Ik heb in vergelijking weinig mods. Rijtjeshuizen, Metro Overhaul, Vuilnismod zodat het 4x langer duurt voordat je vuilnisbelten vol zitten, Network Extension mod... en dat was het volgens mij wel.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Oh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?
Joepie, 5 gebouwen die vast wel in de workshop te vinden zijnquote:Op vrijdag 24 februari 2017 21:36 schreef mschol het volgende:
https://www.bundlestars.c(...)lines-deluxe-edition
cities skylines deluxe voor 9,24
Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Nou jippie Ferries had je effectief al met mod, mass-transithubs ook. Cable cars & zappelins zijn gimmicks en monorail (eigenlijk) ook.
Is dat nog steeds zo?quote:Op woensdag 1 maart 2017 00:39 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.
Ja is echt om treurig van te worden, maar dan voor mij ook het enige minpunt aan deze game.quote:
als je je wegen goed aanlegt worden wel alle banen gebruikt, althans dat is wel wat ik in YT filmpjes terugziequote:Op woensdag 1 maart 2017 00:39 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.
Wat ik hier ook doe, ze blijven maar 1 of 2 van de 3 tot 6 banen gebruiken, best gay.quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:06 schreef mschol het volgende:
[..]
als je je wegen goed aanlegt worden wel alle banen gebruikt, althans dat is wel wat ik in YT filmpjes terugzie
deels ook bij mijzelf maar ben geen held met wegen
Dat werkt idd voor de snelwegen, maar dat zal mijn binnenstedelijke problemen niet verhelpenquote:Op woensdag 1 maart 2017 01:41 schreef jogy het volgende:
Simpel voorbeeld. Zet de op en afritten van een rotonde eens aan de binnen en buitenkanten van de snelweg. Dus alle opritten aan de binnenkant en de uitritten aan de buitenkant. Dan werkt ie al een stuk beter. En de op/af ritten op een snelweg gewoon om en om links/rechts. Dat werkt ook.
Ik maak mijn rotonde altijd een snelweg . Ook in de binnenstad. De toegangswegen hoeven geen snelweg te zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:45 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Dat werkt idd voor de snelwegen, maar dat zal mijn binnenstedelijke problemen niet verhelpen
Ik heb echt een hekel aan rotondes, passen niet in mijn plaatje van een mooie stad ofzoquote:Op woensdag 1 maart 2017 01:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik maak mijn rotonde altijd een snelweg . Ook in de binnenstad. De toegangswegen hoeven geen snelweg te zijn.
Het is wel een beetje luiheid, dat is waar.quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:51 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Ik heb echt een hekel aan rotondes, passen niet in mijn plaatje van een mooie stad ofzo
Kan je het niet beter Funky Town noemen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik bouw tegenwoordig weer vooral grid cities, mede dankzij de rijtjeshuizenmod, lekker gridden en maximaal gebruik maken van je gebied ftw
Heb Cities zojuist afgesloten, mijn huidige stad heeft 7 "arbeiderswijken" (dus stampvol rijtjeshuizen met hier en daar winkels), drie flinke kantorenwijken, één "sjieke wijk" (waar het meteen een verkeersopstopping van jewelste is), drie grote vuilnisbelten en wederom een "Fun Town" met speciale gebouwen en grote winkels.
Voorts heb ik een redelijk goed metrosysteem, een haven voor cruiseschepen enneh... da wast. Geen industrie, geen extreme hoeveelheid vans op de wegen, geen treinverkeer (aangezien die toegangen helemaal aan de randen van de map liggen) en over het algemeen geen gezeik. Heerlijk.
Inwoneraantal: 92.218 en het loopt stukken soepeler dan m'n vorige stad, Maaskantje, waar het door al het horten en stoten amper speelbaar meer was. Ik heb het gevoel dat ik m'n huidige stad nog enorm uit kan breiden en alsnog met veel minder klachten kan spelen.
Crappy. Skiliften, zeppelins en monorails zijn geen "mass transit". Ook vermoed ik dat er een ripoff van NAM en MOM in zal zitten, wat ik niet nodig heb.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde expansion?
verrek, goed idee!quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:35 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan je het niet beter Funky Town noemen?
Gaapwaardig, al klinkt die massive transit hub wel geinig omdat mijn transport altijd warrig is.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde expansion?
Tering, op die core duo zal het wel echt janken zijn geweest .quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:19 schreef lifeblind het volgende:
Sinds afgelopen weekend mijn intel core 2 duo met 8gb ram vervangen door een systeem met een Intel i7 7700K en 32GB ram... CS is ineens weer een heel stuk leuker om te spelen, en met 30.000+ inwoners gaat 't nog steeds als een trein
Nogal, kleine steden gingen op zich nog wel, maar zodra 't zo'n 30.000/40.000 inwoners werden, kon ik maar beter opnieuw beginnen met een stad Uiteindelijk toch met dat ding zo'n 350 uur aan CS gespeeld de afgelopen 1,5 jaarquote:Op woensdag 1 maart 2017 16:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Tering, op die core duo zal het wel echt janken zijn geweest .
Netjesquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
Ziet er strak uit, chefquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
groovyquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
Deze krijgt van mij een grote duim omhoogquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
Het ligt er aan wat je wilt bereiken. Openbaar vervoer lost heel veel van je problemen op. Leg een intelligent busnetwerk aan, kijk daarvoor een naar het busnetwerk in jouw eigen stad. Dat soort systemen (van buitenwijk noord naar buitenwijk zuid met centrum als tussenstop) werken echt, met veel mogelijkheden om te wisselen tussen bijvoorbeeld bus, metro en trein. Ook zorgen dat er tussen de straten wandelpaden liggen wil goed werken. Als je twee blokken hebt zonder doorgang dan moet een inwoner helemaal omlopen om een afstand af te leggen die hemelsbreed heel klein is en zullen ze eerder de auto pakken. Een stad met veel mooie doorsteekjes levert je veel voetgangers op. Kleed het leuk aan met wat props en je krijgt ook ineens veel 'echtere' stad.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:24 schreef Djurres het volgende:
Zo. Ik ben ook hooked.
Alleen, hoe verzorgen jullie de traffic nou goed? Ik heb iedere keer dilemmas met het verkeer. Verkrijg op een gegeven moment best wel lekker inkomen, (20k), maar loop iedere keer te kutten met het verkeer
Je hebt eigenlijk een soort geïntegreerde design modus nodig waarin je kan testen. En als het je bevalt met een klik kan bouwen. Zo kun je ook meer aan planning doen en dat stuk voor stuk uitvoeren.quote:Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoeg
een plannings tool met (verwachte) verkeersloop zou handig zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:36 schreef Oldground het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk een soort geïntegreerde design modus nodig waarin je kan testen. En als het je bevalt met een klik kan bouwen. Zo kun je ook meer aan planning doen en dat stuk voor stuk uitvoeren.
Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...quote:Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoeg
Dat. Zelfs op hard mode en op een winter map is geld geen probleem meer na de 5000 inwoners.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...
Tenzij je net als ik te snel wil uitbreidenquote:Op dinsdag 21 maart 2017 13:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat. Zelfs op hard mode en op een winter map is geld geen probleem meer na de 5000 inwoners.
Ik wil gewoon een stad die er echt uit ziet. Om daarvoor eerst door de hoepels die het spel aan mij stelt te springen vind ik niet zo leuk. Ik leg een wegennet en bepaalde wijken echt 20 keer opnieuw aan voordat ik tevreden ben. En om het echt te laten lijken moet je soms unique buildings ploppen die door de maker van de asset een bizarre prijs mee hebben gekregen. Dan wil ik niet eerst hoeven sparenquote:Op dinsdag 21 maart 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |