abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:25:57 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168676303
Zo, nieuwe brug:


Ondertussen loopt de bypass bij het dorpje ook vol:


[ Bericht 41% gewijzigd door Fred op 04-02-2017 23:33:34 ]
So we just called him Fred
  zondag 5 februari 2017 @ 00:15:32 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168677432
En opgelost:
So we just called him Fred
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 03:30:47 #33
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168679288
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 5 februari 2017 @ 11:07:30 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168680901
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat :P
Van oorsprong was dit een kruising en liep de weg van rechts door het dorp heen.
Daar heb ik later een viaduct van gemaakt, met twee verbindingswegen (post staat met foto staat hier boven nog).
Doordat het verkeer maar bleef toenemen heb ik een randweg langs het dorpje gemaakt en de twee doorgaande wegen daar op aangesloten. Met een iets wat bijzondere constructie :)

Ik ben hier precies in de hoek van de map begonnen, dus er is ook weinig ruimte om de weg met een vloeiendere boog.
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 23:41:30 #35
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168974859
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen :P

Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. Eén gigantische woonwijk, één lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.

Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.

Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.

Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen :+ ):







Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 20 februari 2017 @ 08:34:57 #36
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169018687
Dat grid based vind ik altijd wel mooi voor een buiten-/arbeiderswijk :)
maar voorlopig bouw ik niets :{ na 30 minuten laden doet-ie helemaal niets meer, dus ik mag troubleshooten *O*
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_169019063
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen :P

Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. Eén gigantische woonwijk, één lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.

Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.

Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.

Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen :+ ):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er best wel netjes uit ondanks dat het grid-based is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 21:13:51 #38
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169033003
Zo, heb 4 vakken volgebouwd, op naar de volgende 2 :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 22:56:24 #39
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169035927
Altijd prettig, zo'n file:



Linksboven (bijna) alle speciale gebouwen, incl vliegveld, treinstation* en metro** en in het midden het winkelcentrum met 4 toegangen, maar alles komt vanaf links :') Verder willen alle idioten die linksboven met het vliegtuig of de trein aankomen persé naar een Japanese Garden of Dog Park in het winkelcentrum.

* heb centraal in de "Buy shit here", oftewel het winkelcentrum, ook een treinstation.
** heb in totaal zo'n 25 metrostations, dus het leeuwendeel gaat van linksboven naar de andere toe. Helaas is er nog een shit ton aan auto's die nog meer verkeer toevoegt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 20 februari 2017 @ 23:03:37 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169036139
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 23:11:33 #41
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169036370
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:03 schreef jogy het volgende:
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.
Veel vans en box trucks ja, en heb een cargo station bij de commercie staan.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 23:18:32 #42
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169036591
Wegennetwerk:



Nadat ik een verhoogd voetpad van vliegveld naar metro maakte is het een stuk rustiger geworden in Fun Town, maar de grootste drukte blijft toch centraal zitten. Wellicht is het een goed idee om alle grote winkels daar weg te halen, het gebied te veranderen in een woonwijk en de winkels in een uithoek te plaatsen?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169036595
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.

Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar ;)

Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 23:23:36 #44
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169036715
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.

Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar ;)

Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input :) Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.

Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.

Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169043916
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input :) Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.

Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.

Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.
Let wel op dat meerdere ingangen alleen zin heeft als die meerdere ingangen ook daadwerkelijk elk een kortste weg vertegenwoordigen. Dus als al het verkeer uit één richting komt, dan ligt het maar net aan de plaatsing van deze ingangen of het nut heeft of niet (of de weg die die ingang biedt daadwerkelijk sneller is). Wat je misschien beter kunt doen, is het commercial district aan twee kanten om een snelweg heen te leggen, zodat je in ieder geval gelijk het verkeer voor links- en rechts scheidt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 13:24:22 #46
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169044058
Da's waar ja. Er zit rechtsboven ook nog een afrit naar de stad, vanwaar het niet al te lang duurt voor men bij de winkels kan zijn, maar dat stuk wordt gewoon niet gebruikt, tenzij cims van buiten de stad naar het kleinere Fun Town willen rijden.

Verder heb ik gisteravond de rest van de kaart gewoon volgegooid met huizen en kantoren, dus het idee van winkels linksonder gaat al niet meer door :+ Misschien ga ik ze gewoon slopen en kunnen ze het schijt krijgen, met hun gezeur om grote winkels (verder ook niet meer aan gedacht tijdens het inrichten van vak 5 en 6).
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169065999
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugen :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169067135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugen :')
Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169067262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.
Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169070736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.
Oh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169071806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Oh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?
Ik heb in vergelijking weinig mods. Rijtjeshuizen, Metro Overhaul, Vuilnismod zodat het 4x langer duurt voordat je vuilnisbelten vol zitten, Network Extension mod... en dat was het volgens mij wel.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169072843
Is er hier iemand die weet hoe je de skin van een model kan aanpassen? Bijvoorbeeld van een voertuig of prop?
Trotse Twentenaar
pi_169125356
https://www.bundlestars.c(...)lines-deluxe-edition

cities skylines deluxe voor 9,24
  Moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 22:03:40 #54
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169125976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:36 schreef mschol het volgende:
https://www.bundlestars.c(...)lines-deluxe-edition

cities skylines deluxe voor 9,24
Joepie, 5 gebouwen die vast wel in de workshop te vinden zijn :+

Cities + alle expansions, dát is pas een deal.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169210408

Nou jippie :') Ferries had je effectief al met mod, mass-transithubs ook. Cable cars & zappelins zijn gimmicks en monorail (eigenlijk) ook.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169212584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:03 schreef EnGCatjuh het volgende:

Nou jippie :') Ferries had je effectief al met mod, mass-transithubs ook. Cable cars & zappelins zijn gimmicks en monorail (eigenlijk) ook.
Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.
* Verwijderd *
pi_169212624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:39 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.
Is dat nog steeds zo? ;(
pi_169212635
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:44 schreef Typisch het volgende:

[..]

Is dat nog steeds zo? ;(
Ja is echt om treurig van te worden, maar dan voor mij ook het enige minpunt aan deze game.
* Verwijderd *
pi_169212818
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:39 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.
als je je wegen goed aanlegt worden wel alle banen gebruikt, althans dat is wel wat ik in YT filmpjes terugzie

deels ook bij mijzelf maar ben geen held met wegen
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 01:28:36 #60
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169212975
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:06 schreef mschol het volgende:

[..]

als je je wegen goed aanlegt worden wel alle banen gebruikt, althans dat is wel wat ik in YT filmpjes terugzie

deels ook bij mijzelf maar ben geen held met wegen
Wat ik hier ook doe, ze blijven maar 1 of 2 van de 3 tot 6 banen gebruiken, best gay.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')