In dit soort treinen is het inderdaad kut, je hebt een punt. Komt dit buiten het VK nog voor? (De Belgische motorstellen even niet meetellend want uitstervend).quote:Op donderdag 9 februari 2017 22:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit een Electrostar of Desiro (zo'n trein met een doorloopkop) is het zicht vanuit de cabine naar rechts aardig beroerd.
[ afbeelding ]
Bij andere modellen maakt het minder uit, omdat daar de voorruit vrij is.
Hebben de NMBS MS96 / DSB IC3 niet een doorloopkop?quote:Op donderdag 9 februari 2017 22:26 schreef James1988 het volgende:
Ik kan eigenlijk geen niet-Britse treinen bedenken die nog een doorloopkop hebben.
Het zou me ook niet verbazen als zo'n kop niet meer te combineren valt met de meest recente botsnormen.
Dat hebben ze inderdaad, maar daarbij klapt als het ware de hele cabine opzij. De machinist zit in het midden en heeft prima uitzicht naar beide kanten.quote:Op donderdag 9 februari 2017 22:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hebben de NMBS MS96 / DSB IC3 niet een doorloopkop?
Dat vind ik altijd zo'n ontzettend zwets-argument he. Eoa droplul op een kantoor besluit dat iets wat altijd prima werkte plotseling "niet meer veilig" is, en HOPPA de trein is fout, alles moet acuut van de baan, fabrikant is Schuldig, hanged drawn & quartered, de hele mikmak. En waarom? Om niks. Alsjeblieft schiet toch eens op met die onzin iedere keerquote:Op donderdag 9 februari 2017 22:26 schreef James1988 het volgende:
Het zou me ook niet verbazen als zo'n kop niet meer te combineren valt met de meest recente botsnormen.
Nou ja, vergelijk de schade maar:quote:Op donderdag 9 februari 2017 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n ontzettend zwets-argument he.
Volgens mij valt dat wel mee in geval van bestaand materieel dat niet meer voldoet aan de normen. Dat is nog altijd blijven rijden.quote:Op donderdag 9 februari 2017 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n ontzettend zwets-argument he. Eoa droplul op een kantoor besluit dat iets wat altijd prima werkte plotseling "niet meer veilig" is, en HOPPA de trein is fout, alles moet acuut van de baan, fabrikant is Schuldig, hanged drawn & quartered, de hele mikmak. En waarom? Om niks. Alsjeblieft schiet toch eens op met die onzin iedere keer
Oh massa'squote:Op vrijdag 10 februari 2017 00:07 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Op een konijn he?
Ik was verbaasd dat daar echt plaatjes van waren.
Maar dat beweert toch ook helemaal niemand? En het ging toch ook helemaal niet over doorloopkoppen in VIRMs?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Nah, wel dan? Ten eerste ging het over doorloopkoppen, die noch SLT noch VIRM hebben. Ten tweede is VIRM gewoon gekeurd, veilig bevonden en toegelaten. Een treintype wordt niet opeens "onveilig" zodra er een "nog veiliger" treintype op de markt komt. Dat staat gewoon los van elkaar. Snap je dat niet?
Ja want dat doe ik altijd hequote:Op vrijdag 10 februari 2017 00:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zag het. Is een meme ofzo. Dacht dat je zomaar iets riep.
Ga je nou ook al boos tegen mij doen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ontken ik toch ook niet Ja, een SLT is voor de machinist veiliger dan een VIRM als je naar dat plaatje kijkt Wie dan WEL de impact van de botsing pakt....?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 00:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar dat beweert toch ook helemaal niemand? En het ging toch ook helemaal niet over doorloopkoppen in VIRMs?
Een bestaand type moet niet ineens van de baan omdat de botsnormen worden verscherpt. Het bestaande model is niet ineens onveilig omdat er niet meer aan de normen wordt voldaan, maar het nieuwe model is wel veiliger.
Dat zie je wl bij die foto die ik plaatste. De VIRM (gebouwd volgens de oude normen) zit zwaar in de kreukels, en als de machinist niet op tijd had kunnen vluchten zou die er aanzienlijk letsel aan hebben overgehouden. De SLT heeft ook flinke schade, maar de cabine zelf is vrijwel intact gebleven. En de machinist dus ook.
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 00:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ga je nou ook al boos tegen mij doen?ja, komt allemaal door die hoerige kut bol punt kom. Edit: en lazer ook maar op met je autolinkjes ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
Energie gaat naar de zwakste van de twee, de VIRM dus.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook niet Ja, een SLT is voor de machinist veiliger dan een VIRM als je naar dat plaatje kijkt Wie dan WEL de impact van de botsing pakt....?
Dat sowieso.quote:Soberzo had die botsing natuurlijk nooit plaats moeten vinden.
Ik ookquote:Op vrijdag 10 februari 2017 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
zo maar eens slapen. EN maak er morgen allemaal maar lekker een puinzooi van op het spoor, ik blijf thuis
Slapen is voor watjesquote:Op vrijdag 10 februari 2017 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Energie gaat naar de zwakste van de twee, de VIRM dus.
Dat zag je ook wel in Bad Aibling... die twee FLIRTs boorden zich frontaal in elkaar aan hoge snelheid, en waren er allebei erg slecht aan toe. De energie ging naar beide treinstellen.
[..]
Dat sowieso.
[..]
Ik ook
Hop gauw terug naar NSquote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie Overijssel is niet blij met hoe Arriva het lijntje Almelo - Marinberg uitvoert. De Lintjes trekken het niet
http://www.destentor.nl/r(...)t-het-niet-1.6893577
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
DM'90 gaat dit niet beter maken. Die gaat van 0 naar 120 in vijf jaar.
Wat DDAR/DDM bakken opknappen tot niveau DDZ en dan Sandwich met 6400'squote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie Overijssel is niet blij met hoe Arriva het lijntje Almelo - Marinberg uitvoert. De Lintjes trekken het niet
http://www.destentor.nl/r(...)t-het-niet-1.6893577
Dat trekt net zo snel op als een slak in behangplakselquote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat DDAR/DDM bakken opknappen tot niveau DDZ en dan Sandwich met 6400's
En lekker koud in de winter.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat trekt net zo snel op als een slak in behangplaksel
Wat ik begrepen heb kunnen de 6400's niet n energie n tractie leveren, dus zit je dan vast aan drie locs per set.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:25 schreef FredvZ het volgende:
De energiewagens zijn zeker al afgevoerd?
(net zoals de bijbehorende Plan E rijtuigen en 2200 D-locs)
Of een stuurstroomkabel en de ene loc voor verwarming mee laten draaien...quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb kunnen de 6400's niet n energie n tractie leveren, dus zit je dan vast aan drie locs per set.
Past dat langs de perrons?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:06 schreef bork het volgende:
Volgens mij heeft de DSB binnenkort wat snelle diesels over.
Met 3 locs kun je in ieder geval niet meer strandenquote:
Oh ik dacht dat je die bedoelde.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:08 schreef bork het volgende:
oe en ICE-Td die zijn ook toch uitgereden?
Yup staan te koop, kan er zo mee wegrijden https://www.db-gebrauchtz(...)wdetails&bid=6790316
Ah, daarom is het zakspoor in Almelo dus verlengdquote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:08 schreef bork het volgende:
oe en ICE-Td die zijn ook toch uitgereden?
Yup staan te koop, kan er zo mee wegrijden https://www.db-gebrauchtz(...)wdetails&bid=6790316
Uit een niet nader te noemen spaghettifabriek zeker?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:06 schreef bork het volgende:
Volgens mij heeft de DSB binnenkort wat snelle diesels over.
Of drie keer meer mogelijkheden tot ellendequote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met 3 locs kun je in ieder geval niet meer stranden
quote:19.50-20.20 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen,
afl.:Frankrijk:Petit train jaune,
Villefranche-de-Conflent-LaTour de
Carol
Van de voet van de Franse Pyreneen
tot de hoogvlakte van de Cerdagne
aan de Spaanse grens kronkelt de
Gele Kanarie, zoals de bijnaam van de
trein is,zich langs grootse viaducten
en tunnels naar ijle hoogten in de zon.
Het rapport lezen helpt.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:04 schreef b2py het volgende:
Overigens ontgaat het mij waarom International de testing regelde voor de FLIRT maar dat terzijde
Ik heb alleen de samenvatting en uitgebreide conclusies gelezen, weinig tijdquote:
Goed geregeld daar zeg ...quote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:11 schreef _serial_ het volgende:
ILT: Regelgeving of brancheafspraken nodig voor proefritten nieuwe treinen
https://www.ilent.nl/actu(...)raken-nodig-voo.aspx
Het maken van duidelijke afspraken is waar het ILT terecht voor pleit. Het proces was nodeloos ingewikkeld, waardoor het mis heeft kunnen gaan. Niet iedereen was namelijk op de hoogte van allerlei afspraken en wat er moest gebeuren. En zo ontstaan miscommunicaties.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jezus wat geil *Fapfap MOAR REGELGEVING!!! Oeh aaaaaaah OOOOOOHHHHH
Neu. Alle NS treinen worden door het IPB / TTC getest. En die tak van sport valt onder NS International. Waarom zou je dan een tweede team speciaal voor NS Reizigers in gaan richten? Moet je ook daar weer mensen voor aannemen, trainen, up-to-date houden, enz.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:11 schreef James1988 het volgende:
"alleen in het veiligheidsbeheersysteem van NS Internationaal zijn regelingen rond
beproevingsritten opgenomen."
Want NSR koopt nooit nieuwe treinen?
Vindt die organisatie niet ook zijn oorsprong in de Fyra/HSL?Betuweroute? Toen we in NL van testen een kerntaak hebben gemaakt?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Neu. Alle NS treinen worden door het IPB / TTC getest. En die tak van sport valt onder NS International. Waarom zou je dan een tweede team speciaal voor NS Reizigers in gaan richten? Moet je ook daar weer mensen voor aannemen, trainen, up-to-date houden, enz.
Sinds wanneer ben jij zulke goeie vrienden met die blonde uit Bijlmer-Noord?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat incident bij Dronten eah, reed die trein op ATB ofzo?
Huh?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij zulke goeie vrienden met die blonde uit Bijlmer-Noord?
quote:
Uitgeschakeld voor testdoeleinden, aldus het rapportquote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat incident bij Dronten eah, reed die trein op ATB ofzo?
Oh met b2py? Wij hebben elkaar naakt gezien.quote:
Dikke V12 Mercedes onder de kap. Is goed spulquote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:41 schreef MTL het volgende:
[..]
Of drie keer meer mogelijkheden tot ellende
Did we?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh met b2py? Wij hebben elkaar naakt gezien.
Ja geen idee eigenlijk. Je was op een gegeven moment wel aan het facetimen met je familie of met je tinderchick terwijl je aan het poepen was met de deur open en via de spiegel aan het laten zien was hoe de hotelkamer eruit zag. Bijna hetzelfdequote:
Wij hebben nogeens een bed met elkaar gedeeld geloof ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh met b2py? Wij hebben elkaar naakt gezien.
Mnchen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij hebben nogeens een bed met elkaar gedeeld geloof ik.
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh met b2py? Wij hebben elkaar naakt gezien.
Dus terwijl hij zat te schijten, besloot jij in je blote kont door de kamer te lopen? Interessant.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 18:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja geen idee eigenlijk. Je was op een gegeven moment wel aan het facetimen met je familie of met je tinderchick terwijl je aan het poepen was met de deur open en via de spiegel aan het laten zien was hoe de hotelkamer eruit zag. Bijna hetzelfde
Misschien moet je niet te ver gaan in het beproeven van je geluk. Je zou maar eens meer kunnen krijgen dan waar je voor pingelde. Wil je dat wel?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:21 schreef Duvel het volgende:
Dus terwijl hij zat te schijten, besloot jij in je blote kont door de kamer te lopen? Interessant.
Je moet niet alles letterlijk nemen. Klemtoon op letterlijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien moet je niet te ver gaan in het beproeven van je geluk. Je zou maar eens meer kunnen krijgen dan waar je voor pingelde. Wil je dat wel?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | | Veld | Waarde | |-------------------------------------------------+-----------------------------| | #text | Intercity | | @Code | IC | | DynamischeVertrekStaat :RitDatum | 2017-02-10 | | DynamischeVertrekStaat :RitId | 1176 | | MaterieelDeelDVS :@InfoStatus | Actueel | | MaterieelDeelDVS :LangeNaam | Den Haag Centraal | | MaterieelDeelDVS :MaterieelAanduiding | TR25 | | MaterieelDeelDVS :MaterieelDeelVertrekPositie | 1 | | MaterieelDeelDVS :MaterieelDeelVolgordeVertrek | 1 | | MaterieelDeelDVS :MaterieelLengte | 1890 | | MaterieelDeelDVS :MaterieelNummer | 000001-86007-0 | | MaterieelDeelDVS :MaterieelSoort | E-LOC | | MaterieelDeelDVS :StationCode | GVC | | MaterieelDeelDVS :Type | 6 | | MaterieelDeelDVS :UICCode | 8400282 | | MaterieelDeelDVS00:@InfoStatus | Actueel | | MaterieelDeelDVS00:LangeNaam | Den Haag Centraal | | MaterieelDeelDVS00:MaterieelAanduiding | TR25 | | MaterieelDeelDVS00:MaterieelDeelVertrekPositie | 2 | | MaterieelDeelDVS00:MaterieelDeelVolgordeVertrek | 2 | | MaterieelDeelDVS00:MaterieelLengte | 1890 | | MaterieelDeelDVS00:MaterieelNummer | 000001-86033-0 | | MaterieelDeelDVS00:MaterieelSoort | E-LOC | | MaterieelDeelDVS00:StationCode | GVC | | MaterieelDeelDVS00:Type | 6 | | MaterieelDeelDVS00:UICCode | 8400282 | | MaterieelDeelDVS01:@InfoStatus | Actueel | | MaterieelDeelDVS01:LangeNaam | Den Haag Centraal | | MaterieelDeelDVS01:MaterieelAanduiding | TR25 | | MaterieelDeelDVS01:MaterieelDeelVertrekPositie | 3 | | MaterieelDeelDVS01:MaterieelDeelVolgordeVertrek | 3 | | MaterieelDeelDVS01:MaterieelLengte | 1890 | | MaterieelDeelDVS01:MaterieelNummer | 000001-86013-0 | | MaterieelDeelDVS01:MaterieelSoort | E-LOC | | MaterieelDeelDVS01:StationCode | GVC | | MaterieelDeelDVS01:Type | 6 | | MaterieelDeelDVS01:UICCode | 8400282 | |
Waar staat dat filmpje eigenlijk? Dacht dat die op jou YT kanaal stond. Van de week wou ik dat filmpje nog zoeken.quote:
Eens dat een dreigement of een belofte?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 01:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je nog n keer is in plaats van eens zegt stuur ik je een plaatje van een lul.
Als ik het doe, doe ik het met opzet, dat weet je bestquote:Op zaterdag 11 februari 2017 01:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je nog n keer is in plaats van eens zegt stuur ik je een plaatje van een lul.
Ja van jou verwacht niemand beterquote:Op zaterdag 11 februari 2017 01:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eens dat een dreigement of een belofte?
Vanaf de 13e (nee, geen grap ) zou het goed moeten gaan gok ik zo. Ik zag op mijn dienstkaartje opeens de treinaanduiding Sandwich9/SW9 als treintype staan.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 00:04 schreef FredvZ het volgende:
NS geeft nu af en toe nu wel materieel info voor de 1100, maar of het ook betrouwbaar is...
[ code verwijderd ]
Volgens deze info zou de 1176 door een sandwich van twee TRAXX-en met daartussen, jawel, een TRAXX.
Nope. Gewoon een aanduiding van de trein, net als TR25 voor de Icd. SR9 (Softwarerelease 9) laat nog ff op zich wachtenquote:Op zaterdag 11 februari 2017 07:37 schreef dennistd het volgende:
Dat zal toch niet de langverwachte SoftWare (versie) 9 zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |