In heel veel gevallen staat de elektromotor ook gewoon binnen. En bv Azipods hebben gewoon een service luik aan de binnenkant, waardoor je er in kan komen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:16 schreef z80 het volgende:
[..]
De electropod hang je onder het schip. Voortstuwing en sturen in 1. De generator staat inderdaad lekker warm binnen.
Ja snap de theorie wel hoor. Flexibelere inzet van vermogen in het totaal plaatje. Dat kloptquote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Volgens mij was het in een procesmanagement training waarbij een stuk van een bedrijfsfilm van Samsung werd getoond.
Waarbij ze de productie ombouwden van aandrijvende motoren naar generator motoren + electrische schroeven (die konden sturen, Azipod??)
Ging voor ons dus om het ombouwen van het proces, niet over het product
Ja en meerdere motoren waardoor je ook kunt varieren met het optimum (verbranding / temp / vermogen) enzo. Onderhoud onderweg ipv stilleggen en iets met redundancyquote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja snap de theorie wel hoor. Flexibelere inzet van vermogen in het totaal plaatje. Dat klopt
Yep, achja brengt ook weer andere beperkingen met zich mee..quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja en meerdere motoren waardoor je ook kunt varieren met het optimum (verbranding / temp / vermogen) enzo. Onderhoud onderweg ipv stilleggen en iets met redundancy
Jonge dag. Hij is 14. Maar heeft een longaandoening dus met vroeg pensioen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je laat hem/haar lekker van de oude dag genieten?
Ow cool!quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Bemanningslid zegt tegen baas van hoi ik ga naar die en die boot. Kan ik familielid mee laten varen? Dan is 't ff afhankelijk van welk familielid 't is of er accommodatie beschikbaar is (partner kampeert gewoon bij het bemanningslid in de hut uiteraard).
Uit fatsoen overleg je dan nog ff met de kapitein of hij/zij ook akkoord is. En dan hoef je eigenlijk alleen vliegtickets zelf te betalen voor het familielid.
En dan is 't per haven beetje afhankelijk van hoe je aan boord komt. Dit regelt de lokale agent allemaal.
Oh, beetje varen en zo. Is toch tof?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:23 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Naja voor passagiers best saai hoor En helemaal vervelend als 't weer slecht is..
Jawel, maar je moet jezelf wel enorm bezig kunnen houden haha..quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh, beetje varen en zo. Is toch tof?
Weet ik. Hier staan de verschillende aandrijflijnen duidelijk omschreven.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als de hoofdmotor draait heb je in 95% van de gevallen een generator die af takt van de schroefas. Die hoef je niet apart van brandstof te voor zien.
Voor in de haven heb je, afhankelijk van het soort schip, hulpmotoren. Dit kunnen grote apparaten zijn die je in kleine schepen als hoofdmotor vindt. Of op kleinere schepen gewoon vrachtwagenmotoren met een generator er aan.
Ben afgestudeerd in de materiequote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Weet ik. Hier staan de verschillende aandrijflijnen duidelijk omschreven.
https://wots.nl/wp-conten(...)id-Propulsion_V4.pdf
Dat lijk mij juist het enige leuke moment.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:23 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Naja voor passagiers best saai hoor En helemaal vervelend als 't weer slecht is..
Zyuden Sentai Kyoryuger.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 19:44 schreef FranticDJ het volgende:
plaatje
[ afbeelding ]
zat onder mn ctrl v dus is random.
Slecht weer? Is leuk voor een half uurtje.. Probeer maar eens te slapen als je binnen 10 seconden van 30 graden over bakboord naar 30 graden over stuurboord gaat en weer terug..quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat lijk mij juist het enige leuke moment.
Ja, zit wat in.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:24 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Jawel, maar je moet jezelf wel enorm bezig kunnen houden haha..
't Is dat ik +/- 12-14u per dag werk en de rest eet/slaap en nog ff wat sociaal doe (of een boek/film).. Maar moet er niet aan denken om een hele dag 'vrij' te zijn aan boord op zee.
Klopt, wij hebben ook 1 schip dat VSP heeft. Heel mooi is dat je er zee bewegingen mee kan opvangen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:32 schreef fietsie het volgende:
Cool ik heb ooit een Graupner model gebouwd met VSP voortstuwing
Dat dat nog steeds gebruikt wordt...
Ik vind het ook heerlijk om met een vliegtuig door een storm heen te gaan. Mag rustig een paar uur duren. Alleen opstijgen met hevige turbulentie vind ik wat minder.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:27 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Slecht weer? Is leuk voor een half uurtje.. Probeer maar eens te slapen als je binnen 10 seconden van 30 graden over bakboord naar 30 graden over stuurboord gaat en weer terug..
Doe het effe 3 maanden dag/nacht. Dan spreken we elkaar nog eensquote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik vind het ook heerlijk om met een vliegtuig door een storm heen te gaan. Mag rustig een paar uur duren. Alleen opstijgen met hevige turbulentie vind ik wat minder.
Was destijds cool model om te bouwen; wordt nu mee gevaren in een instelling voor geestelijk beperkte jongeren. Hebben ze een bassin met modelbotenquote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben ook 1 schip dat VSP heeft. Heel mooi is dat je er zee bewegingen mee kan opvangen.
Een storm van 3 maanden?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:35 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Doe het effe 3 maanden dag/nacht. Dan spreken we elkaar nog eens
Oh dat is gaafquote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Was destijds cool model om te bouwen; wordt nu mee gevaren in een instelling voor geestelijk beperkte jongeren. Hebben ze een bassin met modelboten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |