abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:51:43 #1
464975 MrDemesmaeker
De contracten! *versnipper*
pi_168669315
Allo-Allo,

Als ouwe nerd zoek ik me rot naar ouwe nederlandstalige modjes (mod-files).
Op een bepaalde website staat er een ontelbaar aantal modjes, maar helaas niet de mod-file waar ik naar zoek.

De modfile heet bijna zeker joepmix.mod en in het modje hoor je een stem die zegt "Hier is Joep uit Tilburg".
De mod komt volgens mij uit 1992-1994?

Kan iemand zo aardig zijn om even te zoeken in ouwe backups? :)

Groeten,
MrDemesmaeker

[ Bericht 0% gewijzigd door MrDemesmaeker op 05-02-2017 14:11:26 (Typo) ]
pi_168669650
en waarom wil je juist die hebben? :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:01:27 #3
464975 MrDemesmaeker
De contracten! *versnipper*
pi_168669705
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:00 schreef MrSalazar het volgende:
en waarom wil je juist die hebben? :')
Omdat ik die al een jaar of 25 niet heb gehoord :) Nostalgie voornamelijk dus....
pi_168876997
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:51 schreef MrDemesmaeker het volgende:
Op een bepaalde website staat er een ontelbaar aantal modjes, maar helaas niet de mod-file waar ik naar zoek.
Dan wordt het vrij problematisch denk ik. Zoveel modbases zijn er niet meer.

quote:
De modfile heet bijna zeker joepmix.mod en in het modje hoor je een stem die zegt "Hier is Joep uit Tilburg". De mod komt volgens mij uit 1992-1994?
Ik heb echt duizenden mods gehoord vroeger, maar deze komt mij totaal niet bekend voor. Klinkt ook als een probeersel. Zat die ergens in een demo of zo?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 13 februari 2017 @ 20:53:30 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168881617
Offtopic geneuzel verwijderd, het is hier geen TTK, ONZ of KLB.
So we just called him Fred
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:02:38 #7
464975 MrDemesmaeker
De contracten! *versnipper*
pi_168897048
quote:
Ik heb echt duizenden mods gehoord vroeger, maar deze komt mij totaal niet bekend voor. Klinkt ook als een probeersel. Zat die ergens in een demo of zo?
Het modje is doorspekt met samples uit de Steen en Been show.
Het was zeker een los modje (niet een deel van een demo) en het kan zijn dat dit modje voornamelijk rond ging via diskette en lokale BBS-en (Limburg).

Wat ik me kan herinneren, zo was het toen een bekend modje, maar misschien was het wel erg regionaal :)

Bedankt voor de serieuze replies. Ik heb het gevoel dat dit modje ooit nog wel eens boven water komt.

Intussen verzamel ik lekker door..(dos-programma´s, modjes, alles uit die tijd). Vol met ping pong virus, jeruzalem,friday the 13th, ... maar dat mag de pret niet drukken :P )
pi_168916858
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:02 schreef MrDemesmaeker het volgende:

Intussen verzamel ik lekker door..(dos-programma´s, modjes, alles uit die tijd). Vol met ping pong virus, jeruzalem,friday the 13th, ... maar dat mag de pret niet drukken :P )
Misschien dat je bij scene.org, pouet.net of Nectarine kans maakt, maar ik denk het helaas niet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 16 februari 2017 @ 05:41:15 #9
464975 MrDemesmaeker
De contracten! *versnipper*
pi_168932596
Die laatste link kende ik nog niet. Helaas geen joepmix. Toch bedankt, je helpt er ook andere mensen mee die naar mods zoeken.

Als het gaat over oude msx- of c64 files, dan stikt het van de verzamelingen. Gisteren een ftp gezien met 200.000 c64 diskettedumps. Maar de oude doswereld is om een of andere reden niet zo populair.
Het zijn juist die disketteverzamelingen waar ik joepmix kan verwachten. Vroeger spaarde je eigelijk alles door elkaar op diskettes (of was ik zo slordig haha). Ik heb een tijd geleden een mooie disketteverzameling gevonden. Helaas is het een Spaanse verzameling dus een Nederlands modje zat er niet bij.

Bedankt voor de links!
pi_168936282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 05:41 schreef MrDemesmaeker het volgende:

Maar de oude doswereld is om een of andere reden niet zo populair.
Oh jawel hoor, maar het is een beetje grijze wereld. Niet alles is nog steeds even legaal, hoe oud die shit ook is. Er is genoeg de vinden in de abandon ware ring. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 17 februari 2017 @ 19:43:57 #11
464975 MrDemesmaeker
De contracten! *versnipper*
pi_168967172
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, maar het is een beetje grijze wereld. Niet alles is nog steeds even legaal, hoe oud die shit ook is. Er is genoeg de vinden in de abandon ware ring. :)
Dat geloof (en merk) ik ook wel,maar al die abandonware bestaat voornamelijk uit complete spelletjes, netjes gerangschikt met jaartal etc....
Het is niet zo dat ik daar niet bij van word, maar het liefst had ik een dump van alles wat toen rondging op diskettes : GL-files, DL-files, plaatjes, fli-files, intro's, txt-files, losse exefies van Nederlandse makers (sint.exe, lingo.exe....), modjes, ...
Het beste zou zijn als mensen hun oude diskettes zouden konverteren naar imagefiles en die als compilatie zouden uploaden.

Weeekenddddd :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')