abonnement Unibet Coolblue
pi_168688018
Ik zoek een navigatiesysteem waarbij geattendeerd wordt op vaste EN mobiele controles.
Welke systeem kan dit?
En vooral ....... hoe werkt dit?
  zondag 5 februari 2017 @ 16:15:34 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_168688111
Waze. Maar ieder systeem is afhankelijk van input. Iemand moet de (mobiele) flitser spotten en melden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 16:18:49 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_168688204
Ik ben gegaan voor de poor-man-solution

Ik heb een oude gsm onder mijn stoel liggen met flitsmeister er op

Er zit een prepaid kaartje er in met data gebruik (als je die gsm ff goed inregelt is het dataverbruik minimaal) en wordt opgeladen als mijn motor draait, een oude computer speaker voor de audio en klaar.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2017 16:19:53 ]
pi_168688205
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:15 schreef JDude het volgende:
Waze. Maar ieder systeem is afhankelijk van input. Iemand moet de (mobiele) flitser spotten en melden.
jusit en vraag me af hoe zoiets werkt.

TOMTOM schijntook zoiets te hebben?
pi_168688256
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:18 schreef jitzzzze het volgende:
TomTom.
Kun je me meer erover vertellen?
pi_168688265
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:19 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik ben gegaan voor de poor-man-solution

Ik heb een oude gsm onder mijn stoel liggen met flitsmeister er op

Er zit een prepaid kaartje er in met data gebruik (als je die gsm ff goed inregelt is het dataverbruik minimaal) en wordt opgeladen als mijn motor draait, een oude computer speaker voor de audio en klaar.
Klinkt ook handig, maar prepaid en data ...... tell me more?
pi_168688333
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:20 schreef Pinjewaar het volgende:

[..]

Klinkt ook handig, maar prepaid en data ...... tell me more?
Lebara heb ik geloof ik, met 500mb data, 5 euro/maand
pi_168688354
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:24 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Lebara heb ik geloof ik, met 500mb data, 5 euro/maand
En dat is genoeg? 500 mb?

Dan doe ik dit: https://www.lebara.nl/gratis
En doe ik later online opwaarderen, inderdaad 5 euro voor 500 mb per maand.
Maar is geen abonnementsprijs per maand ...... is prepaid toch?
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 16:33:03 #10
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_168688712
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:25 schreef Pinjewaar het volgende:

[..]

En dat is genoeg? 500 mb?

Dan doe ik dit: https://www.lebara.nl/gratis
En doe ik later online opwaarderen, inderdaad 5 euro voor 500 mb per maand.
Maar is geen abonnementsprijs per maand ...... is prepaid toch?
Als je alleen flitsmeister aan hebt staan (niet de navigatie, puur flits en file informatie) en andere applicaties stel je in dat ze geen gebruik mogen maken van 4g, met gemak. Ik rij ongeveer 1 uur per dag (woon werk) en zie dat ik sinds oktober 517mb gebruikt heb.
pi_168688957
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:46 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Als je alleen flitsmeister aan hebt staan (niet de navigatie, puur flits en file informatie) en andere applicaties stel je in dat ze geen gebruik mogen maken van 4g, met gemak. Ik rij ongeveer 1 uur per dag (woon werk) en zie dat ik sinds oktober 517mb gebruikt heb.
Waarom niet op je gewone phone?
.
pi_168689069
Ik heb Sygic voor navigatie door heel Europa (was destijds 25 euro op de iPhone) en Flitsmeister voor vaste flitsers door heel Europa en mobiele in NL (en paar andere landen). Werkt prima.
pi_168689124
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:01 schreef Fer het volgende:

[..]

Waarom niet op je gewone phone?
had ik, een jaar of wat geleden kon je push notifications instellen, dan krijg je een melding zonder dat je de app open moet hebben staan. Nu moet je verplicht de app open hebben staan, dat vind ik niet prettig en vergat ik regelmatig.

Nu vergeet ik het nooit meer :)
pi_168689267
Ik heb trouwens een meter in mijn dashboard, zolang de naald links zit van de maximum snelheid, zit je goed.
.
pi_168689713
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:16 schreef Fer het volgende:
Ik heb trouwens een meter in mijn dashboard, zolang de naald links zit van de maximum snelheid, zit je goed.
Gaaf, hoe kom je daaraan? Lijkt me vet handig, dat je kunt zien hoe hard je rijdt en dat dan vergelijkt met de vmax terplekke. Of werkt dat niet zo?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_168689796
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:10 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

had ik, een jaar of wat geleden kon je push notifications instellen, dan krijg je een melding zonder dat je de app open moet hebben staan. Nu moet je verplicht de app open hebben staan, dat vind ik niet prettig en vergat ik regelmatig.

