abonnement Unibet Coolblue
pi_168671831
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja flinke berg staal :7
Ja, de grootste van ons is maar een sateprikker vergeleken met de Berge Stahl / Vale Rio de Janeiro

Maarja.. grootste van ons neemt 23.000 ton lading mee in tegenstelling tot 360.000 ton lading
pi_168671851
quote:
Sowieso een fascinerend ding. Kan geloof ik maar eens per maand als het water hoog genoeg is de haven in hier? Wel eens die 24-uurs timelapse gezien van een loodsboot hier in de haven?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:01:28 #78
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168671866
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja, de grootste van ons is maar een sateprikker vergeleken met de Berge Stahl / Vale Rio de Janeiro

Maarja.. grootste van ons neemt 23.000 ton lading mee in tegenstelling tot 360.000 ton lading
Schepen O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168671876
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Sowieso een fascinerend ding. Kan geloof ik maar eens per maand als het water hoog genoeg is de haven in hier? Wel eens die 24-uurs timelapse gezien van een loodsboot hier in de haven?
2x per maand, met springtij. Dit apparaat begint ook al ter hoogte van Calais met af te slacken om op tijd veilig tot stilstand te kunnen komen.

Wettelijk gezien moet je eerder kunnen, dat kan ook, maar dat heeft nog wat andere gevolgen :+
pi_168671889
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:01 schreef Samzz het volgende:

[..]

Schepen O+.
O+
pi_168671897
Oh nee geen loods maar een schip dat enkel hier in de haven containers heen en weer schuift:

pi_168671927
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh nee geen loods maar een schip dat enkel hier in de haven containers heen en weer schuift:

Ken 'm ;) Binnengevaar :P
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:04:09 #83
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168671946
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:02 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

O+
Ik ben fan van boten :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:04:11 #84
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168671948
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:01 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

2x per maand, met springtij. Dit apparaat begint ook al ter hoogte van Calais met af te slacken om op tijd veilig tot stilstand te kunnen komen.

Wettelijk gezien moet je eerder kunnen, dat kan ook, maar dat heeft nog wat andere gevolgen :+
Dan begint de zeebodem ook een flink stukkie te veranderen door alle water wat eronderdoor geperst raakt?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168671952
Ga komende reis echt proberen meer gebruik te maken van mn GoPro :')
pi_168671989
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dan begint de zeebodem ook een flink stukkie te veranderen door alle water wat eronderdoor geperst raakt?
Oh nee niet zo zeer hoor.. Zo'n apparaat is alleen niet koersvast tijdens een crash stop. Daarom willen ze niet te snel af slacken enzo. Plus in zo'n Berge Stahl staat een grote tweeslag waarschijnlijk. Die dingen starten achteruit :+ Dus als de pook op 0 staat stopt de motor ;) Als je vooruit wil dan start ie vooruit. Als je achteruit wil start ie dus achtersom :P

Dat heeft wat limieten voor je mogelijkheden.
pi_168672009
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ben fan van boten :D.
Ik ook :P

Super gaaf eigenlijk wel dat wij ook 3 maanden per jaar kosteloos familie mee mogen laten varen :Y
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:08:57 #88
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168672078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:05 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Oh nee niet zo zeer hoor.. Zo'n apparaat is alleen niet koersvast tijdens een crash stop. Daarom willen ze niet te snel af slacken enzo. Plus in zo'n Berge Stahl staat een grote tweeslag waarschijnlijk. Die dingen starten achteruit :+ Dus als de pook op 0 staat stopt de motor ;)

Dat heeft wat limieten voor je mogelijkheden.
Zijn ze die enorme monsters nog steeds niet electropod based aan het bouwen?
Zodat er in de toekomst motorwissels mogelijk zijn voor beter milieu effect?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:09:42 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168672096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:06 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ik ook :P

Super gaaf eigenlijk wel dat wij ook 3 maanden per jaar kosteloos familie mee mogen laten varen :Y
Echt? Hoe werkt dat dan :o?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168672108
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zijn ze die enorme monsters nog steeds niet electropod based aan het bouwen?
Zodat er in de toekomst motorwissels mogelijk zijn voor beter milieu effect?
Ach is niet per definitie schoner. En motor wissels wordt even goed wel uitgevoerd hoor. Dan snijden ze de romp gewoon open.



Laat ze over die andere twee erst maar eens zorgen maken ;)
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:11:17 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168672134
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:10 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ach.

