abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 maart 2018 @ 00:11:07 #101
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_178162284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:50 schreef ems. het volgende:
Hoe sneller we van christelijkheid af zijn hoe beter.
dan heeft Nederland alleen nog koningsdag als feestdag.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_178162830
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 00:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dan heeft Nederland alleen nog koningsdag als feestdag.

Ja en gelovigen mogen geen gebruik maken van medische zorg want dat is wetenschap 8-)
Conscience do cost.
pi_178167695
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:53 schreef Berjan.G het volgende:

Aangezien men in Handelingen (ongeveer 100nC) al bijeenkomsten had op de eerste dag van de week. Dus op zondag. Dit heb ik hier al tig keer gezegd, of in topic met dezelfde strekking, maar je schijnt maar niet te luisteren.
Mensen die zondagsrust willen verdedigen verwijzen inderdaad vaak naar teksten in het NT waarbij de discipelen 'brood braken' op de 'eerste dag van de week'. Maar ze braken ook brood op alle andere dagen van de week. Er zijn andere teksten die duidelijk maken dat de discipelen de sabbat nog steeds vierden. Bijvoorbeeld Paulus die op zondag vertrekt en een lange reis gaat maken. Als zondag sabbat was, zou hij dat zeker niet doen.

quote:
En overal waar je kijkt zie je winkel en bedrijven die al 24/7 open zijn. Of in elk geval toch zeven dagen in de week. Mensen hebben wel meer vrije tijd, maar dat komt omdat er meer mensen zijn die deeltijds werken.[quote]

Je moet een situatie eerst laten escaleren voordat mensen bereid zijn om een alternatief te aanvaarden.

[quote]

Dit is toch prima? Mensen die snappen dat ze er ook niet veel van weten en daarom liever kijken naar de gelijkenissen dan naar de verschillen. Veel beter dan mensen zoals jij die zo dogmatisch als de pest zijn en denken "ik heb gelijk, en God zal mij steunen".
Behalve als het een kwestie van leven en dood is.

quote:
De Bijbel legt zaken helemaal niet bloot als goddeloos of satanisch. Het enige wat de Bijbel doet is beweren "wat hier staat is waar, en de rest is goddeloos en slecht". Een beetje zoals Paulus schreef "hij die een ander evangelie heeft die zij vervloekt".... Fundamentalisme moet inderdaad worden uitgeroeid namelijk door kennis en wijsheid. Hoe meer mensen weten hoe meer ze weten dat ze niets weten. En wat je met "dankzij de reformatie" bedoeld is mij niet duidelijk. Waarschijnlijk geen boek hierover gelezen? Want de reformatoren konden er ook wat van. Als je niet ketters was dan mocht je dood van bepaalde lui.
Door de reformatie vond een aantal gebeurtenissen plaats waardoor de katholieke kerk haar vorige capaciteit om op bijbelgebaseerde gelovigen te vervolgen.

De protestanten konden er inderdaad ook wat van, het is een bloedige geschiedenis. Maar men brak zich ook los van een verleden van meer dan een millennium aan religieuze, economische en politieke onderdrukking van de aristocratie en de kerk.

quote:
Welke spirituele manifestaties? Welke wonderen? Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar de wetenschap heeft de wonderen de wereld uit verklaard. /quote]

Je hebt natuurlijk al mariaverschijningen etc.

Maar ik heb het voornamelijk over toekomstige gebeurtenissen die nog plaats moeten vinden, als de tijd er rijp voor is.

[quote]
Ook grappig overigens hoe christenen omgaan met een valse messias. Hoe kunnen mensen weten of het Christus zelf is die terugkomt of dat het om een valse gaat? Straks wordt Christus voor de tweede keer gekruisigd.
Door de bijbel te lezen. 'Elk oog zal hem zien'. Hij zal de aarde niet raken. Hij komt met legioenen engelen. De rechtvaardige doden staan op. De tweede komst van Christus gaat niet gepaard met een nieuwe wereldorde.

quote:
Je bent dus een beetje Wilders, maar dan voor de gelovigen? Een beetje dingen blijven roeptoeteren, ook al is het aantoonbare nonsens? Met statistieken en dergelijke bewezen kolder.
Wat mij betreft leef je onder een steen als je nu nog steeds beweert dat er geen enkel bewijs is voor iets van wat ik zeg.
  Moderator donderdag 29 maart 2018 @ 12:13:35 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_178167843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:50 schreef ems. het volgende:
Hoe sneller we van christelijkheid af zijn hoe beter.
Ik heb er geen last van, laat iedereen geloven wat hij wil. Zo lang men er andere mensen maar niet mee lastig valt of hun geloof aan je opdringt op allerlei manieren.
  donderdag 29 maart 2018 @ 12:48:50 #105
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_178168328
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb er geen last van, laat iedereen geloven wat hij wil. Zo lang men er andere mensen maar niet mee lastig valt of hun geloof aan je opdringt op allerlei manieren.
die Passion tv registratie is zum kotzen.

De nimmer bestaand persoon Jezus verheerlijking is echt verbijsterend
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_178168991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb er geen last van, laat iedereen geloven wat hij wil. Zo lang men er andere mensen maar niet mee lastig valt of hun geloof aan je opdringt op allerlei manieren.
Oh, dat zeker. Maar verdere secularisatie zal de wereld uitsluitend goed doen. Prima om te geloven, zelfs in al dat slappe christelijke gedoe, maar daar moet de omgeving op geen enkele manier last van hebben of bij betrokken worden.
Conscience do cost.
  Moderator donderdag 29 maart 2018 @ 13:54:31 #107
249559 crew  Lavenderr
pi_178169394
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:29 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh, dat zeker. Maar verdere secularisatie zal de wereld uitsluitend goed doen. Prima om te geloven, zelfs in al dat slappe christelijke gedoe, maar daar moet de omgeving op geen enkele manier last van hebben of bij betrokken worden.
Ja, mee eens.
pi_178170962
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mensen die zondagsrust willen verdedigen verwijzen inderdaad vaak naar teksten in het NT waarbij de discipelen 'brood braken' op de 'eerste dag van de week'. Maar ze braken ook brood op alle andere dagen van de week. Er zijn andere teksten die duidelijk maken dat de discipelen de sabbat nog steeds vierden. Bijvoorbeeld Paulus die op zondag vertrekt en een lange reis gaat maken. Als zondag sabbat was, zou hij dat zeker niet doen.
Het geit dat Paulus op zondag vertrekt wil nog niet zeggen dat hij wel aan sabbat deed. Sabbat is gewoon niet christelijk, kijk maar naar wat Paulus schreef over "voor de jood een jood en voor de griek een griek". Niet joden hoeven dus geen sabbat te vieren, net zoals ze niet hoeven te besnijden.

