abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168805774
registreer om deze reclame te verbergen
Nieuwe functionarissen van de nationale politie naar Isla Colon, Bocas del Toro,

C4UBUxMWMAERK24.jpg
https://twitter.com/Bocastv
pi_168806176
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:52 schreef A_S_R het volgende:
The Writer Panamanian Guillermo Sanchez Bourbon speaks of his native Bocas Del Toro as one p.... everywhere in the world, also in this paradise of Panama.

https://www.facebook.com/sideyra.samaniegog/posts/730026763831437
Die post is 1 op 1 overgenomen van een artikel in La Estrella van vandaag:
http://laestrella.com.pa/(...)ico-salvaje/23985581

299741_800x600_crop_589d3f6cb28c7.jpg
pi_168806699
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:22 schreef Poedelini het volgende:
Waarom hebben ze haar daar laten liggen en werden kris en Lisanne wel tactisch verstopt.

En waarom zouden de ontvoerders/moordenaars van kris en lisanne dingen met hun telefoon doen vraag ik me dan af.

Zijn de tijden dat senafront met geroep en licht aandacht wouden trekken vast? dus echt om 10 en 11 uur? Dan is het toch ook raar dat mochten kris en lisanne het gehoord hebben pas 2 uur later met de camera foto's gaan maken.
Wat ik nog altijd niet uitsluit is dat Kris en Lisanne door iemand (1 of meer personen) die niets met hun overlijden te maken hebben, dood zijn gevonden en dat die zo hevig waren geschrokken van die vondst, dat ze de boel hebben verstopt. Toen de NLers niet opgaven met zoeken, werd er ook aan een dwaalspoor gewerkt etc.

M.a.w. als K&L door iemand zijn ontvoerd of omgebracht, dan hoeft het niet die dader zelf te zijn geweest om een digitale dwaalspoor te leggen. Iemand anders kan dat hebben gedaan. Die iemand anders kan misschien wel weten wie de dader is.

De sleutel ligt volgens mij in het gebied achter de mirador, ergens in Culebra of Alto Romero: de spoeling daar is dun.

Als ik het goed heb is Catherine gevonden door Sinaproc+FBI.
Bij K&L zijn allerlei mensen op zoek gegaan.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 21:53:55 #129
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_168812919
Voor degene die denken dat sommige hier wat doordraven, nu op National Geografic het verhaal van Cody Dial...

Vermist in Costa Rica voor jaren.. Men dacht dat hij was verongelukt, zijn vader ging hem zoeken.
Met een heel team, twee dagen voordat de tv ploeg kwam werd zijn lichaam "toevallig" gevonden met zijn paspoort. Hij zou geraakt zijn door een vallende tak.

Niet dus.
pi_168813272
In 2014 werd deze moord gepleegd op een Amerikaanse pensionhoudster op Isla Colon

Kathleen Elaine Bachman, who had lived on the island for 20 years had wounds to her neck

http://www.newsroompanama(...)ed-in-bocas-del-toro
Hier staat wel een verkeerde vertaling; nl. dat het de 7e moord dat jaar zou zijn maar dat moet zijn de 7e moord tot 2014 dat is dus incl de moorden door Wild Bill.
http://www.prensa.com/Ava(...)on_0_4092340889.html

Het pension van Kathleen, de rode pick-up truck is natuurlijk stom toeval :D
3224588ad46202289a60d9647f3e9f0e.jpg
  vrijdag 10 februari 2017 @ 22:09:29 #131
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_168813479
D'r zit niet eens een kenteken op. :P
pi_168813616
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
D'r zit niet eens een kenteken op. :P
Ja, is heel gek maar schijnt niet verplicht te zijn in Panama achter op de auto, aan de voorkant is wel verplicht
pi_168814367
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:13 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja, is heel gek maar schijnt niet verplicht te zijn in Panama achter op de auto, aan de voorkant is wel verplicht
Bij nader inzien, het is andersom. Voor niet verplicht, achter wel :+
pi_168815117
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor degene die denken dat sommige hier wat doordraven, nu op National Geografic het verhaal van Cody Dial...

Vermist in Costa Rica voor jaren.. Men dacht dat hij was verongelukt, zijn vader ging hem zoeken.
Met een heel team, twee dagen voordat de tv ploeg kwam werd zijn lichaam "toevallig" gevonden met zijn paspoort. Hij zou geraakt zijn door een vallende tak.

Niet dus.
Net gekeken, maar wel een beetje vage docu. Er is geen enkel bewijs dat kris en Lisanne met anderen waren.
pi_168817336
weten we hoeveel mensen waren er precies in het contact met Kris en Lisanne op 1.april 2014.?
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 00:22:02 #136
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_168817423
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 00:15 schreef A_S_R het volgende:
weten we hoeveel mensen waren er precies in het contact met Kris en Lisanne op 1.april 2014.?
Wat bedoel je?

