abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 08:59:19 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168656835
Gekopieerd van de frontpage, belangrijk voor diegene met een Nefit cv ketel !

Nefit roept gebruikers van cv-ketels met een originele brander van het type Nefit TopLine, TopLine Compact of Nefit TopLine AquaPower (Plus) op deze te vervangen. Het gaat om exemplaren die zijn geproduceerd van 2006 tot en met 2009.

Volgens Nefit is al in 2009 vastgesteld dat de originele brander niet altijd voldoende kan worden afgesloten. Daardoor kunnen onderdelen gaan smelten en bestaat er risico op brand.

Nefit roept nu de resterende originele branders terug en heeft installateurs op de hoogte gebracht van de geplande kosteloze vervanging.

http://www.ad.nl/economie(...)o~a00a5eab/75781806/
pi_168656846
Waarom zo laat?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 4 februari 2017 @ 09:06:27 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168656879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 09:01 schreef halfway het volgende:
Waarom zo laat?
Men moest denk ik een hoop vergaderen over de kosten en wie hiervan de schuld te geven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168656900
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 09:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Men moest denk ik een hoop vergaderen over de kosten en wie hiervan de schuld te geven.
Niet echt klantvriendelijk dit!
Wachten hoeveel huizen er af branden, afwegen tegen welke kosten(misschien komt niemand er achter)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 4 februari 2017 @ 09:10:42 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168656912
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 09:09 schreef halfway het volgende:

[..]

Niet echt klantvriendelijk dit!
Wachten hoeveel huizen er af branden, afwegen tegen welke kosten(misschien komt niemand er achter)
Als ik eerlijk ben denk ik dat er een dode is gevallen. Zodat men wel maatregelen moet nemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 11:16:13 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168659027
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 09:01 schreef halfway het volgende:
Waarom zo laat?
Niet laat, niet iedere eigenaar heeft zijn brander toentertijd laten vervangen, de laatste groep wordt nu in een laatste poging alsnog opgeroepen.
Brander werd ook de afgelopen jaren gewoon kosteloos vervangen.
pi_168659055
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 09:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben denk ik dat er een dode is gevallen. Zodat men wel maatregelen moet nemen.
Had ie zijn toestel maar aan moeten melden, zonder garantiekaart weet nefit ook niet waar de ketels hangen.
Gelukkig lijkt het erop dat wetgeving nu wel aangescherpt gaat worden betreffende ketels, luchttoevoer en rookgasafvoer.
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 15:29:37 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168663479
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:45 schreef klipper het volgende:

[..]

Niet laat, niet iedere eigenaar heeft zijn brander toentertijd laten vervangen, de laatste groep wordt nu in een laatste poging alsnog opgeroepen.
Brander werd ook de afgelopen jaren gewoon kosteloos vervangen.
Precies daarom, alle ketels die zonder dat daar een installateur aan te pas gekomen is; verkocht zijn kunnen mogelijk nog een oude branderpakking hebben.
pi_168666764
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Precies daarom, alle ketels die zonder dat daar een installateur aan te pas gekomen is; verkocht zijn kunnen mogelijk nog een oude branderpakking hebben.
Het gaat hier niet om de brandverpakking, maar om de klemsluiting van de branders, de brander wordt geheel vervangen.
pi_168666796
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:11 schreef klipper het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de brandverpakking, maar om de klemsluiting van de branders, de brander wordt geheel vervangen.
Jij was mij voor ^O^
pi_168672549
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 09:09 schreef halfway het volgende:

[..]

Niet echt klantvriendelijk dit!
Wachten hoeveel huizen er af branden, afwegen tegen welke kosten(misschien komt niemand er achter)
Het is een herhaalde oproep, volgens het artikel wat ik heb gelezen vervangt Nefit de betreffende branders al sinds 2010 kosteloos.
pi_168732447
raar dat niet alle modellen dit probleem hebben toch ??
  dinsdag 7 februari 2017 @ 15:32:30 #14
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_168735213
Ik ken in elk geval 1 iemand waarbij de Nefit-cv nogal vreemd deed en toen de monteur langs kwam bleek het isolatiemateriaal al compleet weggesmolten te zijn.

Snap niet dat hier zo rustig mee omgegaan wordt, levensgevaarlijk.
Chaos is a ladder.
pi_168737487
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:32 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik ken in elk geval 1 iemand waarbij de Nefit-cv nogal vreemd deed en toen de monteur langs kwam bleek het isolatiemateriaal al compleet weggesmolten te zijn.

Snap niet dat hier zo rustig mee omgegaan wordt, levensgevaarlijk.
Zoals gezegd betreft het een herhaalde oproep.
Veel eigenaren zijn te lui om actie te ondernemen of hun garantiekaart in te sturen.
De garantiekaart is juist bedoeld om te weten waar de toestellen gemonteerd zijn.
Via de meeste bedrijven wordt de kaart door het bedrijf ingevuld en opgestuurd, maar particulieren die het zelf doen of grijs laten doen vaak niet.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 18:25:05 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168738579
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Zoals gezegd betreft het een herhaalde oproep.
Veel eigenaren zijn te lui om actie te ondernemen of hun garantiekaart in te sturen.
De garantiekaart is juist bedoeld om te weten waar de toestellen gemonteerd zijn.
Via de meeste bedrijven wordt de kaart door het bedrijf ingevuld en opgestuurd, maar particulieren die het zelf doen of grijs laten doen vaak niet.
En die moeten het dan van dit soort berichten hebben ^O^
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:39:29 #17
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_168752290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Zoals gezegd betreft het een herhaalde oproep.
Veel eigenaren zijn te lui om actie te ondernemen of hun garantiekaart in te sturen.
De garantiekaart is juist bedoeld om te weten waar de toestellen gemonteerd zijn.
Via de meeste bedrijven wordt de kaart door het bedrijf ingevuld en opgestuurd, maar particulieren die het zelf doen of grijs laten doen vaak niet.
Nou op de NOS site lees ik het toch iets anders. Namelijk dat de installateurs op de hoogte zijn gebracht, niet de eigenaren.

http://nos.nl/artikel/215(...)lijke-cv-ketels.html

"In overleg met toezichthouder NVWA zijn installateurs in 2009 van het probleem op de hoogte gebracht. Die hebben bij reguliere onderhoudsbeurten de branders van 40.000 ketels vervangen door branders van een ander type. Bij 88.000 ketels is dat nog niet gebeurd."

Daarnaast schijnt het met de klemmen te maken te hebben, maar de casus die ik ken was dit al vervangen door 'dubbele' klemmen, maar is dit toch nog misgegaan.
Chaos is a ladder.
  woensdag 8 februari 2017 @ 20:45:07 #18
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_168765165
Bij ons is het ding inderdaad al jaren geleden vervangen. Gewoon gebeurd tijdens het jaarlijkse onderhoud's beurtje, door eigen Nefit monteur uitgevoerd.. goed geregeld :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_168766052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:39 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Nou op de NOS site lees ik het toch iets anders. Namelijk dat de installateurs op de hoogte zijn gebracht, niet de eigenaren.

http://nos.nl/artikel/215(...)lijke-cv-ketels.html

"In overleg met toezichthouder NVWA zijn installateurs in 2009 van het probleem op de hoogte gebracht. Die hebben bij reguliere onderhoudsbeurten de branders van 40.000 ketels vervangen door branders van een ander type. Bij 88.000 ketels is dat nog niet gebeurd."

Daarnaast schijnt het met de klemmen te maken te hebben, maar de casus die ik ken was dit al vervangen door 'dubbele' klemmen, maar is dit toch nog misgegaan.
Zoals gezegd, als je niet weet waar je product hangt, dan heeft het ook geen nut om die persoon te informeren.
Ze kunnen moeilijk 6,5 miljoen brieven versturen om een kleine 15 duizend huishoudens te bereiken.

Let wel, Nefit geeft ook aan dat hun toestellen een minimaal onderhoud van eens per 2 jaar nodig heeft.
Een groot deel van deze eigenaren laat geen onderhoud doen, of doen dit zelf wel eventjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')