Alsof de politie zoiets onverantwoords zou doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 02:13 schreef TheThirdMark het volgende:
''We hebben een verdachte die ons van de weg drukt als wij bij hem in de buurt komen!''
''Weet je wat, we zetten alle rijbanen dicht op een snelweg en laten hem kapot rijden op de ontstane file. Wij hebben de voertuigen die het aankunnen, maar kost geld, en een burger mist niemand.''
''Goed plan!''
Sommige gemeenten doen dat expres, zodat ze kunnen zien of mensen hun gedrag aanpassen als de snelheid op dat display verschijnt. Dan meet 'ie dus wel maar zie je de eerste week nog niets.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 10:43 schreef cunial het volgende:
Een snelheidsmeter in de straat aan de lantaarnpaal hangen, ook nog eens de verkeerde kant ophangen waar de snelheidsduivels niet vandaan komen bovendien werkt hij niet eens. Het is zo'n zonnepaneel geval dus hij zal eerst een beetje zon nodig hebben waarschijnlijk.
Ik kan me anders toch nog een soortgelijke zaak herinneren waarbij de politie dat inderdaad heeft gedaan, en waarbij er ook een ongeluk is gebeurd.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 19:29 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Alsof de politie zoiets onverantwoords zou doen.
Je ziet het sarcasme dan ook niet van zijn post druipenquote:Op zondag 5 februari 2017 01:50 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik kan me anders toch nog een soortgelijke zaak herinneren waarbij de politie dat inderdaad heeft gedaan, en waarbij er ook een ongeluk is gebeurd.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ijk-veroorzaakt.html
Belgen bewijzen keer op keer dat ze niet zo heel goed kunnen rijden .quote:Op zondag 5 februari 2017 00:54 schreef Frits_Teddy het volgende:
Stopte vandaag voor een zebrapad om iemand over te laten. Komt een half gare Belg me links voorbij om op het laatste moment te beseffen dat er iemand overstak. Wil die daarna ook nog voor mij gaan invoegen
Ja, en heel Nederland sprak er schande van dat de politie niet vooraf kon bedenken dat de bestuurder van die auto zo'n ongelofelijke randdebiel was dat hij gewoon volgas op de file inreed.quote:Op zondag 5 februari 2017 01:50 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik kan me anders toch nog een soortgelijke zaak herinneren waarbij de politie dat inderdaad heeft gedaan, en waarbij er ook een ongeluk is gebeurd.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ijk-veroorzaakt.html
Het was dan ook misschien niet helemaal het juiste moment op de dag om een bericht te schrijvenquote:Op zondag 5 februari 2017 03:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je ziet het sarcasme dan ook niet van zijn post druipen
Ook in Nederland hoor.quote:Op zondag 5 februari 2017 09:51 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ja, en heel Nederland sprak er schande van dat de politie niet vooraf kon bedenken dat de bestuurder van die auto zo'n ongelofelijke randdebiel was dat hij gewoon volgas op de file inreed.
Als je bv het programma Stop Politie! kijkt, zie je dat deze tactiek in zowel de VS als het VK met veel succes gebruikt wordt en dus heel gebruikelijk is.
Ik heb ze ook en ze gaan gewoon aan.quote:Op maandag 6 februari 2017 19:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:
MISTLAMPENGENOT
Beetje mist en het was weer raak hoor, allejezus geen wonder dat Nederland vanuit de ruimte één witte vlek is.
Inderdaad mislichtenquote:Op maandag 6 februari 2017 21:56 schreef derLudolf het volgende:
*vegerdeveeg*
Zullen we het even gezellig houden.
Laat iedereen lekker met zijn mislichten rijden zolang je er verder niemand mee verbind. Of rijdt zonder, zolang je maar gezien wordt.
Het is ook gewoon eng. Ik gleed vandaag bijna uit, het was een barre tocht.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Fucking hell. 3 Vlokken sneeuw in het gras, schone wegen, dus we gaan lekker 50 rijden waar je 80 mag en 85 rijden op de snelweg.
Too be fair zo'n milimeters dun laagje sneeuw i.c.m flink vriezen dat lekker aangestampt wordt is zowat het gladste oppervlak dat er bestaat na het gemiddelde kapsel van een Amsterdamse makelaar.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Fucking hell. 3 Vlokken sneeuw in het gras, schone wegen, dus we gaan lekker 50 rijden waar je 80 mag en 85 rijden op de snelweg.