[ afbeelding ]

Laat ze over die andere twee erst maar eens zorgen maken ;)
Ik las laatst iets wat niet ging over de CO2 maar meer over de zaken die "per ongeluk" in de brandstoffen voor dergelijke monsters terecht komt, in de productie van andere lastige stofjes...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:12:50 #92
63722 z80
I fink you freaky
pi_168672172
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zijn ze die enorme monsters nog steeds niet electropod based aan het bouwen?
Zodat er in de toekomst motorwissels mogelijk zijn voor beter milieu effect?
Waarom een elektromotor onder een schip hangen waar je in geval van storing niet zo even bij kan als je ook een groot stuk gietijzer binnen neer kunt zetten.
Daarbij de moderne motoren zijn compleet uit ontwikkeld. Leveren een goed rendement en geven weinig storingen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_168672188
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:11 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik las laatst iets wat niet ging over de CO2 maar meer over de zaken die "per ongeluk" in de brandstoffen voor dergelijke monsters terecht komt, in de productie van andere lastige stofjes...
NOx'en SOx'en maar die komen net zo goed vrij bij je auto. Die ontstaan door onvolledige verbranding in feite. Ofwel te koude verbranding..

Waar wij op varen is in feite waar we met de auto overheen rijden. Het is gewoon asfalt.

Ok ok tegenwoordig wel met iets meer geraffineerdere brandstoffen. Maar doordat er bv laagzwavelig gevaren moet worden, komen er weer meer stikstoffen vrij enzo. Hoe het exact zit weet ik ff niet, ben geen chemicus :P
pi_168672197
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:12 schreef z80 het volgende:

[..]

Waarom een elektromotor onder een schip hangen waar je in geval van storing niet zo even bij kan als je ook een groot stuk gietijzer binnen neer kunt zetten.
Daarbij de moderne motoren zijn compleet uit ontwikkeld. Leveren een goed rendement en geven weinig storingen.
Die elektromotor staat ook gewoon binnen hoor.

En dat laatste tja, eh.. Ik zeg niks :P
pi_168672199
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja *O*. Maar die staat in DLD en is met pensioen.
Je laat hem/haar lekker van de oude dag genieten?
Spoilers!
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:14:28 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_168672226
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:11 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik las laatst iets wat niet ging over de CO2 maar meer over de zaken die "per ongeluk" in de brandstoffen voor dergelijke monsters terecht komt, in de productie van andere lastige stofjes...
En waar wil je de generator op laten draaien? Dit moet ook een bakbeest zijn. Een turbine kan maar deze is nogal storings-gevoelig en wil graag zuivere brandstof.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_168672271
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Echt? Hoe werkt dat dan :o?
Bemanningslid zegt tegen baas van hoi ik ga naar die en die boot. Kan ik familielid mee laten varen? Dan is 't ff afhankelijk van welk familielid 't is of er accommodatie beschikbaar is (partner kampeert gewoon bij het bemanningslid in de hut uiteraard).
Uit fatsoen overleg je dan nog ff met de kapitein of hij/zij ook akkoord is. En dan hoef je eigenlijk alleen vliegtickets zelf te betalen voor het familielid.

En dan is 't per haven beetje afhankelijk van hoe je aan boord komt. Dit regelt de lokale agent allemaal.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:16:17 #98
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168672272
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:13 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Die elektromotor staat ook gewoon binnen hoor.

En dat laatste tja, eh.. Ik zeg niks :P
Volgens mij was het in een procesmanagement training waarbij een stuk van een bedrijfsfilm van Samsung werd getoond.

Waarbij ze de productie ombouwden van aandrijvende motoren naar generator motoren + electrische schroeven (die konden sturen, Azipod??)

Ging voor ons dus om het ombouwen van het proces, niet over het product :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:16:40 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_168672283
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:13 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Die elektromotor staat ook gewoon binnen hoor.

En dat laatste tja, eh.. Ik zeg niks :P
De electropod hang je onder het schip. Voortstuwing en sturen in 1. De generator staat inderdaad lekker warm binnen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_168672306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:14 schreef z80 het volgende:

[..]

En waar wil je de generator op laten draaien? Dit moet ook een bakbeest zijn. Een turbine kan maar deze is nogal storings-gevoelig en wil graag zuivere brandstof.
Als de hoofdmotor draait heb je in 95% van de gevallen een generator die af takt van de schroefas. Die hoef je niet apart van brandstof te voor zien.

Voor in de haven heb je, afhankelijk van het soort schip, hulpmotoren. Dit kunnen grote apparaten zijn die je in kleine schepen als hoofdmotor vindt. Of op kleinere schepen gewoon vrachtwagenmotoren met een generator er aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')