Daarom is het erg sneu dat er kerken zijn die zeggen "mensen die op zondag rust houden zijn bezig de vijand te vereren". Of het idee dat men pas na 325 (keizer Constantijn, je weet zelf) de zondag als eredag hield.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Behalve als het een kwestie van leven en dood is.
Ja, dat is jouw mening en de mening van de sekte waar je bij zit. Maar vindt je het niet erg kinderachtig van een godheid als hij mensen die ter goede trouw de zondag vieren niet zou accepteren op de nieuwe Aarde (wat dat ook behelzen mag)? Een godheid die nota bene het universum geschapen zou hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Door de reformatie vond een aantal gebeurtenissen plaats waardoor de katholieke kerk haar vorige capaciteit om op bijbelgebaseerde gelovigen te vervolgen.
Dit is voor mij geen Nederlandse zin. Volgens mij missen er essentiële worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De protestanten konden er inderdaad ook wat van, het is een bloedige geschiedenis. Maar men brak zich ook los van een verleden van meer dan een millennium aan religieuze, economische en politieke onderdrukking van de aristocratie en de kerk.
En dat vergoedt het feit dat men katholieken doodden? Mensen die maar 50 leefden en dus met dat millennium niks van doen hadden?

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je hebt natuurlijk al mariaverschijningen etc.

Maar ik heb het voornamelijk over toekomstige gebeurtenissen die nog plaats moeten vinden, als de tijd er rijp voor is.
Mariaverschijningen zijn er nooit geweest. Pics, or it didn't happen.
En het verwijzen naar toekomstige gebeurtenissen vind ik een dooddoener.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Door de bijbel te lezen. 'Elk oog zal hem zien'. Hij zal de aarde niet raken. Hij komt met legioenen engelen. De rechtvaardige doden staan op. De tweede komst van Christus gaat niet gepaard met een nieuwe wereldorde.
Elk oog zal hem zien is een verwijzing naar de kijk op de Aarde van de mensen van vroeger. Toen men nog geloofde in een platte Aarde, of dat je op de wolkeren op kon stijgen naar de hemel. De zon is voor ons niet door ieder oog gelijktijdig te zien. Vanwege bolvorm van de Aarde, je weet zelluf.

En natuurlijk gaat de komst van Christus wel gepaard met een nieuwe Wereldorde. Iedereen die het niet met christus eens is wordt gedood, enkel zijn volgelingen overleven het. Iets waar jij zo bang voor bent, maar dan vice versa. Dat de christenen gedood worden en de anderen overleven. Zelf zie ik het verschil niet zo.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat mij betreft leef je onder een steen als je nu nog steeds beweert dat er geen enkel bewijs is voor iets van wat ik zeg.
Het enige waar er bewijs voor is is dat de paus toenadering zoekt tot moslims. En dit is ook pure logica. Er is al genoeg gevochten door fundi's van beide religies. Gelukkig dat de paus denkt "wij, als redelijk denkende gelovigen moeten ons verbinden in onze gelijkwaardigheid". Dat fundi's zoals jij en andere sektarische lieden hier anders over denken en dit zien als satanisch gedrag is ook een feit. Maar dat maakt het nog geen satanisch gedrag.

Je moet eens indenken: Wij leven op een klein planeetje, in een klein zonnestelsel in een enorm universum. En dan gaan we ruzie maken over iets wat wij geloven. Als er intelligent leven is op andere planeten dan zullen zij meewarig hun hoofd schudden en ons zien als hun jongere broertjes die nog in de puberfase zitten.
pi_178171000
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb er geen last van, laat iedereen geloven wat hij wil. Zo lang men er andere mensen maar niet mee lastig valt of hun geloof aan je opdringt op allerlei manieren.
En je vindt dat Ali Kanabali zijn geloof niet opdringt op allerlei manieren? Of mensen hier mee lastig valt?

quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

die Passion tv registratie is zum kotzen.

De nimmer bestaand persoon Jezus verheerlijking is echt verbijsterend
Hier ben ik het mee eens.
  Moderator donderdag 29 maart 2018 @ 15:26:23 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_178171091
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:21 schreef Berjan.G het volgende:

[..]

En je vindt dat Ali Kanabali zijn geloof niet opdringt op allerlei manieren? Of mensen hier mee lastig valt?

[..]

Hier ben ik het mee eens.
Dat schreef ik toch? Iedereen mag wat mij betreft geloven wat hij wil, maar dring het een ander niet op.
pi_178174748
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:20 schreef Berjan.G het volgende:

[..]

Het geit dat Paulus op zondag vertrekt wil nog niet zeggen dat hij wel aan sabbat deed. Sabbat is gewoon niet christelijk, kijk maar naar wat Paulus schreef over "voor de jood een jood en voor de griek een griek". Niet joden hoeven dus geen sabbat te vieren, net zoals ze niet hoeven te besnijden.
Hebreeën zegt het tegenovergestelde.

1 Laat ons dan vrezen, dat niet te eniger tijd, de belofte van in Zijn rust in te gaan nagelaten zijnde, iemand van u schijne achtergebleven te zijn.

2 Want ook ons is het Evangelie verkondigd, gelijk als hun; maar het woord der prediking deed hun geen nut, dewijl het met het geloof niet gemengd was in degenen, die het gehoord hebben.

3 Want wij, die geloofd hebben, gaan in de rust, gelijk Hij gezegd heeft: Zo heb Ik dan gezworen in Mijn toorn: Indien zij zullen ingaan in Mijn rust! hoewel Zijn werken van de grondlegging der wereld af al volbracht waren.

4 Want Hij heeft ergens van den zevenden dag aldus gesproken: En God heeft op den zevenden dag van al Zijn werken gerust.

5 En in deze plaats wederom: Indien zij in Mijn rust zullen ingaan!

6 Dewijl dan blijft, dat sommigen in dezelve rust ingaan, en degenen, dien het Evangelie eerst verkondigd was, niet ingegaan zijn vanwege de ongehoorzaamheid,

7 Zo bepaalt Hij wederom een zekeren dag, namelijk heden, door David zeggende, zo langen tijd daarna (gelijkerwijs gezegd is): Heden, indien gij Zijn stem hoort, zo verhardt uw harten niet.

8 Want indien Jozua hen in de rust gebracht heeft, zo had Hij daarna niet gesproken van een anderen dag.

9 Er blijft dan een rust over voor het volk Gods.

10 Want die ingegaan is in zijn rust, heeft zelf ook van zijn werken gerust, gelijk God van de Zijne.

'Rust' in het grieks is 'sabbatismos', het houden van de sabbat.

De sabbat bestond al voordat er een jood was (vanaf Genesis).

Het is een eeuwig verbond tussen God en de mens.
Als je de sabbat viert, erken je dat God de schepper is, en ook de verlosser. Het is het teken dat je verlossing volledig aanvaard hebt als je jezelf aan God onderwerpt, waarin de rust is te vinden, met de sabbat als een 'memorial' voor verleden, heden en toekomst.

quote:
Daarom is het erg sneu dat er kerken zijn die zeggen "mensen die op zondag rust houden zijn bezig de vijand te vereren". Of het idee dat men pas na 325 (keizer Constantijn, je weet zelf) de zondag als eredag hield.
Zondag was natuurlijk traditioneel gezien de dag van de zonnegod.

Ik ga niet in op alle details waarom de sabbat uiteindelijk zondag is geworden, daar zijn legio artikelen voor te vinden.

quote:
Ja, dat is jouw mening en de mening van de sekte waar je bij zit. Maar vindt je het niet erg kinderachtig van een godheid als hij mensen die ter goede trouw de zondag vieren niet zou accepteren op de nieuwe Aarde (wat dat ook behelzen mag)? Een godheid die nota bene het universum geschapen zou hebben.
'Ter goede trouw', dwz met de volste overtuiging en zonder ooit de kans te hebben gekregen, of te hebben gehoord, dat er iets mis mee is. Dat zal voor weinig mensen het geval zijn naarmate de tijd vordert.

quote:
Dit is voor mij geen Nederlandse zin. Volgens mij missen er essentiële worden.

Inderdaad niet de beste zin die ik ooit heb geschreven, maar schreef hem via android dus probeerde het zo kort mogelijk te maken.

Wat ik bedoelde is dat christenen altijd al zijn vervolgd. De katholieke kerk vervolgde allerlei christelijke gemeenschappen die een niet-rooms katholiek geloof aanhielden (zoals de Waldensen, de Albigenzen en anderen).

Dankzij de reformatie kwam er een einde aan de inquisitie en dat soort vervolgingen. Met de NWO worden die vervolgingen weer in opgepakt. Eerst door middel van anti-haatwetten, en uiteindelijk gevangenisstraffen of doodstraffen. Het opheffen van de scheiding tussen kerk en staat is hier een essentiele voorwaarde voor. Je kan immers alleen mensen rechtelijk vervolgen voor religieuze ideeën als de staat zelf een religieuze (of antireligieuze) ideologie aanhaangt, verkondigt en verplicht. Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van de pers, vrijheid van geloof, dat moet allemaal worden geschrapt in de naam van veiligheid en antiterrorisme. We zijn toch al hard op die weg, als je het nieuws een beetje volgt kun je dat zelf ook wel zien (in het VK bv).

quote:
En dat vergoedt het feit dat men katholieken doodden? Mensen die maar 50 leefden en dus met dat millennium niks van doen hadden?
Nee, maar het is een logische verklaring. Geen excuus. Het was een heftige tijd. Luther sprak zich uit tegen de boerenopstanden. Uiteindelijk werd Luther antisemiet. Mensen zijn mensen en maken een heleboel fouten. Maar protestantisme stond nog in de kinderschoenen.

Overigens is onze Nederlanse geschiedenis en het Nederlandse succes wel voor een groot deel te danken aan het verzet tegen de RKK, Alva, enfin je kent het vast wel.

quote:
Mariaverschijningen zijn er nooit geweest. Pics, or it didn't happen.
En het verwijzen naar toekomstige gebeurtenissen vind ik een dooddoener.
Dat mag je vinden.

quote:
Elk oog zal hem zien is een verwijzing naar de kijk op de Aarde van de mensen van vroeger. Toen men nog geloofde in een platte Aarde, of dat je op de wolkeren op kon stijgen naar de hemel. De zon is voor ons niet door ieder oog gelijktijdig te zien. Vanwege bolvorm van de Aarde, je weet zelluf.
Nee ik deel deze mening niet met je.

quote:
En natuurlijk gaat de komst van Christus wel gepaard met een nieuwe Wereldorde. Iedereen die het niet met christus eens is wordt gedood, enkel zijn volgelingen overleven het. Iets waar jij zo bang voor bent, maar dan vice versa. Dat de christenen gedood worden en de anderen overleven. Zelf zie ik het verschil niet zo.

