abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 20:08:35 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168718364
er is niet zoiets als 'de top 10 lijst van de meest machtigste legers ter wereld'

het is Idols niet ofzo :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168719023
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 20:08 schreef sp3c het volgende:
er is niet zoiets als 'de top 10 lijst van de meest machtigste legers ter wereld'

het is Idols niet ofzo :')
http://newsmonkey.be/article/56627

En die noemen nog niet eens het christendom of islam alleen maar landen toch?
pi_168719556
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 20:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

http://newsmonkey.be/article/56627

En die noemen nog niet eens het christendom of islam alleen maar landen toch?
Op basis van materiaal en uitgaven zouden de Saoediers vandaag de dag tot de sterkste legers ter wereld behoren, maar de praktijk wijst gelukkig uit dat kwantiteit niet altijd een kwaliteit op zichzelf is. Iran heeft conventioneel gezien veelal verouderd wapentuig in vergelijking met Saoedie Arabie, maar is veel bekwamer in 'power projecting' dan de Saoediers dat zijn. Waarom? Een goed opgeleide officierskorps; een eeuwenoude militaire cultuur; focus op zelfvoorzieningheid waardoor ze veel materiaal zelf produceren; vermogen tot aanpassing om de continue veranderende situaties in de regio het hoofd te bieden; 'strategic patience' waardoor lange termijn denken en planning boven korte termijn winsten worden gewaardeerd; etc.

Er komt veel meer kijken bij 'militaire macht' dan materiaal of uitgaven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stabiel op 06-02-2017 20:42:58 ]
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 20:48:25 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168719932
quote:
das hun mening, zo zijn er nog meer mensen met een mening, ik heb er ook 1 :)

quote:
En die noemen nog niet eens het christendom of islam alleen maar landen toch?
die hebben dan ook geen staande legers

op zijn hoogst zou je ze mobilisabel kunnen noemen maar het lijkt me lastig gokken hoeveel van die recruten daadwerkelijk op zouden komen dagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168729004
_O_ allah, bashar, suriya _O_

quote:
Amnesty: duizenden Syriërs opgehangen in 'slachthuis'

Het Syrische regime heeft in een gevangenis buiten Damascus mogelijk meer dan tienduizend gevangenen geëxecuteerd. Amnesty International trekt die conclusie na gesprekken met voormalige gevangenen en cipiers van de Saydnaya-gevangenis.

In een rapport bericht de mensenrechtenorganisatie uitvoerig over de buitengerechtelijke massa-executies. Amnesty zegt dat tussen 2011 en 2015 iedere week twintig tot vijftig gevangenen werden opgehangen. De executies werden uitgevoerd na schijnprocessen, die in de meeste gevallen niet langer duurden dan drie minuten. De executies waren meestal in de nacht van maandag op dinsdag. De gevangenisleiding sprak dan van 'het feest'.

Amnesty heeft een grove schatting gemaakt van het aantal gevangen dat in de periode van september 2011 tot december 2015 is geëxecuteerd. De mensenrechtenorganisatie heeft het over 5000 tot 13.000 Syriërs die in de Saydnaya-gevangenis in die periode zijn opgehangen.
Vermoedelijk gingen de executies na december 2015 verder.

De Saydnaya-gevangenis is onder gevangenen bekend als 'het slachthuis'. Aan de executies gingen vaak gruwelijke martelingen vooraf. De lichamen werden voor identificatie naar ziekenhuizen gebracht en uiteindelijk gedumpt in massagraven.

Amnesty heeft voor het rapport Human Slaughterhouse gesproken met 31 voormalige gevangenen, die nu in het Westen wonen. Ze hadden zich op tijd vrijgekocht. Ook heeft de organisatie gesproken met meer dan vijftig bewakers en 'rechters' die de schijnprocessen voerden.

Amnesty heeft vaker rapporten gepubliceerd over huiveringwekkende praktijken in Syrische gevangenissen. Het regime van president Assad gaat er nooit op in en noemt de rapporten propaganda.http://nos.nl/artikel/215(...)n-in-slachthuis.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 7 februari 2017 @ 10:04:41 #81
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_168729154
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 09:56 schreef Slayage het volgende:
_O_ allah, bashar, suriya _O_

[..]

Wat een lachwekkende propaganda dit zeg. Ex-gevangenen die in het Westen wonen hebben gewoon een motief om dit soort sprookjes te verzinnen. Zelfs mijn Syrische onderburen die uit Damascus komen en anti regime zijn komen niet met dit soort spookverhalen.

Uiteraard zijn de veiligheidsdiensten daar kwaadaardig (en opereren in grote mate autonoom) en is de Baath partij een dictatoriale partij die repressie niet schuwt. Maar dit soort spookverhalen :')

Als deze burgeroorlog trouwens een ding heeft bewezen is het wel dat Bashar > "rebellen". Die gasten zijn niet in staat eenheid te bewaren, slaan elkaar de kop in, hebben geen enkele economische agenda maar slechts een Islamitische en vermoorden minderheden alsof het een lieve lust is. Er zullen best alternatieven voor Bashar zijn, maar die vinden we niet bij de "rebellen".
pi_168729323
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat een lachwekkende propaganda dit zeg.
tuurlijk moet jij dit soort onderzoeken afdoen als propaganda. een assad fanboy zijn heeft nu eenmaal een tol. namelijk dat je je geweten op een zijspoor dient te zetten. anders kan je niet slapen snachts, wetende dat je indirect dit soort praktijken toejuicht ;)

_O_ assad of we branden het land _O_

ze hebben iig woord bij daad gehouden ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 7 februari 2017 @ 10:21:22 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168729389
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 09:56 schreef Slayage het volgende:
_O_ allah, bashar, suriya _O_

[..]

Nepnieuws. Misschien dat er een kern van waarheid in zit. En als ze inderdaad wat gewelddadige baarden ophangen, is de wereld daardoor beter af.

Maar vooralsnog zelfde categorie als het gifgas en de massale huis-aan-huis executies in Aleppo na de bevrijding :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_168729568
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:04 schreef Richestorags het volgende:

Wat een lachwekkende propaganda dit zeg.
Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Dagelijkse realiteit in al die kutlanden. Dus rationaliseer het dan zo: Syrie, Saudie Arabië, Jordanië, Egypte...allemaal zelfde. Lekker vrouwen verkrachten ook in gevangenis enzo, mannen elkaar laten kontneuken, ondersteboven hangen en testikels wat stroom op zetten, in Marokko hebben ze colafles methode...mag je paar uurtjes op gaan zitten met je blote reet totdat je blauw ziet.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_168729580
Wie zijn er onderhand aan de winnende hand in deze oorlog?
pi_168729586
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:33 schreef Odaiba het volgende:
Wie zijn er onderhand aan de winnende hand in deze oorlog?
israel
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168729592
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

israel
Hoezo?
pi_168729908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:33 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hoezo?
syrie, een van de belangrijkste vijanden van israel is vernietigd. bestaat gewoon niet meer. wat men het SAA noemt doet niet meer ter zake. die paar elementen die nog leven worden bij elkaar gehouden door lapwerk van iran. het regime kan in hun hartland van latakia niet eens hun eigen broek omhoog houden en hebben ze sjia milities uit irak/iran en afghanistan nodig.

daarnaast is hezz en iran, andere grote vijanden van israel, aan het bloeden in het conflict. uiteraard is er voor de israelisch nu wel de dreiging dat deze spelers veel gevechtservaring opdoen in het land en het erop lijkt dat iran prominenter in syrie aanwezig zal zijn, wat in de toekomst een bedreiging zal vormen, maar vooralsnog is dat toekomst muziek en kan het nog alle kanten op gaan, hoewel ik het niet verwacht. maar trump kan in syrie een echte game changer zijn wat iran betreft omdat hij zich heel erg pro israel lijkt te profileren en pro israel betekent anti iran dus anti assad.
de asssadisten lijken atm aan de winnende hand, maar dit conflict kan weer een nieuwe fase ingaan als trump besluit om zich duidelijke pro israel (dus anti assad en anti iran) te profileren in syrie.
in een ideale scenario voor israel gaat dit conflict dan ook door tot het einde der tijden. de vijanden van israel moorden elkaar uit en israel gaat verder met annexeren van het westelijke jordaanoever w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168729957
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

syrie, een van de belangrijkste vijanden van israel is vernietigd. bestaat gewoon niet meer. wat men het SAA noemt doet niet meer ter zake. die paar elementen die nog leven worden bij elkaar gehouden door lapwerk van iran. het regime kan in hun hartland van latakia niet eens hun eigen broek omhoog houden en hebben ze sjia milities uit irak/iran en afghanistan nodig.

