abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:20:26 #205
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_169095254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:16 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Buitenveldertbaan.
ja, zie het nu.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:21:12 #206
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169095279
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:25:16 #207
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:30:38 #209
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169095502
Gewoon geknakt door de wind die hem naar beneden duwt.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:33:09 #210
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169095567
AT5 streamt live op FB
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 23 februari 2017 @ 17:38:47 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169095679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:30 schreef Sunri5e het volgende:
Gewoon geknakt door de wind die hem naar beneden duwt.
Even Apeldoorn bellen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169095932
Vanuit het vliegtuig

pi_169096189
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_169096221
pi_169096240
altijd lekker om te horen hoe beheerst dat radiocontact dan gaat.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169096342
quote:
"Het ongeluk gebeurde op de Oostbaan, de enige landingsbaan die in gebruik was vanwege de storm. Er wordt nu geland op de Buitenveldertbaan." Aldus de NOS.

Mijn gedachtes gaan uit naar de verkeersleiders. :D
pi_169096383
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef xcachet het volgende:

[..]

"Het ongeluk gebeurde op de Oostbaan, de enige landingsbaan die in gebruik was vanwege de storm. Er wordt nu geland op de Buitenveldertbaan." Aldus de NOS.

Mijn gedachtes gaan uit naar de verkeersleiders. :D
Weer eens een keer wat bijzonders. Mooi toch? Geen slachtoffers.
pi_169096423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:05 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Weer eens een keer wat bijzonders. Mooi toch? Geen slachtoffers.
Ja. Al is het hopen dat de schade natuurlijk beperkt blijft.
  donderdag 23 februari 2017 @ 18:22:05 #219
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169096810
Ja hoor, zet ik de stream eens uit omdat ik het druk met werk heb, mis ik dit... Zag opeens (36) (nieuwe posts) in het tablad van dit topic staan :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 23 februari 2017 @ 18:24:59 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169096901
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef xcachet het volgende:

Mijn gedachtes gaan uit naar de verkeersleiders. :D
Waarom, hebben die slecht zicht op de Buitenveldertbaan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169097013
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom, hebben die slecht zicht op de Buitenveldertbaan?
Geen idee. Maar zullen het ongetwijfeld druk hebben.
  Moderator donderdag 23 februari 2017 @ 18:30:56 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169097041
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:30 schreef xcachet het volgende:

[..]

Geen idee. Maar zullen het ongetwijfeld druk hebben.
Oh op die manier
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169097069
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:30 schreef xcachet het volgende:

[..]

Geen idee. Maar zullen het ongetwijfeld druk hebben.
Is ook gewoon een vaste procedure voor, die holdingpaterns staan ook vast. Ipv ze in een keer door te lullen zet je ze nu allemaal in holding en haal je ze daar er weer stuk voor stuk uit. Druk is het altijd :D.
  Moderator donderdag 23 februari 2017 @ 18:34:16 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169097106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:32 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Is ook gewoon een vaste procedure voor, die holdingpaterns staan ook vast. Ipv ze in een keer door te lullen zet je ze nu allemaal in holding en haal je ze daar er weer stuk voor stuk uit. Druk is het altijd :D.
Elke maatschappij weet die patronen voor het vliegveld waar ze naartoe vliegen?

Dan zeggen ze tegen partij X ga patroon Y maar vliegen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169097132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:32 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Is ook gewoon een vaste procedure voor, die holdingpaterns staan ook vast. Ipv ze in een keer door te lullen zet je ze nu allemaal in holding en haal je ze daar er weer stuk voor stuk uit. Druk is het altijd :D.
Dat lijkt mij ook ja. Maar heb daar weinig kaas van gegeten. Doelde meer dat het nu even anders dan gebruikelijk gaat en dat daar op geanticipeerd moet worden. Niet dat de luchtverkeersleiders nu half overspannen achter hun bureau zitten :+
pi_169097134
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Elke maatschappij weet die patronen voor het vliegveld waar ze naartoe vliegen?

Dan zeggen ze tegen partij X ga patroon Y maar vliegen?
Ja, zijn vaste plaatsen en die worden je toegewezen. Misschien dat een enkele Chinees er moeite mee heeft?
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:55:56 #227
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169099363
De A380 van Emirates is het vanmiddag niet gelukt om te landen:


De avondvlucht doet nu een poging om te landen
So we just called him Fred
pi_169099545
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:55 schreef FredvZ het volgende:
De A380 van Emirates is het vanmiddag niet gelukt om te landen:
[ afbeelding ]

De avondvlucht doet nu een poging om te landen
Kunnen die dingen eigenlijk op de oostbaan landen? ja nu even niet, maar normaal.
  donderdag 23 februari 2017 @ 20:09:35 #229
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169099980
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:00 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Kunnen die dingen eigenlijk op de oostbaan landen? ja nu even niet, maar normaal.
Volgens mij is een 747 het grootste wat er op kan landen.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 23 februari 2017 @ 20:13:56 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169100217
Ik wist dat 747 sowieso er kan landen. Is een A380 zoveel meer meters nodig?

Edit: 1000m zou genoeg zijn, de Oostzaan is het dubbele

http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=373371
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169100535
Hoe zit het met de capaciteit qua gewicht van de 22 en de taxibanen daar?
--
  donderdag 23 februari 2017 @ 21:01:31 #232
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_169102499
Die waren vast niet aan het klaverjassen, arriveren als de passagiers nog niet allemaal eruit zijn.



[ Bericht 1% gewijzigd door spapaars op 23-02-2017 21:06:52 ]
pi_169103011
quote:
SCHIPHOL - De Bombardier Q400 van Flybe die donderdagmiddag bij de landing op Schiphol door zijn landingsgestel zakte is niet de eerste van het type die iets dergelijks overkomt. De Canadese turboprop werd vaker geplaagd door onbedoeld inklappende wielen.

De Q400 is de grootste variant van de populaire ‘Dash 8’ en werd in 1999 op de markt gebracht. Aan boord is plek voor 68 tot 90 passagiers. Tot nu toe werden 541 toestellen gebouwd. De Q400 beschikt over een landingsgestel met drie wielpoten: één onder de neus, die in de romp intrekt, en twee onder elke motor, die in gondels onder de motoren worden ingetrokken.

Bekende kwaal
In Europa is het Britse Flybe de grootste gebruiker van het type. Ook maatschappijen als Austrian Airlines, airBaltic, Luxair, airberlin, Widerøe en Sky Work Airlines vliegen met de Q400.

Hoewel de oorzaak van het incident op Schiphol nog moet worden achterhaald zijn problemen met het landingsgestel niet onbekend voor de Q400. Door de jaren heen kwam het meerdere malen voor dat toestellen bij de landing door hun landingsgestel zakten.

Rampjaar 2007
Voor de Q400 was 2007 een waar rampjaar. Er vonden maar liefst vijf incidenten met het type plaats. Een toestel van het Japanse ANA moest in Kochi een noodlanding maken omdat het neuswiel niet wilde uitklappen. Kort daarna zakte een exemplaar van het Scandinavische SAS op Aalborg door het rechterwiel, net als donderdag met Flybe gebeurde. Het toestel raakte dusdanig beschadigd dat het moest worden afgeschreven. Niet veel later had SAS opnieuw pech met een Q400. Het landingsgestel wilde bij de nadering op Vilnius niet volledig uitklappen, waardoor ook dat toestel kon worden afgeschreven.

Een toestel van Lufthansa Regional had niet veel later eveneens pech, doordat het neuswiel niet wilde uitklappen en om het rampjaar compleet te maken kreeg nóg eens een toestel van SAS te maken met een rechterwiel dat het bij de landing begaf, dit keer op Kopenhagen. De Scandinaviërs waren het daarna beu en zetten de resterende Q400’s te koop.

De rampspoed eindigde daar niet: in 2012 ging een toestel van United Express door zijn neuswiel, in 2013 gebeurde een Q400 van Croatia Airlines hetzelfde en in 2014 begaf het rechterwiel het op een vlucht van Air Canada Jazz. Daarbij werd een vrouwelijke passagier geraakt door een brokstuk van de één van de propellers. Daarna was in 2015 het Indiase SpiceJet aan de beurt, deze keer met het linkerwiel.
http://www.luchtvaartnieu(...)gestel-bekende-kwaal
pi_169105057
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:20 schreef inkjet het volgende:
Hoe zit het met de capaciteit qua gewicht van de 22 en de taxibanen daar?
Volgens mij is dat het probleem ja.
Maar dan nog zou een 22 approach en dan landen op 24 ook een optie kunnen zijn.
pi_169107307
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist dat 747 sowieso er kan landen. Is een A380 zoveel meer meters nodig?

Edit: 1000m zou genoeg zijn, de Oostzaan is het dubbele

http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=373371
De A380 heeft minder lengte nodig dan de 747.

Probleem bij de Oostbaan is ruimte naast de baan. Daarnaast mag de A380 niet op de taxibanen ten oosten van de Aalsmeerbaan komen.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 22:07 schreef Piles het volgende:
Volgens mij is dat het probleem ja.
Maar dan nog zou een 22 approach en dan landen op 24 ook een optie kunnen zijn.
Neen. Dan moet de A380 naar de terminal via de taxibaan bij het vrachtplatform en die is niet breed genoeg.
Ook de taxibaan langs de Fokkerfarm heeft zo z'n problemen/eisen.
pi_169109520
Ik zag vanmorgen een 707 op Barajas in Madrid. Daar vliegen er niet veel meer van. Ongebruikelijk gezicht, klein vliegtuig met vier motoren.
Jesus saves but death prevails.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 24 februari 2017 @ 06:51:47 #237
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:08:14 #238
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169112147
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 04:10 schreef Shivo het volgende:
Ik zag vanmorgen een 707 op Barajas in Madrid. Daar vliegen er niet veel meer van. Ongebruikelijk gezicht, klein vliegtuig met vier motoren.
John Travolta was in Madrid? Die heeft er toch nog eentje?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:43:06 #239
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_169112791
quote:
Ze zijn toch snel weer bezig met de afhandeling, netjes hoor. Tussendoor ook nog even die KLM met wat Kut passagiers...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:43:41 #240
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169114004
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:08 schreef flipsen het volgende:

[..]

John Travolta was in Madrid? Die heeft er toch nog eentje?
Jep, de N707JT. Deels gesponsord door Qantas.

De laatste 3 jaar heeft-ie niet veel gevlogen en op een foto van september 2015 is te zien dat het toestel naast de woning van John Travolta staat:


Meer recent zou het toestel in Brunswick, GA staan:
joefill twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 13:21:44 Thrilled to see this classic yesterday in Brunswick, GA #N707JT #boeing #707 https://t.co/H8bPa5Bq63 reageer retweet
De registratie bij de FAA moet dit jaar in mei hernieuwd worden, maar geruchten doen de ronde dat het mogelijk gesloopt wordt. Het airframe is inmiddels 53 jaar oud en schijnt last van corrosie te hebben.
So we just called him Fred
pi_169114389
Beste man heeft een landingsbaan in z'n tuin? Hoe zit dat met ATC?
Trotse Twentenaar
pi_169114449
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:03 schreef zlotka het volgende:
Beste man heeft een landingsbaan in z'n tuin? Hoe zit dat met ATC?
Grootste deel van het lagere luchtruim is uncontrolled. Gewoon zelf opletten en tegen andere piloten praten.
pi_169114556
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:05 schreef Piles het volgende:

[..]

Grootste deel van het lagere luchtruim is uncontrolled. Gewoon zelf opletten en tegen andere piloten praten.
Ook met kisten als die 707? Lijkt me toch bijzonder :P
Trotse Twentenaar
pi_169114776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:03 schreef zlotka het volgende:
Beste man heeft een landingsbaan in z'n tuin? Hoe zit dat met ATC?
Is een private estate met meerdere bewoners. https://en.wikipedia.org/wiki/Jumbolair_Airport
Ze hebben alleen UNICOM, geen toren verder.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:23:39 #245
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169114963
Je kan zijn buurman worden, grond genoeg te koop: https://www.jumbolair.com
So we just called him Fred
pi_169117902
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:08 schreef flipsen het volgende:

[..]

John Travolta was in Madrid? Die heeft er toch nog eentje?
Ik was te jetlagged om te onthouden welke maatschappij er op stond. Maar weet wel zeker dat een 707 was.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:47:57 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169119417
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 15:34 schreef Shivo het volgende:
Ik was te jetlagged om te onthouden welke maatschappij er op stond. Maar weet wel zeker dat een 707 was.
Geen Ilyushin - Il-96 van Cubana? Die lijken heel sterk op een 707:
So we just called him Fred
  vrijdag 24 februari 2017 @ 17:04:19 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169119793
De Spaanse luchtmacht heeft ook nog een 707-300 rond vliegen:
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 17:26:08 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169120222
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Geen Ilyushin - Il-96 van Cubana? Die lijken heel sterk op een 707:
[ afbeelding ]
Il96 is een widebody, 707 niet
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 24 februari 2017 @ 17:33:54 #250
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169120371
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 17:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Il96 is een widebody, 707 niet
Klopt, maar beiden zijn relatief korte toestellen met 4 motoren en van een afstandje kunnen ze best op elkaar lijken imho.
So we just called him Fred
pi_169121153
Ter info, via een kennis van mij op Schiphol. De kraan om die Flybe weg te tillen is drie kwartier geleden gearriveerd.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 24 februari 2017 @ 20:40:19 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169124062
Brussels airlines heeft na de Kuifje en Rode Duivel livery's nu een "Tomorrowland"-toestel:
So we just called him Fred
pi_169124170
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Geen Ilyushin - Il-96 van Cubana? Die lijken heel sterk op een 707:
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk, het was zeer waarschijnlijk een Ilyushin van Cubana, voor de Havana-Madrid lijn. Weer wat geleerd. Alleen met een andere livery:

Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 21:51:48 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169125694
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 20:44 schreef Shivo het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het was zeer waarschijnlijk een Ilyushin van Cubana, voor de Havana-Madrid lijn. Weer wat geleerd. Alleen met een andere livery:

[ afbeelding ]
De kisten van Cubana staan wel vaker stil her en der bij bevriende landen. De CU-T1250 staat momenteel in Moskou:


Ze hebben er 4 bij Cubana, waarvan alleen de CU-T1717 luchtwaardig is. De CU-T1250 staat dus in Moskou, in Madrid staat de CU-T1251 of CU-T1254. Geen idee welke van de twee het is, de transponders staan lang niet altijd (goed) aan op die toestellen en worden dus niet goed opgepikt door sites als flightradar24.com en flightaware.com.

De CU-T1717 is de enige met zilveren livery. Als je onderstaande foto ziet kan je wel raden wie de vorige eigenaar van het toestel was:



Zoals vaker in communistische landen is er vaak een gebrek aan harde valuta's om diensten en goederen in het buitenland in te kopen. Het komt nog wel eens voor dat er geen geld is voor een reserve onderdeel of een onderhoudsbeurt. Daar komt nog eens bij dat ze de enige ter wereld zijn die het toestel gebruiken voor civiele luchtvaart, dus als er al geld is voor een onderdeel moet dat ook nog uit Rusland getransporteerd worden vanaf de fabriek.

Op papier staat er nog een IL96-300 on order voor Cubana, maar ik vermoed zomaar dat door gebrek aan valuta dat toestel er nooit gaat komen. Het is ook maar de vraag of de in 2013 bestelde IL96-400's. Overigens moet je wel geduld hebben als je een IL-96 wil. Ze bouwen er gemiddeld 1,5 per jaar.

Veel keuze voor wide bodies heeft Cubana niet. Niet alleen door gebrek aan valuta, maar door de boycot van de VS zit de aanschaf van een zuinige Boeing 787 of Airbus A350 er niet in. Een tweede hands A340 zou nog een optie kunnen zijn, maar die zal dan gekocht moeten worden aangezien de kans klein is dat een westerse lease-maatschappij in zee zal willen gaan met de Cubaanse overheid.
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 22:13:54 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169126195
Zou er graag eens mee vliegen, zo'n il 96 :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')