abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:21:23 #101
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168914423
registreer om deze reclame te verbergen
KLM gaat op Mauritius vliegen.
pi_168916393
quote:
5s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:45 schreef flipsen het volgende:
In die musea (Parijs en Toulouse), mag je dan ook binnen kijken in die kisten? Dus die 747-100, de Concorde en nu die 380? Lijkt me zeker interessant, maar als je ze alleen van buiten mag zien is er niet zoveel aan natuurlijk.
In beide musea mag je bij een aantal toestellen naar binnen o.a. de Concorde's (4 in totaal als je beide musea rekent), de 747 en straks ook de A380.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:21 schreef Sunri5e het volgende:
KLM gaat op Mauritius vliegen.
En Air Mauritius in de zomer naar Schiphol met hun A340-300.
Dat dat nog zou gebeuren; een nieuwe airline die anno 2018 met de A340 naar Schiphol zou vliegen. Naast Surinam Airways de enige maatschappij.

Ben er wel blij mee; helaas dus wel ruim een jaar wachten nog -O-
En tegen die tijd ontvangen ze ook de eerste A350-900's dus is maar de vraag hoe lang (lees: hoe kort) de A340 naar Schiphol blijft vliegen...

1585614.jpg?v=v40

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 15-02-2017 13:25:20 ]
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:33:56 #103
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168919481
KLM gaat vliegen op maandag, donderdag en zaterdag.
Dat zijn (toevallig?) ook de vertrekdagen waarop TUI via Emirates vakanties aanbiedt.
So we just called him Fred
pi_168920108
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
5s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:33 schreef FredvZ het volgende:
KLM gaat vliegen op maandag, donderdag en zaterdag.
Dat zijn (toevallig?) ook de vertrekdagen waarop TUI via Emirates vakanties aanbiedt.
Ik denk dat het ook een groot deel te maken heeft met rusttijden van de crew.
pi_168922566
Passagierscijfers Schiphol gaan door het dak

Misschien tijd om wat eerder te beginnen met bouwen van de nieuwe terminal...
  woensdag 15 februari 2017 @ 18:33:29 #106
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168922710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:22 schreef Mikey92 het volgende:
Passagierscijfers Schiphol gaan door het dak

Misschien tijd om wat eerder te beginnen met bouwen van de nieuwe terminal...
En een extra start en landingsbaan.
pi_168923170
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En een extra start en landingsbaan.
Of de huidige meer gebruiken
  woensdag 15 februari 2017 @ 19:29:38 #108
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168923970
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:58 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Of de huidige meer gebruiken
Dat gaat niet met de huidige regels.
pi_168924918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook een groot deel te maken heeft met rusttijden van de crew.
Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_168925038
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan.
En sowieso kan je meerdere crews op de bestemming hebben en zo elke dag vliegen maar wel meerdere dagen rust bieden.
pi_168929644
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:22 schreef Mikey92 het volgende:
Passagierscijfers Schiphol gaan door het dak

Misschien tijd om wat eerder te beginnen met bouwen van de nieuwe terminal...
Als de groei inderdaad zou doorzetten; in 2012 door de grens van 50 miljoen, 2016 door de 60 miljoen en in 2017 door de 70 miljoen. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:29 schreef Sunri5e het volgende:
Dat gaat niet met de huidige regels.
Die gaan dan over een paar jaar ook op de schop. En meer banen gaat op Schiphol echt niet voor (veel) meer bewegingen zorgen. Het zijn de regels en afspraken die de boel beperken.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:04 schreef The_stranger het volgende:
Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan.
D'r zit inderdaad bijna 26 uur tussen aankomst en vertrek van volgende vlucht. (Tussen Ma en Do vlucht nog 24 uur meer)
Vlucht zal zelf zo'n 11 (heen) / 12 (terug) uur duren.

Geen idee hoe het bij KLM precies is geregeld maar zou inderdaad genoeg rusttijd kunnen zijn inderdaad.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:08 schreef NewHorizon het volgende:
En sowieso kan je meerdere crews op de bestemming hebben en zo elke dag vliegen maar wel meerdere dagen rust bieden.
KLM heeft nu wel duidelijk de visie van bestemmingen uitproberen (en niet direct dagelijks) dus direct maar dagelijks naar Mauritius zal wel niet helemaal de bedoeling zijn. :P
pi_168950893
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:20 schreef Sunri5e het volgende:
Transavia is by far hun best presterende onderdeel.
En. Hoe ver viel je mond open vandaag? :P
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:36:14 #113
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168950945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En. Hoe ver viel je mond open vandaag? :P
Niet. Deze winsten zijn alleen maar ontstaan door lage olieprijzen. Als deze omhoog gaan klapt alles weer in elkaar.
pi_168951105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:36 schreef Sunri5e het volgende:
Niet. Deze winsten zijn alleen maar ontstaan door lage olieprijzen. Als deze omhoog gaan klapt alles weer in elkaar.
Kijk eens naar wat ik quote: "Transavia is by far hun best presterende onderdeel." ;)

Terwijl het vandaag maar weer eens bevestigd is dat totaal niet het geval is.
Op de cargo na is Transavia het slechtst presterende onderdeel van de AF/KLM groep.

Wat je nu overigens zegt (olieprijzen) heb je helemaal gelijk in.
pi_168954077
De 787-10 is uit de fabriek gerold in Charleston, South Carolina. (de 787-10 zal alleen daar worden geproduceerd)
Morgen Vandaag volgt de officiŽle roll-out van de 787-10 en schijnbaar zal President Trump aanwezig zijn.

Boeing heeft meer dan 149 orders staan voor de 787-10 geplaatst door 10 verschillende partijen; de grootste order is van Singapore Airlines met 49 toestellen. KLM heeft 7 orders openstaan.

C4zweJ9WQAAyTUw.jpg:large
C40uvb3W8AA4CNX.jpg:large
C40MUjgXUAAyGRc.jpg:large

Oh, en damn :o

855746.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-02-2017 12:54:19 ]
pi_168957562
Storm in Sydney en daardoor veel vertragingen. Maar veiligheid gaat voorop, want:

C417syTUkAAZxmj.jpg:large
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 11:32:04 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168957598
quote:
Dat is een Photoshop toch? Of is dat echt? Indrukwekkende foto dan :o
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_168958191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:32 schreef derLudolf het volgende:
Dat is een Photoshop toch? Of is dat echt? Indrukwekkende foto dan :o
Nope; vorige week donderdag genomen tijdens Wereldkampioenschappen alpineskiŽn 2017 in Sankt Moritz, Zwitserland.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:45:32 #119
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_168958811
Wat zijn nou eigenlijk de grote verschillen in de verschillende "serienummers" van bijvoorbeeld de 787? Nu al een 10, maar is die dan weer nog beter/groter/efficienter? Lijken wel wasmiddelenreclames dan :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:49:07 #120
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168958868
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:45 schreef flipsen het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de grote verschillen in de verschillende "serienummers" van bijvoorbeeld de 787? Nu al een 10, maar is die dan weer nog beter/groter/efficienter? Lijken wel wasmiddelenreclames dan :P
Het zijn geen serienummers, maar modelnummers. :)
De 787-10 is langer dan de 787-9, die op zijn beurt weer langer is dan de 787-8.
Zelfde geldt voor 737-700,-800,-900. Hoe hoger dat nummer, hoe langer het toestel.

De 777X komt straks als 777-8X en de langere 777-9X. De 737MAX is verkrijgbaar in een -7,-8 en -9.

Airbus doet hetzelfde, die hebben bijvoorbeeld een
A340-300,-400,-500,-600
A350-800,-900,-1000
Ook hier geldt: hoe hoger het nummer, des te langer het toestel.
De A350-800 bestaat overigens alleen op papier, net zoals de A380-900 en A380-1000. De eerste wil Airbus eigenlijk niet meer bouwen en de laatste twee zijn nog nooit gebouwd.

De nummering van de A320 is een uitzondering op deze regel, die kent de volgende nummering:
A318-100
A319-100
A320-100
A320-200
A321-100
A321-200

De A320 is het standaard model, een lager nummer is een kortere romp, een hoger nummer is een langere romp. De -100 is de eerste uitvoering van een toestel, de -200 is een verbeterde of aangepaste versie.

[ Bericht 12% gewijzigd door FredvZ op 17-02-2017 13:00:31 ]
So we just called him Fred
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:34:14 #121
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_168959752
Een 787-10 is weliswaar langer dan een 777-200(68,27 vs. 63.7) maar 5 meter korter dan een 777-300. Wel vervoeren deze laatste 2 ongeveer even veel passagiers in 2-class configuration. Respectievelijk 396 vs. 390. Volgens Boeing vervoeren zowel de 777-200 als de -300 even veel vracht namelijk 201,6 ton.

Als airliner zullen veel factoren meespelen waaronder prijs maar zeker de onderhouds- en brandstofkosten. Ik heb de maximale vliegafstand buiten beschouwen gelaten gezien ik niet weet in hoeverre maximale vracht invloed heeft op de afstand :P

bron: http://www.boeing.com/commercial/

Op datzelfde Sankt Moritz: Stuntvliegtuig snijdt camerakabel door op WK alpineskiŽn

[ Bericht 4% gewijzigd door Woods op 17-02-2017 14:22:19 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_168969735
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:04 schreef Iemand91 het volgende:
De 787-10 is uit de fabriek gerold in Charleston, South Carolina. (de 787-10 zal alleen daar worden geproduceerd)
Morgen Vandaag volgt de officiŽle roll-out van de 787-10 en schijnbaar zal President Trump aanwezig zijn.
C431zk9VcAA6One.jpg:large
C44xkMJUYAAIefk.jpg:large
C45Gym_VYAAlr-G.jpg:large
C440fhUUMAE83HP.jpg:large
C43-FndW8AERg3a.jpg:large
C45E4BoUMAEWEcS.jpg:large
C45KqrpUkAQJptr.jpg:large

[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 17-02-2017 23:14:37 ]
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:15:07 #123
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168970005
Ze moeten hem natuurlijk een beetje paaien, anders worden straks nůg minder 747-8i's verkocht.
So we just called him Fred
pi_168970621
quote:
Mooi hoe de schaduw die bolling creŽert op de eerste foto!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:48:15 #125
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168971399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:30 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Mooi hoe de schaduw die bolling creŽert op de eerste foto!
idd. Doet me denken aan de Lockheed Constellation:
latest?cb=20130712083002
So we just called him Fred
pi_168971916
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:34 schreef Woods het volgende:
Een 787-10 is weliswaar langer dan een 777-200(68,27 vs. 63.7) maar 5 meter korter dan een 777-300. Wel vervoeren deze laatste 2 ongeveer even veel passagiers in 2-class configuration. Respectievelijk 396 vs. 390. Volgens Boeing vervoeren zowel de 777-200 als de -300 even veel vracht namelijk 201,6 ton.

bron: http://www.boeing.com/commercial/

Volgens de websites:


Toestel 787-9 787-10 777-300ER A350-900

Range 7635 6430 7370 8100 nm
Passg 290 330 396 325 #
Cargo 5452 6802 5040-7120 6088 cubic ft
length 206 224 242 219 ft

pfft de opmaak wordt compleet vernaggeld, sorry ik krijg het niet goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 17-02-2017 22:13:26 (Opmaak) ]
--
  zaterdag 18 februari 2017 @ 00:34:02 #127
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168975951
1
2
3
4
5
6
Toestel   787-9    787-10  777-300ER   A350-900

Range      7635      6430       7370       8100  nm
Passg       290       330        396        325  #
Cargo      5452      6802  5040-7120       6088  cubic ft
length      206       224        242        219  ft
So we just called him Fred
  zaterdag 18 februari 2017 @ 01:35:04 #128
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_168976630
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 00:34 schreef FredvZ het volgende:

[ code verwijderd ]

^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 13:10:31 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168980791
Kun je ergens vertrektijden terug vinden?

Ben benieuwd waar door me werd gevlogen :)

https://www.nieuweoogst.n(...)_related_news_list=1
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 13:18:45 #130
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168980928
Maandag, onbewerkt.
IMG_2700.jpg
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 13:28:16 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168981068
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:18 schreef PluggieOD het volgende:
Maandag, onbewerkt.
[ link | afbeelding ]
Waar heb je die geschoten? Apache denk ik?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 13:38:23 #132
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168981227
2017_GLV5_druk-3936_zpskg2vhwaj.jpg

Die in het zwart ben ik.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 13:45:05 #133
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 14:03:32 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168981648
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_168982480
quote:
Is dat niet erg vlot? Zo lang zat dat vliegtuig nog niet in een holding pattern..
  zaterdag 18 februari 2017 @ 14:58:19 #136
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168982510
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:56 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Is dat niet erg vlot? Zo lang zat dat vliegtuig nog niet in een holding pattern..
Ja. Wellicht wat slecht weer of tegenwind gehad tijdens de vlucht?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 16:09:09 #137
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168983711
Corendon koopt nieuwe Boeing

Op zich is bovenstaande niet erg bijzonder, de meeste airlines beginnen met een paar gebruikte toestellen en gaan langzaam over op nieuwe toestellen zodra de omzet dat toelaat. Wat wťl bijzonder is dat Corendon zegt het toestel te kopen.
Dat komt tegenwoordig nauwelijks meer voor bij leisure airlines. Zou hier sprake zijn van een vertaalfoutje? Zou de desbetreffende topman niet weten dat het toestel geleased is? Zou Corendon niet willen communiceren dat ze toestellen leasen? Of doet Corendon mij ťcht verbazen en hebben ze het toestel echt gekocht?

