Ja dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ah duidelijk,.
ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen
kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
Heb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*
Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezig
Na het uitschakelen van Traffic++ is het probleem opgelost.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 18:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Heb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?
jammer, achja..quote:Op zaterdag 4 februari 2017 18:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.
Van oorsprong was dit een kruising en liep de weg van rechts door het dorp heen.quote:Op zondag 5 februari 2017 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat
Ziet er best wel netjes uit ondanks dat het grid-based is.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen
Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. Eén gigantische woonwijk, één lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.
Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.
Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.
Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen ):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel vans en box trucks ja, en heb een cargo station bij de commercie staan.quote:Op maandag 20 februari 2017 23:03 schreef jogy het volgende:
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.
Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.quote:Op maandag 20 februari 2017 23:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.
Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar
Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
Let wel op dat meerdere ingangen alleen zin heeft als die meerdere ingangen ook daadwerkelijk elk een kortste weg vertegenwoordigen. Dus als al het verkeer uit één richting komt, dan ligt het maar net aan de plaatsing van deze ingangen of het nut heeft of niet (of de weg die die ingang biedt daadwerkelijk sneller is). Wat je misschien beter kunt doen, is het commercial district aan twee kanten om een snelweg heen te leggen, zodat je in ieder geval gelijk het verkeer voor links- en rechts scheidt.quote:Op maandag 20 februari 2017 23:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.
Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.
Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.
Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugen
Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.
Oh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |