abonnement Unibet Coolblue
pi_168694647
Ik rij nu met een Lexus CT200h (85000 gedraaid) en die bevalt uitstekend, benzine hybride dus vlot en zuinig (5ltr/100km).
Punt is dat ik cursusmateriaal mee moet nemen en bij grotere groepen krijg ik vaak niet alles mee en moet dan bij de klant improviseren. De auto koop ik privé, ben in loondienst en rij op kilometervergoeding. Nu vraag ik mij af wat voor motorisatie ik moet kiezen. Een 1.0 ecodiesel met 4 turbos is zeker iets wat ik niet ziek, dus minimaal 1.6 of liefst 2.0TDI. Ecodiesels rijden heus niet slecht maar ik geloof niet in de duurzaamheid van zoiets.
Nu is de wegenbelasting voor de grotere diesels nogal pittig, dacht ik.
In de benzine hybride is weinig keuze, dan kom ik automatisch op een Auris hybride uit. Heus geen verkeerde auto, maar een Peugeot 308 is in diesel hybride verkrijgbaar. Leukere auto met meer ruimte, maar die zou volgens RDW óók duur zijn in mrb.

Dus ben het spoor bijster.....ook een leuke BMW 520D gezien met net 100000 op de klok die binnen budget komt. Of een Mondeo 2.0TDI met 140000 die er als nieuw uitziet en met 6 maanden garantie bij de Ford dealer staat.

Wat is nu de meest verstandige keuze met verbruikskosten? De Auris voldoet aan bijna alle wensen, hooguit een inspiratieloze auto waar velen mee rijden. Daarbij wordt die auto minder zuinig boven 120kmh (CT200h heeft dezelfde aandrijflijn). De BMW of Peugeot zijn auto's waar ik eerder warm voor loop.
pi_168694728
E91 335d lijkt me de beste optie qua prestaties /verbruik combinatie.
pindazakje
pi_168694778
Prius
.
pi_168694993
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:31 schreef Fer het volgende:
Prius
pi_168695147
Dus je gaat voor je werk een auto privé kopen omdat je leasebak te klein is voor je werkzaamheden?
  zondag 5 februari 2017 @ 20:42:50 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168695210
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:30 schreef Hyaenidae het volgende:
E91 335d lijkt me de beste optie qua prestaties /verbruik combinatie.

Als je de kosten ook nog gaat bekijken lijken mij een 320d, of 520d, betere kandidaten. Automaat natuurlijk. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168695318
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als je de kosten ook nog gaat bekijken lijken mij een 320d, of 520d, betere kandidaten. Automaat natuurlijk. :)
Hoezo automaat 'natuurlijk'? Suffer kan bijna niet.
Snap die trend sowieso dat alle nieuwe BMW's zowat allemaal met automaat zijn.
Heeft niks meer met Freude am Fahren te maken.
pindazakje
  zondag 5 februari 2017 @ 20:47:09 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168695411
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoezo automaat 'natuurlijk'? Suffer kan bijna niet.
Snap die trend sowieso dat alle nieuwe BMW's zowat allemaal met automaat zijn.
Heeft niks meer met Freude am Fahren te maken.
Dan ga jij toch lekker schakelen? Ik heb veel liever een goede automaat dan een handbak.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 5 februari 2017 @ 20:48:02 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168695456
quote:
11s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:41 schreef racerdkb het volgende:
Dus je gaat voor je werk een auto privé kopen omdat je leasebak te klein is voor je werkzaamheden?
TS heeft nu toch geen leaseauto?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_168695554
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan ga jij toch lekker schakelen? Ik heb veel liever een goede automaat dan een handbak.
Heb wel eens met een DSG automaat gereden, maar vind het vrij suf om gewoon het gas in te trappen. Lekker zelf in die bak roeren vind ik super, vooral op weg met veel bochten.
Vroeger vond ik een schakelbrommer ook veel vetter dan een scooter.
pindazakje
  zondag 5 februari 2017 @ 20:52:09 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168695619
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoezo automaat 'natuurlijk'? Suffer kan bijna niet.
Snap die trend sowieso dat alle nieuwe BMW's zowat allemaal met automaat zijn.
Heeft niks meer met Freude am Fahren te maken.
Joh. 30000 km/jaar in een diesel. Dan neem je gewoon een automaat. Zit ook een handbedieningstand met flippers op die niemand gebruikt. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168695735
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Joh. 30000 km/jaar in een diesel. Dan neem je gewoon een automaat. Zit ook een handbedieningstand met flippers op die niemand gebruikt. :P
Ja als je het zo gaat bekijken en puur als vervoermiddel ziet hoef je ook niet voor een BMW te gaan.
Dan toch maar die Auris...
pindazakje
pi_168695868
quote:
11s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:41 schreef racerdkb het volgende:
Dus je gaat voor je werk een auto privé kopen omdat je leasebak te klein is voor je werkzaamheden?
Nee, ik heb geen leasebak. De CT200h is van mezelf.
pi_168695915
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:31 schreef Fer het volgende:
Prius
Nee! Heb ik gehad maar heeft geen fijne wegligging in de bochten. De P3 althans. En de nieuwe P4 is mij te duur, dat haal ik er niet uit.
pi_168696041
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoezo automaat 'natuurlijk'? Suffer kan bijna niet.
Snap die trend sowieso dat alle nieuwe BMW's zowat allemaal met automaat zijn.
Heeft niks meer met Freude am Fahren te maken.
De nieuwe cvt bakken rijden erg lekker. En voor het echte rijwerk met hoge hartslag heb ik nog een Westfield seiw (super7) staan.
Daily driver vanwege files liefst automaat, maar geen must.
  zondag 5 februari 2017 @ 21:03:13 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168696079
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heb wel eens met een DSG automaat gereden, maar vind het vrij suf om gewoon het gas in te trappen. Lekker zelf in die bak roeren vind ik super, vooral op weg met veel bochten.
Vroeger vond ik een schakelbrommer ook veel vetter dan een scooter.
tot je steeds snelweg/file/stadsritjes maakt. Doe mij die DSG dan maar!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_168696111
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja als je het zo gaat bekijken en puur als vervoermiddel ziet hoef je ook niet voor een BMW te gaan.
Dan toch maar die Auris...
Ik wil wél naar de auto lopen en denken "yessss! Dat is de mijne" in plaats van maar de bloedeloze Auris te stappen.
pi_168696128
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

