Bron?? En bedoel echt linkje posten.quote:Op zondag 26 februari 2017 08:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Groot licht om in te halen mag gewoon hoor. Verdrag inzake wegverkeer van Wenen artikel 28.
Zucht. Google stuk of zo?quote:Op zondag 26 februari 2017 08:25 schreef eRKa het volgende:
[..]
Bron?? En bedoel echt linkje posten.
Dit druist zó tegen alles in wat ik geleerd heb, dat ik graag bewijs wil zien.
Edit:quote:Article 28. Audible and luminous warnings
1 Audible warning devices may be used only:
(a) To give due warning with a view to avoiding an accident;
(b) Outside built-up areas when it is desirable to warn a driver that he is about to be overtaken.
The sounds emitted by audible warning devices shall not be prolonged more than necessary.
Motor-vehicle drivers may give the luminous warnings specified in Article 32, paragraph 3, of this Convention, instead of audible warnings, between nightfall and dawn. They may also do so in daylight hours for the purpose indicated in paragraph 1(b) of this Article, if to do so is more appropriate in the prevailing circumstances.
quote:“Motor vehicle” means any power-driven vehicle which is normally used for carrying persons or goods by road or for drawing, on the road, vehicles used for the carriage of persons or goods. This term embraces trolley-buses, that is to say, vehicles connected to an electric conductor and not rail-borne. It does not cover vehicles, such as agricultural tractors, which are only incidentally used for carrying persons or goods by road or for drawing, on the road, vehicles used for the carriage of persons or goods;
Ze snappen hier in dit topic echt niks van autorijden.quote:Op zondag 26 februari 2017 08:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zucht. Google stuk of zo?
http://wetten.overheid.nl/BWBV0003507/2016-09-19
[..]
Volgens mij moet je het stuk lezen waar staat dat de geluidssignalen vervangen mogen worden voor lichtsignalen. En niet voor drukke gebieden, maar voor alles buiten de bebouwde kom (Outside built-up areas).quote:Op zondag 26 februari 2017 08:50 schreef eRKa het volgende:
Ik kan prima zelf zoeken, maar wil exact de quote die jij plaatst.
De bedoeling van deze regel is dat je de in te halen bestuurder helpt met opletten, precies wat de bestuurder van de elektrische fiets ook deed. Dat staat er namelijk "warn that he's about to be overtaken". (En ook alleen in drukke gebieden)
Er staat niet dat je mag knipperen om plaats te vrágen of af te dwingen. Sowieso gaat het over toeteren, maar laten we dat even in het midden.
Dus. Knipperen om inhaalruimte te vragen mag niet.
Gelukkig maar, mijn wereld stond ff op zijn kop. Maar gelukkig (alhoewel) ben jij degene die de regel fout interpreteert.
Luminuous devices had ik inderdaad gemist (vervangen van toeter door koplampen). En outside built-up area's ook even verkeerd geïnterpreteerd. Maar dat doet weinig af aan het feit van knipperen om plek te vragen.quote:Op zondag 26 februari 2017 08:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het stuk lezen waar staat dat de geluidssignalen vervangen mogen worden voor lichtsignalen. En niet voor drukke gebieden, maar voor alles buiten de bebouwde kom (Outside built-up areas).
Maar goed. Begrijpend lezen blijft lastig. Daarom waarschijnlijk ook je eigen interpretatie van de wet.
En in dit stukje staat zoveel als dat je een bestuurder mag waarschuwen dát hij ingehaald gaat worden, niet dat je plaats moet vragen (cq afdwingen). Het moet dus al mogelijk zijn om in te halen, maar er kan bij het inhalen gevaar zijn zodra de in te halen bestuurder niet alert is(zie voorbeeldje met trekker+aanhanger onderaan). In dergelijke gevallen mag je dus wel degelijk waarschuwen (luminuous devices had ik inderdaad gemist). Er staat nog steeds niet dat je mag knipperen om anderen naar de rechterbaan te verwijzen.quote:Op zondag 26 februari 2017 08:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
when it is desirable to warn a driver that he is about to be overtaken.
Je zegt dat het je niet uit maakt. Ik zeg dat je doorrijden niet verkiest boven files.quote:Op zondag 26 februari 2017 04:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij welk deel van mijn post lees je dat ik files verkies boven doorrijden?
