abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 24 februari 2017 @ 10:20:19 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169111408
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Het overige verkeer hinderen of gevaar veroorzaken is nog altijd verboden. :)
Als in het RVV staat dat je met z'n tweeen naast elkaar mag fietsen zonder clausule, dan is dat geen hinderen. Dat jij daar psychisch last van hebt is dan jouw probleem.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169111523
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als in het RVV staat dat je met z'n tweeen naast elkaar mag fietsen zonder clausule, dan is dat geen hinderen. Dat jij daar psychisch last van hebt is dan jouw probleem.

Het een sluit het ander niet uit. Je mag niet hinderen, ook al houd je je aan alle andere regels in de RVV.
Ligt helemaal aan de situatie verder.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 10:33:28 #128
Why is all the rum gone?
pi_169111606
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit. Je mag niet hinderen, ook al houd je je aan alle andere regels in de RVV.
Ligt helemaal aan de situatie verder.
Als ik naast mijn dochter fiets op het fietspad, hinder ik helemaal niemand. Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die op de rechterrijstrook van de snelweg 80 rijdt iemand hindert.

Ik daag je dan ook uit om een agent te vinden die mij daarvoor aan de kant gaat zetten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169111877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als ik naast mijn dochter fiets op het fietspad, hinder ik helemaal niemand. Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die op de rechterrijstrook van de snelweg 80 rijdt iemand hindert.

Ik daag je dan ook uit om een agent te vinden die mij daarvoor aan de kant gaat zetten.

Als je het andere verkeer niet hindert is er ook geen probleem. Dat is het hele punt.
Alleen, zeggen dat je per definitie niet hindert omdat in de RVV staat dat je naast elkaar mag fietsen is onzin. Dat ligt aan de situatie.
pi_169112095
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Is allemaal uitgebreid in het nieuws geweest, inclusief de verklaring van de bestuurder (was erg moe, vond het verstandig om dan maar stapvoets te gaan rijden |:( ).
wat een mongool
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:37:30 #131
54121 JaapB
░Heel nozel??░
pi_169112677
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar ben ik inderdaad van overtuigd. Het RVV zegt daar het volgende over.

RVV artikel 3 lid 2.

Hoofdstuk II. Verkeersregels
ž 1. Plaats op de weg
Artikel 3
1.
Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
2.
Fietsers mogen met zijn tweeŰn naast elkaar rijden. Dit geldt niet voor snorfietsers.

Ik leer mijn kinderen de regels. Wat leer jij ze?
Dat je ander verkeer niet mag hinderen.
Iets met rekening met elkaar houden en fatsoen.

http://www.fietsen.123.nl(...)regels-voor-fietsers
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:41:23 #132
54121 JaapB
░Heel nozel??░
pi_169112757
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Als je het andere verkeer niet hindert is er ook geen probleem. Dat is het hele punt.
Alleen, zeggen dat je per definitie niet hindert omdat in de RVV staat dat je naast elkaar mag fietsen is onzin. Dat ligt aan de situatie.
Inderdaad.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:55:03 #133
Why is all the rum gone?
pi_169112992
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:49 schreef NewHorizon het volgende:

Als je het andere verkeer niet hindert is er ook geen probleem.
Er is geen probleem. Punt.
pi_169113016
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen probleem. Punt.
Tenzij je het overige verkeer hindert. Ligt aan de situatie dus. Punt.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:59:23 #135
Why is all the rum gone?
pi_169113080
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:37 schreef JaapB het volgende:

Dat je ander verkeer niet mag hinderen.
Iets met rekening met elkaar houden en fatsoen.

Het getuigt niet van fatsoen als iemand 300m achter je begint te bellen of toeteren en je dan alsnog een verwensing naar je hoofd slingert als ze zich er langs persen. Het getuigt ook niet van rekening houden met elkaar (zoals jullie dat niet doen) dat als ik naast mijn kind fiets dat jullie automatisch verwachten dat ik aan de kant ga.

Dus ga dat eerst zelf maar leren voordat je vindt dat je mij op mijn vingers moet tikken.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:00:12 #136
Why is all the rum gone?
pi_169113094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:56 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tenzij je het overige verkeer hindert. Ligt aan de situatie dus. Punt.
Nee, hoor. Het is geen probleem.
pi_169113214
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Het is geen probleem.
Jij vindt het geen probleem als je ander verkeer hindert door naast elkaar te fietsen?
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:21:42 #138
Why is all the rum gone?
pi_169113583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jij vindt het geen probleem als je ander verkeer hindert door naast elkaar te fietsen?
Maar dat is het punt, ik hinder geen ander verkeer. Ik mag namelijk naast mijn dochter fietsen, zegt het RVV. Dus is het geen probleem.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:22:51 #139
54121 JaapB
░Heel nozel??░
pi_169113608
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het getuigt niet van fatsoen als iemand 300m achter je begint te bellen of toeteren en je dan alsnog een verwensing naar je hoofd slingert als ze zich er langs persen. Het getuigt ook niet van rekening houden met elkaar (zoals jullie dat niet doen) dat als ik naast mijn kind fiets dat jullie automatisch verwachten dat ik aan de kant ga.

Dus ga dat eerst zelf maar leren voordat je vindt dat je mij op mijn vingers moet tikken.
Even kijken voor wat betreft fatsoen:
1. Ruim van te voren door middel van een belsignaal laten weten dat je iemand van achteren nadert omdat diegene geen ogen in het achterhoofd heeft. Ik zou zeggen fatsoenlijk.
2. Ruimte maken voor een andere verkeersdeelnemer die duidelijk sneller fietst dan jouw dochter. Dat zou fatsoenlijk zijn.
3. Vriendelijk bedanken in het voorbij gaan? Dat zou fatsoenlijk zijn.

Echter jij lokt onfatsoenlijk gedrag uit door het zelf tentoon te spreiden. Stug blijven doorfietsen naast je dochter zodat een ander die er voorbij wil zich er blijkbaar langs moet wurmen.

Dat onfatsoen ook onfatsoen oplevert is hier wel weer duidelijk. Feit dat jij niet in de gaten hebt dat jij de oorzaak daarvan bent baart mij wel grote zorgen over je opvoeding van je dochter.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:24:45 #140
6280 k_man
pedante eikel
pi_169113668
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je lokt zulk gedrag zelf uit door niet even netjes aan de kant te gaan, zoals het hoort. Een beetje zoals rechts inhalen; dat hoort natuurlijk ook niet, maar het wordt wel uitgelokt als iemand zich niks aantrekt van het verkeer en sto´cijns links blijft rijden. Net zoals jij kennelijk weigert om je aan te passen aan het verkeer en sto´cijns naast een ander blijft fietsen. Jij bent de grootste aso in het verhaal, niet degene die even toetert wanneer jij je niet aan de regels wilt houden. :)
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
foto's
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:26:45 #141
Why is all the rum gone?
pi_169113722
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:22 schreef JaapB het volgende:

Stug blijven doorfietsen naast je dochter zodat een ander die er voorbij wil zich er blijkbaar langs moet wurmen.

Wat jij je kinderen misschien ook moet leren: je krijgt niet altijd wat je wilt. Volgens de RVV hoef ik niet aan de kant, dus het feit dat jij dat verwacht komt alleen voort uit egoisme.

Dus gewoon lekker achter me blijven fietsen tot er wel ruimte is. Moet je in de auto ook en ik zie geen enkele reden waarom dat op de fiets anders is.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:28:55 #142
Why is all the rum gone?
pi_169113764
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:24 schreef k_man het volgende:

Je lokt zulk gedrag zelf uit door niet even netjes aan de kant te gaan, zoals het hoort.
Maar dat is het verschil: in het RVV staat dat ik niet aan de kant hoef.

Ga jij aan de kant op de snelweg als ik met groot licht seinend achterop kom? Wedden van niet?
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:29:28 #143
6280 k_man
pedante eikel
pi_169113777
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar dat is het punt, ik hinder geen ander verkeer. Ik mag namelijk naast mijn dochter fietsen, zegt het RVV. Dus is het geen probleem.
Verkeersregels zijn geen vrijbrief voor alle omstandigheden. Vandaar artikel 5. Hinderen of gevaar veroorzaken mag nooit, ook niet als je iets doet dat volgens de regels op zich wel mag. Je mag 130 rijden op de snelweg, toch kun je daarvoor beboet worden als je het doet terwijl de omstandigheden het niet toelaten.
foto's
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:31:05 #144
Why is all the rum gone?
pi_169113804
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:29 schreef k_man het volgende:

Vandaar artikel 5.

Wat een zwaktebod. Met artikel 5 komen omdat je eventjes niet zo hard kunt fietsen als je wilt. Dan ben je wel door je argumenten heen, toch? :)
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:32:08 #145
6280 k_man
pedante eikel
pi_169113826
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar dat is het verschil: in het RVV staat dat ik niet aan de kant hoef.

Ga jij aan de kant op de snelweg als ik met groot licht seinend achterop kom? Wedden van niet?
Nee. In het RVV staat dat niet. Je hebt het nota bene net zelf geciteerd.

En ja, natuurlijk rij ik op de snelweg zoveel mogelijk rechts. Ik ga altijd aan de kant als er rechts plaats is.
foto's
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:35:38 #146
6280 k_man
pedante eikel
pi_169113887
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat een zwaktebod. Met artikel 5 komen omdat je eventjes niet zo hard kunt fietsen als je wilt. Dan ben je wel door je argumenten heen, toch? :)
Ik heb het niet over zelf fietsen. Ik heb het over fietsers die een halve file veroorzaken doordat ze weigeren aan de kant te gaan en auto's er zodoende niet langs kunnen.
foto's
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:35:55 #147
Why is all the rum gone?
pi_169113891
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:32 schreef k_man het volgende:

Nee. In het RVV staat dat niet. Je hebt het nota bene net zelf geciteerd.
Inderdaad. Dat je naast elkaar mag fietsen, geen clausule.

quote:
En ja, natuurlijk rij ik op de snelweg zoveel mogelijk rechts. Ik ga altijd aan de kant als er rechts plaats is.
Maar jij rijdt naast een vrachtwagen en ik vind dat dat wel wat sneller kan. Daar attendeer ik je even op door met groot licht te seinen. Onmiddelijk geef jij wat gas bij en gaat zo snel mogelijk naar rechts, toch?
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:37:06 #148
Why is all the rum gone?
pi_169113910
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb het niet over zelf fietsen. Ik heb het over fietsers die een halve file veroorzaken doordat ze weigeren aan de kant te gaan en auto's er zodoende niet langs kunnen.
Ik niet. Ik heb het over fietsen op het fietspad. Maar dan nog, een fietser heeft ook recht op zijn rijstrook. Als er geen plek is, dan hoor je er als automobilist gewoon achter te blijven. Jammer dan dat er een file is.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:40:04 #149
6280 k_man
pedante eikel
pi_169113953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat je naast elkaar mag fietsen, geen clausule.

[..]

Maar jij rijdt naast een vrachtwagen en ik vind dat dat wel wat sneller kan. Daar attendeer ik je even op door met groot licht te seinen. Onmiddelijk geef jij wat gas bij en gaat zo snel mogelijk naar rechts, toch?
Zoals al diverse keren gezegd; er geldt altijd de algemene regel dat je geen gevaar of hinder mag veroorzaken. Dat gaat boven elke andere regel. Ik neem aan dat je geen rijbewijs hebt? Anders schort er nogal wat aan je theoriekennis.
foto's
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:42:51 #150
6280 k_man
pedante eikel
pi_169113987
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik niet. Ik heb het over fietsen op het fietspad. Maar dan nog, een fietser heeft ook recht op zijn rijstrook. Als er geen plek is, dan hoor je er als automobilist gewoon achter te blijven. Jammer dan dat er een file is.
Als je het alleen hebt over het fietspad waarom begin je dan over toeterende auto's achter je?

Als jij hinder veroorzaakt door naast een ander te fietsen moet je gewoon aan de kant. Als het goed is, is het je vroeger ook zo geleerd.
foto's
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')