Dit heb ik 's avonds voortdurend laat in de avond gaan veel verkeerslichten uit (dorp...) dus als ik op de voorrangsweg rij zou ik in principe gewoon door kunnen rijden overal. In principe. Maar in de praktijk moet ik toch altijd wel een keer ergens op de rem voor iemand die er even voor wil. Even zuchten en laten leven.quote:Op woensdag 8 februari 2017 23:03 schreef Fer het volgende:
Vandaag maar liefst 2x, terwijl ik op een voorrangsweg rijd, iemand uit de zijstraat, die denkt: Dat ie er wel op mag, als ie maar hard genoeg komt aanrijden...
Ik zie liever mensen die gewoon eens hun verstand gebruiken. Ik weet het, moeilijk in Nederland, maar als de stadsbus voor je met 80 weg hobbelt van je, moet je je toch eens gaan afvragen waarom jij zo graag 50 wil blijven rijden. Maar dat ontbreekt bij veel mensen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 07:52 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Hoewel het frustrerend kan zijn (erger mezelf er ook wel eens aan), zie ik denk ik toch liever een te behoudende rijstijl dan een overmoedige.
Had vanmiddag ook weer zo'n trut voor me op de provinciale weg; zitten met een heel treintje achter een vrachtwagen met benzine die de hele tijd echt streep tachtig rijdt op de cc.. stomvervelend maar ok, als je je precies aan de regels wilt houden; soit, so be it. Maar dat je dan met je fucking Fiat Puntneus erachter rijdt, en hem gewoon steevast na elke rotonde 200 meter laat wegrijden door als een oud wijf te accelereren en vervolgens 73 te gaan rijden, begin ik na een km of 15 toch wel een beetje geirriteerd te rakenquote:Op donderdag 9 februari 2017 18:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik zie liever mensen die gewoon eens hun verstand gebruiken. Ik weet het, moeilijk in Nederland, maar als de stadsbus voor je met 80 weg hobbelt van je, moet je je toch eens gaan afvragen waarom jij zo graag 50 wil blijven rijden. Maar dat ontbreekt bij veel mensen.
Die rotondes zijn altijd een genot daarquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:29 schreef Gezicht het volgende:
Maffe Belg voor me veroorzaakte vanavond bijna een frontale botsing door te gaan inhalen voor een heuvel. Op dezelfde trip een Belg die driekwart ging op de buitenste baan van een tweebaans-rotonde waardoor ik in de problemen kwam en nóg een andere Belg die hem bijna voor me gooide op een andere rotonde toen ik al voor hem zat. Altijd een avontuur, even naar de Decathlon net over de grens hier in Maasmechelen.
Conclusie blijft wel dat alle Belgen hun rijbewijs bij een pakje boter krijgen.
Snel schietgebedje voordat je erop gaatquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:52 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Die rotondes zijn altijd een genot daar
Zelfs dan blijft het een risico, want vaak zat heb je bij de eerste "arm" al verkeer voor driekwart erbij gekregen dat gewoon in de buitenste baan gaat. Helemaal link met tweebaans afritten.....quote:Die binnenste baan moet jer echt alleen maar nemen als je linksaf gaat
Net één auto op de A28 op die manier 3 rijbanen op zien schuiven (lees: stuntelen). Al slingerend van het zenuwachtig spiegelen tot 3 keer toe bijna iemand aantikken, echt feest.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:37 schreef spierbal het volgende:
Waar ik toch ook zon pleuris hekel aan heb. Houd ik mijn 2 seconde afstand op de snelweg. Moet er iemand zo nodig een baan opschuiven waardoor ik dus te dicht op MN voorganger zit. Afijn als je blijft doorrijden is dat zo opgelost, maar nee hoor blijf je 5km langzamer rijden. Blijf dan gewoon lekker links rijden.
Of die mensen die geen gaten voor zichzelf creëren om van baan te kunnen schuiven, maar gewoon knippertje aan en verwachten dat mensen dan maar plek voor je maken. Nee daar ben ik te principieel voor, ik blijf gewoon mijn weg volgen, jij wil van baan wisselen, das niet mijn probleem.
Ze zouden ook wel een 2 jaarlijks verplicht theorie examen mogen invoeren.
Hoe kun je een gat voor jezelf creëren als je wordt ingehaald door een file linksrijders die allemaal 10-15 meter tussenruimte houden? Hem ertussen keilen is vaak ook niet de sjiekste oplossing. Moet wel op een redelijke manier kúnnen natuurlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:37 schreef spierbal het volgende:
Waar ik toch ook zon pleuris hekel aan heb. Houd ik mijn 2 seconde afstand op de snelweg. Moet er iemand zo nodig een baan opschuiven waardoor ik dus te dicht op MN voorganger zit. Afijn als je blijft doorrijden is dat zo opgelost, maar nee hoor blijf je 5km langzamer rijden. Blijf dan gewoon lekker links rijden.