Het is goddelijke rechtspraak.

quote:
Het enige waar er bewijs voor is is dat de paus toenadering zoekt tot moslims. En dit is ook pure logica. Er is al genoeg gevochten door fundi's van beide religies. Gelukkig dat de paus denkt "wij, als redelijk denkende gelovigen moeten ons verbinden in onze gelijkwaardigheid". Dat fundi's zoals jij en andere sektarische lieden hier anders over denken en dit zien als satanisch gedrag is ook een feit. Maar dat maakt het nog geen satanisch gedrag.
Dat is allemaal leuk en aardig, behalve als de RKK een totalitaire agenda heeft. Rome maakt geen compromissen, heeft dat nooit gedaan en gelooft vandaag de dag exact hetzelfde als 500 jaar geleden, dat iedereen die niet onder de autoriteit van de paus leeft een ketter is en zonder schuld gedood kan worden. Ik wil niet onder de aurotiteit van de RKK leven.

Hier een paar interessante video's.




quote:
Je moet eens indenken: Wij leven op een klein planeetje, in een klein zonnestelsel in een enorm universum. En dan gaan we ruzie maken over iets wat wij geloven. Als er intelligent leven is op andere planeten dan zullen zij meewarig hun hoofd schudden en ons zien als hun jongere broertjes die nog in de puberfase zitten.
We maken ruzie om wat we geloven, omdat sommige mensen andere mensen die andere dingen geloven niet verdragen, maar absoluut over anderen willen heersen, ze commanderen, bepalen wat ze moeten denken en wat ze moeten doen, je religieuze en politieke vrijheid en integriteit afnemen. Ik wil de vrijheid hebben om zelf te kiezen wat ik doe en wat ik geloof, binnen de grenzen van wat sociaal gezien acceptabel is (andermans vrijheden niet inperken voor zover die vrijheden geen inbreuk maken op andermans vrijheden, niet stelen, niet bedriegen etc.). Westerse volken hebben lang gevochten om zulke rechten te hebben en te houden. Die worden nu allemaal afgebroken in naam van allerlei redenen die alleen valide zijn omdat conflicten, terroristische aanslagen, oorlogen en dergelijke worden gefinancierd, aangewakkerd en opgestookt, totdat iedereen allerlei wetswijzigingen aanvaardt en er zelfs om vraagt.

Toen nazi Duitsland in aantocht was, waren er ook een heleboel mensen die het gevaar aan zagen komen en zich er tegen uitspraken. Die werden toen het mogelijk was, alle leraren, intellectuelen, opinieleiders, geleerden enz. gelyncht. Elk tyranniek systeem onderdrukt tegenstand op die manier. Dat is vrede, liefde en eenheid volgens de lui die steeds voor een ander denken te kunnen en moeten bepalen wat je moet doen en denken en hoe je je leven het beste kan leven. Iedereen heeft het recht op zijn eigen overtuiging, maar je kan niet iemand vervolgen om een andere overtuiging, zonder dat die persoon daadwerkelijk iets écht crimineels heeft gedaan (en niet elk verzinsel van een tyrannieke overheid dat tot wet wordt verklaard maakt per sé onderscheid tussen wat werkelijk crimineel is en wat simpelweg het resultaat van autoritaire onderdrukking is). Dat is het verschil tussen een rechtstaat en tyrannie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-03-2018 20:08:06 ]
pi_178194587
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
'Rust' in het grieks is 'sabbatismos', het houden van de sabbat.

De sabbat bestond al voordat er een jood was (vanaf Genesis).

Het is een eeuwig verbond tussen God en de mens.
Als je de sabbat viert, erken je dat God de schepper is, en ook de verlosser. Het is het teken dat je verlossing volledig aanvaard hebt als je jezelf aan God onderwerpt, waarin de rust is te vinden, met de sabbat als een 'memorial' voor verleden, heden en toekomst.
Sorry hoor, maar dit lees ik er absoluut niet in. Het gaat over een andere rust, namelijk over dat je geestelijke rust hebt als je in de joodse god gelooft.
En Genesis was er pas na de jood, dat weet een kind.

Komt nog bij dat Paulus schreef dat als je iets in de wet houdt je de hele wet zal moeten houden. Dan had hij het over de niet joden. En de sabbat kwam gewoon in de wet, daarvoor was het er niet. Dus daar hoeft een niet jood zich dan ook niet aan te houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zondag was natuurlijk traditioneel gezien de dag van de zonnegod.

Ik ga niet in op alle details waarom de sabbat uiteindelijk zondag is geworden, daar zijn legio artikelen voor te vinden.

Allemaal artikelen geschreven door van die sekte mensen. Mensen die zichzelf hoger achten dan alle andere christenen die ter goede trouw zijn en wel de zondag vieren. Geloof me, ik ken die artikelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
'Ter goede trouw', dwz met de volste overtuiging en zonder ooit de kans te hebben gekregen, of te hebben gehoord, dat er iets mis mee is. Dat zal voor weinig mensen het geval zijn naarmate de tijd vordert.
Net als dat jij nu gehoord hebt dat er iets mis is met de sektarische bedenkingen over de sabbat. Maar geen haar op jouw hoofd zal nu denken dat je misschien ietsje pietsje ongelijk hebt? Zo geld dit ook voor de gelovigen die al hun hele leven geloven dat de zondag de dag des Heere is. Zo geld dit voor alle mensen. God heeft al minstens 6000 jaar kunnen zien hoe die mensen zijn en zal er wel rekening mee houden. Anders hoeft Hij het maar te vragen aan Zijn Zoon, die weet hoe standvastig mensen kunnen zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Inderdaad niet de beste zin die ik ooit heb geschreven, maar schreef hem via android dus probeerde het zo kort mogelijk te maken.

Wat ik bedoelde is dat christenen altijd al zijn vervolgd. De katholieke kerk vervolgde allerlei christelijke gemeenschappen die een niet-rooms katholiek geloof aanhielden (zoals de Waldensen, de Albigenzen en anderen).
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dankzij de reformatie kwam er een einde aan de inquisitie en dat soort vervolgingen. Met de NWO worden die vervolgingen weer in opgepakt. Eerst door middel van anti-haatwetten, en uiteindelijk gevangenisstraffen of doodstraffen. Het opheffen van de scheiding tussen kerk en staat is hier een essentiele voorwaarde voor. Je kan immers alleen mensen rechtelijk vervolgen voor religieuze ideeën als de staat zelf een religieuze (of antireligieuze) ideologie aanhaangt, verkondigt en verplicht. Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van de pers, vrijheid van geloof, dat moet allemaal worden geschrapt in de naam van veiligheid en antiterrorisme. We zijn toch al hard op die weg, als je het nieuws een beetje volgt kun je dat zelf ook wel zien (in het VK bv).
De reformatie begon in 1517, en in 1750 is de inquisitie gestopt. Heeft dus niet veel met elkaar te maken.

Tevens is het idee dat dankzij de nwo de vervolgingen weer komen ook complottheorie. Aangezien de NWO er nog niet is, en de christenen al vervolgd worden door moslims. Daar hoeven we de nwo niet voor in te schakelen.
Wat er mis is met antihaatwettten is beyond me. Het is juist een goed iets. Dat men niet meer mag haten vanwege afkomst of religie. Of haat prediken. Al zal zo'n antihaatwet niet veel zoden aan de dijk brengen aangezien haten gebeurd in iemand en dat kun je niet verbieden.

En over die zogenaamde beperking van vrijheid van media en dergelijke denk ik dat jij en anderen enorm overdrijven. Het is wel jammer dat er instanties zijn die nepnieuws moeten verwijderen, laat dit aan de lezers zelf over die zijn slim genoeg. Maar voor de rest mag je hier en in grote delen van Europa zelf schrijven wat je wilt.
Sterker nog, bij de rechtse sites waar ik weleens op kom (zoals xandernieuws, jou wel bekent denk ik en ninefornews) hebben ze het altijd over linkse censuur. Maar zij zijn de enigen die een post bekijken voordat het geplaatst wordt en als het niet bevalt dan plaatsen ze het gewoon niet. Maar op andere sites en facebook en twitter staat het er nog gewoon een paar uur voordat het verwijderd word. Waar is dan de censuur? Bij links of bij rechts?

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, maar het is een logische verklaring. Geen excuus. Het was een heftige tijd. Luther sprak zich uit tegen de boerenopstanden. Uiteindelijk werd Luther antisemiet. Mensen zijn mensen en maken een heleboel fouten. Maar protestantisme stond nog in de kinderschoenen.

Overigens is onze Nederlanse geschiedenis en het Nederlandse succes wel voor een groot deel te danken aan het verzet tegen de RKK, Alva, enfin je kent het vast wel.

Dat laatste ken ik zeker wel ja. Maar het had minder met religie te maken en meer met gewoon vrijheid. Heel veel mensen die vochten tegen Alva hadden niks met religie te maken. En anderen, zoals de edelen wilden vrijheid van religie voor alle mensen. Zowel RKK als protestants.
Dit was vooral het hoofddoel van Prins Willem van Oranje.

Ik denk dat jij gelooft in mythen van het protestantisme waar ze de RKK mee in een kwaad daglicht wilden stellen. Geeft verder niks, want de RKK had weer mythen over protestantisme en ketters en later over de vrijmetselarij (jij gelooft waarschijnlijk niet in de RKK mythe over protestantisme, maar wel in de RKK mythe over VM, how obvious). Zo had iedereen zijn mythen, in de oorlog noem je dit ook wel propaganda.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is goddelijke rechtspraak.
Dat geloof jij ja.
Maar in andere religies geloven ze weer dat zij er komen en dat mensen zoals christenen het bokje zijn. Dan noem je dit satanisme en nwo en ben je er op tegen. Maar voor hen (bijvoorbeeld moslims, maar ook boeddhisten geloven in zoiets als vrede op Aarde en de vernietiging van kwaad) is het gewoon goddelijke rechtspraak.

Dus ik vind het nogal schijnheilig dat je tegen nwo bent, maar de eigen nwo dan goddelijke rechtspraak noemt. Alleen omdat je denkt dat je bij de nwo zelf de sjaak bent en bij de eigen nwo ben je gered.

Dit is overigens ook een van de dingen waarom ik een hekel heb aan christelijk geloof. Niet aan christenen, maar aan het bijbels geloof. Er gaan miljarden mensen dood, maar dat geeft niks als de eigen kliek maar gered is. Zo egoistisch.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig, behalve als de RKK een totalitaire agenda heeft. Rome maakt geen compromissen, heeft dat nooit gedaan en gelooft vandaag de dag exact hetzelfde als 500 jaar geleden, dat iedereen die niet onder de autoriteit van de paus leeft een ketter is en zonder schuld gedood kan worden. Ik wil niet onder de aurotiteit van de RKK leven.
Hoe weet je dat de RKK een totalitaire agenda heeft? Je hebt het erover dat de RKK anders denken vervolgd, maar geldt dit niet voor alle religies? Dat de protestanten de albiagochinezen niet hebben vervolgd heeft enkel te maken met het feit dat er toen nog geen protestantisme was.

