abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168639011
registreer om deze reclame te verbergen
Kw9g4HX.png


CitiesSkylines-780x353_1.jpg

Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?
2mopoj8.jpg
Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168639041
TT :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Was het nou zo dat je wegen kon stacken of zit dat in een betaalde DLC? Ik wil de zesbaans (plus rotondes) laten liggen en daar direct boven de snelweg bouwen.
Iets met road anarchy volgens mij.
Zie me, terugtrekken om m'n rug te rekken om m'n trekker te trekken om je op je rug te leggen.
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 19:25:29 #3
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168645420
Volgens mij heb ik nog iets te veel mods aan staan. Vandaag sinds lange tijd de C:S weer opgestart: eerst ware alle mods verdwenen en na het weggooien van mods en assets kwamen ze weer terug.
Leuke (vlakke) map gevonden, maar loopt direct vast bij de eerste de beste autosave :'(

Aan de ene kant wel benieuwd waar het door komt, maar aan de andere kant ook geen zin om alle 86 items door te lopen die ik uit de Worksop heb geplukt.
So we just called him Fred
pi_168647858
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:25 schreef Divje het volgende:
TT :D

[..]

Iets met road anarchy volgens mij.
Advanced Road Anarchy + eventueel No Pillars ja. Move-it is ook een handige mod om de constructie te versimpelen (bijvoorbeeld de hele weg selecteren, kopiëren en dan met page up verhogen of verlagen voor de 2e laag).
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168647921
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:25 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij heb ik nog iets te veel mods aan staan. Vandaag sinds lange tijd de C:S weer opgestart: eerst ware alle mods verdwenen en na het weggooien van mods en assets kwamen ze weer terug.
Leuke (vlakke) map gevonden, maar loopt direct vast bij de eerste de beste autosave :'(

Aan de ene kant wel benieuwd waar het door komt, maar aan de andere kant ook geen zin om alle 86 items door te lopen die ik uit de Worksop heb geplukt.
Zou goed kunnen dat je nog een defecte of niet-geüpdatete mod aan hebt staan. Je zou in Content Manager - Mods de mods kunnen selecteren op laatste update; als er een essentiële mod is die lang niet geüpdate is, dan is dat vrij waarschijnlijk de oorzaak.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168658896

Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij :)
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.

8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet :P)
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.
a great future doesn't require a great past
pi_168659087
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:36 schreef Droopie het volgende:

Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij :)
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.

8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet :P)
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.
Die heb ik eergister ook voor de gein gekeken _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168660523
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:36 schreef Droopie het volgende:

Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij :)
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.

8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet :P)
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.
Pg up/dn is toch niet zo moeilijk? Behalve dat is het exact hetzelfde als normale wegen neerkwakken. Misschien het enige andere nuttige dat je moet weten is dat je (zonder anarchy mod) 12u hoogte nodig hebt om over een andere weg heen te kunnen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168661009
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168661200
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!
is dat niet precise engineering?
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:04:58 #11
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168661810
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!
Wat hij zegt:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat niet precise engineering?
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:05:17 #12
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168661815
Autosave gefixt en begonnen aan een boerendorpje:

qnSnNdo.jpg
So we just called him Fred
pi_168661820
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat niet precise engineering?
Dat is 'm ^O^
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168661954
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
Autosave gefixt en begonnen aan een boerendorpje:

[ afbeelding ]
Ziet er erg relaxed uit, maar is het wel verstandig om direct aan die grote weg te bouwen? En gaat die afrit niet voor enorme files zorgen? :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:12:34 #15
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168661997
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ziet er erg relaxed uit, maar is het wel verstandig om direct aan die grote weg te bouwen? En gaat die afrit niet voor enorme files zorgen? :P
Uiteraard gaat dat voor problemen zorgen, net zoals in het echt ;)

Zodra de drukte te groot wordt komt er een randweg :P
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:17:52 #16
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168662097
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezig }:|
So we just called him Fred
pi_168662884
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezig }:|
-O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168663489
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezig }:|
cities skylines: the walking dead simulator ;(
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 15:34:20 #19
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168663562
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan nu lekker doorbouwen:

3qWwYjR.jpg
So we just called him Fred
pi_168663633
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:34 schreef FredvZ het volgende:
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan nu lekker doorbouwen:

[ afbeelding ]
Zo hoppetee over het akkerland heen :D _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 16:20:48 #21
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168664337
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zo hoppetee over het akkerland heen :D _O-
Dat verdwijnt vanzelf wel :P
lncT6lq.jpg
So we just called him Fred
pi_168665735
is het trouwens echt akkerland of gewoon onbebouwd groen land?

ik heb nooit echt met akkers gewerkt in deze game
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 17:53:13 #23
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168666306
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:28 schreef mschol het volgende:
is het trouwens echt akkerland of gewoon onbebouwd groen land?

ik heb nooit echt met akkers gewerkt in deze game
Er zitten (bij mijn weten) geen akkers in Cities: Skylines. Deze map geeft de illusie dat er weilanden zijn.
So we just called him Fred
pi_168666448
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Er zitten (bij mijn weten) geen akkers in Cities: Skylines. Deze map geeft de illusie dat er weilanden zijn.
ah duidelijk,.

ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen

kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
pi_168666999
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ah duidelijk,.

ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen

kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
Uiteraard, gewoon een district maken, dan op het tweede tabje klikken, tractor selecteren en weer op het district klikken.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_168667690
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ah duidelijk,.

ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen

kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
Ja dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168667704
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wéér een crash. Zo blijven we bezig }:|
Heb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 19:15:29 #28
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168668189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Heb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?
Na het uitschakelen van Traffic++ is het probleem opgelost.
So we just called him Fred
pi_168668274
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.
jammer, achja..

vanavond misschien toch maar proberen weer iets wat op een stad lijkt uit de grond te stappen, veel te lang geleden alweer
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 23:12:23 #30
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168675933
En zo zie je maar dat vooruitkijken best handig is:

gh6NxOJ.jpg

Aan de onderzijde van de rivier loopt de weg naar het dorpje hierboven. Aan de bovenzijde de ontsluiting naar het stadscentrum waar ik de weg al verbreed heb.

De stroomvoorziening aan de onderkant ligt nu dus aan de verkeerde kant van de weg :+
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 23:25:57 #31
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168676303
Zo, nieuwe brug:
WXczmhF.jpg

Ondertussen loopt de bypass bij het dorpje ook vol:
7EHLuck.jpg

[ Bericht 41% gewijzigd door FredvZ op 04-02-2017 23:33:34 ]
So we just called him Fred
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 00:15:32 #32
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168677432
En opgelost:
nnSzMoQ.jpg
So we just called him Fred
pi_168679288
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 11:07:30 #34
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168680901
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat :P
Van oorsprong was dit een kruising en liep de weg van rechts door het dorp heen.
Daar heb ik later een viaduct van gemaakt, met twee verbindingswegen (post staat met foto staat hier boven nog).
Doordat het verkeer maar bleef toenemen heb ik een randweg langs het dorpje gemaakt en de twee doorgaande wegen daar op aangesloten. Met een iets wat bijzondere constructie :)

Ik ben hier precies in de hoek van de map begonnen, dus er is ook weinig ruimte om de weg met een vloeiendere boog.
So we just called him Fred
pi_168974859
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen :P

Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. Eén gigantische woonwijk, één lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.

Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.

Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.

Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen :+ ):

8ED422AD2DA558C7E5A48044FC1FA41D6E276B97

7F12A2BA6185DBF62EB4CC9ADDC940052E4854DB

6A79A4584DD745F325190679D71CC8DD62B7F950

91BE25790247301518960BE6C744ED6C7D0B3397
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  maandag 20 februari 2017 @ 08:34:57 #36
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169018687
Dat grid based vind ik altijd wel mooi voor een buiten-/arbeiderswijk :)
maar voorlopig bouw ik niets :{ na 30 minuten laden doet-ie helemaal niets meer, dus ik mag troubleshooten *O*
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_169019063
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen :P

Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. Eén gigantische woonwijk, één lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.

Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.

Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.

Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen :+ ):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er best wel netjes uit ondanks dat het grid-based is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169033003
Zo, heb 4 vakken volgebouwd, op naar de volgende 2 :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169035927
Altijd prettig, zo'n file:

uccXf.jpg

Linksboven (bijna) alle speciale gebouwen, incl vliegveld, treinstation* en metro** en in het midden het winkelcentrum met 4 toegangen, maar alles komt vanaf links :') Verder willen alle idioten die linksboven met het vliegtuig of de trein aankomen persé naar een Japanese Garden of Dog Park in het winkelcentrum.