Of die mensen die geen gaten voor zichzelf creëren om van baan te kunnen schuiven, maar gewoon knippertje aan en verwachten dat mensen dan maar plek voor je maken. Nee daar ben ik te principieel voor, ik blijf gewoon mijn weg volgen, jij wil van baan wisselen, das niet mijn probleem.
Ze zouden ook wel een 2 jaarlijks verplicht theorie examen mogen invoeren.
Als je moet wringen, doe ik dat ook, zo niet, even wachten tot je de ruimte hebt om in te voegen en dan pas voor je actie richtingaanwijzer aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Knipper aanzetten bij een invoegactie doe ik om aan te geven dat ik er graag tussen wil. Meeste automobilisten maken dan -indien nodig- ruimte en dan ga ik pas bewegen.
Helaas zijn er ook heel veel mensen die menen dat de knipper aanzetten accuut gepaard moet gaan met een stuurbeweging
Of hem er maar vast tussen gooien en halverwege bedenken dat dat er ook nog zoiets als richtingaanwijzer bestaat. Als ik al gas heb moeten loslaten of bijremmen omdat jij opeens op 10 cm van mijn voorbumper zat heeft dat weinig zin. Toen had ik echt al in de gaten wat je wilde doen
De reden daarvoor is natuurlijk dat je tijdens je rijopleiding wordt geleerd dat je pas je knipperlichten aan zet op het moment dat je kan bewegen zeg maar. Vandaar kan het schrikreacties opleveren als jij zo maar je richtingaanwijzer aanzet... Maar richtingaanwijzers blijven lastig, gezien de hoeveelheid mensen die ze te moeilijk vinden en daarom maar niet gebruiken op rotondes.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Knipper aanzetten bij een invoegactie doe ik om aan te geven dat ik er graag tussen wil. Meeste automobilisten maken dan -indien nodig- ruimte en dan ga ik pas bewegen.
Helaas zijn er ook heel veel mensen die menen dat de knipper aanzetten accuut gepaard moet gaan met een stuurbeweging
Of hem er maar vast tussen gooien en halverwege bedenken dat dat er ook nog zoiets als richtingaanwijzer bestaat. Als ik al gas heb moeten loslaten of bijremmen omdat jij opeens op 10 cm van mijn voorbumper zat heeft dat weinig zin. Toen had ik echt al in de gaten wat je wilde doen
Je zit toch in je spiegels waar een gat valt, beetje gas erbij of juist minder. Zelf vind ik het nog al asociaal om hem in een klein gaatje te pleuren waardoor de ander in zijn ankers moet.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe kun je een gat voor jezelf creëren als je wordt ingehaald door een file linksrijders die allemaal 10-15 meter tussenruimte houden? Hem ertussen keilen is vaak ook niet de sjiekste oplossing. Moet wel op een redelijke manier kúnnen natuurlijk
Ik wacht dan persoonlijk gewoon effe een tijdje.. komt vanzelf een tussenruimte waar je wel tussen past als je effe gas geeft (afstand houden is ook handig soms) , maar sommige mensen gaan er dan stom achter hangen en gooien hun knipper aan. In sommige landen is dat ook gewoon heel normaal en laat de eerstvolgende je er gewoon tussen. In nl meestal niet, maar waar ligt dat aan?
Ik ook, maar soms ontkom je er niet aan als je niet 10 minuten achter een vrachtwagen wilt hangen. Je moet ook maar net een auto hebben die vlot genoeg is om even snel die 30 km snelheidsverschil erbij te trappen op het moment supremequote:Op zaterdag 11 februari 2017 12:11 schreef spierbal het volgende:
[..]
Je zit toch in je spiegels waar een gat valt, beetje gas erbij of juist minder. Zelf vind ik het nog al asociaal om hem in een klein gaatje te pleuren waardoor de ander in zijn ankers moet.
De andere optie is om kilometers op de linkerbaan te blijven, dit probleem ontstaat omdat iemand zo vriendelijk is even naar rechts te gaan tussen de vrachtwagens. Maar die wil ook weer naar links als hij bij de vrachtwagen is.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 12:11 schreef spierbal het volgende:
[..]
Je zit toch in je spiegels waar een gat valt, beetje gas erbij of juist minder. Zelf vind ik het nog al asociaal om hem in een klein gaatje te pleuren waardoor de ander in zijn ankers moet.
Afstand houden, spiegelen en als je een gat ziet komen alvast gang maken, zodat je met weinig verschil in kan voegen. En als het nodig is, dan zul je moeten terugschakelen. Zal jij ook wel herkennen, als je automaat op zijn staart trapt gaat ie ook terug (zelfs bij 160 door naar plank ging ie nog terug bij mij )quote:Op zaterdag 11 februari 2017 12:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar soms ontkom je er niet aan als je niet 10 minuten achter een vrachtwagen wilt hangen. Je moet ook maar net een auto hebben die vlot genoeg is om even snel die 30 km snelheidsverschil erbij te trappen op het moment supreme
Ik laat het vaak een beetje afhangen van hoe men rijdt. Is het bijvoorbeeld een busje die zich er telkens lomp tussen wurmt onder het mom van recht van de sterkste en geen gang maakt terwijl ie nog een kilometer van een vrachtwagen is, dan wil ik hem wel eens dichttrappen. Rijdt ie rustig, maakt ie wat snelheid en komt ie dicht bij de vrachtwagen en zorgt ie niet voor een remrups, dan lift ik eigenlijk altijd het gas. Mensen die netjes zijn, kunnen van mij ook een nette behandeling terug verwachten.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 13:56 schreef Fer het volgende:
[..]
De andere optie is om kilometers op de linkerbaan te blijven, dit probleem ontstaat omdat iemand zo vriendelijk is even naar rechts te gaan tussen de vrachtwagens. Maar die wil ook weer naar links als hij bij de vrachtwagen is.
Mwah wanneer is het kleven. Of ze hebben het niet door, of ze willen zuinig rijdenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:55 schreef jitzzzze het volgende:
Medeweggebruikers die op een N weg zonder inhaalverbod gaan kleven termijn ik op de GPS al boven de Vmax rijdt Maar dan ook niet gaan inhalen als het kan.
Als ik je koplampen niet meer kan zien in de spiegel en je constant links achter me rijdt om langs me te kunnen kijken zou ik het wel als kleven willen bestempelen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mwah wanneer is het kleven. Of ze hebben het niet door, of ze willen zuinig rijden
Ik merk dat m'n auto-pilot op standje 1 bij 80 km/u er ook vrij dicht op zit hoor, dichter dan dat ik normaal aanhoud bij die snelheid. Maar kleven is echt dat je m'n neusharen kan zien in je binnenspiegel
Ik heb weleens de auto voor mij ingehaald, om te laten zien hoe je dat moet doen. Maar toen bleef diegene gewoon doorgaan met kleven en links kijken bij de auto achter me, die ik dus net had ingehaald. Pauper...quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als ik je koplampen niet meer kan zien in de spiegel en je constant links achter me rijdt om langs me te kunnen kijken zou ik het wel als kleven willen bestempelen.
Deze wagen had zeker geen active cruise control (vorige generatie Ford Fiesta) en de bestuurder (halverwege 20) maakte het ook niet beter. Kon hem duidelijk zien door de privacy shades van de achterruit heen; dan zit je wel heel dicht achter me.
Als hij echt gewild had, had hij prima kunnen inhalen. Maar ja, dan moet je wel een paar kleine cojones hebben. En je pokkie met rust laten helpt ook, en afstand houden zodat je niet half op de andere rijbaan erachter komt dat het gat toch niet zo groot is.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb weleens de auto voor mij ingehaald, om te laten zien hoe je dat moet doen. Maar toen bleef diegene gewoon doorgaan met kleven en links kijken bij de auto achter me, die ik dus net had ingehaald. Pauper...
had je van te voren al aan zien komen toch, of kijken mensen hier alleen maar wat er binnen hun 10m gebeurd?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 12:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar soms ontkom je er niet aan als je niet 10 minuten achter een vrachtwagen wilt hangen. Je moet ook maar net een auto hebben die vlot genoeg is om even snel die 30 km snelheidsverschil erbij te trappen op het moment supreme
Mensen die 1km van tevoren al naar links gaan zijn gewoon idioten. Helaas lukt het niet altijd om naar links te gaan omdat het druk is.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:57 schreef spierbal het volgende:
[..]
had je van te voren al aan zien komen toch, of kijken mensen hier alleen maar wat er binnen hun 10m gebeurd?
als ze niet zachter gaan rijden dan 100 maakt t vrij weinig uit. Als jij blijft rijden tot je een vrachtwagen in zijn uitlaat kan nemen en daardoor gedwongen met 70/80 naar links te schuiven is vervelender dan dat iemand 400m van te voren al naar links schuift en toch 100 blijft rijden. Beetje anticiperen, alleen doen de meeste mensen dat veel te laat.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die 1km van tevoren al naar links gaan zijn gewoon idioten. Helaas lukt het niet altijd om naar links te gaan omdat het druk is.
Dat is toch een ander onderwerp, dan waar jij het over had? Jij begon over mensen die je 2s afstand verkloten.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:05 schreef spierbal het volgende:
[..]
als ze niet zachter gaan rijden dan 100 maakt t vrij weinig uit. Als jij blijft rijden tot je een vrachtwagen in zijn uitlaat kan nemen en daardoor gedwongen met 70/80 naar links te schuiven is vervelender dan dat iemand 400m van te voren al naar links schuift en toch 100 blijft rijden. Beetje anticiperen, alleen doen de meeste mensen dat veel te laat.
maar ik heb wel gelijk, en dat komt toch mede omdat ze niet op tijd op de situaties anticiperen, daarbij begon iemand er vrachtwagens bij te halen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is toch een ander onderwerp, dan waar jij het over had? Jij begon over mensen die je 2s afstand verkloten.
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik fiets ook wel eens, en dan vraag ik me af of automobilisten blind zijn of gewoon dom: als er maar aan een kant van de weg een fietspad ligt, en er zijn daar inritten/uitritten voor fietsers uit/naar de woonwijk aan de overkant van de straat, is het dan echt nodig met 3 meter voor je en 3 meter achter je precies voor zo'n in-uitrit te gaan staan om die volledig te blokkeren als de lichten rood zijn (of het spoor dicht) en je even moet wachten? (Transvaalstraat Dordrecht).
Ik ben maar demonstratief of de andere weghelft blijven staan wachten tot meneer opzij keek van zijn mobiel en even een klein stukje doorreed (3 meter ruimte voor hem, tenslotte) doorreed. Toen stonden daar inmiddels wel 2 auto's (die toen ik begon met oversteken nog niet eens in zicht waren, dus we waren alweer zeker 1 à 2 minuten verder).
Volgende keer met mijn fiets er overheen klimmen maar?
Maar ik ben het echt wel zat, dat blokkeren. Ik probeer die mensen te begrijpen, denken ze "Als ik niet door kan rijden, dan stopt de rest van de wereld ook maar even"?
Is ook vaak onbewust volgens mij. Gewoon de bumper voor je volgen en vooral niet te ver vooruit kijken.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:53 schreef MCH het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Als je die gaten tussen vrachtwagens gewoon uitrijdt tot je weer naar links moet en je kunt daar niet omdat ze het gat dicht blijven rijden, kom je vanzelf steeds dichter bij die vrachtwagen.. of ga je dan 75 meter van te voren daar maar blijven hangen?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:05 schreef spierbal het volgende:
[..]
als ze niet zachter gaan rijden dan 100 maakt t vrij weinig uit. Als jij blijft rijden tot je een vrachtwagen in zijn uitlaat kan nemen en daardoor gedwongen met 70/80 naar links te schuiven is vervelender dan dat iemand 400m van te voren al naar links schuift en toch 100 blijft rijden. Beetje anticiperen, alleen doen de meeste mensen dat veel te laat.
Nee in tegenstelling, voor mijn werk rijd ik voornamelijk, en heb daarbij ook meerdere rijbewijzen. En ik moet zeggen dat de bovenstaande punten mij meer zijn gaan ergeren sinds ik motor rijd.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 17:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je die gaten tussen vrachtwagens gewoon uitrijdt tot je weer naar links moet en je kunt daar niet omdat ze het gat dicht blijven rijden, kom je vanzelf steeds dichter bij die vrachtwagen.. of ga je dan 75 meter van te voren daar maar blijven hangen?
Volgens mij heb jij meer boeken gelezen als kilometers gemaakt is het niet?
Ik vind juist die under speed naar-links-komers als het nog niet nodig is onzinnig. Zeker omdat ze heel vaak ook nog te beroerd zijn om even een tippie gas te geven zodat iedereen gewoon door kan stromen en je dan jezelf zit op te vreten omdat el huppeltrutto met 102 voor je kanis blijft hobbelen tot hij/zij/het alle 4 de vrachtwagens heeft ingehaald
Als ik op de motor rijd maak ik nergens een probleem van.. ruimte zat om alles en iedereen die me irriteert in no time weg te poetsen.. vrooop, doei heahquote:Op zaterdag 11 februari 2017 17:32 schreef spierbal het volgende:
[..]
Nee in tegenstelling, voor mijn werk rijd ik voornamelijk, en heb daarbij ook meerdere rijbewijzen. En ik moet zeggen dat de bovenstaande punten mij meer zijn gaan ergeren sinds ik motor rijd.
Dat wel, maar zit jij niet met die instelling in de auto dan? Misschien dat dat het meer isquote:Op zaterdag 11 februari 2017 17:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik op de motor rijd maak ik nergens een probleem van.. ruimte zat om alles en iedereen die me irriteert in no time weg te poetsen.. vrooop, doei heah
Neuh, in de auto maak ik me niet zo druk meestal.. sowieso heb ik in de auto ook genoeg powerz, alleen ontbreekt de ruimte vaak een beetjequote:Op zaterdag 11 februari 2017 18:02 schreef spierbal het volgende:
[..]
Dat wel, maar zit jij niet met die instelling in de auto dan? Misschien dat dat het meer is
Een goede motorrijder zag de potentiele situatie ontstaan.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:20 schreef opgebaarde het volgende:
Hierbij mijn excuses aan de motorrijder die ik vanmorgen op de A27 bijna had doodgereden.
Een auto die eenzaam op de middelste baan reed, liet zijn snelheid zakken dus ik wilde hem/haar inhalen. Blijkbaar heb ik de motorrijder links van mij gemist die gelukkig bij 100 km per uur nog kon accelereren en niet schrok van 60 cm ruimte. De tering
Antiklacht: ik kreeg geen middelvinger, armgebaren, remtest oid,. Hij/zij deed helemaal niks
Mensen die hun probleem jouw probleem maken. Triest, idd.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 13:33 schreef Tunafish het volgende:
Gisteravond bij de AH; ik stond bij mijn motor wat boodschappen in mijn tas te doen, helm op enzo, terwijl een vrouwtje met een stationwagon naast mij probeerde in te parkeren. Ze steekt hem strak tegen de rand van het vak aan, spiegel zo'n 20 centimeter van me af terwijl er aan de andere zijde niets staat en ze ruimte zat heeft. Maargoed, mevrouw staat, motor gaat uit, lichten uit en het raampje naar beneden: of ik even wilde opschieten, want ze kan niet uitstappen
Ik heb haar maar rustig verteld dat haar passagiersportier wel open kan. Dat was blijkbaar toch te moeilijk, want ze bleef zitten tot ik uit het vak wegrolde.
Ik zou ter plekke bedacht hebben nog niet klaar te zijn met boodschappen doen en rustig weer weg lopen...quote:Op dinsdag 14 februari 2017 13:33 schreef Tunafish het volgende:
Gisteravond bij de AH; ik stond bij mijn motor wat boodschappen in mijn tas te doen, helm op enzo, terwijl een vrouwtje met een stationwagon naast mij probeerde in te parkeren. Ze steekt hem strak tegen de rand van het vak aan, spiegel zo'n 20 centimeter van me af terwijl er aan de andere zijde niets staat en ze ruimte zat heeft. Maargoed, mevrouw staat, motor gaat uit, lichten uit en het raampje naar beneden: of ik even wilde opschieten, want ze kan niet uitstappen
Ik heb haar maar rustig verteld dat haar passagiersportier wel open kan. Dat was blijkbaar toch te moeilijk, want ze bleef zitten tot ik uit het vak wegrolde.
Je zult zien dat wanneer ik dan weer terugkom mijn motor met de verkeerde kant omhoog ligt, daar had ik nou ook niet echt zin in. Heb wel even extra langzaam alles weer aangedaan, controleren of alle lichtjes het doen enzo. Er waren rechts van haar ook gewoon drie plekken vrijquote:Op dinsdag 14 februari 2017 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zou ter plekke bedacht hebben nog niet klaar te zijn met boodschappen doen en rustig weer weg lopen...
Dan ga je er toch gewoon rechts voorbij? Op het moment dat die persoon de snelheid laat zakken mág je er zelfs gewoon rechts voorbij.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:20 schreef opgebaarde het volgende:
Hierbij mijn excuses aan de motorrijder die ik vanmorgen op de A27 bijna had doodgereden.
Een auto die eenzaam op de middelste baan reed, liet zijn snelheid zakken dus ik wilde hem/haar inhalen. Blijkbaar heb ik de motorrijder links van mij gemist die gelukkig bij 100 km per uur nog kon accelereren en niet schrok van 60 cm ruimte. De tering
Antiklacht: ik kreeg geen middelvinger, armgebaren, remtest oid,. Hij/zij deed helemaal niks
Ik ben het feitelijk helemaal met je eens;quote:Op dinsdag 14 februari 2017 16:29 schreef TheThirdMark het volgende:
Dan ga je er toch gewoon rechts voorbij? Op het moment dat die persoon de snelheid laat zakken mág je er zelfs gewoon rechts voorbij.
Wanneer jouw rijstrook vrij is, en iemand links van je remt om wat voor reden dan af, mag jij niet remmen (onnodig hinder veroorzaken). En dus kan je er gewoon langs.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 16:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ik ben het feitelijk helemaal met je eens;
Maar op welke juridische grond zou dit toegestaan zijn ?
Het is ook gewoon levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gisterochtend op gegeven moment op zitten letten. Van de ca. 20 auto's die ik tegen kwam met nog minimaal 10 cm sneeuw op de voorruit, waren er 2 met een mannelijke bestuurder. De andere 18 waren vrouw, waarvan het gros met kort pittig kapsel. Doe gewoon eens schoonmaken ofzo Het stuift.
Ja, die ken ik. Sowieso vallen de laatste weken vrouwen van middelbare leeftijd met kort pittig kapsel weer regelmatig negatief op. Vanmiddag met ritsen ook, zo'n beetje met je tanden in het stuur en witte knokkels angstvallig het gat dichtrijden en constant naar mij kijken en dan weer snel voor je kijken als blijkt dat ik even terug kijk . Prima joh, ga ik toch een autotje achter je erin.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Het is ook gewoon levensgevaarlijk.
Ah mooi, ik ben nog een keer helemaal uit mijn stekker gegaan vanwege een klevende bouwvakker, inclusief gas los taferelen omdat ik mij kapot irriteerde aan zijn gekleef, begreep die niet helemaal na 2x te doen, stoplicht rood.... Uitgestapt en hem toch behoorlijk pissig aangesproken.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, die ken ik. Sowieso vallen de laatste weken vrouwen van middelbare leeftijd met kort pittig kapsel weer regelmatig negatief op. Vanmiddag met ritsen ook, zo'n beetje met je tanden in het stuur en witte knokkels angstvallig het gat dichtrijden en constant naar mij kijken en dan weer snel voor je kijken als blijkt dat ik even terug kijk . Prima joh, ga ik toch een autotje achter je erin.
Of boos gaan zitten kijken en zenuwachtig achter je heen en weer in je rijstrook gaan omdat je achter een landbouwvoertuig zit en niet op zijn achterbanden gaat rijden, maar een gat houdt (waarmee je namelijk wel overzicht hebt en gang kan maken om in te halen bij ruimte).
En toen?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah mooi, ik ben nog een keer helemaal uit mijn stekker gegaan vanwege een klevende bouwvakker, inclusief gas los taferelen omdat ik mij kapot irriteerde aan zijn gekleef, begreep die niet helemaal na 2x te doen, stoplicht rood.... Uitgestapt en hem toch behoorlijk pissig aangesproken.
Toen weer terug in de auto gaan zitten met een trillend been en trillende handen, ik word nooit boos normaliter.... Unieke ervaring.quote:
Geen bijzondere reactie van de bouwvakker?quote:Op woensdag 15 februari 2017 11:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Toen weer terug in de auto gaan zitten met een trillend been en trillende handen, ik word nooit boos normaliter.... Unieke ervaring.
Ik werkte destijds voor DHL en had een papiertje in mijn handen met daarop de bezorgadressen, en hij verweerde zich daarmee, maar dat was een slap excuus om te gaan kleven, ik wist precies waar hij zat en waar de voorganger van mij aan het rijden was.... Haal mijn ogen niet 2 sec van de weg af o.i.d.quote:Op woensdag 15 februari 2017 12:28 schreef Voszje het volgende:
[..]
Geen bijzondere reactie van de bouwvakker?
Levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gisterochtend op gegeven moment op zitten letten. Van de ca. 20 auto's die ik tegen kwam met nog minimaal 10 cm sneeuw op de voorruit, waren er 2 met een mannelijke bestuurder. De andere 18 waren vrouw, waarvan het gros met kort pittig kapsel. Doe gewoon eens schoonmaken ofzo Het stuift.
Had ik er gisteren ook eentje van in Vlaardingen, maar toen kwam de noodstop van hèm.. wellicht ook omdat het hijsblok van de kraan waarin ik reed al redelijk dicht in de buurt van de voorruit van zijn Sprintertje kwamquote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:34 schreef aloa het volgende:
Bijna aanrijding zonet. Mevrouw rijd door en kijkt niet eens of er iets of iemand van rechts komt. Vol in de remmen
Gastje in Golf wilde gewoon laten zien dat hij het niet leuk vond dat 'ie werd ingehaald. Erg kinderachtig, maargoed, dat hebben mannetjes in Golfjes vaker last van.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:21 schreef Xaryna het volgende:
Gisteren mezelf flink lopen op te vreten. 80 km/u weg, het eerste deel is tweebaans. Ik haal een auto in die vrij langzaam gaat. Bij de stoplichten komt hij naast me staan. Zwarte Golf met zooi jonge types erin. En hij trekte me toch met een rotgang op, en zit dus voor me zodra het éénbaans wordt, en vervolgens zit ik het hele stuk achter hem terwijl hij niet harder wil/durft dan 65/70 km/u. GA DAN NIET ZO HARD OPTREKKEN OM ER NOG EVEN VOOR TE KUNNEN, maar ga gewoon lekker in de rechterbaan aansluiten bij het stoplicht!
En om terug te komen op mijn vorige post, volgens mij rijleraar moet je de actie afmaken als je het knipperlicht hebt aangezet, tenzij er echt direct gevaar dreigt (en dan heb je van tevoren niet goed gekeken).
Ze waren natuurlijk net op weg naar een melding (een inbraak dat nog aan de gang is*) en op het moment dat ze het verkeerslicht naderen krijgen ze door dat de melding is ingetrokken. Zo zie je, er is voor alles wat de politie doet een verklaring. En jokken doen ze nooit, dus als je dit verhaal in twijfel durft te trekken dan ben je paranoïde...quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:08 schreef Voszje het volgende:
Over politie mag alles gesproken.... Gisteravond ook ineens een politieauto die sowieso harder dan 90 reed terwijl de vmax 70 was. Vervolgens gaat hij er nog even eentje met volle vaart rechts voorbij. Uiteindelijk stond ik achter hem bij het stoplicht voor linksaf, dus wat die vreemde capriolen nou uiteindelijk voor tijdwinst hebben geschonken is me een raadsel. Vreemd gedrag.
Ze mogen niet harder.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:04 schreef Nattekat het volgende:
Zo'n typisch spirituele vrouw in een rood bestelbusje die op een provinciale weg niet harder durft dan 70 en af en toe zelfs onder de 50 terecht kwam... dat soort mensen moeten ze echt van de weg halen.
En scooters die niet harder dan 45 kunnen moeten gewoon op het fietspad, vandaag voor het eerst meegemaakt wat een gevaar die nieuwe wetgeving oplevert
Joh. Het gaat om het feit dat ze op de weg moeten rijden, de plek waar ze absoluut niet thuis horen.quote:
Dan kun je je lol op met wat nu onder de nieuwe wetgeving verplicht is voor de E-speed fietsen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Joh. Het gaat om het feit dat ze op de weg moeten rijden, de plek waar ze absoluut niet thuis horen.
Het grote probleem is natuurlijk dat die mongolen met 45 op het fietspad gaan rijden. Nee, in plaats van daarop controleren gaan we ze allemaal nog gevaarlijkere situaties op de rijbaan laten creëren.quote:Op woensdag 22 februari 2017 20:18 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dan kun je je lol op met wat nu onder de nieuwe wetgeving verplicht is voor de E-speed fietsen.
In theorie kunnen die tot 45 km/u ondersteunen bij het trappen. Praktijk is dat je dan zelf best aardig op de pedalen moet hangen om dat te doen. Die moeten nu verplicht op de rijbaan omdat ze als bromfiets beschouwd worden.
Oftewel een maatregel waarbij de politiek totaal geen benul heeft van wat er nu werkelijk aan de hand is.
Dat mensen op fietspaden door grote snelheidsverschillen gevaarlijke situaties veroorzaken is misschien waar, maar hoe zit dat dan met die persoon op die beetje snellere electrieke fiets op de rijbaan? Geen 45 kunnen halen, maar niet harder dan 30 binnen een bebouwde kom waar de doorgaande weg over meerdere kilometers een biggerug in het midden heeft om inhalen te voorkomen? Dat gaat vast heel goed komen!?
En gevaar op fietspad? Ja best wel een punt van zorg, dus kijk dan naar wat daar de oorzaak van is? Met twee of meer naast elkaar, koptelefoon op met muziek en niks horen van bellen achter je? Druk aan het appen of zappen op de mobiel? Batterij van gehoorapparaat eruit en niets horen? Onbeschoft hard fietsende racefietsers en mountainbikers in kuddes? Tegen het verkeer in fietsen?
Nee onze politiek snapt de problemen in de echte wereld??
Ja en dat komt nooit door snorscooters die gewoon op dat fietspad blijven. Daarom, de politiek is compleet los van de werkelijkheid.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het grote probleem is natuurlijk dat die mongolen met 45 op het fietspad gaan rijden. Nee, in plaats van daarop controleren gaan we ze allemaal nog gevaarlijkere situaties op de rijbaan laten creëren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |