abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 19 februari 2017 @ 12:33:53 #151
458965 G-Pier
Ik ben lang, heel lang.
pi_168998461
registreer om deze reclame te verbergen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door G-Pier op 19-02-2017 12:42:27 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 12:36:59 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168998505
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:33 schreef G-Pier het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de piloten daar heeft bij mij op het VO gezeten. Geen idee of hij ook voor TUI gaat vliegen, hij heeft ook een 757 rating, maar das dezelfde als 767 toch?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zondag 19 februari 2017 @ 12:42:12 #153
458965 G-Pier
Ik ben lang, heel lang.
pi_168998589
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een van de piloten daar heeft bij mij op het VO gezeten. Geen idee of hij ook voor TUI gaat vliegen, hij heeft ook een 757 rating, maar das dezelfde als 767 toch?
Niet dat ik weet helaas. Eind maart zouden de nieuwe CA's moeten beginnen.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_169005114
registreer om deze reclame te verbergen
Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me.
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 17:26:32 #155
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169005664
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 17:00 schreef aquafreak het volgende:
Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me.
Ik denk dat die je die vraag hier heel goed kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #49 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)

Als je een ticket koopt van Cagliari naar Nederland en de overstap staat op het ticket, dan kan je er wel vanuit gaan dat je de aangeboden overstap gaat halen. Haal je dat niet door toedoen van de airline, dan moeten ze kostenloos omboeken.
Boek je zelf twee losse tickets Cagliari - Rome en Rome - Nederland dan moet je idd wel goed rekening houden met de tijd die je nodig hebt om over te stappen.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 18:20:35 #156
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169006931
En vlucht van Jet Airways was van de week het contact met de verkeersleiding kwijt, wat resulteerde in dit:
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_169007557
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 17:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik denk dat die je die vraag hier heel goed kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #49 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)

Als je een ticket koopt van Cagliari naar Nederland en de overstap staat op het ticket, dan kan je er wel vanuit gaan dat je de aangeboden overstap gaat halen. Haal je dat niet door toedoen van de airline, dan moeten ze kostenloos omboeken.
Boek je zelf twee losse tickets Cagliari - Rome en Rome - Nederland dan moet je idd wel goed rekening houden met de tijd die je nodig hebt om over te stappen.
Ah, dat topic kende ik nog niet :) . Het is inderdaad 1 ticket maar ik heb liever dat ik de overstap gewoon haal dan dat ik een dag langer onderweg ben en een vergoeding krijg :P
  zondag 19 februari 2017 @ 19:20:16 #158
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169008305
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:20 schreef FredvZ het volgende:
En vlucht van Jet Airways was van de week het contact met de verkeersleiding kwijt, wat resulteerde in dit:
Ik zag he vanochtend inderdaad. Je zal je toch helemaal de tering schrikken als je erin zit :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_169009042
quote:
Uitlijnen in notepad en dan hier plakken code-tags:
Ah bedankt, kennelijk wordt de tekst dan niet ge"interpreteerd (en de extra spaties verwijderd).
--
pi_169037034
Piloten Air France akkoord met oprichting Boost
quote:
PARIJS - Piloten van Air France zijn akkoord met het oprichten van een nieuwe dochtermaatschappij, die onder de werknaam ‘Boost’ tegen lagere kosten de strijd aan moet gaan met de concurrentie uit het Midden-Oosten.

De vliegers konden via een referendum hun stem laten horen. Volgens vakbond SNPL is 58 procent van de piloten akkoord met het plan.

Boost moet onder andere met Airbus A350’s gaan vliegen, die door Air France zijn besteld. Ook het personeel komt van Air France, maar door lagere salarissen bij het cabinepersoneel hoopt de luchtvaartmaatschappij de kosten aanzienlijk te verlagen ten opzichte van de eigen vluchten.
giphy.gif
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 00:04:30 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169037629
Zal dat betekenen dat AF langer door blijft vliegen met oude meuk of dat de vloot van AF simpel krimpt doordat uitgefaseerde vliegtuigen niet vervangen worden?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  dinsdag 21 februari 2017 @ 04:03:14 #162
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169038350
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:20 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik zag he vanochtend inderdaad. Je zal je toch helemaal de tering schrikken als je erin zit :X
Ik zou juichen. Dit is kunst man. TLG-31 vanaf Norvenich?
pi_169038353
quote:
Dit hele plan wordt echt een topshow. _O_

Ik vind het wel vrij gedurfd de A350's naar Boost te sturen, al zijn die wel bij uitstek geschikt om naar allerlei type airports te vliegen en 'flexibel' routes te starten. Ik denk dat het hele plan echter keihard faalt aangezien ze teveel verschillende doelen hebben en 'efficientie' nou niet echt in het Franse bloed zit...
Jack does it in real time...
  dinsdag 21 februari 2017 @ 10:45:14 #164
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169040450
Mbt intercept, TLG-74:
LK01/02 were up 278.525 from Neuburg.
Mode-s: 30+12 & 30+06.

(c) Scramble/Joost.
pi_169040508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:45 schreef PluggieOD het volgende:
Mbt intercept, TLG-74:
LK01/02 were up 278.525 from Neuburg.
Mode-s: 30+12 & 30+06.

(c) Scramble/Joost.
kan iemand dit vertalen? O-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 21 februari 2017 @ 10:59:55 #166
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169040649
Het gaat over die onderschepping.
TLG betekent Taktisches Luftwaffengeschwader.
TLG-74 = Neuburg.
LK01/02 is het callsign/de roepnaam.
Lima Kilo Zero One en Lima Kilo Zero Two.
3006 en 3012 zijn de registraties van de vliegtuigen.
De plus gebruiken sommigen vanwege het kenteken.
Dat komt van Mode-S af, dus niet gelezen.
278.525 is de frequentie waar de Eurofighters op zaten.

Info komt van Scramble forum/Joost.
pi_169040719
Duidelijk, dank!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:13:55 #168
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169040903
Jet Airways was JAI118 / VT-JEX, beelden zijn vanuit BAW2042 G-YMMD

[ Bericht 25% gewijzigd door PluggieOD op 21-02-2017 11:29:20 ]
pi_169044234
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:04 schreef derLudolf het volgende:
Zal dat betekenen dat AF langer door blijft vliegen met oude meuk of dat de vloot van AF simpel krimpt doordat uitgefaseerde vliegtuigen niet vervangen worden?
De minder winstgevende routes en een aantal nieuwe routes gaan naar 'Boost'.
Vloot wordt maximaal 18 narrow-body en 10 wide-body toestellen.
Cockpit crew werkt voor zelfde arbeidsvoorwaarden als bij Air France
(In plaats dat Boost-crew mindere voorwaarden krijgt moet de gehele AF crew hogere productiviteit halen)

Cabin crew voor Boost wordt nieuw aangenomen tegen flink lagere arbeidsvoorwaarden (40% minder dan AF cabin crew). Vergelijkbaar met de nieuwe BA cabin crew die ook veel minder goede arbeidsvoorwaarden heeft dan de 'oude' crew.

Vloot zal eind dit jaar beginnen met A320's en vanaf de zomer van 2018 met de A340-300's.
Vanaf 2019 komen de A350's naar Boost.

Met andere woorden zal de AF vloot simpelweg minder snel groeien/nieuwere toestellen krijgen omdat Boost dus een deel van de A350's krijgt. Maar AF krijgt nog steeds eind dit jaar haar eerste A350. Overigens heeft AF ook begin deze maand officieel de order van twee A380's omgezet in 3 A350's.
pi_169061606
Air Force One is natuurlijk heel bekend, maar de Boeing E-4B is ook wel interessant.
28aku9i.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_E-4

quote:
The E-4 serves as a survivable mobile command post for the National Command Authority, namely the President of the United States, the Secretary of Defense, and successors. The four E-4Bs are operated by the 1st Airborne Command and Control Squadron of the 595th Command and Control Group located at Offutt Air Force Base, near Omaha, Nebraska. An E-4B is denoted a "National Airborne Operations Center" when in action.
De 4 toestellen staan ook wel bekend als "Doomsday Plane"

Na 9/11 worden ze ook wel gebruikt door de Amerikaanse minister van defensie bij buitenlands reizen.
Hier Mattis van de week in Zuid Korea.
quote:
The E-4 fleet was originally deployed in 1974,when it was termed National Emergency Airborne Command Post (NEACP) (often pronounced "kneecap").
The aircraft was to provide a survivable platform to conduct war operations in the event of a nuclear attack.
Early in the E-4's service, the media dubbed the aircraft as "the doomsday planes".
The E-4 was also capable of operating the "Looking Glass" missions of the Strategic Air Command (SAC).

The "cocked" or "on alert" E-4B is manned 24 hours a day with a watch crew on board guarding all communications systems awaiting a launch order (klaxon launch).
Those crew members not on watch would be in the alert barracks, gymnasium, or at other base facilities.
One E-4B is kept on alert at all times
Filmje van de binnenkant http://abcnews.go.com/US/(...)io/story?id=13782736
quote:
In the event of nuclear war, a powerful meteor strike or even a zombie apocalypse, the thoroughly protected doomsday plane is ready to keep the president, secretary of defense, Joint Chiefs of Staff and other key personnel in the air and out of danger. It may not deflect a Twitter photo scandal, but it can outrun a nuclear explosion and stay in the air for days without refueling.

The flight team for the E-4B, its military codename, sleeps nearby and is ready to scramble in five minutes. It was mobilized in the tumultuous hours after planes crashed into the World Trade Center, the Pentagon and southern Pennsylvania on 9/11.

"If the command centers that are on the ground in the United States have a failure of some sort, or attack, we immediately get airborne. We're on alert 24/7, 365," Captain W. Scott "Easy" Ryder, Commander, NAOC, told ABC News' Diane Sawyer as she traveled to Afghanistan with Secretary of Defense Robert Gates on the apocalypse-proof plane. "Constantly there's at least one alert airplane waiting to get airborne."
pi_169067168
Interessante cijfers over Schiphol van 2016.

Totaal vervoerde passagiers: 63.6 miljoen (stijging van 9,2% t.o.v. 2015)
(stijging vooral door AMS als begin of eindstop, Schengen passagiers is met 17% gestegen)
Totale vervoerde cargo: 1,662 miljoen ton (+ 2.5%)
Totaal aantal vliegbewegingen: 478,864 (+ 6.3%)
Gemiddelde retail uitgave per vertrekkende passagier: 13,65 (- 5,5%)
Gemiddelde uitgave aan eten/drinken per passagiers: 4,32 (+8,5%)
Totaal aantal passagiersbestemmingen: 293 (2015: 295)
Totaal aantal vrachtbestemmingen: 29 (2015: 27)
Totaal aantal bestemmingen: 322 (2015:322)
Na London Heathrow en Parijs de drukste luchthaven van Europa en nummer 12 ter wereld.
(In beide categorin is het Frankfurt en Istanbul voorbijgestreefd)

Drukste Europese routes:

Londen Heathrow – 1.616.621 passagiers
Barcelona – 1.305.467 passagiers
Parijs Charles de Gaulle – 1.182.258 passagiers
Rome Fiumicino – 1.098.751 passagiers
Londen Gatwick – 1.068.834 passagiers
Manchester – 1.021.096 passagiers
Madrid – 992.114 passagiers
Kopenhagen – 974.884 passagiers
Dublin – 936.784 passagiers
Frankfurt – 817.512 passagiers

Drukste intercontinentale routes:

Dubai - 832.772 passagiers
Atlanta - 777.335 passagiers
New York - 677.992 passagiers
Detroit - 538.408 passagiers
Toronto - 530.147 passagiers
Tel Aviv - 511.374 passagiers
Curaao - 470.012 passagiers
Minneapolis - 451.875 passagiers
Bangkok - 439.839 passagiers
Nairobi - 411.195 passagiers

Toesteltypes met meeste vliegbewegingen:

Boeing 737-800 – 99.821 keer
Embraer 190/195 – 72.180 keer
Airbus A320 – 51.676 keer
Boeing 737-700 – 42.010 keer
Airbus A319 – 34.209 keer
Fokker 70 – 29.306 keer
Airbus A330-300 – 12.160 keer
Airbus A321 – 11.975 keer
Embraer 170/175 – 11.097 keer
Boeing 747-400 – 10.246 keer
pi_169080166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
Interessante cijfers over Schiphol van 2016.

Fokker 70 – 29.306 keer
Embraer 170/175 – 11.097 keer
Boeing 747-400 – 10.246 keer
Met name deze zijn behoorlijk aan het schuiven. De 787 gaat ook richting top-10.
--
pi_169082481
KLM's nieuwste aanwinst is onderweg naar Amsterdam.
PH-BVS "Darien National Park" is 28e Boeing 777 en 13e 777-300ER voor KLM.
In september volgt nog -BVU en dan is het (voorlopig?) voorbij met nieuwe 777's voor KLM.

C5TfQyZUYAAQnRk.jpg:large
C5TfQyaUkAEqnTu.jpg:large
C5TfQyhUEAAtez1.jpg:large
En Harrison Ford heeft weer een 'oeps' moment gehad in de luchtvaart.
(Had het hier nog niet genoemd):

Beelden van 'bijna-botsing' Harrison Ford duiken op
quote:
LOS ANGELES - Er zijn beelden opgedoken van de 'bijna-botsing' van Harrison Ford op John Wayne Airport in Orange County. De acteur landde met zijn eenmotorige Aviat Husky per ongeluk op een taxibaan. Daarbij scheerde hij behoorlijk laag over een taxinde Boeing 737 van American Airlines heen.

Eerder bleek al dat de federale luchtvaartdienst FAA het onderzoekt het incident. Het onderzoek kan leiden tot een schriftelijke waarschuwing of zelfs tot intrekking van het vliegbrevet van Ford.

De 74-jarige acteur is enkele keren betrokken geweest bij (bijna-)ongelukken met vliegtuigen die hij bestuurde. In 2015 brak hij een arm toen hij met motorpech een noodlanding moest maken op een golfbaan in Santa Monica.


[ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 23-02-2017 00:41:37 ]
pi_169083805
Die 777 ziet er raar uit van voren met die streep, heel erg breed ofzo. Van de zijkant en in de lucht echter hele mooie foto's. ^O^
Jack does it in real time...
  Moderator donderdag 23 februari 2017 @ 08:52:13 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169084625
Ze zouden ze allemaal als de bva moeten laten leveren
lebt denn der alte Holzmichl noch?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')