De huidige toestellen zijn voor zover ik kan zien allemaal geleased.
So we just called him Fred
  zaterdag 18 februari 2017 @ 16:24:40 #138
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168983907
Tui gaat de A340 van Surinam Airways sowieso inzetten op Gran Canaria.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 16:54:37 #139
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168984215
Op maandagen en donderdagen kan je met de A340 non-stop naar Gran Canaria heen en terugvliegen. Op zaterdagen en dinsdagen non-stop met de 767 van TUI. De overige drie dagen wordt een 737 ingezet, ook non-stop. Dat is volgens mij een record voor TUI op deze bestemming.
Past prima bij het beeld dat Turkije en Egypte het af moeten leggen tegen de Canarische Eilanden.

Opvallend is wel dat ze voor de vluchten met SLM alleen economy tickets verkopen. Ben benieuwd hoe ze de business class stoelen gaan vullen.

Edit1:
De OO-JNL / PH-OYJ zal zo lijkt het ook begin juli weer in Nederland zijn: Op maandagen doet de PH-OYI een rotatie Dom. Republiek en is de dinsdag erop om 9.40 weer op Schiphol. Voor 6.40 staat echter al een vlucht gepland met een 767 naar Las Palmas. Ergo: er moeten twee 767's voor TUI zijn deze zomer.

Edit2:
Het wordt nog interessanter. Op dinsdagen vliegt de SLM naar Tenerife. Dus welk toestel gaat dan de SLM rotatie naar Paramaribo doen?

[ Bericht 16% gewijzigd door FredvZ op 18-02-2017 17:06:28 ]
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 17:38:31 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168984795
Twee 767's voor TUI zeg je? Ze hebben drie.
Hun eigen, die van TUI BelgiŽ en die van PrivatAir.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-02-2017 17:47:39 ]
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:40:26 #141
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168984830
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Twee 767's voor TUI zeg je? Ze hebben drie.
Hun eigen, die van TUI BelgiŽ en doe van PrivatAir.
Das waar ook, die was ik helemaal vergeten.

Daar verkopen ze wel comfort tickets voor, ik vermoed dat je dan in de bc van het toestel terecht komt.
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 17:49:39 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168984975
Jeej, ik ben es iemand die een antwoord kan geven ipv de vragen stelt *O*
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_168985726
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 00:34 schreef FredvZ het volgende:

[ code verwijderd ]

Hoe heb je dat gedaan?
--
pi_168988002
Vandaag is alweer de zesde ERJ-175STD (ERJ-170-200) voor KLM Cityhopper gearriveerd op Schiphol. De registratie is PH-EXL.

[ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 18-02-2017 20:28:30 (Reg.) ]
--
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:38:56 #145
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168990041
IMG_5842.jpg
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:40:43 #146
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168990095
.

[ Bericht 99% gewijzigd door PluggieOD op 18-02-2017 21:40:59 ]
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:45:09 #147
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168990203
Vanuit de bosjes, september. Chkalovsky. Wij doen aan c/n's.

[ Bericht 23% gewijzigd door PluggieOD op 18-02-2017 21:50:36 ]
  zaterdag 18 februari 2017 @ 22:41:10 #148
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168991600
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:32 schreef inkjet het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan?
Uitlijnen in notepad en dan hier plakken code-tags:
QcrlHXi.png
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 22:54:01 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168991975
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 22:41 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Uitlijnen in notepad en dan hier plakken code-tags:
[ afbeelding ]
Als je nosml tags gebruikt hoef je geen screenshot te doen.

Volgens mij. Even testen

[code]
Toestel 787-9 787-10 777-300ER A350-900

Range 7635 6430 7370 8100 nm
Passg 290 330 396 325 #
Cargo 5452 6802 5040-7120 6088 cubic ft
length 206 224 242 219 ft
[/Code]
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:11:46 #150
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168992450
Nooit geweten :o
So we just called him Fred
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')