abonnement Unibet Coolblue
pi_168695692
In verband met de komst van een leaseauto ben ik op zoek naar de beste manier om mijn eigen auto, die nu overbodig is geworden, te verkopen. Heb eigenlijk geen ervaring met het verkopen van auto's, normaal gesproken ruilde ik ze altijd in bij de dealer als ik een nieuwe kocht.

De auto komt uit 2014 en heeft zo'n 42.000KM op te teller. Volgens ANWB dagwaarde moet hij nog zo'n 10.000 euro opbrengen bij verkoop.

Nu heb ik op internet een aantal sites gevonden die gespecialeerd zijn in het kopen van auto's (ANWB verkoopservice, Ikwilvanmijnautoaf, wijkopenauto's etc). Heeft iemand ervaring met dit soort bedrijven? Bieden zij een redelijke prijs? En is er ruimte om te onderhandelen?

Waar ik op voorhand geen zin in heb is om de auto op marktplaats te zetten. Heb een hekel aan al die marktplaats figuren voor de deur die alles voor een koopje willen hebben.

Hopelijk kunnen jullie mij e.e.a. aanraden en/of jullie eigen ervaringen met het verkopen van auto's delen!
pi_168695769
Je moet er vanuit gaan dat andere handelaren, zoals "ik wil van mijn auto af" er ook nog wat op willen verdienen, het zal dan wel ophouden met 6000 Euro, verwacht ik.
pi_168695878
Op de site's die je noemt zal je gaan huilen wat je auto opleverd

Marktplaats is de manier kost alleen best wel veel input of een garage vragen hem in opdracht van jou te verkopen
  zondag 5 februari 2017 @ 21:00:35 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_168695966
Ikwilvanmijnautoaf.nl die je auto voor een koopje wil hebben is dan weer geen probleem ;p?

Maar ik snap het wel, Marktplaatspaupers... Marktplaats zal wel het meeste opbrengen dus misschien gewoon even je verstand op nul zetten en doorbijten.

Op de website van Ikwilvanmijnautoaf kun je gewoon zelf berekenen wat ze voor je auto geven... Belachelijk weinig, wat ik ervan heb gehoord iig. Je zou het even kunnen kijken.

Succes :)!
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_168696559
Hmm, ja als het 4000 euro scheelt tussen dat soort sites en marktplaats dan is de keuze wel snel gemaakt inderdaad.

@Klawie, hoeveel zal de garage hier voor rekenen? Een bepaald percentage of iets? Lijkt mij niet dat ze dit voor een schijntje gaan doen.
pi_168696607
Ik ken toevallig een handelaar die ouwe troep altijd wel voor een leuk prijsje wil overnemen (verkoopt het door richting Afrika waar veel van die bakken als taxi worden gebruikt), geen hoofdprijs, maar beter dan die marktplaatsfiguren: "ik bied 40 euro".

Dat is trouwens gewoon last-minute werk dan, als het om wat serieusers gaat, ga ik vaak gewoon langs een dealer. Maar dan koop ik ook meteen wat terug :')
pi_168696879
Ik verkocht mijn auto op ikwilvanmijnautoaf.nl en het concept daarvan is dat je op de website een mooi bod krijgt aangeboden, vervolgens kun je een afspraak inplannen bij een locatie dicht in de buurt en dan beoordelen ze de auto.

Verrassenderwijs blijkt er vervolgens van alles mis te zijn met de auto en kun je een veel lager bod verwachten. Maar je bent er al naartoe gereden.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168697215
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:00 schreef embedguy het volgende:
Ikwilvanmijnautoaf.nl die je auto voor een koopje wil hebben is dan weer geen probleem ;p?

Maar ik snap het wel, Marktplaatspaupers... Marktplaats zal wel het meeste opbrengen dus misschien gewoon even je verstand op nul zetten en doorbijten.

Op de website van Ikwilvanmijnautoaf kun je gewoon zelf berekenen wat ze voor je auto geven... Belachelijk weinig, wat ik ervan heb gehoord iig. Je zou het even kunnen kijken.

Succes :)!
Hoezo "paupers"?! Het stikt er anders ook van de verkopers die denken dat ze voor alles de hoofdprijs kunnen aanbieden en het vertikken om te onderhandelen terwijl dat juist een van de kernwaarden van Marktplaats is!

Kijk, dat je een S-klasse niet voor 100 euro weg doet snapt elk mens die normaal bij zijn verstand is. Maar je zult ergens ook een klein beetje water bij de wijn moeten doen, óf heel veel geduld moeten hebben tot er een koper komt die bereid is om het maximale te betalen.
Maar er wordt in 9/10 gevallen altijd wel onderhandeld. Want als jíj als verkoper de hoofdprijs wil hebben, dan zul je zelf ook moeten zorgen dat jouw auto uitblinkt boven de rest van het aanbod en ook nergens maar dan ook nérgens in afwijkt. Dus geen banden die matig profiel hebben of kleine defectjes oid, niks. Alleen dan heb je recht van spreken.
  zondag 5 februari 2017 @ 21:52:09 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_168698178
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:30 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Hoezo "paupers"?! Het stikt er anders ook van de verkopers die denken dat ze voor alles de hoofdprijs kunnen aanbieden en het vertikken om te onderhandelen terwijl dat juist een van de kernwaarden van Marktplaats is!

Kijk, dat je een S-klasse niet voor 100 euro weg doet snapt elk mens die normaal bij zijn verstand is. Maar je zult ergens ook een klein beetje water bij de wijn moeten doen, óf heel veel geduld moeten hebben tot er een koper komt die bereid is om het maximale te betalen.
Maar er wordt in 9/10 gevallen altijd wel onderhandeld. Want als jíj als verkoper de hoofdprijs wil hebben, dan zul je zelf ook moeten zorgen dat jouw auto uitblinkt boven de rest van het aanbod en ook nergens maar dan ook nérgens in afwijkt. Dus geen banden die matig profiel hebben of kleine defectjes oid, niks. Alleen dan heb je recht van spreken.
?

Wel eens op mp iets aangeboden? Zat mensen die 100 euro op je auto durven te bieden. En zo een beetje 0 mensen die fatsoenlijk abn kan typen... Dat niveau mensen moet je dan naar je huis laten komen om je auto aan te verkopen. Dat bedoel ik met marktplaatspaupers. Niet gezegd dat er geen fatsoenlijk volk zit. Je moet jezelf alleen even over die overvloed aan paupers heen kunnen zetten. Dat kan niet iedereen en ik kan me voorstellen dat je daar dan niet vrolijk van wordt. Dan kan iwvmaa.nl wel aantrekkelijk zijn.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_168698430
Het grootste bereik heb je inderdaad via Marktplaats. Je krijgt veel onzin reacties, maar je kunt de serieuze er wel uit halen. Gewoon geduld hebben. Mensen die écht interesse hebben komen wel langs en komen met een normale prijs. Op Autoscout kun je 'm ook zetten, dat is sowieso gratis. En ik weet niet wat voor auto het is, maar voor sommige merken/types heb je forums en Facebook groepen, daar kun je 'm ook op aanbieden.

Zorg er voor dat alle informatie in de tekst staat en dat je goede, duidelijke foto's hebt. Maak je auto schoon voordat je foto's maakt.
pi_168698589
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:52 schreef embedguy het volgende:

[..]

?

Wel eens op mp iets aangeboden? Zat mensen die 100 euro op je auto durven te bieden. En zo een beetje 0 mensen die fatsoenlijk abn kan typen... Dat niveau mensen moet je dan naar je huis laten komen om je auto aan te verkopen. Dat bedoel ik met marktplaatspaupers. Niet gezegd dat er geen fatsoenlijk volk zit. Je moet jezelf alleen even over die overvloed aan paupers heen kunnen zetten. Dat kan niet iedereen en ik kan me voorstellen dat je daar dan niet vrolijk van wordt. Dan kan iwvmaa.nl wel aantrekkelijk zijn.
O vaak zat hoor, maar die negeer ik al bij voorbaat of ik verwijder hun bod. Maar er zijn er omgedraaid ook zat die zélf niet realistisch zijn mbt. hun vraagprijs. Zo zag ik enkele dagen geleden een Honda NSX voor ¤54.000,- voorbij komen.......met 3 ton op de klok :')!
Die auto's zijn in goede conditie best nog wat waard, maar a. ook weer niet zóveel en b. dan wel met een acceptabele kilometerstand.
pi_168698786
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:30 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Hoezo "paupers"?! Het stikt er anders ook van de verkopers die denken dat ze voor alles de hoofdprijs kunnen aanbieden en het vertikken om te onderhandelen terwijl dat juist een van de kernwaarden van Marktplaats is!

Kijk, dat je een S-klasse niet voor 100 euro weg doet snapt elk mens die normaal bij zijn verstand is. Maar je zult ergens ook een klein beetje water bij de wijn moeten doen, óf heel veel geduld moeten hebben tot er een koper komt die bereid is om het maximale te betalen.
Maar er wordt in 9/10 gevallen altijd wel onderhandeld. Want als jíj als verkoper de hoofdprijs wil hebben, dan zul je zelf ook moeten zorgen dat jouw auto uitblinkt boven de rest van het aanbod en ook nergens maar dan ook nérgens in afwijkt. Dus geen banden die matig profiel hebben of kleine defectjes oid, niks. Alleen dan heb je recht van spreken.
Maar het is wel irritant als je elk mankement netjes in de advertentie zet (dit houdt ook wel veel mensen tegen) en daar je vraagprijs op baseert (uiteraard met wat marge voor onderhandeling) en dat mensen dan als ze komen kijken zeuren: ja maar hier zitten wel wat krasjes etc. Sowieso kun je niet verwachten dat er geen krassen op zitten met 250k km en als het al in de advertentie staat.. Als mensen komen kijken verwacht ik dat ze wel met een normaal bod komen gezien de vraagprijs. Is de vraagprijs te hoog, kom dan niet. Ik heb een keer mijn Audi op MP gehad, alles netjes in de advertentie gezet. Roestplekje hier, krasjes daar, etc. Nette vraagprijs erbij en er was wel wat interesse. Uiteindelijk een vrouw die met d'r hele gezin kwam kijken, prima. Ik had m'n auto helemaal schoongemaakt voor de kijkers. Ze kwamen ongeveer 2 uur te laat.. Nou goed, zij rijden (met z'n 5en in de auto met hun vieze takken..) en daarna kwamen ze met een bod wat ongeveer de helft van mijn vraagprijs was..
  zondag 5 februari 2017 @ 22:10:57 #13
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168698807
Marktplaats is idd de beste manier om de hoogste prijs te krijgen.Aantal zaken moet je sowieso doen als je de moeite wilt besparen voor jezelf:
Biedingen in de advertentie uitzetten, niet reageren op onzin biedingen, in de advertentie duidelijk vermelden dat je de auto niet verkoopt onder een bepaald bedrag en op onzin biedingen wordt niet opgereageerd.
  zondag 5 februari 2017 @ 22:24:05 #14
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168699262
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:16 schreef LompeHork het volgende:
"ik bied 40 euro".
Ik moest hieraan ook wennen..-)) Marktplaats heeft de 'e-mails" die automatisch worden gegenereerd aangepast en "persoonlijk" gemaakt.
Eerst kreeg je een mailtje: "koper X biedt ¤40,- op je auto".

Nu is het: "ik bied ¤40.- op je auto". Klinkt nu heel dom en zeker als het bedrag belachelijk laag is
pi_168699368
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Maar het is wel irritant als je elk mankement netjes in de advertentie zet (dit houdt ook wel veel mensen tegen) en daar je vraagprijs op baseert (uiteraard met wat marge voor onderhandeling) en dat mensen dan als ze komen kijken zeuren: ja maar hier zitten wel wat krasjes etc. Sowieso kun je niet verwachten dat er geen krassen op zitten met 250k km en als het al in de advertentie staat.. Als mensen komen kijken verwacht ik dat ze wel met een normaal bod komen gezien de vraagprijs. Is de vraagprijs te hoog, kom dan niet. Ik heb een keer mijn Audi op MP gehad, alles netjes in de advertentie gezet. Roestplekje hier, krasjes daar, etc. Nette vraagprijs erbij en er was wel wat interesse. Uiteindelijk een vrouw die met d'r hele gezin kwam kijken, prima. Ik had m'n auto helemaal schoongemaakt voor de kijkers.
Dit ben ik geheel met je eens!

quote:
Ze kwamen ongeveer 2 uur te laat..
Dan hadden ze wat mij betreft al de tyfus kunnen krijgen, ik had ze één keer gebeld uit fatsoen en als ze er dán niet waren binnen een half uur tot een uur dan hadden ze pech en trok ik mijn eigen plan. Mensen die zó respectloos naar anderen toe zijn en zich niet aan afspraken kunnen houden zijn mijn tijd niet waard, voor hun 10 anderen :{w .
pi_168699428
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:27 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dit ben ik geheel met je eens!

[..]

Dan hadden ze wat mij betreft al de tyfus kunnen krijgen, ik had ze één keer gebeld uit fatsoen en als ze er dán niet waren binnen een half uur tot een uur dan hadden ze pech en trok ik mijn eigen plan. Mensen die zó respectloos naar anderen toe zijn en zich niet aan afspraken kunnen houden zijn mijn tijd niet waard, voor hun 10 anderen :{w .
Tja ik was gewoon thuis dan en je hoopt een deal te kunnen maken. Maar ik ben echt superzuinig met mijn spullen, dus ik moest al even slikken toen ze met z'n allen in de auto moesten zitten.. En dan met zo een laag bod ook nog komen.. Heb dat toen ook wel gezegd dat ik het geen stijl vond.
pi_168699800
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Tja ik was gewoon thuis dan en je hoopt een deal te kunnen maken. Maar ik ben echt superzuinig met mijn spullen, dus ik moest al even slikken toen ze met z'n allen in de auto moesten zitten.. En dan met zo een laag bod ook nog komen.. Heb dat toen ook wel gezegd dat ik het geen stijl vond.
Kan ook een tactiek zijn om je als verkoper een beetje van je stuk te brengen en wat ''onzeker'' te maken, in de hoop dat je hem voor een fors lagere prijs weg doet omdat zij dan wel zijn gekomen. Ik heb dat in het verleden ook wel eens meegemaakt met laptops die ik verkocht, dan kwamen ze ook óf te laat óf met kul verhalen in de hoop dat je ging denken dat je het spul anders niet meer kwijt zou komen.

Ik heb er wél echt een hekel aan als ze zeggen ''voor x bedrag kom ik hem nu halen!'' en als puntje bij paaltje komt proberen ze onder hun eigen woorden uit te komen en alsnog een lagere prijs te bedingen. Dan blijf ik dus wél op mijn strepen staan en kunnen ze hem voor de afgesproken prijs meenemen of ze draaien maar lekker om en gaan door de deur naar buiten als waar ze ook door naar binnen gekomen zijn.
pi_168700006
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:42 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Kan ook een tactiek zijn om je als verkoper een beetje van je stuk te brengen en wat ''onzeker'' te maken, in de hoop dat je hem voor een fors lagere prijs weg doet. Ik heb dat in het verleden ook wel eens meegemaakt met laptops die ik verkocht, dan kwamen ze ook óf te laat óf met kul verhalen in de hoop dat je ging denken dat je het spul anders niet meer kwijt zou komen.

Ik heb er wél een hekel aan als ze zeggen ''voor x bedrag kom ik hem nu halen!'' en als puntje bij paaltje komt proberen ze onder hun eigen woorden uit te komen en alsnog een lagere prijs te bedingen. Dan blijf ik dus wél op mijn strepen staan en kunnen ze hem voor de afgesproken prijs meenemen of ze draaien maar lekker om en gaan door de deur naar buiten als waar ze ook door naar binnen gekomen zijn.
Ooh die tactiek werkt dan ook niet bij mij nee. Ik wil best onderhandelen maar als je al niet met een normaal bod komt noem ik ook geen tegenprijs meer, dan is het over. Doei!

Had het ook een keer met m'n ouders, dat was nog erger. Ik had voor hun hun caravan te koop gezet, mooie foto's, eerlijke info etc. Toen die mensen kwamen kijken was ik ook bij m'n ouders en hun auto stond voor de mijne (ik kon dus ook niet eerder weg). Ging er van uit dat het redelijk snel geregeld was, ja of nee. Nou ze hebben toen echt een uur de caravan bekeken en daarna nog een halfuur in de caravan gezeten. Prima, ik ging er vanuit dat het dan wel goed zat dus had het er wel voor over dat m'n vriendin even moest wachten met het eten. Mijn ma had binnenin fotolijstjes vastgelijmd. Deze hadden ze er af getrokken om te kijken of het schade achter zou laten.. Nou goed, als ze 'm toch kopen. En jahoor, daarna dus de deal gemaakt. Mondeling akkoord en nog zeker een uur daarna in de tuin gezeten. Nou alles koek en ei denk je dan. Volgende dag kreeg m'n pa opeens een mailtje dat ze het toch niet doen.. De overeenkomst was al gemaakt, maar goed.

Gelukkig daarna superaardige mensen die gewoon de vraagprijs hadden betaald, complimenteerde met de advertentie en de foto's. Afspraak nagekomen en mensen waren superblij. 2 totaal verschillende ervaringen dus.
pi_168701002
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ooh die tactiek werkt dan ook niet bij mij nee. Ik wil best onderhandelen maar als je al niet met een normaal bod komt noem ik ook geen tegenprijs meer, dan is het over. Doei!

Had het ook een keer met m'n ouders, dat was nog erger. Ik had voor hun hun caravan te koop gezet, mooie foto's, eerlijke info etc. Toen die mensen kwamen kijken was ik ook bij m'n ouders en hun auto stond voor de mijne (ik kon dus ook niet eerder weg). Ging er van uit dat het redelijk snel geregeld was, ja of nee. Nou ze hebben toen echt een uur de caravan bekeken en daarna nog een halfuur in de caravan gezeten. Prima, ik ging er vanuit dat het dan wel goed zat dus had het er wel voor over dat m'n vriendin even moest wachten met het eten. Mijn ma had binnenin fotolijstjes vastgelijmd. Deze hadden ze er af getrokken om te kijken of het schade achter zou laten.. Nou goed, als ze 'm toch kopen. En jahoor, daarna dus de deal gemaakt. Mondeling akkoord en nog zeker een uur daarna in de tuin gezeten. Nou alles koek en ei denk je dan. Volgende dag kreeg m'n pa opeens een mailtje dat ze het toch niet doen.. De overeenkomst was al gemaakt, maar goed.

Gelukkig daarna superaardige mensen die gewoon de vraagprijs hadden betaald, complimenteerde met de advertentie en de foto's. Afspraak nagekomen en mensen waren superblij. 2 totaal verschillende ervaringen dus.
Hier zou ik dan dus zelf behoorlijk pissig om kunnen worden, zéker als ze de dag erna de figuurlijke keutel intrekken. Een beetje andermans spullen lopen vernielen en er dan mee weg denken te kunnen komen. Ik zou ze de rekening nagestuurd hebben :( . Wel fijn voor jullie dat er zich dan toch alsnog iemand gemeld had die wél serieus was.

En tsja.......niks zo verschillend als mensen he?
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 23:31:00 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168701105
Zelf geen ervaring met het verkopen van een auto, maar volgens mij heeft Speurders een heel ander publiek. Dat heb ik andere users hier wel horen zeggen, dat daar veel minder onzin biedingen zijn.

Wijkopenautos en co raad ik inderdaad af maar dat was je al niet meer van plan volgens mij ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 23:31:50 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168701127
Waarom noemt niemand eigenlijk autoscout24 en dat soort sites? Hebben die een groot nadeel?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 februari 2017 @ 00:30:58 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168702419
quote:
5s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:53 schreef UJF045 het volgende:

Waar ik op voorhand geen zin in heb is om de auto op marktplaats te zetten. Heb een hekel aan al die marktplaats figuren voor de deur die alles voor een koopje willen hebben.

Hopelijk kunnen jullie mij e.e.a. aanraden en/of jullie eigen ervaringen met het verkopen van auto's delen!
ANWB verkoopservice, Ikwilvanmijnautoaf, wijkopenauto's bieden makkelijk 3000 euro...
  maandag 6 februari 2017 @ 00:32:29 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168702460
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ik verkocht mijn auto op ikwilvanmijnautoaf.nl en het concept daarvan is dat je op de website een mooi bod krijgt aangeboden, vervolgens kun je een afspraak inplannen bij een locatie dicht in de buurt en dan beoordelen ze de auto.

Verrassenderwijs blijkt er vervolgens van alles mis te zijn met de auto en kun je een veel lager bod verwachten. Maar je bent er al naartoe gereden.
nette auto uit 2001 met jaar apk durfte ze 79,99 te bieden.. sloop zou al 150 geven... snel verdient dus even 80 euro betalen en dan de sloop bellen en 150 krijgen.
  maandag 6 februari 2017 @ 00:34:28 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168702510
quote:
3s.gif Op zondag 5 februari 2017 23:31 schreef derLudolf het volgende:
Zelf geen ervaring met het verkopen van een auto, maar volgens mij heeft Speurders een heel ander publiek. Dat heb ik andere users hier wel horen zeggen, dat daar veel minder onzin biedingen zijn.

Wijkopenautos en co raad ik inderdaad af maar dat was je al niet meer van plan volgens mij ;)
daar komen 100x minder bezoekers en krijg je spam op je mail.
kijk daar alleen voor slopers ;)

quote:
5s.gif Op zondag 5 februari 2017 23:31 schreef derLudolf het volgende:
Waarom noemt niemand eigenlijk autoscout24 en dat soort sites? Hebben die een groot nadeel?
veel bedrijven. auto's die allang verkocht zijn
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 00:36:40 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168702560
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 00:32 schreef T42 het volgende:

[..]

nette auto uit 2001 met jaar apk durfte ze 79,99 te bieden..
Dan rij ik hem liever kapot en breng hem dan naar de sloop. Dan heb je een middagje lol en krijg je er nog meer geld voor weer ook *)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')