Ze hebben Eileen en Feliciano die dag gesproken.
Verder zei Sigrid dat ze ze had zien lopen om 13:00, maar dat was voordat men de camera en telefoontijden kon inzien. 4 getuigen op het pad. Taxichauffeur Leo had ze de lift gegeven, volgens vader Kremers een van de 19 taxichauffeurs die zich gemeld hadden. Wel de enige die 4 dagen heeft vastgezeten...
pi_168817695
Vooral dat laatste Ootje kan me boos maken.

Ik zie pathaloog Frank van de Goot daar nog zitten bij Umberto Tan "toevallig" op dezelfde dag dat taxichauffeur Leonardo Mastinu dood was gevonden nadat hij "verdronken" was.
Met een hautain gedrag van heb ik jou daar riep hij dat het allemaal sensatieverhalen waren en dat het niet eens zeker was dat OF de taxichauffeur wel dood was.....

Wat ik toen echter nog niet wist was idd dat Leonardo direct na de verdwijning vast werd gezet als verdachte voor een paar dagen.
Geen enkele media is daar op ingedoken en vraag ik mij zelfs af of de Kremers dit wel wisten en als ze dit wel wisten waarom ze hierover zwegen.

Deze hele zaak stinkt als een bunzing. En naarmate de jaren verstrijken steeds verrotter.
pi_168817730
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat bedoel je?

Ze hebben Eileen en Feliciano die dag gesproken.
Verder zei Sigrid dat ze ze had zien lopen om 13:00, maar dat was voordat men de camera en telefoontijden kon inzien. 4 getuigen op het pad. Taxichauffeur Leo had ze de lift gegeven, volgens vader Kremers een van de 19 taxichauffeurs die zich gemeld hadden. Wel de enige die 4 dagen heeft vastgezeten...
wie waren die 4 getuigen op pad.ken je hun namen precies?
was even aan het denken omdat ik vandaag een naam heb gehoord als mogelijke dader van K.en L.
maar we moeten nog voorzichtig met de namen zijn,daarom mijn interesse wie precies met hun die dag was
heb al eerder een naam van mogelijke dader gehad,die was het blijkbaar niet?dit keer ben ik wat voorzichtiger als ik een naam hoor
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 00:48:25 #139
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_168817741
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:55 schreef Poedelini het volgende:

[..]

Net gekeken, maar wel een beetje vage docu. Er is geen enkel bewijs dat kris en Lisanne met anderen waren.
Nee, daar gaat het imo ook niet om, wel om het feit dat er een ander "verhaal" wordt opgehangen dan de werkelijkheid. Coby was een zeer ervaren jungekampeerder net als zijn pa.
Vervolgens gebeuren er rare dingen zeker nadat de media in de VS ervan weet. Ineens wordt zijn lichaam gevonden twee dagen voordat ze de docu willen opnemen.

Wat is er toch mis met de boodschap:
Backpacker/toerist komt door lokaal geweld om het leven.
Risico van het reizen en keuze van persoon zelf. Zo is het toch? En niets mis mee, jammer voor het slachtoffer maar risico van het vak.

Imo blijven die mensen toch komen, alleen door duidelijke communicatie over veiligheidszaken en wetgeving zoals alleen onder begeleiding gebieden betreden, voorkom je dit soort situaties.

Op een gegeven moment denk je toch, hoe dom kun je zijn?
Kris en Lisanne waren niet dom, Catherine was niet dom, Alex was niet dom en Coby zeker niet. Toch zijn ze hartstikke dood, op avontuur in Midden America.

Grootste fout? Verwachten dat mensen daar net zo zijn als hier.
Nee, hier ben je rijk met stenen muren en een dak boven je hoofd, een telefoon en geld in je zakken en elke avond te vreten. Dat men dat even niet vergeet... huppelend op het strand daar in Bocas. Niets mis mee, maar hou er rekening mee dat er kleine jongens rondlopen die dat ook willen, niet morgen maar nu. Hier dus die telefoon en dat geld.

Sommigen zijn al wat meer gefrustreerd en gaan wat verder. Als je dat als huppelende hippy niet aankan, niet gaan dan....

En dan nog even wat anders:
We gaan als rijke studenten na een zware studie even tijdens de dure vakantie "vrijwilligerswerk" doen bij zielige indiaantjes... Kappen met die onzin, ga werken en stort je geld bij een zinvolle en ervaren stichting.