Hear hear. Maar je bent zelf het grootste voorbeeld hiervan.quote:Op zondag 26 februari 2017 08:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
Wat mooi toch dat mensen denken de regels te kennen, maar dat eigenlijk niet doen en dan onjuiste meningen vormen. Weer een paar mooie voorbeelden in het topic nu.
quote:Op zondag 26 februari 2017 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
Knip
hoop ik dat je scheerspullen bij je hebt, want je zou best eens een baardje kunnen hebben voor ik je er dan langs ga laten.
http://wetten.overheid.nl(...)oofdstukII_Artikel32quote:3 Wanneer een voertuig vlak achter een ander voertuig rijdt, mag echter groot licht worden gebruikt als lichtsignaal om aan te geven dat de bestuurder van plan is in te halen, zoals bepaald in artikel 28, tweede lid.
Helaas. Niet wat betreft deze regel (er zijn dan ook al de nodige topics en discussies over geweest hier en altijd draaien ze op hetzelfde uit).quote:Op zondag 26 februari 2017 11:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Hear hear. Maar je bent zelf het grootste voorbeeld hiervan.
Ja, juist deze regel. Je kent misschien de wettekst, maar je vormt je eigen mening. En ik kun je verklappen: jouw mening is niet per definitie de juiste.quote:Op zondag 26 februari 2017 12:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Helaas. Niet wat betreft deze regel
Dus? Dus? Een kip is geen mus. Jouw mening. Anders had er dit in dat artikel gestaan:quote:Op zondag 26 februari 2017 12:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dat betekent dus ook dat als je achter iemand rijdt die geen plaats wil maken.
quote:Wanneer een voertuig vlak achter een ander voertuig rijdt die geen plaats wil maken, mag echter groot licht worden gebruikt
Snap ik niet. Als ik achter iemand rijd en ik ben van plan in te halen (om wat voor reden dan ook) dan mag ik toch seinen? En als ik niet wil inhalen dan ben ik het sowieso al niet van plan? Je uitleg maakt het er niet beter op zo.quote:Op zondag 26 februari 2017 12:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Ja, juist deze regel. Je kent misschien de wettekst, maar je vormt je eigen mening. En ik kun je verklappen: jouw mening is niet per definitie de juiste.
Aangezien je niet ingaat op de definitie van begrippen in de wettekst (bv. "van plan zijn om in te halen") en al helemaal vergeet dat regels toegepast worden op de situatie (je versimpelt de wet tot een algemeen "je mag seinen als je wil inhalen"), denk ik dat we jouw mening maar beter kunnen laten voor wat het is.
Ik krijg een beetje de indruk dat je wel meer dingen niet snaptquote:Op zondag 26 februari 2017 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Snap ik niet. Als ik achter iemand rijd en ik ben van plan in te halen (om wat voor reden dan ook) dan mag ik toch seinen? En als ik niet wil inhalen dan ben ik het sowieso al niet van plan? Je uitleg maakt het er niet beter op zo.
Aangezien je verder geen context geeft, concludeer ik dat jouw interpretatie van de wet (art 28 en 32.3) is: als je iemand wil inhalen, mag je seinen, ongeacht de situatiequote:Op zondag 26 februari 2017 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als ik achter iemand rijd en ik ben van plan in te halen (om wat voor reden dan ook) dan mag ik toch seinen?
Volgens mij was de context bij iemand die onnodig op de meest linker rijstrook bleef hangen. Dus dat is ook de situatie waar het bij mij al de hele tijd over gaat (situaties waarin iemand niet naar rechts kan gaan uiteraard niet, maar dat zijn dan ook geen omstandigheden waarin die wet op wat voor manier dan ook maar van toepassing zou kunnen zijn).quote:Op zondag 26 februari 2017 13:36 schreef OEM het volgende:
[..]
Aangezien je verder geen context geeft, concludeer ik dat jouw interpretatie van de wet (art 28 en 32.3) is: als je iemand wil inhalen, mag je seinen, ongeacht de situatie
Mijn interpretatie van art 28 en 32.3 is dat dat alleen maar mag als dat wenselijk is (art 28.1.b). Dan is de vraag natuurlijk wat wenselijk is en wat niet. Bij gebrek aan een definitie van het begrip 'wenselijk' is mijn interpretatie dat voorkomen van gevaar een voorbeeld van wenselijk is, maar bv. auto's opzij dwingen niet wenselijk is. In ieder geval: de betreffende situatie bepaalt of het wenselijk is of niet.
Twee interpretaties, twee meningen.
