abonnement Unibet Coolblue
pi_169253353
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:09 schreef Bart2002 het volgende:
Ik heb het verkiezingsprogramma doorgescanned. Conclusie: ze willen zoveel verstandige dingen dat ze kansloos zijn tegen het moderne neoliberale geweld. :) . Het is heel jammer dat het w.s. bij enkele zetels blijft omdat het gros (met een koophuis) toch kiest voor de VVD/HRA. Ik had een linkse broer die ook VVD ging stemmen toen hij zijn eerste huis had gekocht. Zo werkt dat blijkbaar helaas. Die mensen hebben verder niet door dat de VVD er niet is voor de belangen van Jan Modaal met een koophuis, zij dient heel andere belangen.

Ik waag het denk ik ook deze ronde om op Nieuwe Wegen te stemmen (ten koste van Groenlinks of SP helaas).
Ik ken genoeg mensen die van GL/SP/PvdA/D'66 naar de rechterkant zijn gelopen omdat ze helemaal klaar zijn met hun pappen en nat houden beleid en willen dat er daadwerkelijk iets gebeurd aan de overlast en het gebrek aan integratie. Eigen huis heeft er meestal niet zo heel veel mee te maken dat mensen bij GL weg gaan, meer dat ze enige vorm van realiteitsbesef krijgen en niet zoveel meer hebben met een zeer idealistische maar niet bepaald realistische partij.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_169253509
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 22:32 schreef Harlon het volgende:
Mensen die we echt wel zouden willen houden, maar die nu dus geforceerd ontslagen worden omdat de overheid ze zo nodig wilt beschermen.
Dat zie ik anders. Dat "moeten" ontslaan is een keuze omdat die keuze bestaat. Als je die keuze niet kan maken dan ontstaat er vanzelf een scheiding tussen echte ondernemers die ook de lasten van het ondernemerschap kunnen en willen dragen.En dus niet alleen de lusten consumeren en hun ondernemersrisico afwentelen op de samenleving. Niemand heeft gezegd dat ondernemen makkelijk is. Ik vind vooral de rechten van de werknemer belangrijk. Vooral omdat dat er veel meer zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169253621
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 22:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zie ik anders. Dat "moeten" ontslaan is een keuze omdat die keuze bestaat. Als je die keuze niet kan maken dan ontstaat er vanzelf een scheiding tussen echte ondernemers die ook de lasten van het ondernemerschap kunnen en willen dragen.En dus niet alleen de lusten consumeren en hun ondernemersrisico afwentelen op de samenleving. Niemand heeft gezegd dat ondernemen makkelijk is. Ik vind vooral de rechten van de werknemer belangrijk. Vooral omdat dat er veel meer zijn.
Nee, die keuze is geen keuze omdat ze anders gewoon niet worden aangenomen, of als de termijn korter wordt, dan worden ze al sneller eruit gemieterd. Het is, helemaal voor kleine bedrijfjes vaak gewoon niet geen optie om mensen permanent in dienst te nemen. Tuurlijk kunnen we dit soort dingen keihard gaan afstraffen en permanente contracten voor iedereen in de wet vast leggen, kunnen we daarna allemaal in de rij staan bij het UWV. Als de optie er namelijk niet is voor een tijdelijke baan is het resultaat geen baan. Een ondernemer neemt dan liever niet iemand aan dan wel aangezien hij geen uren en dus geen rendement uit de baan kan halen.

Dus wat heb je liever? iemand die wel aan het werk is, of iemand die thuis zit?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_169253677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 22:22 schreef Mr.J het volgende:
Hoe willen ze bijv. de extra handjes aan het bed in de zorg, en geen eigen risico meer, betalen?
Dit soort clubjes hoeft daar natuurlijk niet serieus oer na te denken. Dat is hun voordeel :P
pi_169279941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 22:22 schreef Mr.J het volgende:
Hoe willen ze bijv. de extra handjes aan het bed in de zorg, en geen eigen risico meer, betalen?
Ik kan je daar geen pasklaar antwoord op geven. Nieuwe Wegen is in heel korte tijd uit de grond gestampt als partij. Alles (kandidatenlijst maken, ondersteuningsverklaringen halen, verkiezingsprogramma opstellen) is een race tegen de klok geweest. Daarom was er geen tijd meer om het programma aan het CPB voor te leggen voor doorrekening.

