abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169221325
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

:D verrek, goed idee!
:+
Nait Soezn Moar Broezn
pi_169221558
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde expansion?
Gaapwaardig, al klinkt die massive transit hub wel geinig omdat mijn transport altijd warrig is.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169221696
Sinds afgelopen weekend mijn intel core 2 duo met 8gb ram vervangen door een systeem met een Intel i7 7700K en 32GB ram... CS is ineens weer een heel stuk leuker om te spelen, en met 30.000+ inwoners gaat 't nog steeds als een trein :D :7
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 16:20:12 #79
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169221713
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:19 schreef lifeblind het volgende:
Sinds afgelopen weekend mijn intel core 2 duo met 8gb ram vervangen door een systeem met een Intel i7 7700K en 32GB ram... CS is ineens weer een heel stuk leuker om te spelen, en met 30.000+ inwoners gaat 't nog steeds als een trein :D :7
Tering, op die core duo zal het wel echt janken zijn geweest _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_169221767
quote:
11s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Tering, op die core duo zal het wel echt janken zijn geweest _O-.
Nogal, kleine steden gingen op zich nog wel, maar zodra 't zo'n 30.000/40.000 inwoners werden, kon ik maar beter opnieuw beginnen met een stad :D Uiteindelijk toch met dat ding zo'n 350 uur aan CS gespeeld de afgelopen 1,5 jaar :+
pi_169222117
Mooie verbetering :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169245003
registreer om deze reclame te verbergen
Kunnen jullie dit zien?
A220890F1996EF827ED04F5778A2AE6F98ABCD17
Mijn stad tot nu toe.
* Verwijderd *
pi_169245010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
Netjes _O_
Nait Soezn Moar Broezn
pi_169245097
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef Divje het volgende:

[..]

Netjes _O_
Thanks :)
Zit ook flink wat tijd in tbh :P
* Verwijderd *
pi_169245219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
Ziet er strak uit, chef _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:42:26 #86
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169393682
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
groovy 8-)

O-)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:48:50 #87
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_169414782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
Deze krijgt van mij een grote duim omhoog :)
You know, I've learned something today
  zondag 19 maart 2017 @ 19:24:19 #88
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_169634549
Zo. Ik ben ook hooked.

Alleen, hoe verzorgen jullie de traffic nou goed? Ik heb iedere keer dilemmas met het verkeer. Verkrijg op een gegeven moment best wel lekker inkomen, (20k), maar loop iedere keer te kutten met het verkeer :(
Tadumtiedum.
pi_169652905
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:24 schreef Djurres het volgende:
Zo. Ik ben ook hooked.

Alleen, hoe verzorgen jullie de traffic nou goed? Ik heb iedere keer dilemmas met het verkeer. Verkrijg op een gegeven moment best wel lekker inkomen, (20k), maar loop iedere keer te kutten met het verkeer :(
Het ligt er aan wat je wilt bereiken. Openbaar vervoer lost heel veel van je problemen op. Leg een intelligent busnetwerk aan, kijk daarvoor een naar het busnetwerk in jouw eigen stad. Dat soort systemen (van buitenwijk noord naar buitenwijk zuid met centrum als tussenstop) werken echt, met veel mogelijkheden om te wisselen tussen bijvoorbeeld bus, metro en trein. Ook zorgen dat er tussen de straten wandelpaden liggen wil goed werken. Als je twee blokken hebt zonder doorgang dan moet een inwoner helemaal omlopen om een afstand af te leggen die hemelsbreed heel klein is en zullen ze eerder de auto pakken. Een stad met veel mooie doorsteekjes levert je veel voetgangers op. Kleed het leuk aan met wat props en je krijgt ook ineens veel 'echtere' stad.