Nu vergeet ik het nooit meer :)
Hoe bedoel je open hebben staan? Ik klik 'm aan en dan kun je gewoon andere apps openen, hij blijft op de achtergrond doorgaan. Zodra je stopt stopt hij automatisch met updaten, totdat je weer gaat rijden. Als ik dan weer thuis ben haal ik 'm uit de multitask zeg maar, dat 'ie niet meer op de achtergrond draait.
pi_168689838
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:10 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

had ik, een jaar of wat geleden kon je push notifications instellen, dan krijg je een melding zonder dat je de app open moet hebben staan. Nu moet je verplicht de app open hebben staan, dat vind ik niet prettig en vergat ik regelmatig.

Nu vergeet ik het nooit meer :)
Je kunt ook instellen dat als je telefoon connectie maakt met Bluetooth (handsfree) flitsmeister automatisch opstart.

Flitsmeister kan trouwens gewoon op de achtergrond draaien.
pi_168699773
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:44 schreef wiltoyo het volgende:

[..]

Je kunt ook instellen dat als je telefoon connectie maakt met Bluetooth (handsfree) flitsmeister automatisch opstart.

Flitsmeister kan trouwens gewoon op de achtergrond draaien.
Volgens mij kan dat niet op een iPhone?

anders zou dat super chill zijn
pi_168700041
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:41 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet op een iPhone?

anders zou dat super chill zijn
Jawel, dat zeg ik een paar posts hierboven al ;) Hij blijft gewoon op de achtergrond draaien en stopt met updaten als je een tijdje stilstaat en start weer als je gaat rijden. Het draint je accu natuurlijk wel een beetje, dus als ik 'm niet meer nodig heb sluit ik 'm helemaal af door 'm uit de multitask gebeuren te halen.
pi_168700240
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:20 schreef Pinjewaar het volgende:

[..]

Klinkt ook handig, maar prepaid en data ...... tell me more?
Ik zou me vooral druk maken om "gps" in combinatie met "onder mijn stoel". Daaruit blijkt dat dit b*llsh*t is. Dat gaat namelijk nooit werken.
pi_168700329
Waze! Geweldige app, eenvoudig in gebruik en werkt echt super. Heb nog niet meegemaakt dat een flitser wel op flitsmeister staat maar nog niet op waze. Daarnaast is waze erg actueel met verkeersstromen en leid je om wanneer sneller. Kortom: waze!
pi_168704250
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:41 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet op een iPhone?

anders zou dat super chill zijn
Android inderdaad, iPhone durf ik niet te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wiltoyo op 06-02-2017 11:49:07 ]
pi_168704402
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:59 schreef Bucketwood het volgende:

[..]

Ik zou me vooral druk maken om "gps" in combinatie met "onder mijn stoel". Daaruit blijkt dat dit b*llsh*t is. Dat gaat namelijk nooit werken.
Wat is dit nou weer voor rare opmerking? Werkt gewoon prima.

Een tomtom onder een stoel werkt idd niet, maar een telefoon heeft meerdere manieren van locatie bepalen, gps is er daar 1 van en die heeft in dit geval niet zo'n nauwkeurige dekking nodig.

Ofterwijl: je lult zelf een eind in de ruimte.
pi_168803015
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 08:18 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor rare opmerking? Werkt gewoon prima.

Een tomtom onder een stoel werkt idd niet, maar een telefoon heeft meerdere manieren van locatie bepalen, gps is er daar 1 van en die heeft in dit geval niet zo'n nauwkeurige dekking nodig.

Ofterwijl: je lult zelf een eind in de ruimte.
Sterker nog, als ik mijn tomtom in m'n dahsboardkastje heb liggen weet hij op de een of andere manier nog de locatie te vinden. vaak genoeg dat ik hem vergeet uit te zetten als ik hem wegleg en nog hoor piepen bij een stoplicht of spoorwegovergang.
pi_168803037
Wow wat een nutteloze kick dit... :{
pi_168803188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:23 schreef manifold het volgende:

[..]

Sterker nog, als ik mijn tomtom in m'n dahsboardkastje heb liggen weet hij op de een of andere manier nog de locatie te vinden. vaak genoeg dat ik hem vergeet uit te zetten als ik hem wegleg en nog hoor piepen bij een stoplicht of spoorwegovergang.
Dit ook, daarnaast heeft een gsm assisted gps welke ook zaken als wifi punten en zendmasten gebruikt voor snellere en betere signaal bepaling.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:22:23 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168804253
maps op je foon voor navi, nothing beats that. En dan Flitsmeister voor de cams e.d.

Heb ook een Garmin op het dash, maar die faalt continu in vergelijking tot de foon.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168807866
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:59 schreef Bucketwood het volgende:

[..]

Ik zou me vooral druk maken om "gps" in combinatie met "onder mijn stoel". Daaruit blijkt dat dit b*llsh*t is. Dat gaat namelijk nooit werken.
Huidige generatie gps antennes kunnen zelfs onder de motorkap, die blijven bijna altijd werken.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')