Tevens heb ik een heel ander beeld bij katholieken dan jij hebt. Als je met ze werkt dan weet je niet eens dat ze katholiek zijn. Laat staan dat ze anderen ketters vinden die zonder schuld gedood kunnen worden. Het zijn, in mijn beleving, juist protestanten die hun mening opdringen en anderen bezweren dat ze zonder Jezus niet gered kunnen worden (ik was er zelf jaren geleden ook zo een!).
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We maken ruzie om wat we geloven, omdat sommige mensen andere mensen die andere dingen geloven niet verdragen, maar absoluut over anderen willen heersen, ze commanderen, bepalen wat ze moeten denken en wat ze moeten doen, je religieuze en politieke vrijheid en integriteit afnemen. Ik wil de vrijheid hebben om zelf te kiezen wat ik doe en wat ik geloof, binnen de grenzen van wat sociaal gezien acceptabel is (andermans vrijheden niet inperken voor zover die vrijheden geen inbreuk maken op andermans vrijheden, niet stelen, niet bedriegen etc.). Westerse volken hebben lang gevochten om zulke rechten te hebben en te houden. Die worden nu allemaal afgebroken in naam van allerlei redenen die alleen valide zijn omdat conflicten, terroristische aanslagen, oorlogen en dergelijke worden gefinancierd, aangewakkerd en opgestookt, totdat iedereen allerlei wetswijzigingen aanvaardt en er zelfs om vraagt.
Hier kan ik weer niks mee. Als er iets is dat mensen wil beperken in wat men gelooft dan is het de bijbel wel. En de koran. Al die boeken die beweren de waarheid in pacht te hebben. En dat je perse moet geloven in iets anders ga je eraan. Dat is bangmakerij. Waar godsdienst zo goed in is.
Je lijkt wel een verliefd persoon die niet ziet dat degene waar hij verliefd op is niet zo leuk is. En enkel uit is op jouw geld. Want dat is de bijbel. Nog nooit zo'n mensonterend boek gelezen als de bijbel. "jullie zijn nou eenmaal kwaad, en jullie kunnen nou eenmaal niks zonder Mij"...

Er wordt momenteel niks afgebroken aan vrijheden en dergelijke. Je zou eens op andere sites moeten komen dan die extremistische sites. Gewoon het nieuws volgen bijvoorbeeld.

Aanslagen worden ook niet aangewakkerd, aanslagen zijn er van alle tijden. Alleen leven we nu in een tijd waarin we bommen hebben en andere zaken waarmee je veel mensen tegelijkertijd kan doden. Wees blij dat we die niet in de tijd van Jezus en net daarna hadden. Waren joden en christenen elkaar met bommen te lijf gegaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Toen nazi Duitsland in aantocht was, waren er ook een heleboel mensen die het gevaar aan zagen komen en zich er tegen uitspraken. Die werden toen het mogelijk was, alle leraren, intellectuelen, opinieleiders, geleerden enz. gelyncht. Elk tyranniek systeem onderdrukt tegenstand op die manier. Dat is vrede, liefde en eenheid volgens de lui die steeds voor een ander denken te kunnen en moeten bepalen wat je moet doen en denken en hoe je je leven het beste kan leven. Iedereen heeft het recht op zijn eigen overtuiging, maar je kan niet iemand vervolgen om een andere overtuiging, zonder dat die persoon daadwerkelijk iets écht crimineels heeft gedaan (en niet elk verzinsel van een tyrannieke overheid dat tot wet wordt verklaard maakt per sé onderscheid tussen wat werkelijk crimineel is en wat simpelweg het resultaat van autoritaire onderdrukking is). Dat is het verschil tussen een rechtstaat en tyrannie.
Waar HEB je het in vredesnaam over? Je vergelijkt de praktijken van de nazi's met de praktijken van vandaag de dag? Heb je wel een idee waar je over praat? Iedereen ziet dat wat Hitler deed met tegenstanders niets met vrede te maken had. Dat zagen ze in die tijd ook wel in. Maar men was bang er wat van te zeggen, anders werden ze ook gedood. Want dat deed Hitler met politieke tegenstanders. Maar heb je hier ooit nu in deze tijd mensen gedood zien worden door de regering? En dan heb ik het niet over Rusland, maar over de politieke tegenstanders van zeg eens Rutte.

Echt, je moet eens niet zo overdrijven als je vergelijkingen wilt zien in tijden.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 15:44:38 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_178194793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb er geen last van, laat iedereen geloven wat hij wil. Zo lang men er andere mensen maar niet mee lastig valt of hun geloof aan je opdringt op allerlei manieren.
QFT!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 30 maart 2018 @ 15:46:55 #114
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_178194825
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

die Passion tv registratie is zum kotzen.

De nimmer bestaand persoon Jezus verheerlijking is echt verbijsterend
Het boek was een best seller meermaals verfilmd en ook een musical van nu.

Of mag dat niet?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 30 maart 2018 @ 16:10:40 #115
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178195334
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb er geen last van, laat iedereen geloven wat hij wil. Zo lang men er andere mensen maar niet mee lastig valt of hun geloof aan je opdringt op allerlei manieren.
Wat verstaat iedereen onder lastigvallen en opdringen?

Hoe vaak gebeurt dat nou werkelijk? En is dat zo zwaar te handlen?
Ons wordt ook ellende, de eu en de vrijm. agenda opgedrongen, hoor je ook niemand opdringen noemen, iedereen gaat dan snel weer door met de orde vd dag terwijl van alles tegen het volk geplnned wordt.

Met het evangelie wordt vrijheid verkondigd.
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 16:22:19 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_178195585
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:10 schreef Manke het volgende:

[..]

Wat verstaat iedereen onder lastigvallen en opdringen?

Hoe vaak gebeurt dat nou werkelijk? En is dat zo zwaar te handlen?
Ons wordt ook ellende, de eu en de vrijm. agenda opgedrongen, hoor je ook niemand opdringen noemen, iedereen gaat dan snel weer door met de orde vd dag terwijl van alles tegen het volk geplnned wordt.

Met het evangelie wordt vrijheid verkondigd.
Dat je andere mensen een geloofsovertuigen opdringt. We weten genoeg van de ellendige godsdienstoorlogen van vroeger. Daar werd het geloof met geweld opgedrongen. Daar zitten we toch niet op te wachten?
Wees blij dat we nog de vrijheid hebben om zélf uit te maken wat we wel of niet geloven.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 16:50:50 #117
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178196185
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat je andere mensen een geloofsovertuigen opdringt. We weten genoeg van de ellendige godsdienstoorlogen van vroeger. Daar werd het geloof met geweld opgedrongen. Daar zitten we toch niet op te wachten?
Wees blij dat we nog de vrijheid hebben om zélf uit te maken wat we wel of niet geloven.
Je kan het eigenlijk niet opdringen, de ander kan het alleen maar aannemen of als ongewenst ervaren, daarom zijn alle geloven cultuurgebonden en vaak meegekregen van de ouders, omdat er geen overtuigends reden tot geloven is, er is geen echte boodschap dat tot bekering zou moeten leideb.

Islam probeerde men uit te breiden met het zwaard, omdat dit ook geen boodschap heeft, dan heb je enkel de keuze tussen leven en dood.

Het christendom wordt verspreid met de boodschap van het evangelie, ten minste, zo zou het moeten, zo deed Jezus het en dat kostte hem zijn eigen bloed; niet zoals de rkk deed, dat kostte het bloed van anderen om uit te breiden, ipv christus', anti-christus.


Lees jij hier iets oorlogswaardigs in?

2Co 5:18-21 HSV 18 En dit alles is uit God, Die ons met Zichzelf verzoend heeft door Jezus Christus, en ons de bediening van de verzoening gegeven heeft. 19 God was het namelijk Die in Christus de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun overtredingen niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd. 20 Wij zijn dan gezanten namens Christus, alsof God Zelf door ons smeekt. Namens Christus smeken wij: laat u met God verzoenen. 21 Want Hem Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem.
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 18:13:23 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_178197820
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:50 schreef Manke het volgende:

[..]

Je kan het eigenlijk niet opdringen, de ander kan het alleen maar aannemen of als ongewenst ervaren, daarom zijn alle geloven cultuurgebonden en vaak meegekregen van de ouders, omdat er geen overtuigends reden tot geloven is, er is geen echte boodschap dat tot bekering zou moeten leideb.

Islam probeerde men uit te breiden met het zwaard, omdat dit ook geen boodschap heeft, dan heb je enkel de keuze tussen leven en dood.

Het christendom wordt verspreid met de boodschap van het evangelie, ten minste, zo zou het moeten, zo deed Jezus het en dat kostte hem zijn eigen bloed; niet zoals de rkk deed, dat kostte het bloed van anderen om uit te breiden, ipv christus', anti-christus.

Lees jij hier iets oorlogswaardigs in?

2Co 5:18-21 HSV 18 En dit alles is uit God, Die ons met Zichzelf verzoend heeft door Jezus Christus, en ons de bediening van de verzoening gegeven heeft. 19 God was het namelijk Die in Christus de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun overtredingen niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd. 20 Wij zijn dan gezanten namens Christus, alsof God Zelf door ons smeekt. Namens Christus smeken wij: laat u met God verzoenen. 21 Want Hem Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem.
Nee, dit is een prachtige tekst. En het zou mooi zijn als iedereen zo in het leven stond, maar dat is helaas niet zo. Geloven maken elkaar het leven zuur en ik denk niet dat Jezus dat voor ogen had toen hij de kruisdood stierf.
pi_178200462
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 18:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dit is een prachtige tekst. En het zou mooi zijn als iedereen zo in het leven stond, maar dat is helaas niet zo. Geloven maken elkaar het leven zuur en ik denk niet dat Jezus dat voor ogen had toen hij de kruisdood stierf.
Hoezo is dit een prachtige tekst? God was het die in Christus de wereld met zichzelf verzoend heeft? Dit stamt nog uit de tijd dat men bang was voor alles dat onbekend was, en men dacht dat goden boos waren op de mens. Vandaar dat verzoenen. Maar dit kan je toch met recht geen prachtige tekst noemen? Kom op, je weet niet half wat het behelst en wat de consequenties zijn als je je dus niet laat verzoenen met God.

Het is bangmakerij in een aardig jasje. Meer is het niet.

quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:50 schreef Manke het volgende:
Islam probeerde men uit te breiden met het zwaard, omdat dit ook geen boodschap heeft, dan heb je enkel de keuze tussen leven en dood.

Het christendom wordt verspreid met de boodschap van het evangelie, ten minste, zo zou het moeten, zo deed Jezus het en dat kostte hem zijn eigen bloed; niet zoals de rkk deed, dat kostte het bloed van anderen om uit te breiden, ipv christus', anti-christus.
Wat een waardeloze tekst, maar soit het is jouw mening en jij moet die mening dragen. Je hebt waarschijnlijk niet door wat Jezus zei toen hij zei "je ziet wel de splinter in de oog van je broeder, maar de balk in eigen oog laat je ongemoeid". Want de islam is met het zwaard gebracht maar christendom zeker ook.
Het heeft niks met een evangelie te maken (iedere godsdienst heeft zijn eigen blijde boodschap en de eigen manier om zich te verzoenen met een of andere god, vergis je niet) maar met haatzaaierij en angst verspreiden. "als je niet christen wordt dan..." "als je Jezus niet aanneemt dan...." "als je Boeddha niet aanneemt dan zul je nooit nirwana bereiken" "als je Mohammed (vzmh) niet aanneemt als de laatste profeet dan..." "als je Darwin niet aanneemt evolueer je nooit tot een beter wezen" etc. Allemaal bangmakerij.

Grappig ook dat je beweert dat Jezus het evangelie heeft verspreidt en dat dit hem zijn bloed kostte. Terwijl juist het bloed van Jezus onderdeel is van het christelijke evangelie. Beetje vreemd dus om te beweren "ook al koste hem dit zijn bloed"...

Een beetje alsof je zegt "die en die betaalt de schuld van die en die ook al kostte hem dat zijn geld. Hehe, hoe wil je anders betalen?
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 20:36:43 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_178200536
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 20:33 schreef Berjan.G het volgende:

[..]

Hoezo is dit een prachtige tekst? God was het die in Christus de wereld met zichzelf verzoend heeft? Dit stamt nog uit de tijd dat men bang was voor alles dat onbekend was, en men dacht dat goden boos waren op de mens. Vandaar dat verzoenen. Maar dit kan je toch met recht geen prachtige tekst noemen? Kom op, je weet niet half wat het behelst en wat de consequenties zijn als je je dus niet laat verzoenen met God.