tot je steeds snelweg/file/stadsritjes maakt. Doe mij die DSG dan maar!
+1
pi_168696261
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:59 schreef eRKa het volgende:

[..]

Nee! Heb ik gehad maar heeft geen fijne wegligging in de bochten. De P3 althans. En de nieuwe P4 is mij te duur, dat haal ik er niet uit.
Wegligging boeit toch ook alleen maar als je op de limiet door de bochten wilt?
Maar volgens mij zoek je geen auto om de limieten mee op te zoeken en prefereer je gewoon km-vreter met automaat. Dus dan is zo'n Auris toch prrima.
pindazakje
  zondag 5 februari 2017 @ 21:09:30 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168696334
De automaat die in een Auris hybride zit vind ik niet echt chill en in vergelijkinv met een 1.6 turbo DSG trekt het een stuk trager op.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_168696450
Die auris is toch amper groter?

Binnenkort komen de eerste dieselhybride v60's op de markt uit de eerste leasegolf. Leuke auto's en flinke power.

Edit: ze zijn al op de markt. Voor 25k heb je er een met iets meer dan een ton op de teller. Niet goedkoop, wel een leuke dieselhyrbide met power.
Whatever...
  zondag 5 februari 2017 @ 21:23:03 #22
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_168696842
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:12 schreef Spanky78 het volgende:
Die auris is toch amper groter?

Binnenkort komen de eerste dieselhybride v60's op de markt uit de eerste leasegolf. Leuke auto's en flinke power.

Edit: ze zijn al op de markt. Voor 25k heb je er een met iets meer dan een ton op de teller. Niet goedkoop, wel een leuke dieselhyrbide met power.
Veel te zwaar en dus te duur in vaste lasten.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_168697736
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wegligging boeit toch ook alleen maar als je op de limiet door de bochten wilt?
Maar volgens mij zoek je geen auto om de limieten mee op te zoeken en prefereer je gewoon km-vreter met automaat. Dus dan is zo'n Auris toch prrima.
Om de limieten op te zoeken heb ik de super7 ook nog. Maar een beetje meer sjeu dan een Auris zou wel leuk zijn. Die Peug' 508 hybride is bijvoorbeeld al leuk. Maar ik wil er dan wel niet téveel mrb aan uitgeven.
pi_168698321
Mégane Estate dCi?
pi_168698380
Ik ben persoonlijk absoluut geen fan van CVT bakken en al helemaal niet van de Auris/Prius. Ronduit slechte stoelen, slechte audiosystemen en gedateerd interieur. Om nog maar te zwijgen over de rijkwaliteiten.
Ik denk overigens dat je met 30k km per jaar je ruim over het omslagpunt bent en diesel dus wel the way to go is. Persoonlijke favoriet zou dan zijn een Superb diesel met DSG als je het per se automatisch wil hebben. 1 op 20 zou wel mogelijk moeten zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')