Geen absolute uitzondering, wel een afknapper. Ik vind ze persoonlijk flink verschillen. Vooral hun stemmers verschillen nogal.quote:Op woensdag 8 februari 2017 00:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel apart dat een SP-er voor jou een absolute no-go zou zijn, terwijl je zelf Partij voor de Dieren stemt.
Beide partijen schelen niet heel veel in wereldbeeld en standpunten.
Oh, die ervaring heb ik niet.quote:Op woensdag 8 februari 2017 00:48 schreef Swlabr het volgende:
[..]
Geen absolute uitzondering, wel een afknapper. Ik vind ze persoonlijk flink verschillen. Vooral hun stemmers verschillen nogal.
Partij voor de Dieren heeft anders een meer doordachte wereldvisie en onderbouwing dan de meeste rechtse partijen hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2017 00:55 schreef DieselTank het volgende:
Iemand die op de pvdd stemt schop ik zo de deur uit hoor. Tenzij ik haar kan overhalenVerder DENK en GL heb ik niet veel mee.. en PVV vrouwen zal ook altijd zo dom
Ik gebruik de tegenwoordige definitie zoals gebezigd bij (linkse) demonstraties. Misschien wordt het dan beter begrepen door de doelgroep. Maar helaas passen die allerlei definities nogal selectief toe blijkbaar.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:53 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Weet je wel wat fascisme betekent? Mafkees.
Net als veel PVV-stemmers. Nog een gelijkenis.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ergens denk ik dat ik alle argumenten wel heb gehoord.
PVV stemmers kennen alle argumenten? Dan hebben ze zich meer in de politiek verdiept dan doorgaans wordt gedacht.quote:Op woensdag 8 februari 2017 01:28 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Ik gebruik de tegenwoordige definitie zoals gebezigd bij (linkse) demonstraties. Misschien wordt het dan beter begrepen door de doelgroep. Maar helaas passen die allerlei definities nogal selectief toe blijkbaar.
Alle PVV-ers homogene eigenschappen toedichten en ze op basis van die vooroordelen diskwalificeren is, naast discriminatie, lachwekkend hypocriet.
[..]
Net als veel PVV-stemmers. Nog een gelijkenis.
Hmm, dit zou voor mij persoonlijk ook een grote afknapper zijn hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2017 08:48 schreef dimmak het volgende:
Ik doe zelf wat commissiewerk in de lokale politiek en toen ik laatst het daarover had met mijn vriendin (we zijn pas net samen) trok ze haar schouders op en deed net alsof ik gek was.
Ook toen we het hadden over de komende tweede kamerverkiezingen gaf ze aan dat het haar niet echt interesseert. Ze zou simpelweg stemmen wat haar ouders gingen stemmen.
Dat heb ik eigenlijk liever dan dat ze aan zou geven PVV'er te zijn.
Meest gehoorde argument is "omdat ik tegen de politiek ben, dit is een protest stem". Maar als je die zin eens goed bekijkt vraag je je af wat zo een person eigenlijk wel wilquote:Op woensdag 8 februari 2017 07:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
PVV stemmers kennen alle argumenten? Dan hebben ze zich meer in de politiek verdiept dan doorgaans wordt gedacht.
Ik zie het meer als een taak om haar interesse te wekken. Dit is ook de eerste keer dat ze gaat stemmen. Laten we eerlijk zijn, het gros van de mensen die nu voor de eerste keer mogen stemmen zijn niet echt gemotiveerd om te stemmen omdat ze denken dat het geen nut heeft. En af en toe kunnen we er goed over praten.quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:21 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Hmm, dit zou voor mij persoonlijk ook een grote afknapper zijn hoor.
Dus je bevadert haar?quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:28 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een taak om haar interesse te wekken. Dit is ook de eerste keer dat ze gaat stemmen. Laten we eerlijk zijn, het gros van de mensen die nu voor de eerste keer mogen stemmen zijn niet echt gemotiveerd om te stemmen omdat ze denken dat het geen nut heeft. En af en toe kunnen we er goed over praten.
Ik denk dat je je daar flink in vergist, dat een heleboel mensen op m.n. de PVV stemmen die echt niet achter de extreme standpunten staan maar simpelweg geen andere optie zien of als proteststem of strategische stem stemmen. Dan kun je op z'n hoogst zeggen dat ze je principes niet onvoorwaardelijk ondersteunen, maar onvoorwaardelijke principes zijn vrij schaars in de praktijk dus dat mag geen verrassing heten.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
, anders zou je namelijk uit principe al niet op ze stemmen. Heeft iemand die principes blijkbaar niet, dan verschillen de kernwaarden dus heel erg van die van mij.
Tja als je het hebt over 'taak'. En een schaap dat ongeïnteresseerd is, maar wel gewoon van plan is om papa en mama te volgen. Vond het gewoon ongelukkig geformuleerd.quote:
SP en PvdA zijn niet extreem links.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:53 schreef Metro2005 het volgende:
Speelt zeker mee, ik hoef niks met een extreem links persoon (SP, PVDA e.d.). Ik ga namelijk graag om met mensen die hun eigen verantwoording willen nemen en niet van anderen afhankelijk zijn.
Veel linkser wordt het niet in NL anders.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
SP en PvdA zijn niet extreem links.
Volgens het Kieskompas zijn de SP en de PvdA minder links dan dat de VVD rechts is. (De VVD is dus veel rechter dan dat de SP links is).
Klopt, maar dat maakt een partij nog niet perse extreem links.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Veel linkser wordt het niet in NL anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |