimenten niet volledig afkeur. Aan de andere kant heb ik PVV stemster gehad, daar had ik dan weer moeite mee.

Het wringt bij mij sowieso snel als er botsingen in relaties zijn, vanwege bindingsissues. Het heeft dus bijgedragen aan het aflopen van die relaties (maar was niet de doorslag).

Ik ben zelf links van het midden, kan mij vinden in de democratische kernidealen van D66 (gekozen burgemeester, republiek ipv Koninkrijk), kan sociale idealen van PvdA en SP ondersteunen, maar vindt extreem linkse zaken van PvdD, Groen-Links en communisten te ver gaan.
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_168961244
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De PVV staat imo gewoon voor een mentaliteit en levenshouding waar ik helemaal niks mee aankan. Wanneer je het op dat voor manier dan ook een goed idee vind dat te steunen dan denk ik gewoon niet dat daar ooit een goede basis voor wederzijds begrip uit voortkomt. Dat is wel het handige van die partij. Het is een goede manier om te filteren.
Beetje PVV gedrag, dit.
Quod licet Iovi, non licet bovi
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:02:18 #196
416931 yats
(non) Average Joe
pi_168961401
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:29 schreef wolkentoetje het volgende:
Toch denk ik dat de PVV ook veel stemmen trekt van mensen die voorheen nooit naar de stembus gingen.
Dat vrees ik ook. Gek genoeg lees ik hier vrijwel alleen maar mensen die zeggen dat op PVV stemmen een no go is. Durven mensen er niet voor uit te komen dat ze PVV stemmen of worden de peilingen gewoon fors overdreven?
pi_168961428
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:02 schreef yats het volgende:

[..]

Dat vrees ik ook. Gek genoeg lees ik hier vrijwel alleen maar mensen die zeggen dat op PVV stemmen een no go is.
Dit is dan ook niet echt een topic om dergelijke zaken te concluderen. Genoeg PVV'ers op dit forum die daar gewoon eerlijk voor zijn.
quote:
Durven mensen er niet voor uit te komen dat ze PVV stemmen of worden de peilingen gewoon fors overdreven?
Ze durven het wel maar ze doen het niet in een topic over R&P. En ze hebben niet zo'n anti-andere partijen fetish wat betreft hun eventuele partner, allicht.
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 15:08:35 #198
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168961539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Beetje PVV gedrag, dit.
Waarom precies? Ik vind het steunen van een partij die liegt, manipuleert, mensen verdacht maakt, mensen tegen elkaar opzet, schijt heeft aan de toekomst en volgende generaties, erfgoed wil vernielen en die staat voor ruzie maken en schelden. KOmt imo allemaal voort uit zeer nare karaktertrekken.

Iedere andere partij van SP tot VVD heeft een bepaald idee om Nederland verder te helpen. Ik hoef het er niet mee eens te zijn maar in ieder geval zijn de goede intenties er. Die mis ik bij de PVV. Dat is alleen maar zieken, dingen kapot willen maken en negeren van de realiteit.

Als je het om wat voor reden dan ook voor jezelf goed praat om hen steun te verlenen dan moet je imo toch behoorlijke issues hebben of gewoonweg een naar karakter en dat vind ik een behoorlijka afknapper.

Ik zou overigens ook niks kunnen met een gelovige moslima. Omdat die mentaliteit en denkwijze ook totaal niet bij me past. Maar de islam is geen politieke stroming.
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_168961583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom precies?
Mensen uitsluiten aan de hand van hun denkbeelden.
quote:
Ik zou overigens ook niks kunnen met een gelovige moslima. Omdat die mentaliteit en denkwijze ook totaal niet bij me past. Maar de islam is geen politieke stroming.
Daarom dus :P En of het een politieke stroming is maakt in deze niet zoveel uit denk ik. Of althans, ik zou een religieus persoon veel verschrikkelijker vinden om een relatie mee te hebben dan bijvoorbeeld een PVV'ster of een D66'ster.
pi_168961946
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:02 schreef yats het volgende:

[..]

Dat vrees ik ook. Gek genoeg lees ik hier vrijwel alleen maar mensen die zeggen dat op PVV stemmen een no go is. Durven mensen er niet voor uit te komen dat ze PVV stemmen of worden de peilingen gewoon fors overdreven?
Het eerste komt ook voor, helden die zeggen D66 te stemmen en in het hokje PVV rood kleuren....

Overigens is Fok geen afspiegeling van de samenleving. Bij de vorige verkiezingen dachten Fokkers vanwege de grote Fok ondersteuning voor Piratenpartij dat ze zeker 2 zetels zouden verdienen. Uiteindelijk dus 0 zetels gescoord.
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')