abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage maandag 6 februari 2017 @ 12:40:47 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_168708604
IMDB, de grootste database voor films en series, sluit over twee weken de fora. Sinds de oprichting in 1990 kon je onder elke film of serie topics starten om over de betreffende film te kletsen. Reden: ze vinden dat het geen positieve bijdrage meer levert aan de site.

Wie nu een board bezoekt ziet meteen een melding dat het over twee weken gedaan is met de functie. En daar is menig gebruiker verbolgen over. Er zijn petities gestart en er zijn initiatieven een nieuw forum op te starten. Eigenaar Amazon, die tevens Boxofficemojo.com bezit, zal veel tijd en geld besparen nu ze niet meer hoeven op te treden tegen de vele trolls die het forum langzaam aan het overnemen waren. Ook had het messageboard last van zogenoemde 'plants', maatschappijen die mensen inhuurden hun film de hemel in te prijzen, ook al was die slecht. FOK!kers kunnen gelukkig nog terecht op ons FilmForum.
pi_168709591
Forums zijn ook een beetje 2002 eigenlijk.
  maandag 6 februari 2017 @ 13:32:58 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 14:34:00 #4
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_168710935
Ik vond het ook jammer, want lees er geregeld. Niet alleen was er veel interessante info te vinden, het was ook leuk om de verschillende meningen/discussies over bepaalde films te volgen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_168711216
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:32 schreef RedFever007 het volgende:
Zonde! Kom geregeld opp de IMDb fora :{
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:34 schreef Mike het volgende:
Ik vond het ook jammer, want lees er geregeld. Niet alleen was er veel interessante info te vinden, het was ook leuk om de verschillende meningen/discussies over bepaalde films te volgen.
Maar wordt er dan ook daadwerkelijk veel 'getrolled' op dat forum?
pi_168711306
Die layout was ook nog gewoon uit de begintijd. Je kon/kan vaak niet zien of iemand nog zat te lullen of dat je z'n signature aan het lezen was. Mgoed, dat lag aan de betreffende (kut)user.

Persoonlijk heb ik veel gelezen en gepost daar.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 6 februari 2017 @ 14:52:59 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168711341
Hadden ze een forum dan?

Ik zoek altijd via google naar lijstjes (bijvoorbeeld "action comedy list imdb") en selecteer dan op rating.. meer doe ik daar niet..
pi_168712537
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:34 schreef Mike het volgende:
Ik vond het ook jammer, want lees er geregeld. Niet alleen was er veel interessante info te vinden, het was ook leuk om de verschillende meningen/discussies over bepaalde films te volgen.
Idem. Laatst Moonlight gezien en toch leuk om te lezen hoe mensen bepaalde scenes interpreteren etc.
  maandag 6 februari 2017 @ 18:12:52 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_168715527
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:46 schreef Iommi het volgende:

[..]

[..]

Maar wordt er dan ook daadwerkelijk veel 'getrolled' op dat forum?
viel wel mee geloof ik. Geen idee eigenlijk
  maandag 6 februari 2017 @ 18:13:17 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_168715537
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:34 schreef Mike het volgende:
Ik vond het ook jammer, want lees er geregeld. Niet alleen was er veel interessante info te vinden, het was ook leuk om de verschillende meningen/discussies over bepaalde films te volgen.
dit dus! Voor mij ook de hoofdreden om er te komen :)
pi_168715622
Imdb gaat verdwijnen denk ik. Eerst het forum, dan de ratings van de gewone users. Alleen nog maar 'critic' meningen helaas. Dan heeft de site geen waarde meer.
standaarddrinker
pi_168725257
Ik vind het jammer. Hoewel ik er een account had zat ik niet in de fora te posten maar zoals hier al wordt gezegd was het wel erg interessant om daar de topics door te lezen.
Niet naar ratings (die interesseren mij niet zoveel; ik ken de meest slechte films geweldig vinden en andersom :P) maar het was gewoon interessant om (andere) opvattingen over het plot te lezen, background informatie en de talloze 'what if' threads.

Voorbeeld van dat laatste is bijvoorbeeld als de film had afgespeeld in huidige tijden; hoe het plot dan zou veranderen. Als Home Alone zou anno 2017 niet eens gemaakt kunnen worden haast. :P

Kortom; ik betreur het. IMDB biedt wat mij betreft straks weinig/geen meerwaarde meer.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 00:41:56 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_168726785
Het is echt idioot.

Een van de dingen die IMDb juist de moeite waard maakt is dat je individuele discussies hebt over een enorme lijst films en series.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_168919033
Echt balen en stom dit. Kwam daar al zo lang.

Herkende je een acteur van iets anders, ff in de message boards kijken en je wist het. Of een liedje uit de soundtrack. Praten over flaws van films e.d. Echt zonde.
pi_168919101
Echt zonde, sommige filmmakers zitten ook op t forum en dat maakte het discussiëren daar alleen maar leuker. Maar goed, ik geloof het best dat het niet altijd even leuk meer is. YouTube commentaar is een goed voorbeeld van hoe je kan lijden onder je succes.
-nee-
pi_168919185
Ik vind het heel stom/jammer! Ik kwam helemaal niet vaak op het forumgedeelte, maar wanneer ik een uitgesproken mening over iets of iemand had of ik vond iets onduidelijk ofzo, dan mocht ik daar toch altijd heel erg graag de reacties lezen (zelf iets posten heb ik nooit gedaan).
Tails tell tales
pi_168920057
Laten ze in ieder geval dan nog de reeds geposte topics staan en dat je niet meer kan reageren in plaats van alles direct weg te gooien.
pi_168920399
quote:
13s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:59 schreef Iemand91 het volgende:
Laten ze in ieder geval dan nog de reeds geposte topics staan en dat je niet meer kan reageren in plaats van alles direct weg te gooien.
Nope, alles gaat weg.
pi_168920442
1990?
pi_168920494
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:17 schreef Ill-Skillz het volgende:
Nope, alles gaat weg.
Dat bedoel ik. In plaats van reeds geplaatste topics nog (even) te laten staan zodat je ze straks in ieder geval nog eens kunt lezen, maar niet reageren, gooien ze over 5 dagen gewoon alles weg.

Weet eerlijk gezegd niet waarom ik straks nog op IMDB zou gaan kijken; film informatie vindt je elders ook genoeg.
(soms is bijvoorbeeld Wikipedia nog uitgebreider).
  woensdag 15 februari 2017 @ 16:50:02 #21
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_168921027
Vind het ook erg jammer. Vond het toch leuk om de speculaties voor komende films te lezen bijvoorbeeld.

Bij actuele/'grote' films waren de messageboards dan weer weinig van toegevoegde waarde. Dat was wel alleen maar zooi vaak.

En de look was wel bedroevend, met inderdaad de onduidelijke signatures en ook het hele nesting/reageren wat voor onduidelijkheid zorgt.

Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat het voor IMDb een kwestie was van of de hele zooi vernieuwen, of weggooien. Spijtig dat ze voor het laatste gekozen hebben.
pi_169008875
Ik zou vanavond nog maar even kijken, want morgen gaat/is alles weg...
  zondag 19 februari 2017 @ 19:49:25 #23
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_169009018
Zou me niks verbazen als ze hierop terugkomen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_169009588
Nog 1 dag genieten van alle trolls en moviesnobs.
standaarddrinker
pi_169009784
Ik vond het forum vooral interessant als ik meer wilde weten over een serie.
Jammer dat het weg gaat, dan is imdb niet boeiend meer voor mij
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')