* heb centraal in de "Buy shit here", oftewel het winkelcentrum, ook een treinstation.
** heb in totaal zo'n 25 metrostations, dus het leeuwendeel gaat van linksboven naar de andere toe. Helaas is er nog een shit ton aan auto's die nog meer verkeer toevoegt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 23:03:37 #40
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169036139
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_169036370
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:03 schreef jogy het volgende:
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.
Veel vans en box trucks ja, en heb een cargo station bij de commercie staan.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169036591
Wegennetwerk:

1744D481DCA03E6BD2CACEFAD1B2EE7FAFC3D02F

Nadat ik een verhoogd voetpad van vliegveld naar metro maakte is het een stuk rustiger geworden in Fun Town, maar de grootste drukte blijft toch centraal zitten. Wellicht is het een goed idee om alle grote winkels daar weg te halen, het gebied te veranderen in een woonwijk en de winkels in een uithoek te plaatsen?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169036595
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.

Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar ;)

Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169036715
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.

Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar ;)

Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input :) Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.

Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.

Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169043916
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input :) Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.

Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.

Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.
Let wel op dat meerdere ingangen alleen zin heeft als die meerdere ingangen ook daadwerkelijk elk een kortste weg vertegenwoordigen. Dus als al het verkeer uit één richting komt, dan ligt het maar net aan de plaatsing van deze ingangen of het nut heeft of niet (of de weg die die ingang biedt daadwerkelijk sneller is). Wat je misschien beter kunt doen, is het commercial district aan twee kanten om een snelweg heen te leggen, zodat je in ieder geval gelijk het verkeer voor links- en rechts scheidt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169044058
Da's waar ja. Er zit rechtsboven ook nog een afrit naar de stad, vanwaar het niet al te lang duurt voor men bij de winkels kan zijn, maar dat stuk wordt gewoon niet gebruikt, tenzij cims van buiten de stad naar het kleinere Fun Town willen rijden.

Verder heb ik gisteravond de rest van de kaart gewoon volgegooid met huizen en kantoren, dus het idee van winkels linksonder gaat al niet meer door :+ Misschien ga ik ze gewoon slopen en kunnen ze het schijt krijgen, met hun gezeur om grote winkels (verder ook niet meer aan gedacht tijdens het inrichten van vak 5 en 6).
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169065999
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugen :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169067135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugen :')
Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169067262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.
Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169070736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.
Oh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169071806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Oh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?
Ik heb in vergelijking weinig mods. Rijtjeshuizen, Metro Overhaul, Vuilnismod zodat het 4x langer duurt voordat je vuilnisbelten vol zitten, Network Extension mod... en dat was het volgens mij wel.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169072843
Is er hier iemand die weet hoe je de skin van een model kan aanpassen? Bijvoorbeeld van een voertuig of prop?
Trotse Twentenaar
pi_169125356
https://www.bundlestars.c(...)lines-deluxe-edition

cities skylines deluxe voor 9,24
pi_169125976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:36 schreef mschol het volgende:
https://www.bundlestars.c(...)lines-deluxe-edition

cities skylines deluxe voor 9,24
Joepie, 5 gebouwen die vast wel in de workshop te vinden zijn :+

Cities + alle expansions, dát is pas een deal.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169210408

Nou jippie :') Ferries had je effectief al met mod, mass-transithubs ook. Cable cars & zappelins zijn gimmicks en monorail (eigenlijk) ook.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169212584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:03 schreef EnGCatjuh het volgende:

Nou jippie :') Ferries had je effectief al met mod, mass-transithubs ook. Cable cars & zappelins zijn gimmicks en monorail (eigenlijk) ook.
Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.
* Verwijderd *
pi_169212624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:39 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.
Is dat nog steeds zo? ;(
“When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic.”
pi_169212635
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:44 schreef Typisch het volgende:

[..]

Is dat nog steeds zo? ;(
Ja is echt om treurig van te worden, maar dan voor mij ook het enige minpunt aan deze game.
* Verwijderd *
pi_169212818
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:39 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Eens, ze zouden eens met een goede update moeten komen voor het verkeer. Zodat op je brede wegen niet telkens maar 1 rijstrook gebruikt wordt.
als je je wegen goed aanlegt worden wel alle banen gebruikt, althans dat is wel wat ik in YT filmpjes terugzie

deels ook bij mijzelf maar ben geen held met wegen
pi_169212975
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:06 schreef mschol het volgende:

[..]

als je je wegen goed aanlegt worden wel alle banen gebruikt, althans dat is wel wat ik in YT filmpjes terugzie

deels ook bij mijzelf maar ben geen held met wegen
Wat ik hier ook doe, ze blijven maar 1 of 2 van de 3 tot 6 banen gebruiken, best gay.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169212999
Geef eens een link dan :P

Ik geloof er niet zo in, ik ben nu best ver gevorderd in het spel en het lukt mij maar matig om een echt goed werkende infrastructuur te krijgen.
* Verwijderd *
pi_169213046
Ik bouw tegenwoordig weer vooral grid cities, mede dankzij de rijtjeshuizenmod, lekker gridden en maximaal gebruik maken van je gebied ftw :9

Heb Cities zojuist afgesloten, mijn huidige stad heeft 7 "arbeiderswijken" (dus stampvol rijtjeshuizen met hier en daar winkels), drie flinke kantorenwijken, één "sjieke wijk" (waar het meteen een verkeersopstopping van jewelste is), drie grote vuilnisbelten en wederom een "Fun Town" met speciale gebouwen en grote winkels.

Voorts heb ik een redelijk goed metrosysteem, een haven voor cruiseschepen enneh... da wast. Geen industrie, geen extreme hoeveelheid vans op de wegen, geen treinverkeer (aangezien die toegangen helemaal aan de randen van de map liggen) en over het algemeen geen gezeik. Heerlijk.

Inwoneraantal: 92.218 en het loopt stukken soepeler dan m'n vorige stad, Maaskantje, waar het door al het horten en stoten amper speelbaar meer was. Ik heb het gevoel dat ik m'n huidige stad nog enorm uit kan breiden en alsnog met veel minder klachten kan spelen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 01:41:45 #63
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169213055
Simpel voorbeeld. Zet de op en afritten van een rotonde eens aan de binnen en buitenkanten van de snelweg. Dus alle opritten aan de binnenkant en de uitritten aan de buitenkant. Dan werkt ie al een stuk beter. En de op/af ritten op een snelweg gewoon om en om links/rechts. Dat werkt ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_169213079
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:41 schreef jogy het volgende:
Simpel voorbeeld. Zet de op en afritten van een rotonde eens aan de binnen en buitenkanten van de snelweg. Dus alle opritten aan de binnenkant en de uitritten aan de buitenkant. Dan werkt ie al een stuk beter. En de op/af ritten op een snelweg gewoon om en om links/rechts. Dat werkt ook.
Dat werkt idd voor de snelwegen, maar dat zal mijn binnenstedelijke problemen niet verhelpen ;)
* Verwijderd *
pi_169213092
Ik ben overigens bezig met een grote stad met tot nu toe allen nog maar hoogbouw en industrie, door de stad heen lopen meerdere kanalen. Ik zal binnenkort eens kijken of het lukt om een screenshot te posten.

Zit nu ongeveer op 220K inwoners.
* Verwijderd *
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 01:49:58 #66
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169213107
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:45 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Dat werkt idd voor de snelwegen, maar dat zal mijn binnenstedelijke problemen niet verhelpen ;)
Ik maak mijn rotonde altijd een snelweg :@. Ook in de binnenstad. De toegangswegen hoeven geen snelweg te zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_169213120
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik maak mijn rotonde altijd een snelweg :@. Ook in de binnenstad. De toegangswegen hoeven geen snelweg te zijn.
Ik heb echt een hekel aan rotondes, passen niet in mijn plaatje van een mooie stad ofzo :')
* Verwijderd *
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 01:52:22 #68
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169213123
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:51 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Ik heb echt een hekel aan rotondes, passen niet in mijn plaatje van een mooie stad ofzo :')
Het is wel een beetje luiheid, dat is waar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_169213187
Ik heb wel een asset/mod waar de snelweg doorloopt en je een rotonde erboven hebt, ideaal ding. Neemt niet weg dat het dan nog steeds een teringzooi kan zijn als alle auto's de rotonde op willen, maartoch :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169218740
Een afbeelding postten gaat blijkbaar niet lukken, zodra ik een screenshot probeer te nemen crasht gewoon de hele game/computer :')
* Verwijderd *
  woensdag 1 maart 2017 @ 15:35:06 #71
269692 Divje
Feyenoord
pi_169220702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik bouw tegenwoordig weer vooral grid cities, mede dankzij de rijtjeshuizenmod, lekker gridden en maximaal gebruik maken van je gebied ftw :9

Heb Cities zojuist afgesloten, mijn huidige stad heeft 7 "arbeiderswijken" (dus stampvol rijtjeshuizen met hier en daar winkels), drie flinke kantorenwijken, één "sjieke wijk" (waar het meteen een verkeersopstopping van jewelste is), drie grote vuilnisbelten en wederom een "Fun Town" met speciale gebouwen en grote winkels.

Voorts heb ik een redelijk goed metrosysteem, een haven voor cruiseschepen enneh... da wast. Geen industrie, geen extreme hoeveelheid vans op de wegen, geen treinverkeer (aangezien die toegangen helemaal aan de randen van de map liggen) en over het algemeen geen gezeik. Heerlijk.

