abonnement Unibet Coolblue
pi_168667690
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ah duidelijk,.

ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen

kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
Ja dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168667704
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezig }:|
Heb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:15:29 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168668189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Heb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?
Na het uitschakelen van Traffic++ is het probleem opgelost.
So we just called him Fred
pi_168668274
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.
jammer, achja..

vanavond misschien toch maar proberen weer iets wat op een stad lijkt uit de grond te stappen, veel te lang geleden alweer
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:12:23 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168675933
En zo zie je maar dat vooruitkijken best handig is:



Aan de onderzijde van de rivier loopt de weg naar het dorpje hierboven. Aan de bovenzijde de ontsluiting naar het stadscentrum waar ik de weg al verbreed heb.

De stroomvoorziening aan de onderkant ligt nu dus aan de verkeerde kant van de weg :+
So we just called him Fred
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:25:57 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168676303
Zo, nieuwe brug:


Ondertussen loopt de bypass bij het dorpje ook vol:


[ Bericht 41% gewijzigd door Fred op 04-02-2017 23:33:34 ]
So we just called him Fred
  zondag 5 februari 2017 @ 00:15:32 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168677432
En opgelost:
So we just called him Fred
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 03:30:47 #33
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168679288
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 5 februari 2017 @ 11:07:30 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168680901
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat :P
Van oorsprong was dit een kruising en liep de weg van rechts door het dorp heen.
Daar heb ik later een viaduct van gemaakt, met twee verbindingswegen (post staat met foto staat hier boven nog).
Doordat het verkeer maar bleef toenemen heb ik een randweg langs het dorpje gemaakt en de twee doorgaande wegen daar op aangesloten. Met een iets wat bijzondere constructie :)

Ik ben hier precies in de hoek van de map begonnen, dus er is ook weinig ruimte om de weg met een vloeiendere boog.
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 23:41:30 #35
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168974859
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen :P

Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. Eén gigantische woonwijk, één lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.

Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.

Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.

Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen :+ ):







Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 20 februari 2017 @ 08:34:57 #36
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169018687
Dat grid based vind ik altijd wel mooi voor een buiten-/arbeiderswijk :)
maar voorlopig bouw ik niets :{ na 30 minuten laden doet-ie helemaal niets meer, dus ik mag troubleshooten *O*
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_169019063
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen :P

Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. Eén gigantische woonwijk, één lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.

Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.

Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.

Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen :+ ):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er best wel netjes uit ondanks dat het grid-based is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 21:13:51 #38
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169033003
Zo, heb 4 vakken volgebouwd, op naar de volgende 2 :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 22:56:24 #39
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169035927
Altijd prettig, zo'n file:



Linksboven (bijna) alle speciale gebouwen, incl vliegveld, treinstation* en metro** en in het midden het winkelcentrum met 4 toegangen, maar alles komt vanaf links :') Verder willen alle idioten die linksboven met het vliegtuig of de trein aankomen persé naar een Japanese Garden of Dog Park in het winkelcentrum.

* heb centraal in de "Buy shit here", oftewel het winkelcentrum, ook een treinstation.
** heb in totaal zo'n 25 metrostations, dus het leeuwendeel gaat van linksboven naar de andere toe. Helaas is er nog een shit ton aan auto's die nog meer verkeer toevoegt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 20 februari 2017 @ 23:03:37 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169036139
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 23:11:33 #41
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169036370
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:03 schreef jogy het volgende:
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.
Veel vans en box trucks ja, en heb een cargo station bij de commercie staan.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 23:18:32 #42
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169036591
Wegennetwerk:



Nadat ik een verhoogd voetpad van vliegveld naar metro maakte is het een stuk rustiger geworden in Fun Town, maar de grootste drukte blijft toch centraal zitten. Wellicht is het een goed idee om alle grote winkels daar weg te halen, het gebied te veranderen in een woonwijk en de winkels in een uithoek te plaatsen?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169036595
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.

Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar ;)

Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 23:23:36 #44
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169036715
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.

Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar ;)

Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input :) Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.

Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.

Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169043916
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input :) Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.

Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.

Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.
Let wel op dat meerdere ingangen alleen zin heeft als die meerdere ingangen ook daadwerkelijk elk een kortste weg vertegenwoordigen. Dus als al het verkeer uit één richting komt, dan ligt het maar net aan de plaatsing van deze ingangen of het nut heeft of niet (of de weg die die ingang biedt daadwerkelijk sneller is). Wat je misschien beter kunt doen, is het commercial district aan twee kanten om een snelweg heen te leggen, zodat je in ieder geval gelijk het verkeer voor links- en rechts scheidt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 13:24:22 #46
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169044058
Da's waar ja. Er zit rechtsboven ook nog een afrit naar de stad, vanwaar het niet al te lang duurt voor men bij de winkels kan zijn, maar dat stuk wordt gewoon niet gebruikt, tenzij cims van buiten de stad naar het kleinere Fun Town willen rijden.

Verder heb ik gisteravond de rest van de kaart gewoon volgegooid met huizen en kantoren, dus het idee van winkels linksonder gaat al niet meer door :+ Misschien ga ik ze gewoon slopen en kunnen ze het schijt krijgen, met hun gezeur om grote winkels (verder ook niet meer aan gedacht tijdens het inrichten van vak 5 en 6).
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169065999
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugen :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169067135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugen :')
Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169067262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.
Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169070736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.
Oh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')