Jouw vraag lijkt me bij uitstek iets om gewoon via Twitter of Facebook aan de partij voor te leggen. Ze reageren doorgaans redelijk vlot.
pi_169279958
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 22:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit soort clubjes hoeft daar natuurlijk niet serieus oer na te denken. Dat is hun voordeel :P
Het ligt niet in de lijn der verwachting dat Nieuwe Wegen als PvdA-afsplitsing een onverantwoord begrotingsbeleid voert. Dat doet de PvdA namelijk ook niet. Je dedain is misplaatst, omdat je op voorhand doet alsof deze partij nergens over nadenkt of over nagedacht heeft.
pi_169279991
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het ligt niet in de lijn der verwachting dat Nieuwe Wegen als PvdA-afsplitsing een onverantwoord begrotingsbeleid voert. Dat doet de PvdA namelijk ook niet. Je dedain is misplaatst, omdat je op voorhand doet alsof deze partij nergens over nadenkt of over nagedacht heeft.
Maar ondertussen hebbenze dus geen idee hoe ze hun ideetjes moeten betalen.
pi_169279997
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 22:35 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die van GL/SP/PvdA/D'66 naar de rechterkant zijn gelopen omdat ze helemaal klaar zijn met hun pappen en nat houden beleid en willen dat er daadwerkelijk iets gebeurd aan de overlast en het gebrek aan integratie. Eigen huis heeft er meestal niet zo heel veel mee te maken dat mensen bij GL weg gaan, meer dat ze enige vorm van realiteitsbesef krijgen en niet zoveel meer hebben met een zeer idealistische maar niet bepaald realistische partij.
Volgens de peilingen wordt links bij de komende verkiezingen misschien wel kleiner dan ooit. GroenLinks wint weliswaar 11 zetels, maar de SP staat licht in de min en de PvdA op ongeveer -26. Samen pakweg -15.

Realistisch-linkse kiezers kunnen bijna niet anders dan naar rechts uitwijken. Dat is anders nu Nieuwe Wegen er is. Het is enige partij links van het midden die, in tegenstelling tot GroenLinks, SP, PvdA en D66 niet wegkijkt op de thema's integratie en immigratie.
pi_169280032
Het is natuurlijk nonsens te stellen dat die partijen weg zouden kijken.
pi_169280068
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar ondertussen hebben ze dus geen idee hoe ze hun ideetjes moeten betalen.
Zelfs al was dat waar (wat ik sterk betwijfel) dan klinkt die kritiek een beetje raar uit de mond van iemand die stemt op een partij die 8 miljard aan lastenverzwaringen sneaky wegmoffelt om er bij het CPB maar zo goed mogelijk uit te komen.
pi_169280188
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zelfs al was dat waar (wat ik sterk betwijfel) dan klinkt die kritiek een beetje raar uit de mond van iemand die stemt op een partij die 8 miljard aan lastenverzwaringen sneaky wegmoffelt om er bij het CPB maar zo goed mogelijk uit te komen.
Heel leuk maar Nieuwe Wegen lijkt in het geheel niet nagedacht te hebben over de financiële haalbaarheid van haar programma. Kan je wel weer miepen en naar anderen wijzen maar dat komt mij niet zo sterk over.
pi_169280202
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:50 schreef 99.999 het volgende:
Het is natuurlijk nonsens te stellen dat die partijen weg zouden kijken.
Tuurlijk joh... zelfs voormalig kopstukken van de PvdA geven het nu volmondig toe, maar 99.999 weet het beter.

Ik raad je aan om de 1e aflevering van Politicologica even terug te kijken. Dan hoor je wat mensen als Rottenberg en Oudkerk zoal zeggen. Kijk hoe Dijsselbloem, huidig #3 op de kandidatenlijst, Fortuyn in het gelijk stelt: POL / Dijsselbloem: Fortuyn had gelijk

Of lees vandaag het verhaal over oud-partijleider Wouter Bos:
quote:
De PVV-leider voelt „feilloos” aan waar de boosheid zit bij Nederlanders. Dat zegt de oud-PvdA-leider tegen de Belgische zakenkrant De Tijd. Links heeft volgens hem te laat beseft dat het vaak verkeerd loopt met migratie en integratie.
Bron: De Telegraaf en andere media

Of lees hier nog even terug wat oud-D66-politicus Boris van der Ham over zijn eigen partij zegt:
VKZ / Pauw & Jinek: De Verkiezingen #11 Barney Army

Niet wegkijken zei je? Serieus?

Links-naïeve partijen, PvdA en D66 voorop, hebben jarenlang weggekeken rondom onderwerpen als integratie, immigratie, radicale islam en dergelijke. De PvdA plaatste tegen alle adviezen in figuren als Kuzu en Öztürk op de kandidatenlijst; conservatieve moslims die niks op hebben met de sociaal-democratie. D66 van hetzelfde laken een pak: hield zich muisstil over de Armeense genocide, om maar zo veel mogelijk allochtonen aan zich te binden.

En laten we het over GroenLinks maar helemaal niet hebben. We hebben de complete wereldvreemdheid van Klaver afgelopen zondag nog perfect gezien in het RTL-debat. Die man wil alleen maar nog meer "vluchtelingen" naar Nederland halen. Als andere Europese landen dat vertikken en zich niet aan gemaakte afspraken houden, doet Klaver er als een soort Gekkie Henkie nog een schepje bovenop. Hij noemde het zelfs "onze verantwoordelijkheid".

Laat me alsjeblieft niet lachen man.
pi_169280393
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tuurlijk joh... zelfs voormalig kopstukken van de PvdA geven het nu volmondig toe, maar 99.999 weet het beter.

Ik raad je aan om de 1e aflevering van Politicologica even terug te kijken. Dan hoor je wat mensen als Rottenberg en Oudkerk zoal zeggen. Kijk hoe Dijsselbloem, huidig #3 op de kandidatenlijst, Fortuyn in het gelijk stelt: POL / Dijsselbloem: Fortuyn had gelijk

Of lees vandaag het verhaal over oud-partijleider Wouter Bos:

[..]

Bron: De Telegraaf en andere media

Of lees hier nog even terug wat oud-D66-politicus Boris van der Ham over zijn eigen partij zegt:
VKZ / Pauw & Jinek: De Verkiezingen #11 Barney Army

Niet wegkijken zei je? Serieus?

Links-naïeve partijen, PvdA en D66 voorop, hebben jarenlang weggekeken rondom onderwerpen als integratie, immigratie, radicale islam en dergelijke. De PvdA plaatste tegen alle adviezen in figuren als Kuzu en Öztürk op de kandidatenlijst; conservatieve moslims die niks op hebben met de sociaal-democratie. D66 van hetzelfde laken een pak: hield zich muisstil over de Armeense genocide, om maar zo veel mogelijk allochtonen aan zich te binden.

En laten we het over GroenLinks maar helemaal niet hebben. We hebben de complete wereldvreemdheid van Klaver afgelopen zondag nog perfect gezien in het RTL-debat. Die man wil alleen maar nog meer "vluchtelingen" naar Nederland halen. Als andere Europese landen dat vertikken en zich niet aan gemaakte afspraken houden, doet Klaver er als een soort Gekkie Henkie nog een schepje bovenop. Hij noemde het zelfs "onze verantwoordelijkheid".

Laat me alsjeblieft niet lachen man.
Je haalt juist allemaal voorbeelden aan die je stelling verwerpen _O-

Maar goed, hoe wil Monasch al zijn leuke plannetjes gaan betalen?
  zaterdag 4 maart 2017 @ 11:50:48 #65
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_169280762
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar goed, hoe wil Monasch al zijn leuke plannetjes gaan betalen?
Blijft de plaat even hangen? Heb je wel eens beter zien discussieren hier.

Je hebt een punt, sure. Maar Elf zijn punt is imo ook valide. Heb zelf nu de vraag uitstaan op social media.

En als jij er zo een punt van maakt, mag er best terug worden gewezen naar het gerommel van GL met 8.000.000.000,- o|O
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_169280784
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:50 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Blijft de plaat even hangen? Heb je wel eens beter zien discussieren hier.

Je hebt een punt, sure. Maar Elf zijn punt is imo ook valide. Heb zelf nu de vraag uitstaan op social media.