daarnaast is hezz en iran, andere grote vijanden van israel, aan het bloeden in het conflict. uiteraard is er voor de israelisch nu wel de dreiging dat deze spelers veel gevechtservaring opdoen in het land en het erop lijkt dat iran prominenter in syrie aanwezig zal zijn, wat in de toekomst een bedreiging zal vormen, maar vooralsnog is dat toekomst muziek en kan het nog alle kanten op gaan, hoewel ik het niet verwacht. maar trump kan in syrie een echte game changer zijn wat iran betreft omdat hij zich heel erg pro israel lijkt te profileren en pro israel betekent anti iran dus anti assad.
de asssadisten lijken atm aan de winnende hand, maar dit conflict kan weer een nieuwe fase ingaan als trump besluit om zich duidelijke pro israel (dus anti assad en anti iran) te profileren in syrie.
in een ideale scenario voor israel gaat dit conflict dan ook door tot het einde der tijden. de vijanden van israel moorden elkaar uit en israel gaat verder met annexeren van het westelijke jordaanoever w/
aah ok dank.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:24:02 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168730671
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168730789
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

syrie, een van de belangrijkste vijanden van israel is vernietigd. bestaat gewoon niet meer. wat men het SAA noemt doet niet meer ter zake. die paar elementen die nog leven worden bij elkaar gehouden door lapwerk van iran. het regime kan in hun hartland van latakia niet eens hun eigen broek omhoog houden en hebben ze sjia milities uit irak/iran en afghanistan nodig.

daarnaast is hezz en iran, andere grote vijanden van israel, aan het bloeden in het conflict. uiteraard is er voor de israelisch nu wel de dreiging dat deze spelers veel gevechtservaring opdoen in het land en het erop lijkt dat iran prominenter in syrie aanwezig zal zijn, wat in de toekomst een bedreiging zal vormen, maar vooralsnog is dat toekomst muziek en kan het nog alle kanten op gaan, hoewel ik het niet verwacht. maar trump kan in syrie een echte game changer zijn wat iran betreft omdat hij zich heel erg pro israel lijkt te profileren en pro israel betekent anti iran dus anti assad.
de asssadisten lijken atm aan de winnende hand, maar dit conflict kan weer een nieuwe fase ingaan als trump besluit om zich duidelijke pro israel (dus anti assad en anti iran) te profileren in syrie.
in een ideale scenario voor israel gaat dit conflict dan ook door tot het einde der tijden. de vijanden van israel moorden elkaar uit en israel gaat verder met annexeren van het westelijke jordaanoever w/
Hopelijk neemt Israel nog een stukje Syrie in. :9~
pi_168730941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hopelijk neemt Israel nog een stukje Syrie in. :9~
:D!

de arabieren in israel, de arabieren in het bezette westelijke jordaan oever en zelfs de arabieren in de open lucht gevangenis genaamd gaza hebben het beter dan de arabieren in syrie.

:Y)

maar allah bashar suriya je weetz _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168731529
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

syrie, een van de belangrijkste vijanden van israel is vernietigd. bestaat gewoon niet meer. wat men het SAA noemt doet niet meer ter zake. die paar elementen die nog leven worden bij elkaar gehouden door lapwerk van iran. het regime kan in hun hartland van latakia niet eens hun eigen broek omhoog houden en hebben ze sjia milities uit irak/iran en afghanistan nodig.

daarnaast is hezz en iran, andere grote vijanden van israel, aan het bloeden in het conflict. uiteraard is er voor de israelisch nu wel de dreiging dat deze spelers veel gevechtservaring opdoen in het land en het erop lijkt dat iran prominenter in syrie aanwezig zal zijn, wat in de toekomst een bedreiging zal vormen, maar vooralsnog is dat toekomst muziek en kan het nog alle kanten op gaan, hoewel ik het niet verwacht. maar trump kan in syrie een echte game changer zijn wat iran betreft omdat hij zich heel erg pro israel lijkt te profileren en pro israel betekent anti iran dus anti assad.
de asssadisten lijken atm aan de winnende hand, maar dit conflict kan weer een nieuwe fase ingaan als trump besluit om zich duidelijke pro israel (dus anti assad en anti iran) te profileren in syrie.
in een ideale scenario voor israel gaat dit conflict dan ook door tot het einde der tijden. de vijanden van israel moorden elkaar uit en israel gaat verder met annexeren van het westelijke jordaanoever w/
Nee. Hezbollah en Iran hebben hun footprint in Syrië enkel vergroot. Israël is absoluut niet de winnaar in het conflict.
pi_168731599
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:18 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Nee. Hezbollah en Iran hebben hun footprint in Syrië enkel vergroot. Israël is absoluut niet de winnaar in het conflict.
Dat gele stukje op de kaart gesteund door de VS en dat groene stukje die zichzelf de rebellen noemen. Over deze stukjes heeft de Hez, Iran en Syrie helemaal , maar ook helemaal , 0,0 dus, niets te zeggen. Het overgebleven zwart stukje wordt nu verdeeld door deze 3.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:23:32 #97
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_168731632
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Dagelijkse realiteit in al die kutlanden. Dus rationaliseer het dan zo: Syrie, Saudie Arabië, Jordanië, Egypte...allemaal zelfde. Lekker vrouwen verkrachten ook in gevangenis enzo, mannen elkaar laten kontneuken, ondersteboven hangen en testikels wat stroom op zetten, in Marokko hebben ze colafles methode...mag je paar uurtjes op gaan zitten met je blote reet totdat je blauw ziet.
Joh, ik zeg toch ook dat het een kwaadaardig regime is en die veiligheidsdiensten gewoon martelen ? Dat is algemeen bekend. Slayage snapt echter de loskoppeling veiligheidsdienst - regime niet. Die veiligheidsdiensten zijn ook gewoon een soort wilde milities.

Het gaat mij met name om de schaal. Slachthuizen, tienduizenden slachtoffers. Wie dan? Waar is hun familie?
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:26:05 #98
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_168731683
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:32 schreef Slayage het volgende:
als het huidige iraakse regime weer in dezelfde valkuilen trapt als toen onder maliki en dikke matties wordt met iran en hun sjia ideologie, is het een kwestie van tijd dat we weer te maken hebben met een nieuwe incarnatie van "al qaida in irak" en zijn we weer bij af.

Hoe herbouw je een miljoenenstad na twee jaar IS-regime?

Mosul stuit bij heropbouw op de wortels van het kalifaat

...

Het ergst waren de sjiitische milities, de zogenoemde Volksmobilisatie, die openlijk gesteund worden door buurland Iran. Voordat IS de stad innam, waren de militiestrijders overal in Mosul, met willekeurige arrestaties tot gevolg. 'Hun checkpoints gaven problemen in het verkeer. Ze horen niet bij Mosul. Daarom konden extremisten de hoofden van de mensen manipuleren.'

Zelfs de hoogopgeleide Wafaa met haar glitterhoofddoek, die buiten Mosul graag de wind door haar korte kapsel laat waaien, zag daarom wel iets goeds in IS, toen die in de rommelige zomer van 2014 van binnenuit de stad overnamen. 'Toen Islamitische Staat kwam, waren we eerst blij, want alle milities waren weg.'

Ruim een week na de bevrijding is het eerste militiecheckpoint in Oost-Mosul alweer een feit, vlak bij de Grote Moskee. Aan de rand van de stad verzamelen de militiestrijders zich in konvooien, behangen met vlaggen van sjiitische geestelijken, klaar om de stad in te trekken, wachtend op een laatste bevel uit Bagdad. Wafaa is er stellig over. 'Als zij terugkomen, dan komt IS ook terug.'

Onder Saddam werden de Sjiieten, de meerderheid, keihard aangepakt. Daar hoor ik je niet over. Waarom zou de meerderheid van het land geen matties mogen worden met Iran?
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:28:31 #99
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_168731736
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

tuurlijk moet jij dit soort onderzoeken afdoen als propaganda. een assad fanboy zijn heeft nu eenmaal een tol. namelijk dat je je geweten op een zijspoor dient te zetten. anders kan je niet slapen snachts, wetende dat je indirect dit soort praktijken toejuicht ;)

_O_ assad of we branden het land _O_

ze hebben iig woord bij daad gehouden ^O^
Ironisch om dat uit de mond van een Erdogan aanhanger te horen ;)

Ik ben geen Assad fanboy, het is een sympathieke man die voldoende steun geniet. Delen van het regime en de veiligheidsdiensten zijn kwaadaardig. Assad is als president wel eindverantwoordelijk. Daarom zou hij na de oorlog naar een geschikte vervanger moeten zoeken.
pi_168731747
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Dat gele stukje op de kaart gesteund door de VS en dat groene stukje die zichzelf de rebellen noemen. Over deze stukjes heeft de Hez, Iran en Syrie helemaal , maar ook helemaal , 0,0 dus, niets te zeggen. Het overgebleven zwart stukje wordt nu verdeeld door deze 3.
Al die stukjes, met wellicht uitzondering van het grensgebied met Irak (onder IS-controle nu), hebben nauwelijks strategische waarde voor Iran. Je dacht toch niet dat het achterland van Idlib cruciaal is voor Teheran om haar dominante positie in de Levant te beschermen? Damascus, Aleppo, Homs, Golan, Latakia, etc. daarentegen wel.

Iran heeft niet enkel de val van de Syrische regering weten te voorkomen, maar heeft middels cruciale militaire steun een dermate sterke positie in het land ontwikkeld dat de regering nu compleet afhankelijk is van haar aanwezigheid. Hetzelfde geldt voor Hezbollah.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')