abonnement Unibet Coolblue
pi_168726043


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!




[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 06-02-2017 23:57:58 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 00:18:59 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168726499
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 00:32:50 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168726692
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als die verloopt, krijg je weer wel een gratis kaart van de NS (in ieder geval als je hem oorspronkelijk van de NS kreeg bij je abonnement). Maar dan moet je er dus wel 2,5 keer zo lang mee doen als wat TLS als de technische levensduur van de kaart lijkt te zien.
Nja, dat was de vraag niet :{ als je een nieuwe kaart moet hebben kost dat een X bedrag aan geld. Om die kaart aan te maken.

WAAROM je een nieuwe kaart nodig hebt, heeft daar geen enkele invloed op.

"Oh beste Opeldealer ik wil graag kutbrik zoveelnogwat XL van u kopen! Wat kost die?"
-"Nou mevrouwtje dat hangt er vanaf. Is uw huidige auto gestolen dan kost hij 20k, is hij in de prak gereden door uzelf dan kost hij 30k, is hij in de prak gereden door iemand anders dan kost hij 10k." :')

De buitenaardse redeloosheid van NS, TLS, de Chipkaart en letterlijk ALLES wat ermee te maken heeft, wil maar niet doordringen blijkbaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168726777
Het feit dat het ruim vijf jaar duurt voor er heel langzaam een eerste aanzet is gemaakt (en dan uiteraard wederom pas als er een bevel komt vanuit Den Haag, want denk maar niet dat ze uit eigen beweging rekening gaan houden met de klant) om zonder kosten je eigen geld terug te kunnen krijgen, ook wanneer je niet bereid bent daar vijf jaar op te wachten, is wat dat betreft veelzeggend.
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 04:51:04 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168727261
quote:
quote:
De provincie schrijft aan de bezwaarmakers dat het weliswaar mogelijk is om Sappemeer-Oost open te houden, maar in dat geval worden Sappemeer-Oost en Kropswolde nog maar twee keer per jaar uur bediend
Is het nou 2x per uur of 2x per jaar, dat verschilt nog wel even :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168728355
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:51 schreef Kansenjongere het volgende:
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


kut OP
pi_168728491
Je bent zelf een kut OP.
pi_168728726
Sluitseinen ;(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 09:40:02 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168728794
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 09:34 schreef b2py het volgende:
Sluitseinen *O*
Dit :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 09:42:04 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168728826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 04:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

[..]

Is het nou 2x per uur of 2x per jaar, dat verschilt nog wel even :')
Om mij is het 2x per eeuw ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168729331
Blijft toch grappig: Heel veel mensen schenen aan te nemen dat de ICNG gebaseerd werd op de Coradia Liner V200, maar vandaag kwam iets anders naar buiten via OV Magazine. De ICNG wordt door Alstom als eigen variant op de Coradia Regional treinstellen (reeks Continental/Nordic/Polyvalent) beschouwd.

OV_Magazine twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 09:34:12 Ook de ICNG van @ns_online wordt hier door @Alstom ontworpen. Ze noemen het hier overigens een regionale trein. https://t.co/YHpem437qf reageer retweet


[ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 10:23:09 ]
pi_168729645
Ene stationbewoner uit Breda geloof ik :P
pi_168729774
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:16 schreef MTL het volgende:
Blijft toch grappig: Heel veel mensen schenen aan te nemen dat de ICNG gebaseerd werd op de Coradia Liner V200, maar vandaag kwam iets anders naar buiten via OV Magazine. De ICNG wordt door Alstom als eigen variant op de Coradia Regional treinstellen (reeks Continental/Nordic/Polyvalent) beschouwd.

OV_Magazine twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 09:34:12 Ook de ICNG van @ns_online wordt hier door @Alstom ontworpen. Ze noemen het hier overigens een regionale trein. https://t.co/YHpem437qf reageer retweet
[ afbeelding ]
Zijn evengoed prima treinen toch?

En een InterCity in Nederland is in vergelijking met pakweg Frankrijk of Duitsland toch eerder een soort S-Bahn-Express of Snel-RER. :P
pi_168729832
Ja hoor, het worden (in ieder geval voor mij als machinist) mooie treintjes :)
Nu is dus in ieder geval publiek bekend dat het geen Liner V200 wordt, maar gewoon de Coradia á la NS :P
Kan daar ook niet meer over gezeurd worden :+
  dinsdag 7 februari 2017 @ 10:59:05 #15
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168730018
Ik lees alleen dat het een Coradia wordt. Dat wisten we al.
De V200 is gewoon een variant van de Polyvalent.

Waar de ICNG op wordt gebaseerd, is nu steeds niet bekend.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:03:46 #16
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168730107
vraagje trouwens: zijn de verschillende breedtes van deuren van de koplopers een overblijfsel van bagagecompartementen etc?

EDIT: nvm, dacht dat er ook verschillende breedtes deuren zaten in de tussenrijtuigen, alleen de voorkanten van de kopbakken hebben bredere deuren, voor de rest is alles gelijk

[ Bericht 43% gewijzigd door Flodder450 op 07-02-2017 11:10:30 ]
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 11:13:45 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168730312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Zijn evengoed prima treinen toch?

Qua comfort zal een Regional Express anders gebouwd zijn dan een IC toch? Niet alleen andere stoeltjes :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:20:54 #18
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168730455
Nee, waarom? De Duitse dubbeldeks IC is ook gewoon een RE-trein met andere stoeltjes.
pi_168730517
Zal wel meevallen.
De Coradia Nordic versie mag bijvoorbeeld 180 en die valt ook onder dezelfde reeks treinen. Toen ik daar was viel het mij juist op hoe rustig die rijdt, ook bij hogere snelheden.
Draaistellen en vering moeten geschikt zijn voor 200 km/u en de Coradia NS is drukdicht, dus meer comfort in de tunnels (minder last van de oren e.d.). Dus qua comfort maak ik mij niet al te veel zorgen.
pi_168730583
Dan vraag ik me af waar wel op bezuinigd is :P
pi_168730670
Na dat gedoe met die Fyra zijn alle ogen op NS gericht. Dit project moet gewoon goed gaan.
Als ik kijk over wat voor details er nu gediscussieerd wordt met de ICNG, dan gaat het wel goed komen met die trein ;)
Tenzij er natuurlijk enorme kwaliteitsproblemen zijn met de bouw.
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 11:36:06 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168730767
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:32 schreef MTL het volgende:
Als ik kijk over wat voor details er nu gediscussieerd wordt met de ICNG
Ook over de magneet van de WC-rol-houder?

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168730804
_O-
Zonder gekheid: daar kan je het wellicht wel mee vergelijken :P
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:45:34 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168730939
Alstom heeft geen product genaamd "Coradia Regional" in het assortiment.

Het hele Coradia-gamma is ontwikkeld voor regionale treinen, de intercityversie (Coradia Liner) is een doorontwikkeling van de Polyvalent. Het grootste verschil zit in de afwerking, van de Polyvalent heeft Alstom ook een versie ontworpen die 200 km/u kan.
pi_168731303
Sorry, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt.
De categorie (!) is regionale treinstellen. Het is dus geen onderdeel van het portfolio "main line" treinstellen, waar de Coradia Liner V200 onder valt.
Ergo: de ICNG is geen doorontwikkeling of variant van de Coradia Liner V200, maar van een aparte doorontwikkeling van de regionale series en staat ook als zodanig te boek bij Alstom, hence de naam Coradia NS.
En prima als je mij niet wil geloven voor wat betreft de ICNG ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 12:11:45 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')