En als jij er zo een punt van maakt, mag er best terug worden gewezen naar het gerommel van GL met 8.000.000.000,- o|O
Verwijzen naar GL doet me niks hoor :P.
Ik zie alleen de relevantie niet zo als het over Nieuwe Wegen gaat.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 12:39:21 #67
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169281476
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:39 schreef freako het volgende:
[ afbeelding ]
Hehehehe

Driekwart van de lezers vraagt zich af: wie is Jacques Monasch? :P
(Baat het niet, dan schaadt het niet)
  maandag 6 maart 2017 @ 09:12:41 #69
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169325056
Waarom staat Monasch niet op een op de kieslijst? Op de website staat hij dat wel, maar op mn kandidatenlijst die ik in de bus kreeg staat opeens die Oosenbrug op 1?
pi_169329534
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:12 schreef Jovatov het volgende:
Waarom staat Monasch niet op een op de kieslijst? Op de website staat hij dat wel, maar op mn kandidatenlijst die ik in de bus kreeg staat opeens die Oosenbrug op 1?
Waarschijnlijk moest de definitieve kandidatenlijst op een bepaalde datum worden ingeleverd en is pas daarna besloten dat Monasch het lijsttrekkerschap alsnog zou overnemen.
  maandag 6 maart 2017 @ 17:04:13 #72
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169332761
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moest de definitieve kandidatenlijst op een bepaalde datum worden ingeleverd en is pas daarna besloten dat Monasch het lijsttrekkerschap alsnog zou overnemen.
Ja. De deadline was 30 januari, de dag van kandidaatstelling.
pi_169347813
Wat de PvdA bijna volledig nalaat, doet Nieuwe Wegen wel: de VVD aanvallen op integriteit. Een kersvers, nieuw filmpje:


  woensdag 8 maart 2017 @ 11:24:52 #74
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_169368495
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan je daar geen pasklaar antwoord op geven. Nieuwe Wegen is in heel korte tijd uit de grond gestampt als partij. Alles (kandidatenlijst maken, ondersteuningsverklaringen halen, verkiezingsprogramma opstellen) is een race tegen de klok geweest. Daarom was er geen tijd meer om het programma aan het CPB voor te leggen voor doorrekening.

Jouw vraag lijkt me bij uitstek iets om gewoon via Twitter of Facebook aan de partij voor te leggen. Ze reageren doorgaans redelijk vlot.
Via email een keurig antwoord gekregen:

quote:
Beste x,

Bedankt voor je bericht, de extra handen in de zorg zijn niet zozeer een
kwestie van veel meer geld. Het is een kwestie van de handen op de
juiste plek inzetten. Daarvoor zijn drie dingen belangrijk:

1 minder papierwerk, verpleegkundigen en andere personeel is veel te
veel tijd kwijt met het invullen van dossiers, formulieren etc. En
vervolgens staat er zoveel op papier dat niemand nog de tijd heeft om
het door te lezen. Het maakt de zorg niet beter maar kost wel veel
waardevolle tijd.

2. ander personeel, in veel verpleeg en verzorgingshuizen lopen
bijvoorbeeld psychologen en diëtisten rond die op de loonlijst staan, je
kunt je afvragen of dat altijd zinvol is. Willen we iemand van 87 nog
dieetdrankjes voorschrijven omdat ze wat te zwaar is? Is het nodig om
rapporten te schrijven over demente ouderen, terwijl de mensen die
uiteindelijk de zorg leveren niet de tijd hebben ze te lezen of de helft
niet begrijpen? We hebben verpleegkundigen die aangeven dat het allemaal
mooi bedacht is maar vooral veel geld kost en in de dagelijkse praktijk
de zorg niet beter maakt. Het zou veel goedkoper zijn deze mensen op
consult basis te laten komen in de gevallen dat het echt wat toevoegt,
voor het geld dat overblijft kun je heel wat helpenden aannemen die met
ouderen een spelletje doen, een babbeltje maken, of helpen bij het
toiletbezoek. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben, maar maakt
het leven voor de bewoners van een verzorgingshuis wel een stuk
aangenamer.

3. het probleem is niet dat er meer handen betaald moeten worden, het
probleem is dat er 7000 vacatures in de zorg niet vervuld kunnen worden.
Werken in de zorg moet weer aantrekkelijker worden, en daarvoor moet je
mensen weer de vrijheid geven hun werk te doen zoals zij dat willen. Een
verpleegkundige kiest met overtuiging voor haar beroep die hoe je niet
met regels en protocollen te sturen.

het afschaffen van het eigen risico kan betaald worden met een scala aan
maatregelen, in de eerste plaats kun je kijken naar de reserves van de
zorgverzekeraars, en in de tweede plaats ook naar het hele systeem, aan
marketing van zorgverzekeraars gaat jaarlijks miljarden op. We willen
kijken naar een nationaal zorgfonds om te kijken of we die kosten niet
kunnen voorkomen. Ook willen we iets doen aan de winsten van de
farmaceutische industrie, op een groot aantal medicijnen wordt
belachelijk veel winst gemaakt. Verder kan het betaald worden uit de
algemene middelen, dus via de belastingen. Op die manier kun je de
lasten eerlijk verdelen. Nu worden zieken gestraft, dat vinden we niet
eerlijk. Uiteindelijk moet voor zorg betaald worden, dat weet iedereen,
maar er hoeven geen mensen of organisaties rijk van te worden. Om de
zorg betaalbaar te houden moeten we zorgen voor het goedkoopst mogelijke
systeem.

ik hoop dat dit je vragen beantwoord,

met vriendelijke groet
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_169368660
quote:
14s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:24 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Via email een keurig antwoord gekregen:

[..]

Keurig hoor. Verhaal ziet er inhoudelijk ook goed uit. Je kunt bij Nieuwe Wegen echt merken dat er veel mensen op de lijst staan die vanuit de praktijk spreken. Dat is, los van hun koers en opvattingen, iets dat mij ook wel aanspreekt. ^O^
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:37:35 #76
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169368705
Ik heb ook wel enige sympathie voor Nieuwe Wegen zou mooi zijn als ze een zeteltje pakken. Al lijkt me dat niet heel waarschijnlijk. Verder baal ik natuurlijk wel ontzettend dat NW wél mee mag doen aan het slotdebat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169368922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:37 schreef Gohf046 het volgende:
Ik heb ook wel enige sympathie voor Nieuwe Wegen zou mooi zijn als ze een zeteltje pakken. Al lijkt me dat niet heel waarschijnlijk. Verder baal ik natuurlijk wel ontzettend dat NW wél mee mag doen aan het slotdebat.
Het smurfendebat voor de kleine partijen, dat in sneltreinvaart wordt afgeraffeld ja.

Als mensen graag zien dat Nieuwe Wegen een zeteltje pakt en dat het iets blijvends wordt, is er maar één devies: erop stemmen.

Ik las vandaag dat 73 procent van de kiezers nog zweeft en dat het vooral om linkse kiezers gaat. Des te meer reden om Nieuwe Wegen als alternatief voor te schotelen.

Klopt je hart links van het midden, maar ben je klaar met de wegkijk-politiek van partijen als PvdA, D66, GroenLinks en SP rondom integratie en immigratie? Dan moet je echt bij Nieuwe Wegen zijn.
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:19:07 #78
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169369591
Ik stem al FvD :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169369695
quote:
14s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:24 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Via email een keurig antwoord gekregen:

[..]

De SP-benadering dus. Niet erg realistisch allemaal.
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:45:36 #80
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_169370102
quote:
9s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De SP-benadering dus. Niet erg realistisch allemaal.
Want? :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_169371106
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het smurfendebat voor de kleine partijen, dat in sneltreinvaart wordt afgeraffeld ja.

Als mensen graag zien dat Nieuwe Wegen een zeteltje pakt en dat het iets blijvends wordt, is er maar één devies: erop stemmen.

Ik las vandaag dat 73 procent van de kiezers nog zweeft en dat het vooral om linkse kiezers gaat. Des te meer reden om Nieuwe Wegen als alternatief voor te schotelen.

Klopt je hart links van het midden, maar ben je klaar met de wegkijk-politiek van partijen als PvdA, D66, GroenLinks en SP rondom integratie en immigratie? Dan moet je echt bij Nieuwe Wegen zijn.
Ik ben één van die 73%, maar hoe dichter ik bij 15 maart kom hoe meer ik neig om mijn stem aan NW te geven. Ben altijd al wel idealistisch geweest maar met een gezonde dosis realisme. Er was eigenlijk nooit een partij naar mijn hart. NW lijkt dit nu het meest te benaderen. Alleen zo verrekte jammer dat hun geluid mogelijk in de 2e kamer niet te horen valt na 15 maart. Niettemin....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_169371270
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:45 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Want? :)
Die gaan ook voor een nationaal zorgfonds met ongeveer vergelijkbare motivatie.

Neem het onderdeel eigen risico, een aantal aspecten is wel heel lastig in de praktijk
quote:
het afschaffen van het eigen risico kan betaald worden met een scala aan maatregelen, in de eerste plaats kun je kijken naar de reserves van de zorgverzekeraars,
Zorgverzekeraars hebben inderdaad reserves, die helpen nu bij het beperken van de premies. Je kan ze wellicht ook inzetten om het eigen risico af te schaffen. Echter dan gaat het om structurele uitgaven aangaan met incidentele middelen. Wat te doen als de reserves uitgeput zijn? Dan toch maar de premie flink verhogen?
Er moet immers jaarlijks pakweg 4,5 miljard extra worden opgehoest.

quote:
en in de tweede plaats ook naar het hele systeem, aan marketing van zorgverzekeraars gaat jaarlijks miljarden op.
Een half miljard jaarlijks. https://www.nrc.nl/nieuws(...)u-te-lokken-a1498808 dat scheelt nog wel iets met miljarden...
Plus dat concurrentie ook prikkelt om de kosten laag te houden.

quote:
We willen kijken naar een nationaal zorgfonds om te kijken of we die kosten niet kunnen voorkomen. Ook willen we iets doen aan de winsten van de farmaceutische industrie, op een groot aantal medicijnen wordt belachelijk veel winst gemaakt. Verder kan het betaald worden uit de algemene middelen, dus via de belastingen. Op die manier kun je de lasten eerlijk verdelen.
Dat gebeurt al deels, kan je prima verder uitbouwen maar dan gaat de premie voor iedereen die modaal of meer verdient stiekem flink omhoog.
quote:
Nu worden zieken gestraft, dat vinden we niet eerlijk. Uiteindelijk moet voor zorg betaald worden, dat weet iedereen, maar er hoeven geen mensen of organisaties rijk van te worden. Om de zorg betaalbaar te houden moeten we zorgen voor het goedkoopst mogelijke systeem.
Maar wat dat systeem is weten ze niet te onderbouwen.

Ofwel het klinkt leuk maar ben niet erg onder de indruk.
pi_169371625
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben één van die 73%, maar hoe dichter ik bij 15 maart kom hoe meer ik neig om mijn stem aan NW te geven. Ben altijd al wel idealistisch geweest maar met een gezonde dosis realisme. Er was eigenlijk nooit een partij naar mijn hart. NW lijkt dit nu het meest te benaderen. Alleen zo verrekte jammer dat hun geluid mogelijk in de 2e kamer niet te horen valt na 15 maart. Niettemin....
Wat je kunt doen, is tweeledig: zelf op deze partij stemmen én anderen zien te overtuigen om hetzelfde te doen.

Laat je niet leiden door peilingen of door de belachelijk scheve media-aandacht voor louter de gevestigde partijen. Volg gewoon je hart en verstand, stem op de partij waarop je wilt stemmen.
pi_169383773
Nieuw promo-filmpje op Facebook. Kort maar krachtig: de partij van Drees is terug...

https://www.facebook.com/NieuwewegenNu/videos/1795284237459498/
pi_169426840
De hoeveelheid aandacht voor Nieuwe Wegen in programma's van de NPO is vanavond explosief gestegen, van 0 naar 2 seconden. Frits Wester zei in Pauw & Jinek dat het voor nieuwe partijen die op 0 zetels staan moeilijk is om media-aandacht te krijgen.... Hij sprak daarbij de magische woorden "Nieuwe Wegen" uit.
pi_169464182
Het wordt waarschijnlijk deze partij of PvdA voor mij.
pi_169467991
Ik val zowat van m'n stoel. In het verkiezingsblog van de NOS is er zowaar enige aandacht voor Nieuwe Wegen. Tussen enkele tweets van politici op campagne staat er ook eentje van Nieuwe Wegen...

De aandacht is daarmee dus gegroeid naar 2 seconden en een tweet. We komen er wel... ^O^
pi_169468036
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:19 schreef TvhN het volgende:
Het wordt waarschijnlijk deze partij of PvdA voor mij.
Waarom is er twijfel? Welke inhoud ligt daaraan ten grondslag?

Er zijn drie stemwijzers waarin beide partijen zijn opgenomen. Misschien helpen die je bij de besluitvorming:
- http://mijnstem.nl/
- http://www.npo.nl/npo3/pagina/partijwijzer
- https://stemwijzer.nl/
pi_169476707
In een ander topic haalde ik een opinie-artikel aan dat Jacques Monasch in 2009 schreef in de Volkskrant. Als je het nu, meer dan 7,5 jaar later terugleest, heeft het eigenlijk nauwelijks aan actualiteit ingeboet: http://www.volkskrant.nl/(...)an-fortuyn~a2453532/
pi_169480145
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom is er twijfel? Welke inhoud ligt daaraan ten grondslag?

Er zijn drie stemwijzers waarin beide partijen zijn opgenomen. Misschien helpen die je bij de besluitvorming:
- http://mijnstem.nl/
- http://www.npo.nl/npo3/pagina/partijwijzer
- https://stemwijzer.nl/
Ik ben bijvoorbeeld totaal geen liefhebber van een bindend referendum.

Inmiddels heb ik wel een beslissing gemaakt; ik ga op deze partij stemmen.
pi_169482621
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:08 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ik ben bijvoorbeeld totaal geen liefhebber van een bindend referendum.

Inmiddels heb ik wel een beslissing gemaakt; ik ga op deze partij stemmen.
Ik ben ook niet persé voor een bindend referendum, maar het is ook geen halszaak.
Mooi dat je er ook op stemt. ^O^

Ik zie inmiddels her en der toch de nodige FOK!'ers die voor Nieuwe Wegen gaan.
pi_169482905
Groot artikel in Trouw over het gebrek aan aandacht voor nieuwe partijen, met een prominente rol voo Jacques Monasch: https://www.trouw.nl/demo(...)-ene-zetel~a06140ee/
  dinsdag 14 maart 2017 @ 22:45:19 #93
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_169522617
Voor mij morgen ook nieuwe wegen :)
nerovetsrethca
pi_169523234
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:45 schreef slangpie het volgende:
Voor mij morgen ook nieuwe wegen :)
*O*
pi_169523294
Monasch / Nieuwe Wegen is vanavond langere tijd trending topic geweest op op Twitter. En volgens Google Trends was Nieuwe Wegen ook een tijd de meest gezochte politieke partij....
pi_169527844
1 zetel zou op dit moment al winst zijn.

En anders hard werken aan het programma, naamsbekendheid en zichtbaarheid om over een half jaar of zo wel in de kamer te komen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_169527922
Hopen op een zetel vandaag.
  woensdag 15 maart 2017 @ 08:57:19 #98
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_169528854
Wat is eigenlijk hun standpunt ten opzichte van Rusland (handelspartner of groot gevaar?) en het Israel/Palestina conflict?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:02:36 #99
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_169535112
Reply van NW:

quote:
Het Rusland van Poetin is opportunistisch, het zal kansen pakken om haar macht te vergroten als ze die krijgt. Het is aan ons om Poetin die kansen niet te bieden. Dat bekend enerzijds dat we soms van ons af moeten bijten en de NAVO haar zaken op orde moet hebben, en anderzijds dat we niet provoceren en conflicten doelbewust op de spits drijven. Diplomatie en handel zijn nog altijd de beste wapens voor vrede en stabiliteit.

In het Midden-Oosten is vrede ver weg, het is één van de meest complexe conflicten ter wereld en een oplossing is niet dichterbij. Maar ook daarvoor geldt, elk stap voorwaarts begint met diplomatie en leiders die naar overeenstemming zoeken. De internationale gemeenschap, waaronder NL, kan niet anders doen dat proberen te bevorderen.

Boycots, strafmaatregelen etc. hebben nog nooit ergens een constructieve bijdrage geleverd, daar moeten we dus ook ver van blijven. Ze straffen de gewone man, en de leider wordt er alleen maar door gesterkt omdat niets zo verenigend werkt als een gezamenlijke buitenlandse vijand. Dat hebben we in Rusland, Iran, Cuba etc. gezien.

met vriendelijke groet,
Enigzins neutraal geantwoord. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_169535550
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 06:17 schreef Montagui het volgende:
1 zetel zou op dit moment al winst zijn.

En anders hard werken aan het programma, naamsbekendheid en zichtbaarheid om over een half jaar of zo wel in de kamer te komen.
Verwacht je al zo snel weer nieuwe verkiezingen dan? :P

Ik deel trouwens wel je mening: ik hoop niet dat Nieuwe Wegen ophoudt als er vandaag geen zetel wordt gehaald. Ik hoop absoluut dat ze doorgaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')