Inwoneraantal: 92.218 en het loopt stukken soepeler dan m'n vorige stad, Maaskantje, waar het door al het horten en stoten amper speelbaar meer was. Ik heb het gevoel dat ik m'n huidige stad nog enorm uit kan breiden en alsnog met veel minder klachten kan spelen.
Kan je het niet beter Funky Town noemen?
Zie me, terugtrekken om m'n rug te rekken om m'n trekker te trekken om je op je rug te leggen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 15:36:06 #72
269692 Divje
Feyenoord
pi_169220720
won't you take me to

FUNKY TOOOOOOOWN
Zie me, terugtrekken om m'n rug te rekken om m'n trekker te trekken om je op je rug te leggen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 15:46:24 #73
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169220919
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde expansion?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Know why the nightingale sings is the answer to everything
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
pi_169220994
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde expansion?
Crappy. Skiliften, zeppelins en monorails zijn geen "mass transit". Ook vermoed ik dat er een ripoff van NAM en MOM in zal zitten, wat ik niet nodig heb.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169221202
quote:
6s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:35 schreef Divje het volgende:

[..]

Kan je het niet beter Funky Town noemen?
:D verrek, goed idee!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  woensdag 1 maart 2017 @ 16:03:32 #76
269692 Divje
Feyenoord
pi_169221325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

:D verrek, goed idee!
:+
Zie me, terugtrekken om m'n rug te rekken om m'n trekker te trekken om je op je rug te leggen.
pi_169221558
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde expansion?
Gaapwaardig, al klinkt die massive transit hub wel geinig omdat mijn transport altijd warrig is.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169221696
Sinds afgelopen weekend mijn intel core 2 duo met 8gb ram vervangen door een systeem met een Intel i7 7700K en 32GB ram... CS is ineens weer een heel stuk leuker om te spelen, en met 30.000+ inwoners gaat 't nog steeds als een trein :D :7
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 16:20:12 #79
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169221713
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:19 schreef lifeblind het volgende:
Sinds afgelopen weekend mijn intel core 2 duo met 8gb ram vervangen door een systeem met een Intel i7 7700K en 32GB ram... CS is ineens weer een heel stuk leuker om te spelen, en met 30.000+ inwoners gaat 't nog steeds als een trein :D :7
Tering, op die core duo zal het wel echt janken zijn geweest _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_169221767
quote:
11s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Tering, op die core duo zal het wel echt janken zijn geweest _O-.
Nogal, kleine steden gingen op zich nog wel, maar zodra 't zo'n 30.000/40.000 inwoners werden, kon ik maar beter opnieuw beginnen met een stad :D Uiteindelijk toch met dat ding zo'n 350 uur aan CS gespeeld de afgelopen 1,5 jaar :+
pi_169222117
Mooie verbetering :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169245003
Kunnen jullie dit zien?
A220890F1996EF827ED04F5778A2AE6F98ABCD17
Mijn stad tot nu toe.
* Verwijderd *
pi_169245010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
Netjes _O_
Zie me, terugtrekken om m'n rug te rekken om m'n trekker te trekken om je op je rug te leggen.
pi_169245097
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef Divje het volgende:

[..]

Netjes _O_
Thanks :)
Zit ook flink wat tijd in tbh :P
* Verwijderd *
pi_169245219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
Ziet er strak uit, chef _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:42:26 #86
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169393682
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
groovy 8-)

O-)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:48:50 #87
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_169414782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Kunnen jullie dit zien?
[ afbeelding ]
Mijn stad tot nu toe.
Deze krijgt van mij een grote duim omhoog :)
You know, I've learned something today
  zondag 19 maart 2017 @ 19:24:19 #88
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_169634549
Zo. Ik ben ook hooked.

Alleen, hoe verzorgen jullie de traffic nou goed? Ik heb iedere keer dilemmas met het verkeer. Verkrijg op een gegeven moment best wel lekker inkomen, (20k), maar loop iedere keer te kutten met het verkeer :(
Tadumtiedum.
pi_169652905
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:24 schreef Djurres het volgende:
Zo. Ik ben ook hooked.