Verder zorgen dat je kruispunten met verkeerslichten een eind uit elkaar liggen, dat voorkomt filevorming. En bij grotere steden slim gebruik maken van het feit dat je tunnels kunt leggen. Daardoor kun je de ruimte efficiënter gebruiken door op- en afritten zowel boven- als ondergronds te leggen om meer volume op een klein oppervlak te kunnen verwerken. Ik heb op mijn vorige computer het hele verkeersnetwerk in het centrum van mijn stad ondergronds aangelegd met slechts een paar straten die bovengronds liepen voor de bereikbaarheid van de gebouwen. Dat werkte heel goed omdat ik daarmee alleen bestemmingsverkeer in het centrum had. Doorgaand verkeer moet je ontmoedigen door een snellere alternatieve route aan te leggen en ik deed dat daar met tunnels dwars onder het centrum door. Ook belangrijk is dat je bij commerciële en industriële zones goed kijkt naar hoe het vrachtverkeer rijdt. Vrachtwagens zijn de grote verkeersopstoppers, het werkt om voor een industriële zone een dedicated feed naar een snelweg te maken voor vrachtverkeer. Daar moet je een beetje mee spelen om ze optimaal te kunnen funnelen.

Wat ook vaak goed werkt is kiezen voor oplossing naar Nederlands model waarbij je een ringweg om het centrum aanlegt die gemaakt is voor hoog volume. Aan de binnenkant van de ring alle centrumactiviteiten en aan de buitenzijde de uitvalswegen naar de snelweg en de commerciële zones (die leveren vrachtverkeer op) en dingen zoals stadions of andere grote publiekstrekkers. Zorg dat je openbaar vervoer zoveel mogelijk van de ring gebruik maakt en zo min mogelijk in het centrumgebied moet zijn. Dus de bus trekt met één of twee stops dwars door het centrum naar de andere kant van de ring, waarna hij in de buitenwijk een rondje gaat maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mystikvm op 20-03-2017 15:06:30 ]
pi_169653014
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoeg :)
pi_169672523
Binnenkort nieuwe DLC, Mass transit. Hoop verkeerselementjes erbij
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:36:37 #92
438851 Oldground
Archibald Leitch
pi_169672568
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoeg :)
Je hebt eigenlijk een soort geïntegreerde design modus nodig waarin je kan testen. En als het je bevalt met een klik kan bouwen. Zo kun je ook meer aan planning doen en dat stuk voor stuk uitvoeren.
Why do we have a mind if not to get our way? - Fyodor Dostoyevsky
pi_169672647
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:36 schreef Oldground het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk een soort geïntegreerde design modus nodig waarin je kan testen. En als het je bevalt met een klik kan bouwen. Zo kun je ook meer aan planning doen en dat stuk voor stuk uitvoeren.
een plannings tool met (verwachte) verkeersloop zou handig zijn ^O^
pi_169675071
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoeg :)
Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169675106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...
Dat. Zelfs op hard mode en op een winter map is geld geen probleem meer na de 5000 inwoners.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169675330
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat. Zelfs op hard mode en op een winter map is geld geen probleem meer na de 5000 inwoners.
Tenzij je net als ik te snel wil uitbreiden :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169728970
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...
Ik wil gewoon een stad die er echt uit ziet. Om daarvoor eerst door de hoepels die het spel aan mij stelt te springen vind ik niet zo leuk. Ik leg een wegennet en bepaalde wijken echt 20 keer opnieuw aan voordat ik tevreden ben. En om het echt te laten lijken moet je soms unique buildings ploppen die door de maker van de asset een bizarre prijs mee hebben gekregen. Dan wil ik niet eerst hoeven sparen :P
pi_169768552
Ik wil het weer eens gaan spelen. Hoe maken jullie al je steden? In Sandbox mode of op de 'normale' manier?
  zaterdag 25 maart 2017 @ 16:56:34 #99
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169768759
Ik speel meestal beiden naast elkaar (natuurlijk wel in verschillende steden), maar in sandbox mode vind ik het wel leuker. Geeft iets meer de gelegenheid om groots te plannen. Aan de andere kant krijg je wel minder natuurlijke groei van een stad. Ik probeer daar altijd wel rekening mee te houden: rommelig historisch, compacte arbeiderswijken en ruim opgezette wijken uit een paar decennia later.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_169774187
Ik heb in mijn hoofd altijd grote ideeën, ik eindig alleen toch elke keer weer met een stad dat bestaat uit alleen maar vierkanten..
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')