abonnement Unibet Coolblue
pi_168957614
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je kan toch niet ontkennen dat het bij mannen als 'overwinning' gezien wordt als ze vaker seks hebben, en bij vrouwen wordt het gezien als ordinair, sletterig en minderwaardig omdat ze zich voor iemand moeten "bewaren".

De hele terminologie rondom seks in onze taal staat er bol van. Mannen die een vrouw 'scoren', vrouwen die 'genomen worden' alsof ze passief zijn en er zelf geen invloed op hebben. Een man die veel initiatief neemt is een player, een vrouw die veel initiatief neemt is een slet. Een vrouw die zichzelf voor iemand 'bewaart' of weinig succes heeft in de slaapkamer, is rein, onschuldig en maagdelijk, een man die geen succes heeft bij de vrouwen is een wanhopige sul.

Dat daar met twee maten wordt gemeten kun je hoe dan ook niet ontkennen.
Dat ontken ik dus wel. Enkel een bepaald slag mannen ziet dat als een overwinning.

Initiatief nemen wordt bij zowel mannen als vrouwen gewaardeerd. En verder zit er een groot verschil tussen een bewuste keuze maken en jammerlijk falen in het binnen hengelen van een partner. Vrouwen die nooit aan de man komen hebben hetzelfde imago als mannen die nooit aan de vrouw komen.
Ik doe mijn best.
pi_168957617
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:19 schreef K44S het volgende:

[..]

Daar heb je dus het punt van discussie.

Als een vrouw tegen een man zegt:' he ouwe playerrrrrrr'.
Dan zou het die man koud laten.

m.a.w.: Vrouwen voelen zich sneller gekwetst als zij voor makkelijke sleutel wordt uitgemaakt dan een man met zijn 'meester' sleutel ;).
Mannen zitten daar minder snel mee dan vrouwen.

Een man die de vrouw kent en grappig bedoeld slet zegt zal ook geen klap in zijn gezicht krijgen, wordt net zo hard over gelachen. Dat komt omdat men elkaar kent en liefkozend kan schelden tegen elkaar. Als jouw beste vriend je begroet met he lul reageer je daar ook anders op dan wanneer een willekeurig iemand dat doet en al helemaal als er een waardeoordeel bij komt die negatief is.

En natuurlijk zitten mannen daar minder mee, het is dan ook vrijwel nooit negatief bedoeld en er is geen lange geschiedenis aan zeer nare consequentie's die zelfs hede ten dage nog doorklinkt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:08:56 #228
416020 K44S
The bearded man
pi_168958280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Een man die de vrouw kent en grappig bedoeld slet zegt zal ook geen klap in zijn gezicht krijgen, wordt net zo hard over gelachen. Dat komt omdat men elkaar kent en liefkozend kan schelden tegen elkaar. Als jouw beste vriend je begroet met he lul reageer je daar ook anders op dan wanneer een willekeurig iemand dat doet en al helemaal als er een waardeoordeel bij komt die negatief is.

En natuurlijk zitten mannen daar minder mee, het is dan ook vrijwel nooit negatief bedoeld en er is geen lange geschiedenis aan zeer nare consequentie's die zelfs hede ten dage nog doorklinkt.
Meer dan logisch.
Discussie is er dus mee gesloten.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 12:11:37 #229
414785 sirdanilot
pi_168958324
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 11:44 schreef jatochneetoch het volgende:
Als je seks hebt voor het huwelijk :r
Ja en als je als een hoer over straat gaat (ongesluierd, zonder niqab). Dan vráág je er gewoon om om te worden aangerand toch?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168958411
Een slet is een vrouw die met jan en alleman seks heeft, zonder enige bedenkingen. Voor een man heb ik geen benaming, - mannelijke hoer misschien - (slet vind ik iets dat alleen bij een vrouw past).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 12:19:13 #231
414785 sirdanilot
pi_168958423
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:17 schreef Spriet4 het volgende:
Een slet is een vrouw die met jan en alleman seks heeft, zonder enige bedenkingen. Voor een man heb ik geen benaming, - mannelijke hoer misschien - (slet vind ik iets dat alleen bij een vrouw past).
Player
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168958807
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:17 schreef Spriet4 het volgende:
Een slet is een vrouw die met jan en alleman seks heeft, zonder enige bedenkingen. Voor een man heb ik geen benaming, - mannelijke hoer misschien - (slet vind ik iets dat alleen bij een vrouw past).
Fuckboy.
pi_168958995
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen waarom of is dat puur een gevoel? Ik zou er persoonlijk minder moeite mee hebben, hooguit dat het een teken is dat ze sex leuk vindt. Mooi toch? Als ze d'r kop erbij kan houden en het veilig doet dan is er weinig verkeerd aan.

Mij maakt het dan echt niet zo veel uit dat ik '1 van de 60' ben, het verandert dan niets aan wie ze is en of ik haar wel of niet leuk vind.
Omdat ze er dan tig meer heeft dan ik en we waarschijnlijk een andere kijk op seks hebben. Dan ga ik twijfelen of we wel bij elkaar passen.
pi_168959016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Player
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Fuckboy.
Te vriendelijk :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 13:02:43 #235
414785 sirdanilot
pi_168959124
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:57 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

[..]

Te vriendelijk :D
Tsja, dat is nu eenmaal onze patriarchale samenleving. Een vrouw die veel seks heeft wordt gezien als een slet (=negatief) en een man die veel seks heeft wordt gezien als een player (=positief). "A key that opens all locks is a master key, a lock that can be opened by any key is just a shitty lock."
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168959436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:33 schreef erodome het volgende:
En natuurlijk zitten mannen daar minder mee, het is dan ook vrijwel nooit negatief bedoeld en er is geen lange geschiedenis aan zeer nare consequentie's die zelfs hede ten dage nog doorklinkt.
Ik heb toch de indruk dat het meer nature is en minder nurture....

Of is die fucking emancipatie nog steeds niet klaar? Sjonge jonge....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168959471
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb toch de indruk dat het meer nature is en minder nurture....

Of is die fucking emancipatie nog steeds niet klaar? Sjonge jonge....
Als dat zo was zag je niet zoveel variatie daarin. Door de geschiedenis heen en door de samenleving heen zie je gewoon de verschillen daarin. Dat kan niet als het nature is.

Het is een afgedwongen iets, zodra de dwang eraf gaat worden vrouwen seksueel vrijer (niet perse alleen maar rondwippen, maar wel seksueel vrijer). Instinct zaken hoeven niet afgedwongen te worden, blijven niet alleen overeind met druk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168959574
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Als dat zo was zag je niet zoveel variatie daarin. Door de geschiedenis heen en door de samenleving heen zie je gewoon de verschillen daarin. Dat kan niet als het nature is.

Het is een afgedwongen iets, zodra de dwang eraf gaat worden vrouwen seksueel vrijer (niet perse alleen maar rondwippen, maar wel seksueel vrijer). Instinct zaken hoeven niet afgedwongen te worden, blijven niet alleen overeind met druk.
Ik heb homo seksuele altijd veel meer seks zien hebben dan vrouwen. Als vrouwen willen kunnen ze veel gemakkelijker mannen versieren dan andersom.... Feit blijft, vrouwen doen dat toch niet en houden de boot af, wat dat betreft gaat de vergelijking "slot" wel goed op.

Jij stelt nu dat vrouwen op "slot" staan omdat het nurture is.. Ik vind nature. De emancipatie is naar mijn inziens volledig voltooit.

Natuurlijk veranderd het in samenlevingen, ik sluit nurture ook niet volledig uit, natuurlijk werkt dat mee.... Maar onze samenleving is klaar met de emancipatie en wij kennen geen conservatieve gelovige meerderheid (zeker bij de jongere mensen) En wij kennen wel "sterke vrouwen".

Je noemt het een afgedwongen iets... In onze samenleving? Kun je dat echt sterk maken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168959758
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb homo seksuele altijd veel meer seks zien hebben dan vrouwen. Als vrouwen willen kunnen ze veel gemakkelijker mannen versieren dan andersom.... Feit blijft, vrouwen doen dat toch niet en houden de boot af, wat dat betreft gaat de vergelijking "slot" wel goed op.

Jij stelt nu dat vrouwen op "slot" staan omdat het nurture is.. Ik vind nature. De emancipatie is naar mijn inziens volledig voltooit.

Natuurlijk veranderd het in samenlevingen, ik sluit nurture ook niet volledig uit, natuurlijk werkt dat mee.... Maar onze samenleving is klaar met de emancipatie en wij kennen geen conservatieve gelovige meerderheid (zeker bij de jongere mensen) En wij kennen wel "sterke vrouwen".

Je noemt het een afgedwongen iets... In onze samenleving? Kun je dat echt sterk maken?
Ik weet niet hoe homosekuele mannen zouden zijn als daar geen taboe op zou liggen. Want nu homoseksualiteit hier gewoon kan en mag zie je veel meer homo's die ook gewoon een relatie zoeken. Het hele zoveel op seks gericht is ook voor een deel veroorzaakt door het stiekeme wat moest. Iets anders dan alleen maar seks was lange tijd amper mogelijk.

Tuurlijk is de kans aardig aanwezig dat homoseksuele mannen toch nog gemiddeld genomen meer seks zouden hebben dan vrouwen. Maar dat neemt niet weg dat vrouwen, mits vrij daarin gemiddeld genomen ook meer seks hebben dan wanneer dat niet zo is. Meerdere relatie-partners en een wilde haren tijd is helemaal niet zo apart voor vrouwen. Behalve daar waar het onderdrukt wordt.

Het was zwaar afgedwongen, tegenwoordig is dat, gelukkig, veel minder. Zitten we vooral met wat restjes opgescheept. Waaronder dat waardeoordeel naar vrouwen die sekueel actiever zijn. Afhankelijk van de omgeving van de vrouw is er meer veroordeling en meer consequentie voor zulk gedrag.
Zie bv een seksfilmpje die uitkomt van een tienerstel, de meid in kwestie krijgt een shitload aan gedoe over zich heen, is een slet, een hoer, dom bladiebladiebla. De jongen in kwestie loopt er zo mee weg, mits hij geen extreme dingen deed in het filmpje, sterker nog, een schouderklopje hier en daar is niet ondenkbaar. De dader, degene die kwaad wilde doen met dat openbaar maken, wordt veel minder over gesproken dan over de vrouw die in prive omstandigheden een filmpje liet maken zonder enige illegale handeling daarmee te doen.
Sta je als vrouw zijnde bekend als slet, zie dan nog maar eens die baan bij die lokale supermarkt te krijgen, de sociale media van een vrouw wordt anders bekeken door potientele werkgevers. En ga zo maar door en door en door.
Nogmaals, het zijn de restjes van wat was, maar geheel en al weg is het ook nog niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168959776
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb homo seksuele altijd veel meer seks zien hebben dan vrouwen. Als vrouwen willen kunnen ze veel gemakkelijker mannen versieren dan andersom.... Feit blijft, vrouwen doen dat toch niet en houden de boot af, wat dat betreft gaat de vergelijking "slot" wel goed op.

Jij stelt nu dat vrouwen op "slot" staan omdat het nurture is.. Ik vind nature. De emancipatie is naar mijn inziens volledig voltooit.
Ik denk het niet, want vrouwen moeten vooral vanuit de cultuur niet laten zien dat ze bezig zijn met seksualiteit. De vrouw moet rein blijven, en vrouwen die er geen doekjes om winden worden uitgekotst. Waarom? Misschien omdat ze een bedreiging vormen voor de vrouwen die wél hun seksualiteit krampachtig beschermen?

Biologisch gezien heeft het namelijk geen zin, voor het voortbestaan van de soort wil je gewoon zoveel mogelijk diverse kansen hebben om jezelf voort te planten. Dan is slettengedrag juist gunstig omdat je daarmee de (mogelijke) genen-pool breed houdt.

En 'nurture' heeft niks met conservatief geloof te maken, dat gaat veel subtieler. Denk aan soapseries of romantische films, waar altijd de monogame relatie met de vrouw die zich heel beschermend opstelt als ideaal wordt gezien, en de slet altijd als de ordinaire bad girl word neergezet. Waar denk je dat vrouwen dan een voorbeeld aan nemen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_168960008
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja, dat is nu eenmaal onze patriarchale samenleving. Een vrouw die veel seks heeft wordt gezien als een slet (=negatief) en een man die veel seks heeft wordt gezien als een player (=positief). "A key that opens all locks is a master key, a lock that can be opened by any key is just a shitty lock."
Ikzelf zie zo'n man ook niet als aantrekkelijk. Eerder "vies" :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_168960130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar iemand die actief is op de sek/relatie markt is juist iemand die in een zee van mogelijkheden voor jou kiest. Die weet wat hij/zij wil, want die heeft er ervaring mee ipv alleen een mooi idee waarvan nog maar moet blijken of het in de praktijk werkt.

Het is dus maar net hoe je het wil zien.
Ik ben het op zich met je eens dat je er -in principe- ook op die manier naar kan kijken.

Maar iedereen trekt uiteindelijk ook gewoon zo zijn/haar eigen grenzen:

- Dat wat jij nu zegt heb ik dan weer met emotioneel een béétje open blijven staan voor anderen. Gewoon contact hebben met anderen en soms dan ook wel een beetje (onschuldig) flirten enzo. Ik trek de grens echter bij zowel seksuele als emotionele intimiteit met een ander.

- Anderen vinden flirten of zelfs maar (onnodig) contact met iemand van het geslacht waarop je valt al te veel binnen een relatie. (Gedééltelijk bezien valt mijn relatie overigens ook wel in deze categorie).

- Ik vind verliefd worden/zijn op een ander binnen een langdurige relatie wel een (mogelijk zelfs groot) probleem, maar het zou voor mij ook weer niet meteen einde oefening betekenen. (Aan de verliefdheid zelf kun je soms weinig doen, het is vooral hoe je daar vervolgens mee omgaat en wat eea zegt over hoe je nog over je partner denkt). Voor anderen binnen een (ook langdurige) relatie misschien een "unspeakable" iets.

- Jij en je partner hebben (soms) seks met anderen, maar jij trekt de grens weer bij emotionele intimiteit.

- Anderen zijn weer polyamoreus.

Kijk ik naar jouw gedachtegang (in de post die ik nu quote bedoel ik), dan heb ik daar gevoelsmatig toch twee 'afknappers' bij, namelijk:

- Heeft diegene zo weinig mensenkennis en zelfkennis, is degene zo'n slechte 'leerling', dat diegene echt eerst een hele hoop 'praktijkervaring' moet opdoen voordat diegene pas weet wat hij/zij wil?

- O.k., na eerst een hoop 'praktijkervaring' te hebben opgedaan weet diegene wat hij/zij wil. Los van het eerste, valt daar in principe best iets voor te zeggen, zeker als het om seks gaat. Wat zegt dat echter dan over die 'praktijkervaring'? Dat dat allemaal betekenisloos was? Dat in die gevallen diegene dus wel genoegen nam met 'minder'? Bij een 'ja' voldoet iemand niet aan mijn 'ideaal', omdat diegene dus niet zo kieskeurig is (was) en blijkbaar aan betekenisloze seks/relaties doet (deed). Ik veroordeel zo iemand niet, maar ik denk dat zo iemand gewoon minder goed bij mij past (als relatiemateriaal). Bij een 'nee' zal ik dat gevoel hebben waarmee we begonnen zeg maar, het gevoel dat ik dus maar één van de zoveel voor diegene ben, vervangbaar, niet bijzonder. Dat is gewoon niet het gevoel wat ik wil hebben binnen een relatie, dan ben ik liever single.

(Het gevoel van 'niet zomaar vervangbaar zijn' is trouwens niet iets wat alleen mijn partner mij moet geven hè, ik wil zelf ook zo over mijn partner denken. Ik wil ook nog wel weer eventjes benadrukken dat ik veel meer moeite heb met iemand die veel relaties heeft gehad dan met iemand die veel sekspartners heeft gehad. Ondanks dat ik persoonlijk seks en liefde in de praktijk (meestal) het liefste samen zie, vind ik het -op zich- toch wel twee hele verschillende zaken, op die manier snap ik ook best wel goed dat er mensen zijn die die twee van elkaar (kunnen) scheiden).
Tails tell tales
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 14:05:54 #243
414785 sirdanilot
pi_168960366
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:46 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Ikzelf zie zo'n man ook niet als aantrekkelijk. Eerder "vies" :D
Ze zijn misschien niet per se aantrekkelijk maar ze worden wel als 'positief' gezien. Een player, een man die alles krijgen kan, etc. Het geeft een soort status.

Al is het misschien wel een ander verhaal als ze steeds met een heel lelijk meisje naar huis gaan. Dan is het vooral zielig. Ik ken ook zo iemand die vaak komt aanzetten met 'ja ik heb die en die gedaan' en als we dan facebookfotos zoeken ziet het er vaak niet uit. Dat is dan wel een beetje sneu, die wordt niet echt gezien als een 'player' of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168960367
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:53 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met je eens dat je er -in principe- ook op die manier naar kan kijken.

Maar iedereen trekt uiteindelijk ook gewoon zo zijn/haar eigen grenzen:

- Dat wat jij nu zegt heb ik dan weer met emotioneel een béétje open blijven staan voor anderen. Gewoon contact hebben met anderen en soms dan ook wel een beetje (onschuldig) flirten enzo. Ik trek de grens echter bij zowel seksuele als emotionele intimiteit met een ander.

- Anderen vinden flirten of zelfs maar (onnodig) contact met iemand van het geslacht waarop je valt al te veel binnen een relatie. (Gedééltelijk bezien valt mijn relatie overigens ook wel in deze categorie).

- Ik vind verliefd worden/zijn op een ander binnen een langdurige relatie wel een (mogelijk zelfs groot) probleem, maar het zou voor mij ook weer niet meteen einde oefening betekenen. (Aan de verliefdheid zelf kun je soms weinig doen, het is vooral hoe je daar vervolgens mee omgaat en wat eea zegt over hoe je nog over je partner denkt). Voor anderen binnen een (ook langdurige) relatie misschien een "unspeakable" iets.

- Jij en je partner hebben (soms) seks met anderen, maar jij trekt de grens weer bij emotionele intimiteit.

- Anderen zijn weer polyamoreus.

Kijk ik naar jouw gedachtegang (in de post die ik nu quote bedoel ik), dan heb ik daar gevoelsmatig toch twee 'afknappers' bij, namelijk:

- Heeft diegene zo weinig mensenkennis en zelfkennis, is degene zo'n slechte 'leerling', dat diegene echt eerst een hele hoop 'praktijkervaring' moet opdoen voordat diegene pas weet wat hij/zij wil?

- O.k., na eerst een hoop 'praktijkervaring' te hebben opgedaan weet diegene wat hij/zij wil. Los van het eerste, valt daar in principe best iets voor te zeggen, zeker als het om seks gaat. Wat zegt dat echter dan over die 'praktijkervaring'? Dat dat allemaal betekenisloos was? Dat in die gevallen diegene dus wel genoegen nam met 'minder'? Bij een 'ja' voldoet iemand niet aan mijn 'ideaal', omdat diegene dus niet zo kieskeurig is (was) en blijkbaar aan betekenisloze seks/relaties doet (deed). Ik veroordeel zo iemand niet, maar ik denk dat zo iemand gewoon minder goed bij mij past (als relatiemateriaal). Bij een 'nee' zal ik dat gevoel hebben waarmee we begonnen zeg maar, het gevoel dat ik dus maar één van de zoveel voor diegene ben, vervangbaar, niet bijzonder. Dat is gewoon niet het gevoel wat ik wil hebben binnen een relatie, dan ben ik liever single.

(Het gevoel van 'niet zomaar vervangbaar zijn' is trouwens niet iets wat alleen mijn partner mij moet geven hè, ik wil zelf ook zo over mijn partner denken. Ik wil ook nog wel weer eventjes benadrukken dat ik veel meer moeite heb met iemand die veel relaties heeft gehad dan met iemand die veel sekspartners heeft gehad. Ondanks dat ik persoonlijk seks en liefde in de praktijk (meestal) het liefste samen zie, vind ik het -op zich- toch wel twee hele verschillende zaken, op die manier snap ik ook best wel goed dat er mensen zijn die die twee van elkaar (kunnen) scheiden).
Helemaal mee eens, dat laatste had ik ooit ook gezegd in 1 van mijn posts! Dat ik meer moeite heb met iemand die meerdere relaties heeft gehad.
pi_168960483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:34 schreef erodome het volgende:
Ik weet niet hoe homosekuele mannen zouden zijn als daar geen taboe op zou liggen. Want nu homoseksualiteit hier gewoon kan en mag zie je veel meer homo's die ook gewoon een relatie zoeken. Het hele zoveel op seks gericht is ook voor een deel veroorzaakt door het stiekeme wat moest. Iets anders dan alleen maar seks was lange tijd amper mogelijk.

Geldt nu niet meer. We leven in een vrije samenleving waar we homo's helemaal top vinden, toch hebben ze significant meer sekspartners dan hetero's. (incl aids en geen bloed mogen prikken....)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:34 schreef erodome het volgende:
Tuurlijk is de kans aardig aanwezig dat homoseksuele mannen toch nog gemiddeld genomen meer seks zouden hebben dan vrouwen. Maar dat neemt niet weg dat vrouwen, mits vrij daarin gemiddeld genomen ook meer seks hebben dan wanneer dat niet zo is. Meerdere relatie-partners en een wilde haren tijd is helemaal niet zo apart voor vrouwen. Behalve daar waar het onderdrukt wordt.

Natuurlijk, maar vrouwen in Nederland zijn "vrij" en toch doen ze het niet.
Mja, jij zit zelf misschien een beetje in het wilde haren circuit, ik vind het allemaal reuze meevallen... Of tegenvallen, lijkt mij juist wel fijn een samenleving die wat meer interactie met elkaar vertoont en wat eerder naar intimiteit stuurt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:34 schreef erodome het volgende:

Zie bv een seksfilmpje die uitkomt van een tienerstel, de meid in kwestie krijgt een shitload aan gedoe over zich heen, is een slet, een hoer, dom bladiebladiebla. De jongen in kwestie loopt er zo mee weg, mits hij geen extreme dingen deed in het filmpje, sterker nog, een schouderklopje hier en daar is niet ondenkbaar. De dader, degene die kwaad wilde doen met dat openbaar maken, wordt veel minder over gesproken dan over de vrouw die in prive omstandigheden een filmpje liet maken zonder enige illegale handeling daarmee te doen.
Sta je als vrouw zijnde bekend als slet, zie dan nog maar eens die baan bij die lokale supermarkt te krijgen, de sociale media van een vrouw wordt anders bekeken door potientele werkgevers. En ga zo maar door en door en door.
Nogmaals, het zijn de restjes van wat was, maar geheel en al weg is het ook nog niet.
Mwoah, die supermarkt ken ik gelukkig niet, ik ben bang dat ze als vrouw inderdaad wat meer achter je rug om daarover praten, maar goed, vrouwen hebben allicht dat kuise stigma op zich hangen, ze zijn voor het porno kijkende publiek ook veel interessanter dan de man in het filmpje. Mannen zijn in porno vaak toch een beetje de figurant. (met gigantische polsdikke penis van 27 cm)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168960572
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik denk het niet, want vrouwen moeten vooral vanuit de cultuur niet laten zien dat ze bezig zijn met seksualiteit. De vrouw moet rein blijven, en vrouwen die er geen doekjes om winden worden uitgekotst. Waarom? Misschien omdat ze een bedreiging vormen voor de vrouwen die wél hun seksualiteit krampachtig beschermen?

Biologisch gezien heeft het namelijk geen zin, voor het voortbestaan van de soort wil je gewoon zoveel mogelijk diverse kansen hebben om jezelf voort te planten. Dan is slettengedrag juist gunstig omdat je daarmee de (mogelijke) genen-pool breed houdt.

En 'nurture' heeft niks met conservatief geloof te maken, dat gaat veel subtieler. Denk aan soapseries of romantische films, waar altijd de monogame relatie met de vrouw die zich heel beschermend opstelt als ideaal wordt gezien, en de slet altijd als de ordinaire bad girl word neergezet. Waar denk je dat vrouwen dan een voorbeeld aan nemen?
Welke cultuur leef jij dan in? Ik ben zelf geen Moslim of Christen....

Vrouwen zijn kwetsbaar... Je mag wel een hele stabiele en liefdevolle omgeving hebben en daarnaast is de investering groot en wil je allicht een beetje kritisch zijn. Vanuit dat biologische perspectief denk ik ook dat vrouwen eerder de boot afhouden en minder snel seks hebben.... Maarrr, ze zijn prima in staat om zelf iets meer initiatief te nemen maar dat doen ze ook weer niet... Kan natuurlijk zijn dat de mannen dat zoveel doen dat ze er zelf mee stoppen en dat je ergens een omslag punt zou hebben dat vrouwen gaan aanspreken als mannen ermee stoppen, misschien.... Ik ben meer voor de situatie waarin beide partijen er wat actiever achteraan gaan.

Die bad girl die een aantrekkelijke man verslindt? Die is best stoer hoor! Niks mis mee.... Dit topic gaat ook over "slet" en al meerdere users hebben daarin opgemaakt dat ze met iedereen naar bed gaat.... Dus weinig kritisch is en er misschien zelf niet helemaal achter staat en weinig eigen keuze maakt... Ja dat staat wat minder krachtig dan iemand die de leukste mannen versiert en er op emotioneel niveau ook een band mee ontwikkelt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168960674
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geldt nu niet meer. We leven in een vrije samenleving waar we homo's helemaal top vinden, toch hebben ze significant meer sekspartners dan hetero's. (incl aids en geen bloed mogen prikken....)

Zo perfect is het nog niet. Helaas.
Er is nogsteeds een taboe, niet zo ernstig meer als was, maar weg is het nog niet. En vooral, het is nog maar heel kort geleden dat het wel ernstig was met dat taboe. Dat er wat tijd overheen gaat voordat dat aangeleerde gedrag helemaal weg is is niet raar.

quote:
Natuurlijk, maar vrouwen in Nederland zijn "vrij" en toch doen ze het niet.
Mja, jij zit zelf misschien een beetje in het wilde haren circuit, ik vind het allemaal reuze meevallen... Of tegenvallen, lijkt mij juist wel fijn een samenleving die wat meer interactie met elkaar vertoont en wat eerder naar intimiteit stuurt.
Zo vrij zijn ze nog niet, hier geld hetzelfde als bij die homoseksuele mannen, we zijn er nog niet helemaal en dat verleden klinkt nog door. Sterker nog, net als bij die homoseksuele mannen geld dat het gevaar dat we weer (gedeeltelijk) terug gaan naar die nare geschiedenis toch nog wel om de hoek gluurt.

En in welk circuit je ook zit, een wildere haren periode en/of meerdere relatie's is vrij normaal tegenwoordig.
Laten we vooral niet doen alsof mannen altijd 1001 bedpartners nastreven, er zijn mannen die dat wel doen, er zijn mannen die dat niet doen. Hetzelfde zie je bij vrouwen.
Ik heb het niet zozeer over extremen, maar juist over gemiddelden.

quote:
Mwoah, die supermarkt ken ik gelukkig niet, ik ben bang dat ze als vrouw inderdaad wat meer achter je rug om daarover praten, maar goed, vrouwen hebben allicht dat kuise stigma op zich hangen, ze zijn voor het porno kijkende publiek ook veel interessanter dan de man in het filmpje. Mannen zijn in porno vaak toch een beetje de figurant. (met gigantische polsdikke penis van 27 cm)
Toch zijn die er zat, die supermarkten. Sterker nog, foto's van feesten e.d. worden anders beoordeeld van mannen en vrouwen, vrijwel elke werkgever kijkt naar dat soort dingen. Een deel daarvan (groter dan je denkt) beoordeeld de vrouw negatief op hetzelfde waarop hij de man positief of neutraal beoordeeld.

Wbt dat filmpje vb gaat het dus niet over de pornografische waarde ervan, maar over de gevolgen voor degene die te zien zijn op dat filmpje. Die gevolgen zijn vrijwel altijd voor de vrouw en amper tot niet voor de man. Behalve dan als die man zich bv door een vrouw in zijn reet laat neuken, dan gaat het wel over beiden en zelfs wat meer richting de man.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168960747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:23 schreef erodome het volgende:
Behalve dan als die man zich bv door een vrouw in zijn reet laat neuken, dan gaat het wel over beiden en zelfs wat meer richting de man.
Dat is ook zoiets idioots, dan wordt gelijk de man als een kansloze sukkel gezien omdat hij zich door een vrouw laat nemen in plaats van dominant over haar te zijn. En als de man het lekker vindt is ie natuurlijk gewoon stiekem een homo.

Hij is dan 'het vrouwtje' en de vrouw in kwestie is 'het mannetje', alsof de ene partij beter of slechter zou zijn dan de anderen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_168960749
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:23 schreef erodome het volgende:

En in welk circuit je ook zit, een wildere haren periode en/of meerdere relatie's is vrij normaal tegenwoordig.
Laten we vooral niet doen alsof mannen altijd 1001 bedpartners nastreven, er zijn mannen die dat wel doen, er zijn mannen die dat niet doen. Hetzelfde zie je bij vrouwen.
Ik heb het niet zozeer over extremen, maar juist over gemiddelden.
Ook al is het vrij normaal, ik denk echt dat een groot deel van de mannen zou willen dat het gemakkelijker ging. De gemiddelden lopen uit elkaar.

Dat vrouwen kritisch zijn wordt overigens vaak genoemd als reden waarom ze vaker alleen zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168960882
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:23 schreef erodome het volgende:
Wbt dat filmpje vb gaat het dus niet over de pornografische waarde ervan, maar over de gevolgen voor degene die te zien zijn op dat filmpje. Die gevolgen zijn vrijwel altijd voor de vrouw en amper tot niet voor de man. Behalve dan als die man zich bv door een vrouw in zijn reet laat neuken, dan gaat het wel over beiden en zelfs wat meer richting de man.
Dat staat in verband met elkaar, de man figureert in een filmpje en doet dus niet zo mee... Achtergrond verhaal...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')