Alleen, hoe verzorgen jullie de traffic nou goed? Ik heb iedere keer dilemmas met het verkeer. Verkrijg op een gegeven moment best wel lekker inkomen, (20k), maar loop iedere keer te kutten met het verkeer :(
Het ligt er aan wat je wilt bereiken. Openbaar vervoer lost heel veel van je problemen op. Leg een intelligent busnetwerk aan, kijk daarvoor een naar het busnetwerk in jouw eigen stad. Dat soort systemen (van buitenwijk noord naar buitenwijk zuid met centrum als tussenstop) werken echt, met veel mogelijkheden om te wisselen tussen bijvoorbeeld bus, metro en trein. Ook zorgen dat er tussen de straten wandelpaden liggen wil goed werken. Als je twee blokken hebt zonder doorgang dan moet een inwoner helemaal omlopen om een afstand af te leggen die hemelsbreed heel klein is en zullen ze eerder de auto pakken. Een stad met veel mooie doorsteekjes levert je veel voetgangers op. Kleed het leuk aan met wat props en je krijgt ook ineens veel 'echtere' stad.

Verder zorgen dat je kruispunten met verkeerslichten een eind uit elkaar liggen, dat voorkomt filevorming. En bij grotere steden slim gebruik maken van het feit dat je tunnels kunt leggen. Daardoor kun je de ruimte efficiënter gebruiken door op- en afritten zowel boven- als ondergronds te leggen om meer volume op een klein oppervlak te kunnen verwerken. Ik heb op mijn vorige computer het hele verkeersnetwerk in het centrum van mijn stad ondergronds aangelegd met slechts een paar straten die bovengronds liepen voor de bereikbaarheid van de gebouwen. Dat werkte heel goed omdat ik daarmee alleen bestemmingsverkeer in het centrum had. Doorgaand verkeer moet je ontmoedigen door een snellere alternatieve route aan te leggen en ik deed dat daar met tunnels dwars onder het centrum door. Ook belangrijk is dat je bij commerciële en industriële zones goed kijkt naar hoe het vrachtverkeer rijdt. Vrachtwagens zijn de grote verkeersopstoppers, het werkt om voor een industriële zone een dedicated feed naar een snelweg te maken voor vrachtverkeer. Daar moet je een beetje mee spelen om ze optimaal te kunnen funnelen.

Wat ook vaak goed werkt is kiezen voor oplossing naar Nederlands model waarbij je een ringweg om het centrum aanlegt die gemaakt is voor hoog volume. Aan de binnenkant van de ring alle centrumactiviteiten en aan de buitenzijde de uitvalswegen naar de snelweg en de commerciële zones (die leveren vrachtverkeer op) en dingen zoals stadions of andere grote publiekstrekkers. Zorg dat je openbaar vervoer zoveel mogelijk van de ring gebruik maakt en zo min mogelijk in het centrumgebied moet zijn. Dus de bus trekt met één of twee stops dwars door het centrum naar de andere kant van de ring, waarna hij in de buitenwijk een rondje gaat maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mystikvm op 20-03-2017 15:06:30 ]
pi_169653014
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoeg :)
pi_169672523
Binnenkort nieuwe DLC, Mass transit. Hoop verkeerselementjes erbij
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:36:37 #92
438851 Oldground
Archibald Leitch
pi_169672568
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoeg :)
Je hebt eigenlijk een soort geïntegreerde design modus nodig waarin je kan testen. En als het je bevalt met een klik kan bouwen. Zo kun je ook meer aan planning doen en dat stuk voor stuk uitvoeren.
Why do we have a mind if not to get our way? - Fyodor Dostoyevsky
pi_169672647
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:36 schreef Oldground het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk een soort geïntegreerde design modus nodig waarin je kan testen. En als het je bevalt met een klik kan bouwen. Zo kun je ook meer aan planning doen en dat stuk voor stuk uitvoeren.
een plannings tool met (verwachte) verkeersloop zou handig zijn ^O^
pi_169675071
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:
BTW: ik snap dat het leuk is om het spel te spelen zoals de makers het bedacht hebben. Maar voor het aanleggen van een goed verkeersnetwerk is het systeem met geld verdienen véél te restrictief. Om een goede stad neer te zetten moet je heel veel bouwen, afbreken en het weer opnieuw proberen. De game mechanics bieden daar niet veel ruimte voor. Cities is de enige game waarbij ik het geoorloofd vind om te cheaten door geld op infinite te zetten. Een grote stad zonder opstoppingen met mooie verkeerspleinen is al beloning genoeg :)
Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169675106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...
Dat. Zelfs op hard mode en op een winter map is geld geen probleem meer na de 5000 inwoners.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169675330
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat. Zelfs op hard mode en op een winter map is geld geen probleem meer na de 5000 inwoners.
Tenzij je net als ik te snel wil uitbreiden :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_169728970
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als je eenmaal een middelgrote stad hebt, is geld toch nauwelijks meer een issue? In ieder geval bij mij niet...
Ik wil gewoon een stad die er echt uit ziet. Om daarvoor eerst door de hoepels die het spel aan mij stelt te springen vind ik niet zo leuk. Ik leg een wegennet en bepaalde wijken echt 20 keer opnieuw aan voordat ik tevreden ben. En om het echt te laten lijken moet je soms unique buildings ploppen die door de maker van de asset een bizarre prijs mee hebben gekregen. Dan wil ik niet eerst hoeven sparen :P
pi_169768552
Ik wil het weer eens gaan spelen. Hoe maken jullie al je steden? In Sandbox mode of op de 'normale' manier?
  zaterdag 25 maart 2017 @ 16:56:34 #99
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169768759
Ik speel meestal beiden naast elkaar (natuurlijk wel in verschillende steden), maar in sandbox mode vind ik het wel leuker. Geeft iets meer de gelegenheid om groots te plannen. Aan de andere kant krijg je wel minder natuurlijke groei van een stad. Ik probeer daar altijd wel rekening mee te houden: rommelig historisch, compacte arbeiderswijken en ruim opgezette wijken uit een paar decennia later.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_169774187
Ik heb in mijn hoofd altijd grote ideeën, ik eindig alleen toch elke keer weer met een stad dat bestaat uit alleen maar vierkanten..
pi_169774740
Sowieso sandbox, daar kun je tenminste gewoon direct je wegennetwerk aanleggen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 21:10:23 #102
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169774832
Ik speel altijd sandbox mode, het financiële element interesseert me niet zoveel. Dat had ik al met de vroegere SimCity reeks en ben erg blij dat bij dit soort games de mogelijkheid bestaat om gewoon lekker te bouwen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:57 schreef Vries_de_Henk het volgende:
Ik heb in mijn hoofd altijd grote ideeën, ik eindig alleen toch elke keer weer met een stad dat bestaat uit alleen maar vierkanten..
Ik moet mezelf altijd inprenten er ruimte zat is en dat compact bouwen niet nodig is.
So we just called him Fred
  zaterdag 25 maart 2017 @ 23:48:56 #103
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169781631
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:57 schreef Vries_de_Henk het volgende:
Ik heb in mijn hoofd altijd grote ideeën, ik eindig alleen toch elke keer weer met een stad dat bestaat uit alleen maar vierkanten..
Tijd nemen om te bouwen, durven afbreken wanneer het te compact is. Wanneer ik binnen een half uur een woonwijk voor weetikhoeveel nieuwe inwoners uit de grond wil stampen, wordt het ook altijd compact en lelijk. In sandbox mode voel ik die 'druk' veel minder.
Daarnaast blijf ik wijzen op Google maps als mooie verzameling voorbeeldsteden.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_169954641
Waarom nemen de autos in mijn stad maar een baan? Ze kunnen er 3 gebruiken maar ze gaan allemaal in het midden van de 6 baans weg naar de meest rechter baan... Ik heb al geprobeerd met Traffic++ v2 om het op te lossen maar dat helpt helaas niet.

ezGslv5.jpg
pi_169955612
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:42 schreef Vries_de_Henk het volgende:
Waarom nemen de autos in mijn stad maar een baan? Ze kunnen er 3 gebruiken maar ze gaan allemaal in het midden van de 6 baans weg naar de meest rechter baan... Ik heb al geprobeerd met Traffic++ v2 om het op te lossen maar dat helpt helaas niet.

[ afbeelding ]
dat is helaas hoe de game werkt, minder banen kan dan nog wel eens de oplossing zijn
pi_169974550
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:42 schreef Vries_de_Henk het volgende:
Waarom nemen de autos in mijn stad maar een baan? Ze kunnen er 3 gebruiken maar ze gaan allemaal in het midden van de 6 baans weg naar de meest rechter baan... Ik heb al geprobeerd met Traffic++ v2 om het op te lossen maar dat helpt helaas niet.