Hoe zielig is dat, ik snap daadwerkelijk niet dat Ingrid daar serieus geld mee mag verdienen.
Waar waren Kris en Lisanne druk mee voor hun dood? Juist met het vrijwilligerswerk en dat dit niet doorging.

Ik denk serieus dat die op weg waren achter de CD naar Alto Romero, door hun slechte Spaans niet begrepen dat dat dorp wat verder weg lag.... Even "gezellig" op onderzoek gaan naar dat kleine schooltje met echte indianen, hoe tof is dat.

Even een stage in de "echte" rimboe, en daar komt F de hoek om. Op maandag een gesprek met de dames, ach het vrijwilligerswerk gaat niet door. Ik weet een schooltje in Alto Romero, ik breng jullie daar naar toe, kunnen jullie echt goed werk doen voor een x aantal dagen. De meiden gingen zelf even kijken, alleen want hoe gevaarlijk kan het zijn. Bij de paddocks het idee gehad dat ze bijna in het dorpje waren. Want weilanden met prikkeldraad, en daar ging het fout. Waarom riep F dat ze daar niet hoefden te zoeken want geen voetafdrukken? Man het was er hartstikke droog die dagen...

F heeft ze niet vermoord, maar vermoed-weet wel wat meer. Net als de andere gidsen daar, over die drugstransporten.

En dat vermoed ik dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 11-02-2017 07:32:46 ]
  zaterdag 11 februari 2017 @ 00:50:59 #140
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_168817760
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 00:43 schreef jackie12 het volgende:
Vooral dat laatste Ootje kan me boos maken.

Ik zie pathaloog Frank van de Goot daar nog zitten bij Umberto Tan "toevallig" op dezelfde dag dat taxichauffeur Leonardo Mastinu dood was gevonden nadat hij "verdronken" was.
Met een hautain gedrag van heb ik jou daar riep hij dat het allemaal sensatieverhalen waren en dat het niet eens zeker was dat OF de taxichauffeur wel dood was.....

Wat ik toen echter nog niet wist was idd dat Leonardo direct na de verdwijning vast werd gezet als verdachte voor een paar dagen.
Geen enkele media is daar op ingedoken en vraag ik mij zelfs af of de Kremers dit wel wisten en als ze dit wel wisten waarom ze hierover zwegen.

Deze hele zaak stinkt als een bunzing. En naarmate de jaren verstrijken steeds verrotter.
Leg wat zaken in die regio naast elkaar, zoals die van Cody. Ze zijn allemaal verrot.

Het gaat om die onderzoeken en die kloppen niet. Meiden gaan wandelen en worden dood gevonden, tja kan gebeuren.

Nee, daar draaien ze nog ff om de hete brei heen.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 00:54:17 #141
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_168817782
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 00:46 schreef A_S_R het volgende:

[..]

wie waren die 4 getuigen op pad.ken je hun namen precies?
was even aan het denken omdat ik vandaag een naam heb gehoord als mogelijke dader van K.en L.
maar we moeten nog voorzichtig met de namen zijn,daarom mijn interesse wie precies met hun die dag was
heb al eerder een naam van mogelijke dader gehad,die was het blijkbaar niet?dit keer ben ik wat voorzichtiger als ik een naam hoor
Namen noem ik niet, die 4 getuigen woonden op het pad en zijn geïnterviewd, onder ander Pedro van Casa Pedro en twee aan het pad wonende dames.

Namen via de PM of DM
  zaterdag 11 februari 2017 @ 07:37:13 #142
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_168819258
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Namen noem ik niet, die 4 getuigen woonden op het pad en zijn geïnterviewd, onder ander Pedro van Casa Pedro en twee aan het pad wonende dames.

Namen via de PM of DM

kijk maar even in de telemetro video, daar komen ze met naam en toenaam aan het woord.
pi_168820144
La Prensa:
Bocas is 40 politieagenten rijker (zie ook eerdere post van GM), die verschillende talen spreken:
Manifestó que esos agentes vienen preparados en varios idiomas..

Verder is de komst van president Varela vandaag (=vrijdag, gisteren) niet doorgegaan: ... fue cancelada para el día de hoy..

http://www.prensa.com/pro(...)ro_0_4687031293.html

El Siglo:
De politieversterking in Bocas is onderdeel van een reeds bestaand strategisch plan en is geen reactie op de moord van de jonge amerikaanse.
(Ik denk dat de moord voor een stroomversnelling heeft gezorgd...)

la llegada de las unidades a la provincia de Bocas del Toro es parte de un plan estratégico que se esperaba ejecutar desde hace un tiempo y no una reacción por el asesinato de la joven norteamericana.
http://elsiglo.com.pa/cro(...)ridad-bocas/23985724
pi_168822286
Als de dader iemand is die duidelijk te linken is aan het slachtoffer dan zal het een gelegenheidsmoord zijn, oftewel is er dan sprake van doodslag.