Het is bangmakerij in een aardig jasje. Meer is het niet.

[..]

Wat een waardeloze tekst, maar soit het is jouw mening en jij moet die mening dragen. Je hebt waarschijnlijk niet door wat Jezus zei toen hij zei "je ziet wel de splinter in de oog van je broeder, maar de balk in eigen oog laat je ongemoeid". Want de islam is met het zwaard gebracht maar christendom zeker ook.
Het heeft niks met een evangelie te maken (iedere godsdienst heeft zijn eigen blijde boodschap en de eigen manier om zich te verzoenen met een of andere god, vergis je niet) maar met haatzaaierij en angst verspreiden. "als je niet christen wordt dan..." "als je Jezus niet aanneemt dan...." "als je Boeddha niet aanneemt dan zul je nooit nirwana bereiken" "als je Mohammed (vzmh) niet aanneemt als de laatste profeet dan..." "als je Darwin niet aanneemt evolueer je nooit tot een beter wezen" etc. Allemaal bangmakerij.

Grappig ook dat je beweert dat Jezus het evangelie heeft verspreidt en dat dit hem zijn bloed kostte. Terwijl juist het bloed van Jezus onderdeel is van het christelijke evangelie. Beetje vreemd dus om te beweren "ook al koste hem dit zijn bloed"...

Een beetje alsof je zegt "die en die betaalt de schuld van die en die ook al kostte hem dat zijn geld. Hehe, hoe wil je anders betalen?
Ieder zijn mening en dit is een goed voorbeeld hoe geloof als een splijtzwam kan werken.
pi_178202112
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 20:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ieder zijn mening en dit is een goed voorbeeld hoe geloof als een splijtzwam kan werken.
Ja maar even serieus.. Snap je nu dat je iets te voorbarig bent geweest met "prachtige tekst"? Het gaat erom om tussen de lijntjes te kunnen lezen. Misschien ben je nooit christelijk opgevoed, dan kan ik het mij voorstellen. Maar iedereen die dat wel is weet gewoon wat die "mooie" woorden werkelijk betekenen.

Een beetje waarom bepaalde atheisten de passion van de EO mooi en indrukwekkend schijnen te vinden terwijl ze niet weten wat de onderliggende boodschap is van de EO en de bijble en consorten. Het klinkt allemaal leuk maar het is gewoon regelrechte terreur. Ex christenen weten dit wel.

Edit "iedereen zijn mening" is ook zo een dooddoener. Men weet verkeerd te zitten en dan is het ineens "iedereen zijn mening" ^O^
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 21:58:46 #122
249559 crew  Lavenderr
pi_178202259
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 21:52 schreef Berjan.G het volgende:

[..]

Ja maar even serieus.. Snap je nu dat je iets te voorbarig bent geweest met "prachtige tekst"? Het gaat erom om tussen de lijntjes te kunnen lezen. Misschien ben je nooit christelijk opgevoed, dan kan ik het mij voorstellen. Maar iedereen die dat wel is weet gewoon wat die "mooie" woorden werkelijk betekenen.

Een beetje waarom bepaalde atheisten de passion van de EO mooi en indrukwekkend schijnen te vinden terwijl ze niet weten wat de onderliggende boodschap is van de EO en de bijble en consorten. Het klinkt allemaal leuk maar het is gewoon regelrechte terreur. Ex christenen weten dit wel.

Edit "iedereen zijn mening" is ook zo een dooddoener. Men weet verkeerd te zitten en dan is het ineens "iedereen zijn mening" ^O^
Ik vind de Passion afschuwelijk en kijk er ook niet naar.
En verder vind ik je best wel pretentieus en veroordelend. .Dan maar een dooddoener of cliché zo je wilt maar ik vind dat echt. Iedereen moet voor zichzelf weten waar en in wie hij/zij gelooft of niet gelooft. Dat is niet aan jou of mij.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 11:17:42 #123
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_178209961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 18:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dit is een prachtige tekst. En het zou mooi zijn als iedereen zo in het leven stond, maar dat is helaas niet zo. Geloven maken elkaar het leven zuur en ik denk niet dat Jezus dat voor ogen had toen hij de kruisdood stierf.
jezus is nooit en te nimmer een levend persoon geweest. Het is een bespottelijk verzinsel.

Zijn zogenaamde leven bestaat uit velen andere overleveringen van teksten. De bijbel is een samengeraapt zooitje van teksten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_178210137
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jezus is nooit en te nimmer een levend persoon geweest. Het is een bespottelijk verzinsel.

Zijn zogenaamde leven bestaat uit velen andere overleveringen van teksten. De bijbel is een samengeraapt zooitje van teksten.
De Bijbel kun je ook prima in de historische context zien. Door misvertalingen en hertalingen is het alleen niet helemaal zuiver meer. Volgens een BBC docu zou Jezus een Boedhistische monnik zijn geweest Ga die maar eens kijken.
pi_178210417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat je andere mensen een geloofsovertuigen opdringt. We weten genoeg van de ellendige godsdienstoorlogen van vroeger. Daar werd het geloof met geweld opgedrongen. Daar zitten we toch niet op te wachten?
Wees blij dat we nog de vrijheid hebben om zélf uit te maken wat we wel of niet geloven.
Dat opdringen is geen karakteristiek van religiee of geloof, maar bepaalde mensen die een ideologie aanhangen. De meeste gelovigen dringen niets op. De godsdienstoorlogen waren even politiek als religieus van aard, tegen de invasies van moslims en later omdat mensen zich wilden vrijmaken van de onderdrukking door de katholieke kerk en de monarchieen. Nazisme, communisme, socialisme, enz zijn niet religieus maar hebben miljoenen doden op hun naam staan. En tegenwoordig wordt ook ideologie opgedrongen, maar voornamelijk aan kinderen op school. Dat is precies herzelfde. Alleen geloof aanwijzen is vreselijk oppervlakkig en cliché, en historisch incorrect.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 31-03-2018 11:48:42 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')