[ afbeelding ]
Is het nog steeds als je alle voertuigen despawnt of 5 minuten wacht?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_170322804
wat trouwens ook werkt is met een traffic managment mod een bepaalde rijbaan voor bepaald verkeer te maken..
pi_170529650
Ik ben ook weer eens begonnen met Cities Skylines.
Dit keer ben ik van plan om veel mods te gaan gebruiken en het wat 'echter' te laten lijken, dus dat het wat meer gedetailleerd word en wat voller in de stad.
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:49:07 #110
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_170540334
quote:
:D

Maar het is ook typerend voor hoe slecht de engine op sommige gebieden is :')
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_170541356
Gisteren geïnstalleerd maar wat is het makkelijk. Tijdens de eerste poging al direct een stad van plus 90.000 inwoners gemaakt. Normale modus, maar wel de rampen uit.
pi_170580116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:57 schreef opperkleurder het volgende:
Gisteren geïnstalleerd maar wat is het makkelijk. Tijdens de eerste poging al direct een stad van plus 90.000 inwoners gemaakt. Normale modus, maar wel de rampen uit.
en je verkeer rijdt als een zonnetje?
pi_170580203
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 10:55 schreef mschol het volgende:

[..]

en je verkeer rijdt als een zonnetje?
Paar straten en een brug flink rood, de rest rijdt wel door.
pi_170580989
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 11:00 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Paar straten en een brug flink rood, de rest rijdt wel door.
pics van je stad? ben wel benieuwd wat je opzet dan is...
pi_170582486
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 11:47 schreef mschol het volgende:

[..]

pics van je stad? ben wel benieuwd wat je opzet dan is...
Ik gok grid :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:08:46 #116
269692 Divje
Feyenoord
pi_170882427
Zie me, terugtrekken om m'n rug te rekken om m'n trekker te trekken om je op je rug te leggen.
pi_170883596
Die kerel houdt nogal van z'n trein :D

Maar idd, beheurlijk funky _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 22:51:24 #118
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_170919544
Waarom rijden die mensen massaal door hun treinen? Ik weet weer waarom ik nooit wegen en spoorwegen gelijkvloers laat kruisen :D
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_171096696
Ik kan opeens geen weg-tunnels weghalen...

Als ik straten aanklik, dan page down voor ondergronds, en ik druk op de bull-dozer gaat ie gelijk weer bovengronds... ben ik nou gek?
pi_171097083
Je moet nu bij bulldozer een knop indrukken om ondergronds te werken. Even wennen, maar op zich wel handig dat je nu niets meer per ongeluk sloopt.
pi_171097568
en welke knop is dat?
  zondag 21 mei 2017 @ 16:39:41 #122
389324 Sfeermaker
Sfeermaker
pi_171098436
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:05 schreef sjappiehunter het volgende:
en welke knop is dat?
volgens mij page up / page down
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_171099541
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:39 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

volgens mij page up / page down
Dat deed hij al :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_171099889
eh...

Dooie+mus.jpg
  zondag 21 mei 2017 @ 21:04:47 #125
269692 Divje
Feyenoord
pi_171104541
En? Cities in Motion taferelen of een cheape update met wat cosmetische dingetjes.
Zie me, terugtrekken om m'n rug te rekken om m'n trekker te trekken om je op je rug te leggen.
pi_171123154
Gekke dingen opeens:

- busbanen (alleen voor bus, taxi, ambulances, politie, brandweer en vuilniswagens) worden gebruikt door ALLE verkeer.
- een station voor personentreinen - er stopt een goederentrein, en vrachtwagens rijden het station uit
- tramlijnen zijn onderbroken - er is geen pad voor de route, terwijl er wel een verbinding is.

... mass transit erg leuk - wel bugs.
pi_171176989
Is er een maximum aantal inwoners in de game?

Ik zit nu op 360.000 , maar dan daalt t weer naar 330.000 en dan weer tot 360.000... ???
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:38:42 #128
269692 Divje
Feyenoord
pi_171177638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:24 schreef sjappiehunter het volgende:
Is er een maximum aantal inwoners in de game?

Ik zit nu op 360.000 , maar dan daalt t weer naar 330.000 en dan weer tot 360.000... ???
In principe niet. Ik gok dat die daling/stijging te maken heeft met de Death waves. Dat je zo'n wijkje in 1x aan hebt gelegd en al die mensen dus gelijktijdig doodgaan en vervangen worden. :P
Zie me, terugtrekken om m'n rug te rekken om m'n trekker te trekken om je op je rug te leggen.
pi_171187962
Ik heb nu een fase dat er geen behoefte is aan woningen, noch commercial nog industrie... er lijken geen bewoners bij te komen dan 360k. Nieuwe woonvlakken worden niet bebouwd.
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:54:43 #130
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171188000
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:04 schreef Divje het volgende:
En? Cities in Motion taferelen of een cheape update met wat cosmetische dingetjes.
Vraag ik me ook af. Wat mij betreft had deze update al een jaar geleden moeten komen om het spel weer speelbaar te maken. Is dat het nu?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')