Als je even googled naar moorden in het Caraibische gebied dan schrik je wel. Locale bendes hebben het vooral op buitenlanders gemunt. Door afgunst want er is enorme armoede onder de bevolking en toeristen zijn makkelijke slachtoffers doordat ze vaak naiëf zijn met daarbij een redelijke kans dat ze iets waardevols bij zich hebben.

Als er sprake is van een seriemoordenaar dan zal die tot nu toe buiten beeld gebleven zijn of zal zijn aanwezigheid geen argwaan gewekt hebben bv door beroep of status.
De kans dat die persoon in de media genoemd is, is niet heel groot.
Een seriemoordenaar is intelligent genoeg om iig lange tijd buiten beeld te blijven.

Ik denk dat de kans het grootst is dat het om ontspoorde locals gaat en dat verschillende moorden en verdwijningen niets met elkaar te maken hebben.
Maar dat is natuurlijk ook precies het beeld dat een seriemoordenaar zou willen scheppen :P
  zaterdag 11 februari 2017 @ 17:08:43 #145
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_168828009
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:06 schreef Grijzemassa het volgende:
Als de dader iemand is die duidelijk te linken is aan het slachtoffer dan zal het een gelegenheidsmoord zijn, oftewel is er dan sprake van doodslag.

Als je even googled naar moorden in het Caraibische gebied dan schrik je wel. Locale bendes hebben het vooral op buitenlanders gemunt. Door afgunst want er is enorme armoede onder de bevolking en toeristen zijn makkelijke slachtoffers doordat ze vaak naiëf zijn met daarbij een redelijke kans dat ze iets waardevols bij zich hebben.

Als er sprake is van een seriemoordenaar dan zal die tot nu toe buiten beeld gebleven zijn of zal zijn aanwezigheid geen argwaan gewekt hebben bv door beroep of status.
De kans dat die persoon in de media genoemd is, is niet heel groot.
Een seriemoordenaar is intelligent genoeg om iig lange tijd buiten beeld te blijven.

Ik denk dat de kans het grootst is dat het om ontspoorde locals gaat en dat verschillende moorden en verdwijningen niets met elkaar te maken hebben.
Maar dat is natuurlijk ook precies het beeld dat een seriemoordenaar zou willen scheppen :P
Dat denk ik ook.

Die aantallen hebben we jarenlang bijgehouden voor Boquete tot aan David, je schrikt er enorm van. We zijn nu 11 dagen in de tweede maand, 7 "verdrinkingen" van jonge lui alweer in Chiriqui.

We hebben de meest gruwelijke beelden gezien, is daar blijkbaar topsport om lijken zo groot mogelijk op de voorpagina te krijgen. Afrekeningen van heb ik u daar...
Met een gemiddelde van 1 per week, in een regio van een klein provinciestadje in Nederland.
Veel zelfmoorden, nou ja zelfmoorden. Jongens opgeknoopt aan een boom maar wel nog zittend op een stoel in de voortuin...

Ontvoeringen, moord en veel drugs, heel veel drugs. Ook in Boquete, en vaak gaat het om minderjarige, sommige kunnen ontsnappen en zijn doodsbang.
Verder veel overvallen en berovingen, inderdaad op gringos en expats.
pi_168828494
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 07:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 07:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik heb ze al ;)

http://i.imgur.com/l6bryBL.jpg
pi_168828939
Ik weet niet of deze twee zaken gerelateerd zijn (dezelfde dader/daders), maar nu is wel aangetoond dat:

- sommigen / velen in Panama er niet van overtuigd zijn dat K&L zijn omgekomen door een onschuldig ongeluk
- het niet onmogelijk is om op een trail tegen de verkeerde persoon aan te lopen (integendeel)

Verder: de acht mensen die zijn gehoord, zijn alweer vrijgelaten
http://westchester.news12(...)in-panama-1.13105903
pi_168828946
Kwam die president nog langs ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_168828981
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:05 schreef StaceySinger het volgende:
Kwam die president nog langs ?
Dat ging niet door. Zie post #143
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:15:50 #150
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_168829138
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:04 schreef RapaNui het volgende:

Verder: de acht mensen die zijn gehoord, zijn alweer vrijgelaten
http://westchester.news12(...)in-panama-1.13105903
De lokale bende kunnen we dus van de verdachtenlijst afstrepen.
Wat zou hun alibi zijn geweest, een overval op de supermarkt? :P
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')