abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169279677
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 02:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd ook dat het te maken heeft met het feit dat de moderne auto's allemaal hoger zijn.
Dus als hun licht goed afgesteld is maar de lampen zitten wat hoger dan ga je ze in een lagere auto absoluut zien!
Dus voor de APK zal hun lichtbeeld wel kloppen maar in het eggie is het vaak wat minder fijn.
Ik heb geen lagere auto en het gaat vaak om 1 koplamp.
Team Jean
pi_169279778
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:08 schreef Anne het volgende:

Ik heb geen lagere auto en het gaat vaak om 1 koplamp.
Bij heel veel auto's brandt 1 koplamp op een laag pitje en de andere schijnt recht in je gezicht :(
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
pi_169279830
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 07:51 schreef Fixers het volgende:
Even uit het nieuws:
http://www.omroepbrabant.(...)ens+op+het+spel.aspx

Een braketest doen voor een mobiele intensive care unit (dat zijn vrachtwagens in ambulancekleuren) Die met zwaailicht en sirene over de snelweg gaat. Wat bezielt je in godensnaam? Schoolmeestergedrag of terugpesten naar andere weggebruikers is al erg genoeg, maar bij ambulances...
Daar mag best de maximum straf voor worden gegeven.
Torque makes life easy.
Team Jean
  zaterdag 4 maart 2017 @ 10:36:01 #279
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_169279887
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:05 schreef aloa het volgende:

[..]

Hoe gestoord ben je dan :{

Poging tot doodslag...
Lijkt mij ook weer wat overdreven. :)
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
#ivorytowerlivesmatter
  zaterdag 4 maart 2017 @ 11:29:39 #280
94257 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_169280466
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lijkt mij ook weer wat overdreven. :)
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
Mij niet...als je achter een ambulance gaat rijden, die (rechts 8)7 ) gaat inhalen en vervolgens doelbewust op je rem gaat staan :{
Had heel anders kunnen aflopen.
<a href="https://youtu.be/qJUnxitTW2A" target="_blank" rel="nofollow">Katrina</a>
100.000e
pi_169280780
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 07:51 schreef Fixers het volgende:
Even uit het nieuws:
http://www.omroepbrabant.(...)ens+op+het+spel.aspx

Een braketest doen voor een mobiele intensive care unit (dat zijn vrachtwagens in ambulancekleuren) Die met zwaailicht en sirene over de snelweg gaat. Wat bezielt je in godensnaam? Schoolmeestergedrag of terugpesten naar andere weggebruikers is al erg genoeg, maar bij ambulances...
Misschien dat er een update komt wat betreft de bestuurder schoolmeester randdebiel, want ik ben serieus benieuwd waarom 'ie dat heeft gedaan...
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_169281497
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lijkt mij ook weer wat overdreven. :)
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
Auto kan er niks aan doen. Rijbewijs mag wel door de versnipperaar wmb.. geen idee wat de max straf is voor zoiets, maar ik hoop een boete van 4 cijfers en een jaartje voorwaardelijk mits blanco historie. Indien niet blanco nada voorwaardelijk en gewoon knijpers maken.
Compleet respectloze aktie wmb en zo dient rechtspraak in deze ook te handelen.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_169282105
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lijkt mij ook weer wat overdreven. :)
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
Hoezo is dat overdreven? Ik zou het liefst zien dat dit poging tot moord met voorbedachte rade zou worden.

Je rijdt in een machine van een ton en je brengt willens en wetens het leven van hťťl veel andere mensen in gevaar. Wat nou als die auto gloednieuw is en de ambu niet? Die gloednieuwe auto remt drie keer harder, ambu achterop met 100-140, knalt opzij, neemt nog een paar andere auto's mee. Echt een ravage tot en met.

Domme acties hebben consequenties.
Bier.
pi_169282161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Misschien dat er een update komt wat betreft de bestuurder schoolmeester randdebiel, want ik ben serieus benieuwd waarom 'ie dat heeft gedaan...
Gokje: MICU, maximale snelheid zo'n 110-120 km/h en lekker linksplakkend? Die dingen rijden lange afstanden (van de ene intensive care naar de andere), dus het is best begrijpelijk dat je het irritant vindt als je er niet langs kan. Maar dan flikker je je eigen auto naar rechts, haal je hem in en trap je het gas weer open. Een brake-test uitvoeren is sowieso al not done en rijbewijsonwaardig, maar bij een ambulance... Dan zit er een half breiwerk los in je kop.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169282227
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo is dat overdreven? Ik zou het liefst zien dat dit poging tot moord met voorbedachte rade zou worden.

Je rijdt in een machine van een ton en je brengt willens en wetens het leven van hťťl veel andere mensen in gevaar. Wat nou als die auto gloednieuw is en de ambu niet? Die gloednieuwe auto remt drie keer harder, ambu achterop met 100-140, knalt opzij, neemt nog een paar andere auto's mee. Echt een ravage tot en met.

Domme acties hebben consequenties.
Gelukkig hebben we nog zoiets als voertuigeisen en moeten alle voertuigen die keuringsplicht hebben, aan een bepaalde standaard op het gebied van remvertraging voldoen. Deze standaard is in de loop der jaren wel iets omhoog gegaan, maar er rijden geen ambulances rond die 25 jaar oud zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169282398
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we nog zoiets als voertuigeisen en moeten alle voertuigen die keuringsplicht hebben, aan een bepaalde standaard op het gebied van remvertraging voldoen. Deze standaard is in de loop der jaren wel iets omhoog gegaan, maar er rijden geen ambulances rond die 25 jaar oud zijn.
Nogal basale natuurkunde leert ons dat een auto veel minder zwaar is dan een ambulance, zware auto's staan eigenlijk (in de praktijk) bijna per definitie minder snel stil dan lichtere voertuigen.
Bier.
  Grappenmaker zaterdag 4 maart 2017 @ 13:52:24 #287
388507 d4v1d
Wat vind je van de Singel?
pi_169282589
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gokje: MICU, maximale snelheid zo'n 110-120 km/h en lekker linksplakkend? Die dingen rijden lange afstanden (van de ene intensive care naar de andere), dus het is best begrijpelijk dat je het irritant vindt als je er niet langs kan. Maar dan flikker je je eigen auto naar rechts, haal je hem in en trap je het gas weer open. Een brake-test uitvoeren is sowieso al not done en rijbewijsonwaardig, maar bij een ambulance... Dan zit er een half breiwerk los in je kop.
MICU kan max 130 km/h. (Leuk weetje: MICU's worden gekeurd als een personenauto, dus zonder spoed, optische en/of geluid signalen, mag die dat ook rijden. ) Maar ik weet niet of dat met of zonder volle belading is :+

Blijft een ontiegelijke lul. Al reed de ambulance links met 90.

[ Bericht 1% gewijzigd door d4v1d op 04-03-2017 13:59:01 ]
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:08 schreef LompeHork het volgende:
D4v1d is wel een baas _O_
Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Crip het volgende:
Ik vind jou echt een onwijs leuke user.
pi_169282688
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nogal basale natuurkunde leert ons dat een auto veel minder zwaar is dan een ambulance, zware auto's staan eigenlijk (in de praktijk) bijna per definitie minder snel stil dan lichtere voertuigen.
Diezelfde basale natuurkunde leert ons ook dat een zwaarder voertuig een hogere asdruk heeft en harder op de banden drukt, waardoor behalve een hogere rolweerstand, ook de wrijvingscoŽfficiŽnt hoger is waardoor de remvertraging in praktijk ongeveer hetzelfde blijft. Ook bij bredere banden.

Sterker nog: Als jij jouw auto zwaarder belaad, tot de max zo'n beetje, is de kans groot dat jouw remweg af neemt omdat jouw ABS minder zal ingrijpen, want het laten blokkeren van jouw wielen kost meer kracht. Dezelfde theorie als omgekeerd wordt toegepast met bijvoorbeeld winterbanden: smaller, dus hogere druk per cm≤ contactvlak, waardoor het meer moeite kost iets te laten slippen.

En als je me niet gelooft? Wie staat er sneller stil, een vrachtwagen of een personenauto? In Duitsland hebben ze dat inmiddels 2x onderzocht voor de televisie.



Oftewel: Lul geen poep en doe geen uitspraken waarmee je jezelf op een voetstuk probeert te zetten ten koste van een ander als je deze materie niet voldoende machtig bent... Basale natuurkunde. Zo jammer alleen dat je dat zelf niet voldoende begrijpt. :W :W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169282869
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Diezelfde basale natuurkunde leert ons ook dat een zwaarder voertuig een hogere asdruk heeft en harder op de banden drukt, waardoor behalve een hogere rolweerstand, ook de wrijvingscoŽfficiŽnt hoger is waardoor de remvertraging in praktijk ongeveer hetzelfde blijft. Ook bij bredere banden.
Oh hellll no! De benodigde remkracht wordt exponentieel groter. Kom niet met dit soort feuteltjes aan, seriously.
Bier.
pi_169282876
Een lege vrachtwagen tegen een VW. Kom nou :D Natuurlijk remt een lege vrachtwagen beter.
Bier.
pi_169282971
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een lege vrachtwagen tegen een VW. Kom nou :D Natuurlijk remt een lege vrachtwagen beter.
Kijk nou nog eens. In beide filmpjes is het eerst een lege en daarna een tot 40 ton totaalgewicht beladen LKW... En in beide filmpjes is er geen verschil.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh hellll no! De benodigde remkracht wordt exponentieel groter. Kom niet met dit soort feuteltjes aan, seriously.
En die remkracht zit gewoon in je systeem. Waarvoor denk je dat je een rembekrachtiger hebt. Zo lang als jij je ABS kunt activeren, levert jouw remsysteem meer remkracht dan dat je nodig hebt om te remmen. Zelfde bij oude auto's. Zo lang jij je wielen tot blokkeren kan trappen, levert jouw remsysteem meer remkracht dan nodig. De wrijvingsweerstand die jouw remblokken leveren, wordt namelijk groter dan de wrijvingsweerstand die er is tussen wegdek en banden...

Maargoed, jij zegt dat het niet waar is en beschuldigd mij van leugens. Onderbouw die dan eens? Want behalve een paar simpele oneliners en een poging tot het belachelijk maken van een filmpje, dat je blijkbaar niet eens gekeken hebt, heb je nog geen zinnige opmerking geplaatst.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169283030
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:52 schreef d4v1d het volgende:

[..]

MICU kan max 130 km/h. (Leuk weetje: MICU's worden gekeurd als een personenauto, dus zonder spoed, optische en/of geluid signalen, mag die dat ook rijden. ) Maar ik weet niet of dat met of zonder volle belading is :+

Blijft een ontiegelijke lul. Al reed de ambulance links met 90.
Dat laatste zijn we het allemaal over eens mag ik hopen. Net als dat figuur vorig jaar die op een 1 richtingsbrug zijn auto stilzette omdat er een ambu met OGS tegemoet kwam. Aanpakken die lui.

Dat eerste durf ik geen verdere uitspraak meer over te doen, ik kom ze wel eens tegen en echt hard gaat het dan niet. Net als de brandweer op de snelweg trouwens.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Grappenmaker zaterdag 4 maart 2017 @ 14:19:47 #293
388507 d4v1d
Wat vind je van de Singel?
pi_169283105
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat laatste zijn we het allemaal over eens mag ik hopen. Net als dat figuur vorig jaar die op een 1 richtingsbrug zijn auto stilzette omdat er een ambu met OGS tegemoet kwam. Aanpakken die lui.

Dat eerste durf ik geen verdere uitspraak meer over te doen, ik kom ze wel eens tegen en echt hard gaat het dan niet. Net als de brandweer op de snelweg trouwens.
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.

Bron van 130 km/h http://bedrijfsauto.com/p(...)-Ambulance_3914.html
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:08 schreef LompeHork het volgende:
D4v1d is wel een baas _O_
Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Crip het volgende:
Ik vind jou echt een onwijs leuke user.
pi_169283228
Het gaat er helemaal niet om wŠŠr de ambu rijdt en met welke snelheid. Die ambu zoekt de veiligste en toch redelijk snelle weg door het verkeer en dat kan best deze zijn.

En "die remkracht zit gewoon in je systeem", wel eens gehoord van kinetische energie? Het is niet zo simpel als je hier stelt. Ik heb ook filmpjes genoeg gezien op YouTube dat een vrachtwagen wel vol achterin een auto rijdt omdat de auto niet meer kan remmen. Wat is dat dan, alternative facts? Je bent gewoon excuses aan het zoeken voor gevaarlijk wangedrag.
Bier.
pi_169283518
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:19 schreef d4v1d het volgende:
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.

Bron van 130 km/h http://bedrijfsauto.com/p(...)-Ambulance_3914.html
Maar dan is nog steeds de in dit bericht geclaimde "ruim boven de maximale snelheid" complete onzin. Tussen Paalgraven en de A2 langs Den Bosch mag je 130.

Als het de MICU was die in bovenstaand bericht getoond wordt, vraag ik mij af of die 130 daar ook van toepassing op is. Dat is namelijk een Mercedes. Maar inderdaad, comfort en veiligheid van de patiŽnt boven alles.

Ik verbaas mij nog wel eens over het feit dat zo'n MICU niet als glijdend transport wordt gedaan. 2 of 3 motormuizen erbij en gaan met die banaan. De meeste mensen gaan wel aan de kant, maar met motormuizen kan je de rit nog soepeler laten verlopen doordat je kruispunten alvast kan ruimen, etc.. Lijkt mij alleen maar in het belang van de patiŽnt, die ligt niet voor niets in een (M)ICU.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het gaat er helemaal niet om wŠŠr de ambu rijdt en met welke snelheid. Die ambu zoekt de veiligste en toch redelijk snelle weg door het verkeer en dat kan best deze zijn.

En "die remkracht zit gewoon in je systeem", wel eens gehoord van kinetische energie? Het is niet zo simpel als je hier stelt. Ik heb ook filmpjes genoeg gezien op YouTube dat een vrachtwagen wel vol achterin een auto rijdt omdat de auto niet meer kan remmen. Wat is dat dan, alternative facts? Je bent gewoon excuses aan het zoeken voor gevaarlijk wangedrag.
Je kan nog steeds niet lezen, want ik begin ermee dat ik dit soort figuren volslagen debiel vind. Daarna weerleg ik jou valse claim. Maar jij blijft enkel dingen claimen en met moeilijke woorden strooien zonder een daadwerkelijke uitleg erbij te geven. Slechte one-liners.

En ja, van kinetische energie, in dit geval dus de massatraagheid, heb ik zeker gehoord. Daar zou je wat mee kunnen doen als de andere factoren niet veranderen. Maar invloed op het remsysteem heeft de kinetische energie totaal niet. Echter, zoals ik al eerder uiteen zette, ook de andere factoren veranderen. Je hebt meer rolweerstand door dat hogere gewicht, waardoor er meer kracht nodig is om de wielen te laten slippen.

Je kan het vergelijken met het remmen op ijs. Bij remmen op ijs hoef je veel minder remdruk op te bouwen voordat je wielen blokkeren dan dat je dit moet op een weg. De wrijvingscoŽfficiŽnt van ijs is nou eenmaal een stuk slechter.

Jouw situatie geldt ook hoor, op de kermis bij een oude achtbaan. Die remt namelijk niet op zijn wielen, maar heeft aparte remplaten eronder waar remklauwen op aangrijpen. Als je daar dus het gewicht verhoogt, veranderen er, behalve de iets toegenomen rolweerstand, geen andere factoren, dus krijg je een langere remweg. Moderne systemen zijn zo uitgerust dat zij rekenen hoeveel remdruk zij op de remmen moeten zetten om te zorgen dat de achtbaankarretjes in ongeveer alle situaties een gelijke remvertraging hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169283949
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

Je kan nog steeds niet lezen, want ik begin ermee dat ik dit soort figuren volslagen debiel vind.
Maar er komt een maar.

quote:
Daarna weerleg ik jou valse claim.
Het is geen valse claim. Bij toenemend gewicht neemt de benodigde kracht exponentieel toe. Dat is vrij fundamenteel. Jij komt met een filmpje waarin er een vrachtwagen getoond wordt met sterke remmen. Nou whooptiefuckingdoo, gefeliciteerd, je ontvangt je filmpjeszoekdiploma zeer binnenkort.

quote:
Maar jij blijft enkel dingen claimen en met moeilijke woorden strooien zonder een daadwerkelijke uitleg erbij te geven. Slechte one-liners.
De remweg berekenen gaat zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg
Zoals je ziet staat er niets in de formule over brede banden. Jij verwart remkracht met remweg. Je gaat er vanuit dat alles zo goed kan remmen als wat jij in het filmpje toont, dat is niet zo. Afgezien daarvan is er ook nog zoiets als reactietijd. Je kan zeggen; je mag toch aannemen dat een ambu-chauffeur die reactietijd wel heeft. Assumption is the mother of all fuckups.
Bier.
pi_169284363
Meer kinetische energie, maar ook meer asdruk en meer bandoppervlak. Uiteindelijk scheelt het niet zoveel, wellicht is het veiliger om gewoon die auto (licht) te rammen.
.
pi_169284512
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:19 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.

Bron van 130 km/h http://bedrijfsauto.com/p(...)-Ambulance_3914.html
Die 130 geldt dus voor die specifieke MICU, niet noodzakelijk voor andere MICU's. De MICU op de foto in het bericht van Omroep Brabant is gebouwd op een Mercedes chassis.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 15:47:25 #299
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_169284675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dan is nog steeds de in dit bericht geclaimde "ruim boven de maximale snelheid" complete onzin. Tussen Paalgraven en de A2 langs Den Bosch mag je 130.

Nope. Vanaf de Geffense BarriŤre (het deel dat is omgebouwd van N-weg met verkeerslichten) is het 100.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_169284807
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:19 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.
Wat comfortabel is, ligt ook heel erg aan de conditie van de patient die wordt vervoerd.

abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')