Je kunt natuurlijk stug volhouden dat jouw mening de waarheid is, want art 32.3 zegt dat je mag seinen, klaar uit, de rest van de wet kan de pot op, en de rest van de users hier op Fok zijn sukkels.... maar dat maakt je niet geloofwaardiger.
Heb je een bron voor jouw interpretatie van deze regels? Jurisprudentie of enige andere officiële uitspraak hierover? Als het echt is zoals jij beweert zou je toch denken dat iemand er ooit een zaak van heeft gemaakt.quote:Op zondag 26 februari 2017 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mij was de context bij iemand die onnodig op de meest linker rijstrook bleef hangen. Dus dat is ook de situatie waar het bij mij al de hele tijd over gaat (situaties waarin iemand niet naar rechts kan gaan uiteraard niet, maar dat zijn dan ook geen omstandigheden waarin die wet op wat voor manier dan ook maar van toepassing zou kunnen zijn).
Verder heeft seinen sowieso niets met dwingen te maken. Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar je seint om aan te geven dat je van plan bent in te halen (ongeacht om welke reden). Er staat nergens dat degene die het sein krijgt ook moet schuiven. Maar goed.
Goede vraag. Even snel gezicht en ik kan echter niet vinden dat iemand er voor beboet is, maar ook niet dat iemand er van is vrij gesproken. Dit zijn overigens boetes die via de kantonrechter gaan, dus ik heb geen idee of daarvan ook alle uitspraken op rechtspraak.nl komen.quote:Op zondag 26 februari 2017 14:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Heb je een bron voor jouw interpretatie van deze regels? Jurisprudentie of enige andere officiële uitspraak hierover? Als het echt is zoals jij beweert zou je toch denken dat iemand er ooit een zaak van heeft gemaakt.
Je begrijpt wel meer niet....welk gevaar zit er dan in inhalen? Wegenverkeerswet zegt "alleen signalen om gevaar te voorkomen" en Wenen 1968 heeft het over "indien wenselijk"quote:Op zondag 26 februari 2017 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Snap ik niet. Als ik achter iemand rijd en ik ben van plan in te halen (om wat voor reden dan ook) dan mag ik toch seinen? En als ik niet wil inhalen dan ben ik het sowieso al niet van plan? Je uitleg maakt het er niet beter op zo.
Naar schatting 99,999% van alle NL automobilisten denken daar toch anders over....quote:Op zondag 26 februari 2017 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
....Verder heeft seinen sowieso niets met dwingen te maken. Geen idee waar je dat vandaan haalt...
Zoals ik dit lees mag je idd een lichtsignaal geven om aan te geven dat je van plan bent om in te halen en niet dat je in wilt halen.quote:Op zondag 26 februari 2017 12:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
De Nederlandse tekst dan maar.
[..]
http://wetten.overheid.nl(...)oofdstukII_Artikel32
Sterkte met leren lezen.
Dat betekent dus ook dat als je achter iemand rijdt die geen plaats wil maken.
Alsjeblieft niet zeg.. nog meer van dit soort kutdiscussiesquote:Op zondag 26 februari 2017 16:11 schreef NewHorizon het volgende:
Is het een idee een "Verkeersregeldiscussie"-topic in het leven te roepen?
Dan kan hier gewoon weer over ergernissen geluld worden
Het is zondag en ik zat op de weg...quote:Op zondag 26 februari 2017 16:42 schreef Sounddragon het volgende:
en gewoon weer lekker irritaties posten
Ik reed er zojuist ook. Ook ik heb er een aantal over de spitsstrook ingehaald omdat ze in het midden bleven hangen, doorrijden ho maar.quote:Op zondag 26 februari 2017 16:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is zondag en ik zat op de weg...
- stuk of 10 mensen over de spitsstrook ingehaald omdat die met 90 op het midden reden.
- überhaupt de spitsstrook open op zondag
- 30@50 rijder
- Bejaarden, compleet met fietsendrager met 2 elektrische fietsen die 60@80 wel vlot zat vonden
Ook een irritatie: A9 tussen knooppunt Beverwijk en knooppunt Velsen is nog steeds 90... Werkzaamheden aan de Velsertunnel zijn al anderhalve maand over en alle verbindingsbogen zijn al anderhalve maand gesloten. Ook de tot rijstrook omgetoverde vluchtstrook is permanent voorzien van een rood kruis erboven. Maak het gewoon zoals het was en laat ons er weer 120 rijden (en, conform de publicaties in de staatscourant, vanaf/tot op/afrit Beverwijk permanent 130).
Oeh, daar klaagde ik recent ook over! Herkenbare klacht en zeer frustrerend.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:05 schreef Anne het volgende:
Mensen die links bij het stoplicht gaan staan, hard optrekken en er vandoor gaan (mijn auto gaat helaas niet zo hard), maar vervolgens (op de eenbaansweg) wel onder het maximum gaan rijden. Grrr.
Flink in de binnen en linker buitenspiegel hangen is het devies. Zeer terechte klacht.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:05 schreef Anne het volgende:
Mensen die links bij het stoplicht gaan staan, hard optrekken en er vandoor gaan (mijn auto gaat helaas niet zo hard), maar vervolgens (op de eenbaansweg) wel onder het maximum gaan rijden. Grrr.
Ik reed links, omdat volgens dit bord ik links aan moet houden om richting Breda te rijden. Daarbij was voor mij niet duidelijk dat hij de afslag wilde nemen, want hij had zijn richtingaanwijzer niet aan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:57 schreef Nattekat het volgende:
Je reed links terwijl iemand duidelijk de afslag wil nemen en er een hele mooie baan naast je ligt...
Euhm. Dit bord geeft aan dat beide stroken rechtdoor naar Breda gaan. Die pijl naar rechts betekent dat er een uitvoegstrook komt die naar Utrecht gaat.quote:Op woensdag 1 maart 2017 23:02 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik reed links, omdat volgens dit bord ik links aan moet houden om richting Breda te rijden. Daarbij was voor mij niet duidelijk dat hij de afslag wilde nemen, want hij had zijn richtingaanwijzer niet aan.
Op die fiets, dan is dat ergens in mijn geheugen verkeerd opgeslagen. Weer wat geleerd Vind het nog steeds een belachelijke actie van die andere gozer, mij op de snelweg tot stilstand proberen te brengen is niet de oplossing.quote:Op woensdag 1 maart 2017 23:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Euhm. Dit bord geeft aan dat beide stroken rechtdoor naar Breda gaan. Die pijl naar rechts betekent dat er een uitvoegstrook komt die naar Utrecht gaat.
Huh? Via afslag Utrecht (op dat punt) ga je direct de A27 op. Kom je geen klaverblad meer tegen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:53 schreef sneakydesert het volgende:
Heb maar snel de afslag richting Utrecht genomen en het klaverblad rondgereden om hem af te schudden.
Dan ben ik in de war met een andere keer Het is een lange dag geweestquote:Op woensdag 1 maart 2017 23:12 schreef OEM het volgende:
[..]
Huh? Via afslag Utrecht (op dat punt) ga je direct de A27 op. Kom je geen klaverblad meer tegen.
Getuige de post over een afrit debacle enkele posts boven je, redelijk... Oh, en zie mijn post van zondag.quote:
Maar goed dat de snelwegpolitie is afgeschaftquote:Op donderdag 2 maart 2017 09:50 schreef Tunafish het volgende:
Ik denk dat ik vandaag beter in bed had kunnen blijven liggen. Op de A50 tussen Apeldoorn en Arnhem, reed in een treintje op de middelste strook om een aantal vrachtwagens op de rechterstrook in te halen. Links van me rijdt een of ander figuur die, terwijl er voor, achter en rechts van mij voertuigen rijden, besluit om zijn knipperlicht naar rechts aan te zetten. Ik kijk kort in verbazing zijn kant uit, zit natuurlijk te bellen. Vervolgens zet hij daadwerkelijk de beweging in, dus ik begin volop te toeteren aangezien ik geen kant op kan om hem te ontwijken. Toen er nog zo'n 20 centimeter tussen ons zat had hij het eindelijk door, ging terug naar links en vervolgens nog eens naar mij toeteren Pleur een eind op zeg.
Later in Arnhem nog eentje die door rood reed en waar ik dus hard voor in de ankers mocht, en dat is met zo'n natte weg, harde wind en mijn niet al te goede banden voor dit weer niet fijn. Heb de motor met moeite overeind gehouden, maar wel hard genoeg af kunnen remmen zodat die auto nog kon 'uitwijken' (lees, een meter opzij) en voorbij suizen. De auto achter mij kon gelukkig ook nog op tijd remmen.
Hopen dat het vanavond iets soepeler gaat
Oh man, dit keer honderd inderdaad!quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:04 schreef Anne het volgende:
Verkeerd afgestelde koplampen.
Ik merk dat ik met enig regelmaat mijn binnenspiegel omhoog klap.
Van vrachtwagens tot gewone personenauto's (met name die eerste groep met verkeerd afgestelde koplampen doen pijn aan je ogen).
Wel frappant eigenlijk; dit wordt elke APK gecheckt dacht ik .
In principe moet je het altijd bij kunnen stellen. Tenzij het een heel oude auto betreft of het onderstel zich aanpast (Citroen hydromatica of luchtvering).quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Oh man, dit keer honderd inderdaad!
Ligt dit soms ook niet aan verkeerd type lamp? Soms zie je ze rijden met dimlicht en groot licht tegelijk.
Of mensen die hun kofferbak volgooien en de lampen niet naar beneden bijdraaien (al weet ik niet of dat bij elke auto kan overigens)
Ik kan het ook niet aanpassen. Een moderne auto doet dat zelf.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In principe moet je het altijd bij kunnen stellen. Tenzij het een heel oude auto betreft of het onderstel zich aanpast (Citroen hydromatica of luchtvering).
Ik verblind mijn medeweggebruiker in dat geval gratis met groot licht.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:04 schreef Anne het volgende:
Verkeerd afgestelde koplampen.
Ik merk dat ik met enig regelmaat mijn binnenspiegel omhoog klap.
Van vrachtwagens tot gewone personenauto's (met name die eerste groep met verkeerd afgestelde koplampen doen pijn aan je ogen).
Wel frappant eigenlijk; dit wordt elke APK gecheckt dacht ik .
Hopelijk is een dergelijk automatisch systeem gewoon verplicht in moderne auto's.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet aanpassen. Een moderne auto doet dat zelf.
Ik zou soms graag zelf politieagent willen zijn.. Zou mezelf in een dag tijd terugverdienen voor allemaal van die debiele dingen... In woonwijken naar telefoongebruik kijken, door rood rijden, etc.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar goed dat de snelwegpolitie is afgeschaft
Dit soort mensen zouden meteen hun rijbewijs moeten inleveren wmb.
Het wordt gecontroleerd met een lege auto. Laat vervolgens de achterbank vullen met een paar pubers of volwassenen en er klopt niets meer van de afstelling. Idem met fietsen op de trekhaak, een kofferbak vol rotzooi van de bouwmarkt e.d.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:04 schreef Anne het volgende:
Verkeerd afgestelde koplampen.
Ik merk dat ik met enig regelmaat mijn binnenspiegel omhoog klap.
Van vrachtwagens tot gewone personenauto's (met name die eerste groep met verkeerd afgestelde koplampen doen pijn aan je ogen).
Wel frappant eigenlijk; dit wordt elke APK gecheckt dacht ik .
Er zit een fikse marge in de afstelling, zou niet e ht veel mogen maken. Je moet meer denken aan mensen die zelf een lampje vervangen wat er niet goed in zit, of mensen die een paaltje raken waardoor de voorkant een beetje ontzet raakt.. dan zie je misschien aan de buitenkant niet veel, maar die tussenbalk waar je hele voorzooitje aan zit is zacht en staat vrij rap scheef, en je koplampen zitten daar ook in.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 07:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het wordt gecontroleerd met een lege auto. Laat vervolgens de achterbank vullen met een paar pubers of volwassenen en er klopt niets meer van de afstelling. Idem met fietsen op de trekhaak, een kofferbak vol rotzooi van de bouwmarkt e.d.
Ook wel mistlicht genoemdquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:57 schreef Fer het volgende:
Mensen die hun lampje verkeerd om erin stoppen en dimlicht dat omhoog schijnt of een remlicht dat aan een zijde continue brandt.
Dan moet je wel erg lomp zijn. Ja, met grof geweld past alles, en dat zie je af en toe terug in dit soort auto'squote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:57 schreef Fer het volgende:
Mensen die hun lampje verkeerd om erin stoppen en dimlicht dat omhoog schijnt of een remlicht dat aan een zijde continue brandt.
In de Z4 is mijn ooghoogte ongeveer gelijk aan de hoogte waarop bij SUV's de koplampen zitten. Dat is ook niet altijd even aangenaam, hoewel dimmende spiegels een hoop schelen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:01 schreef Messina het volgende:
In de Mini heb ik veel vaker het idee dat mensen hun groot licht aan hebben dan in de Hummer. Hoe hoog je zit zal er dus ook wel mee te maken hebben.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het te maken heeft met het feit dat de moderne auto's allemaal hoger zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:04 schreef Anne het volgende:
Verkeerd afgestelde koplampen.
Ik merk dat ik met enig regelmaat mijn binnenspiegel omhoog klap.
Van vrachtwagens tot gewone personenauto's (met name die eerste groep met verkeerd afgestelde koplampen doen pijn aan je ogen).
Wel frappant eigenlijk; dit wordt elke APK gecheckt dacht ik .
Ongelooflijk dit. Wat een achterlijke randdebielquote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:51 schreef Fixers het volgende:
Even uit het nieuws:
http://www.omroepbrabant.(...)ens+op+het+spel.aspx
Een braketest doen voor een mobiele intensive care unit (dat zijn vrachtwagens in ambulancekleuren) Die met zwaailicht en sirene over de snelweg gaat. Wat bezielt je in godensnaam? Schoolmeestergedrag of terugpesten naar andere weggebruikers is al erg genoeg, maar bij ambulances...
Hier snap je echt helemaal niks van...hoe opgefokt en dom moet je zijn dat je een ambulance gaat hinderen expres?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:51 schreef Fixers het volgende:
Even uit het nieuws:
http://www.omroepbrabant.(...)ens+op+het+spel.aspx
Een braketest doen voor een mobiele intensive care unit (dat zijn vrachtwagens in ambulancekleuren) Die met zwaailicht en sirene over de snelweg gaat. Wat bezielt je in godensnaam? Schoolmeestergedrag of terugpesten naar andere weggebruikers is al erg genoeg, maar bij ambulances...
Hoe gestoord ben je danquote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:51 schreef Fixers het volgende:
Even uit het nieuws:
http://www.omroepbrabant.(...)ens+op+het+spel.aspx
Een braketest doen voor een mobiele intensive care unit (dat zijn vrachtwagens in ambulancekleuren) Die met zwaailicht en sirene over de snelweg gaat. Wat bezielt je in godensnaam? Schoolmeestergedrag of terugpesten naar andere weggebruikers is al erg genoeg, maar bij ambulances...
Ik heb geen lagere auto en het gaat vaak om 1 koplamp.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 02:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het te maken heeft met het feit dat de moderne auto's allemaal hoger zijn.
Dus als hun licht goed afgesteld is maar de lampen zitten wat hoger dan ga je ze in een lagere auto absoluut zien!
Dus voor de APK zal hun lichtbeeld wel kloppen maar in het eggie is het vaak wat minder fijn.
Bij heel veel auto's brandt 1 koplamp op een laag pitje en de andere schijnt recht in je gezichtquote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:08 schreef Anne het volgende:
Ik heb geen lagere auto en het gaat vaak om 1 koplamp.
Daar mag best de maximum straf voor worden gegeven.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:51 schreef Fixers het volgende:
Even uit het nieuws:
http://www.omroepbrabant.(...)ens+op+het+spel.aspx
Een braketest doen voor een mobiele intensive care unit (dat zijn vrachtwagens in ambulancekleuren) Die met zwaailicht en sirene over de snelweg gaat. Wat bezielt je in godensnaam? Schoolmeestergedrag of terugpesten naar andere weggebruikers is al erg genoeg, maar bij ambulances...
Lijkt mij ook weer wat overdreven.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Hoe gestoord ben je dan
Poging tot doodslag...
Mij niet...als je achter een ambulance gaat rijden, die (rechts ) gaat inhalen en vervolgens doelbewust op je rem gaat staanquote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij ook weer wat overdreven.
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
Misschien dat er een update komt wat betreft de bestuurder schoolmeester randdebiel, want ik ben serieus benieuwd waarom 'ie dat heeft gedaan...quote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:51 schreef Fixers het volgende:
Even uit het nieuws:
http://www.omroepbrabant.(...)ens+op+het+spel.aspx
Een braketest doen voor een mobiele intensive care unit (dat zijn vrachtwagens in ambulancekleuren) Die met zwaailicht en sirene over de snelweg gaat. Wat bezielt je in godensnaam? Schoolmeestergedrag of terugpesten naar andere weggebruikers is al erg genoeg, maar bij ambulances...
Auto kan er niks aan doen. Rijbewijs mag wel door de versnipperaar wmb.. geen idee wat de max straf is voor zoiets, maar ik hoop een boete van 4 cijfers en een jaartje voorwaardelijk mits blanco historie. Indien niet blanco nada voorwaardelijk en gewoon knijpers maken.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij ook weer wat overdreven.
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
Hoezo is dat overdreven? Ik zou het liefst zien dat dit poging tot moord met voorbedachte rade zou worden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij ook weer wat overdreven.
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
Gokje: MICU, maximale snelheid zo'n 110-120 km/h en lekker linksplakkend? Die dingen rijden lange afstanden (van de ene intensive care naar de andere), dus het is best begrijpelijk dat je het irritant vindt als je er niet langs kan. Maar dan flikker je je eigen auto naar rechts, haal je hem in en trap je het gas weer open. Een brake-test uitvoeren is sowieso al not done en rijbewijsonwaardig, maar bij een ambulance... Dan zit er een half breiwerk los in je kop.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Misschien dat er een update komt wat betreft de bestuurder schoolmeester randdebiel, want ik ben serieus benieuwd waarom 'ie dat heeft gedaan...
Gelukkig hebben we nog zoiets als voertuigeisen en moeten alle voertuigen die keuringsplicht hebben, aan een bepaalde standaard op het gebied van remvertraging voldoen. Deze standaard is in de loop der jaren wel iets omhoog gegaan, maar er rijden geen ambulances rond die 25 jaar oud zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo is dat overdreven? Ik zou het liefst zien dat dit poging tot moord met voorbedachte rade zou worden.
Je rijdt in een machine van een ton en je brengt willens en wetens het leven van héél veel andere mensen in gevaar. Wat nou als die auto gloednieuw is en de ambu niet? Die gloednieuwe auto remt drie keer harder, ambu achterop met 100-140, knalt opzij, neemt nog een paar andere auto's mee. Echt een ravage tot en met.
Domme acties hebben consequenties.
Nogal basale natuurkunde leert ons dat een auto veel minder zwaar is dan een ambulance, zware auto's staan eigenlijk (in de praktijk) bijna per definitie minder snel stil dan lichtere voertuigen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nog zoiets als voertuigeisen en moeten alle voertuigen die keuringsplicht hebben, aan een bepaalde standaard op het gebied van remvertraging voldoen. Deze standaard is in de loop der jaren wel iets omhoog gegaan, maar er rijden geen ambulances rond die 25 jaar oud zijn.
MICU kan max 130 km/h. (Leuk weetje: MICU's worden gekeurd als een personenauto, dus zonder spoed, optische en/of geluid signalen, mag die dat ook rijden. ) Maar ik weet niet of dat met of zonder volle belading isquote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gokje: MICU, maximale snelheid zo'n 110-120 km/h en lekker linksplakkend? Die dingen rijden lange afstanden (van de ene intensive care naar de andere), dus het is best begrijpelijk dat je het irritant vindt als je er niet langs kan. Maar dan flikker je je eigen auto naar rechts, haal je hem in en trap je het gas weer open. Een brake-test uitvoeren is sowieso al not done en rijbewijsonwaardig, maar bij een ambulance... Dan zit er een half breiwerk los in je kop.
Diezelfde basale natuurkunde leert ons ook dat een zwaarder voertuig een hogere asdruk heeft en harder op de banden drukt, waardoor behalve een hogere rolweerstand, ook de wrijvingscoëfficiënt hoger is waardoor de remvertraging in praktijk ongeveer hetzelfde blijft. Ook bij bredere banden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nogal basale natuurkunde leert ons dat een auto veel minder zwaar is dan een ambulance, zware auto's staan eigenlijk (in de praktijk) bijna per definitie minder snel stil dan lichtere voertuigen.
Oh hellll no! De benodigde remkracht wordt exponentieel groter. Kom niet met dit soort feuteltjes aan, seriously.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Diezelfde basale natuurkunde leert ons ook dat een zwaarder voertuig een hogere asdruk heeft en harder op de banden drukt, waardoor behalve een hogere rolweerstand, ook de wrijvingscoëfficiënt hoger is waardoor de remvertraging in praktijk ongeveer hetzelfde blijft. Ook bij bredere banden.
Kijk nou nog eens. In beide filmpjes is het eerst een lege en daarna een tot 40 ton totaalgewicht beladen LKW... En in beide filmpjes is er geen verschil.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een lege vrachtwagen tegen een VW. Kom nou Natuurlijk remt een lege vrachtwagen beter.
En die remkracht zit gewoon in je systeem. Waarvoor denk je dat je een rembekrachtiger hebt. Zo lang als jij je ABS kunt activeren, levert jouw remsysteem meer remkracht dan dat je nodig hebt om te remmen. Zelfde bij oude auto's. Zo lang jij je wielen tot blokkeren kan trappen, levert jouw remsysteem meer remkracht dan nodig. De wrijvingsweerstand die jouw remblokken leveren, wordt namelijk groter dan de wrijvingsweerstand die er is tussen wegdek en banden...quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh hellll no! De benodigde remkracht wordt exponentieel groter. Kom niet met dit soort feuteltjes aan, seriously.
Dat laatste zijn we het allemaal over eens mag ik hopen. Net als dat figuur vorig jaar die op een 1 richtingsbrug zijn auto stilzette omdat er een ambu met OGS tegemoet kwam. Aanpakken die lui.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
MICU kan max 130 km/h. (Leuk weetje: MICU's worden gekeurd als een personenauto, dus zonder spoed, optische en/of geluid signalen, mag die dat ook rijden. ) Maar ik weet niet of dat met of zonder volle belading is
Blijft een ontiegelijke lul. Al reed de ambulance links met 90.
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat laatste zijn we het allemaal over eens mag ik hopen. Net als dat figuur vorig jaar die op een 1 richtingsbrug zijn auto stilzette omdat er een ambu met OGS tegemoet kwam. Aanpakken die lui.
Dat eerste durf ik geen verdere uitspraak meer over te doen, ik kom ze wel eens tegen en echt hard gaat het dan niet. Net als de brandweer op de snelweg trouwens.
Maar dan is nog steeds de in dit bericht geclaimde "ruim boven de maximale snelheid" complete onzin. Tussen Paalgraven en de A2 langs Den Bosch mag je 130.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:19 schreef d4v1d het volgende:
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.
Bron van 130 km/h http://bedrijfsauto.com/p(...)-Ambulance_3914.html
Je kan nog steeds niet lezen, want ik begin ermee dat ik dit soort figuren volslagen debiel vind. Daarna weerleg ik jou valse claim. Maar jij blijft enkel dingen claimen en met moeilijke woorden strooien zonder een daadwerkelijke uitleg erbij te geven. Slechte one-liners.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het gaat er helemaal niet om wáár de ambu rijdt en met welke snelheid. Die ambu zoekt de veiligste en toch redelijk snelle weg door het verkeer en dat kan best deze zijn.
En "die remkracht zit gewoon in je systeem", wel eens gehoord van kinetische energie? Het is niet zo simpel als je hier stelt. Ik heb ook filmpjes genoeg gezien op YouTube dat een vrachtwagen wel vol achterin een auto rijdt omdat de auto niet meer kan remmen. Wat is dat dan, alternative facts? Je bent gewoon excuses aan het zoeken voor gevaarlijk wangedrag.
Maar er komt een maar.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan nog steeds niet lezen, want ik begin ermee dat ik dit soort figuren volslagen debiel vind.
Het is geen valse claim. Bij toenemend gewicht neemt de benodigde kracht exponentieel toe. Dat is vrij fundamenteel. Jij komt met een filmpje waarin er een vrachtwagen getoond wordt met sterke remmen. Nou whooptiefuckingdoo, gefeliciteerd, je ontvangt je filmpjeszoekdiploma zeer binnenkort.quote:Daarna weerleg ik jou valse claim.
De remweg berekenen gaat zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remwegquote:Maar jij blijft enkel dingen claimen en met moeilijke woorden strooien zonder een daadwerkelijke uitleg erbij te geven. Slechte one-liners.
Die 130 geldt dus voor die specifieke MICU, niet noodzakelijk voor andere MICU's. De MICU op de foto in het bericht van Omroep Brabant is gebouwd op een Mercedes chassis.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:19 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.
Bron van 130 km/h http://bedrijfsauto.com/p(...)-Ambulance_3914.html
Nope. Vanaf de Geffense Barrière (het deel dat is omgebouwd van N-weg met verkeerslichten) is het 100.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dan is nog steeds de in dit bericht geclaimde "ruim boven de maximale snelheid" complete onzin. Tussen Paalgraven en de A2 langs Den Bosch mag je 130.
Wat comfortabel is, ligt ook heel erg aan de conditie van de patient die wordt vervoerd.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:19 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |